اینترنت کل کشور در روز کنکور قطع میشود!

اینترنت کل کشور در روز کنکور قطع میشود!

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در برنامه صبح بخیر ایران صدا و سیما گفت: «اینترنت ان‌شاءالله در آن روز، یعنی روز برگزاری کنکور قطع خواهد شد.» با ما در برقچی  همراه باشید.

آیا اینترنت در روز کنکور قطع میشود؟

حسن مروتی در رابطه با برگزاری کنکور در سال های گذشته گفت: «ما سال گذشته اینترنت را قطع کردیم. قطع نقطه‌‎‌‌ای در این مورد جواب نمی‌دهد. پارسال قطع نقطه‌ای در بعضی نقطاط انجام شد و از آنتن‌های دیگر آنتن گرفته بودند.»

همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا افراد از اپراتور دیگری توانستند اینترنت بگیرند، گفت: «در جاهای مختلف توسط آنتن‌های مختلف پوشش اینترنت انجام می‌شود. در صورتی که آنتنی قطع باشد از آنتنی که کمی دورتر است خط گرفته می‌شود.»

آیا اینترنت در روز کنکور قطع میشود؟
آیا اینترنت در روز کنکور قطع میشود؟

قطع اینترنت برای امنیت کنکور

مروتی با تأکید بر اینکه اینترنت به طور کاملا یکپارچه قطع خواهد شد، گفت: «ما قصد داریم به طور کامل اینترنت را در کل کشور قطع کنیم.»

او در پاسخ به اینکه این روش خیلی منطقی نیست و به هر حال قطع اینترنت برای کنکور منجر به آسیب و قطع امور دیگر خواهد شد، گفت: «این موضوع برای چند ساعت می‌ارزد چون سرنوشت افرادی که در کنکور حاضر هستند در آن ساعات رقم می‌خورد.»

قطع اینترنت در 29 و 30 دی ماه

کنکور سراسری در دو نوبت برگزار می‌شود. نوبت اول آن 29 و 30 دی ماه امسال و نوبت دوم نیز در 14 و 15 تیر 1402 برگزار خواهد شد. با توجه به مطالب بالا، قطع اینترنت برای کنکور در این روزها صورت میگیرد. این در شرایطی است که اینترنت یک نیازی ضروری است و برای تمام امور روزمره تا آموزش و بیزینس نیازمند دسترسی به اینترنت هستیم.

در رابطه با این موضوع وزارت ارتباطاتواکنشی نشان نداده و وزیر ارتباطات قبلا اعلام کرده بود مسئولیت قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور با وزارت علوم است و وزارت ارتباطات تنها مجری این دستور است.

 

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها