روش های بازیابی اطلاعات گوشی آیفون

روش های بازیابی اطلاعات گوشی آیفون

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حافظه تلفن‌های همراه، بسیاری از مردم فایل‌های ضروری خود را در تلفن های همراه خود ذخیره کرده‌اند. به خصوص کاربران گوشی‌های آیفون که به راحتی می‌توانند با ابزاری مانند ایردراپ (Airdrop) این فایل‌ها را به دستگاه‌های دیگر اپل به راحتی منتقل کنند. البته به دلایل مختلفی خطر از دست رفتن همین داده‌های ضروری نیز وجود دارد. در این صورت کاربران را مستلزم به آشنایی با روش های بازیابی اطلاعات گوشی آیفون می‌کند. بنابراین در این مقاله از مجله برقچی قصد داریم انواع روش بازیابی اطلاعات آیفون را معرفی کنیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

بازیابی اطلاعات آیفون

بازیابی اطلاعات آیفون

 

گاهی اوقات با وجود بدافزاها، حذف تصادفی فایل، ویروس‌ها و فضای ناکافی، ممکن است اطالاعات ارزشمند خود از قبیل عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، اسناد و غیره را در کسری از ثانیه از دست دهید. بنابراین، همیشه توصیه می‌شود که از آیفون و آیپد نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما در صوری که، به پشتیبان گیری مشکل شما را حل نکرد، یکی از امن‌ترین گزینه‌ها داشتن یک ابزار قابل اعتماد بازیابی اطلاعات است. این یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها در مواقع بحرانی است.

اطلاعات قابل بازیابی در آیفون

شما می‌توانید انواع داده‌ها را مانند عکس‌ها، مخاطبین، رویدادهای تقویم، پیام‌های متنی، و بسیاری از اشکال دیگر داده‌ها را بازیابی کنید. در مواقعی که از دستگاه خود پشتیبانی نگرفته‌اید، تنها روشی که بتوانید اطلاعات دستگاه خود را بازگردانی کنید، استفاده از نرم افزارهای مخصوص است.


بیشتر بخوانید: آموزش نصب اسنپ چت | اندروید و آیفون


بازیابی اطلاعات آیفون با iTunes

استفاده از آیتونز (iTunes) سریع‌ترین راه را برای بازیابی اطلاعات حذف شده یا از دست رفته سیستم عامل iOS است. البته شما باید از نسخه پشتیبان، در آیتونز خود داشته باشید. گاهی اوقات ذخیره سازی در آیتونز با وصل کردن آیفون به لپ تاپ و کامپیوتر شما انجام می‌شود . این روش وقتی که دستگاه را به تنظیمات کارخانه بر می‌گردانید بسیار برای شما موثر خواهد بود. برای بازیابی مراحل زیر را انجام دهید:

  • آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید.
  • آیفون خود را از منوی کشویی در سمت چپ انتخاب کنید و سپس بر روی Sync Settings کلیک کنید.
بازیابی اطلاعات آیفون
  • به General tab بروید و Restore Backup را انتخاب کنید.
بازیابی اطلاعات آیفون

 

  • پس از کلیک آیفون شما به نسخه پشتیبان انتخابی شما برمی‌گردد و تمام داده‌های آن نسخه پشتیبان در دستگاه شما قرار می‌گیرد.

ریکاوری اطلاعات آیفون با iCloud

آی‌کلود (iCloud) سرویس رسمی ذخیره‌سازی اطلاعات ابری اختصاصی شرکت اپل است. با داشتن اپل آیدی، اکانت آی‌کلود را هم در اختیار خواهید داشت. معمولاً این اکانت به صورت پیش فرض فعال است و در فواصل زمانی خاص و قابل تغییر از دستگاه شما پشتیبانی می‌گیرد. اطلاعات اکانت آی‌کلود در تمام دستگاه‌های iOS و مک‌بوک‌ با اکانت فعال قابل دسترس خواهند بود. برای بازگردانی با iCloud در آیفون خود آموزش پایین را دنبال کنید:

  • آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. برای بازنشانی به آدرس زیر مراجعه کنید:

Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings

  • بعد از این مرحله با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که از شما می‌پرسد، آیا مایلید داده‌ها را بازیابی کنید یا Restore را از یک نسخه پشتیبان iCloud انتخاب کنید. برای تمام این فرآیند، آیفون شما باید روشن بماند و به Wi-Fi متصل باشد.
  • به دنبال آخرین نسخه پشتیبان که در حساب iCloud خود دارید، بگردید و آن را انتخاب کنید.
  • اجازه دهید آیفون شما بازیابی کامل شود.

ریکاوری اطلاعات گوشی آیفون با نرم‌افزار

نرم افزارهای ریکاوری زمانی به کمک شما می‌آیند که به صورت منظم از دستگاه‌های آیفون خود پشتیبان‌گیری نکرده باشید. بنابراین استفاده از یک نرم‌افزار مطمئن و کارساز است و بدون کم و کسری اطلاعات را برای شما ریکاوری کند. البته به خاطر داشته باشید که باید نرم‌افزارهای مورد نیاز را از سایت‌‌های معتبر دانلود کنید. نرم‌افزارهای بسیاری وجود دارند که از میان آن‌ها نرم افزارهای Disk Drill ،Diskdigger و Joyoshare بسیار کاربر‌پسند هستند.


بیشتر بخوانید: روش‌های بازیابی اطلاعات گوشی اندروید


جمع‌بندی

با مقاله روش های بازیابی اطلاعات گوشی آیفون با ما همراه بودید. در این مقاله آموختیم که چطور با آیتونز و آی‌کلود می‌توان از اطلاعات گوشی آیفون پشتیبان‌گیری و در صورت لزوم بازیابی کرد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از برنامه‌های معتبر ریکاوری استفاده کنید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاس گزاریم. لطفا با درج نظرات خود ما را در ارائه بهتر مطالب یاری کنید.

3/5 - (2 امتیاز)