رئیس سازمان فضایی ایران: نیاز به همکاری بین‌المللی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای!

ارائه اینترنت ماهواره‌ای

رئیس سازمان فضایی ایران: نیاز به همکاری بین‌المللی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای! حسن سالاریه گفت: با توجه به زمان‌بر بودن ایجاد منظومه‌های ماهواره‌ای، نیاز به مشارکت بین‌المللی داریم. حسن سالاریه تأکید کرد که همکاری بین‌المللی به معنی عدم توانایی ایران برای ساخت منظومه ماهواره‌ای نیست.

اینترنت ماهواره‌ای
اینترنت ماهواره‌ای

به گزارش سایت برقچی و به نقل از دیجیاتو، حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران درباره جزئیات برنامه‌های این سازمان در زمینه منظومه ماهواره‌ای به ایسنا گفت: سازمان فضایی ایران برنامه مدونی در خصوص ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای دارد. قرار بر این است که از شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه حمایت کنیم. این شرکت‌ها به‌مرور زمان به یک کنسرسیوم تبدیل و سازنده ماهواره‌های مخابراتی کوچک (تا 300 کیلوگرم) شوند.

رئیس سازمان فضایی ایران، افزود: با همکاری بخش خصوصیT در گام اول برای رسیدن به منظومه ماهواره‌ای IOT، باند باریک را در دستور کار قرار دادیم.

خوانساری اعلام کرد: ماهواره‌های باند پهن، گام بعدی هستند که حتماً در این بخش نیاز به همکاری‌های بین‌المللی وجود دارد. اجرای این طرح نیز منجر به ارائه اینترنت خواهد شد. نه اینکه در توان ایران نباشد که بخواهد منظومه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار قرار دهد؛ اما مسئله زمان در این زمینه بسیار مهم است. از آنجایی که اجرای این طرح زمان‌بر است، اینکه بخواهیم منظومه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم، حتماً به مشارکت بین‌المللی نیاز داریم.

ایلان ماسک در مهرماه امسال گفته بود که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای ایران ارائه می‌دهد. البته این موضوع به کام مسئولان وزارت ارتباطات خوش نیامد. وزیر ارتباطات در همین راستا تأکید کرد: که طبق ضوابط «شورای عالی فضای مجازی ایران»، استارلینک بدون مجوز، قادر به آغاز فعالیت خود در ایران نخواهد بود. به گفته زارع‌پور وزیر ارتباطات، این موضوع از سوی ایران به اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام شده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها