پنج مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر

مدرک-دیجیتال-مارکتینگ

درست است که داشتن مدرک دیجیتال مارکتینگ تنها لازمه وارد شدن به دنیای کار نیست ولی نداشتن آن نیز یک نقص در این حوزه شغلی است. ما کارشناسان برقچی در این مقاله به بررسی پنج مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر و تعداد موقعیت‌های شغلی موجود و همچنین سطح درآمد و شغل‌های زیر مجموعه آن می‌پردازیم.

همینطور لازم است بدانید که در بین مدارک معتبر در حوزه علوم فناوری اطلاعات، مدرک دیجیتال مارکتینگ بسیار معتبر می‌باشد زیرا باعث جذب سریع و آسان شما در شرکت‌های معتبر ایرانی و خارجی و همینطور افزایش درآمد شما در این صنعت مهم می‌شود.


برای مطالعه‌ی بیشتر: معرفی 8 ایمیل سرویس محبوب براساس رتبه‌بندی سال 2020


فهرست:

اهمیت بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک مسیر شغلی رو به رشد است و از چشم انداز کاملی برای سال‌های آینده برخوردار است. همچنین این بازاریابی یک صنعت رو به رشد است و ملزم به کارگیری مهارت‌های جدید می‌باشد. به منظور باقی ماندن در این صنعت ، اخذ معتبرترین مدرک دیجیتال مارکتینگ و صحیح بروز کردن دانش در این حوزه امری ضروری است.

برای تحقق در این هدف می‌بایست از طریق دوره‌های آنلاین، فرایند یادگیری را پیمایش کنید. مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل ادوردز، مدرک سوشال مدیا مارکتینگ هات سوئیت و دوره برنامه‌ریزی فیس بوک، از جمله محبوب‌ترین و معتبرترین ارائه دهندگان مدرک دیجیتال مارکتینگ هستند. اکثر دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ به صورت خود خوان هستند و در پایان آزمون با دریافت هزینه ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار یک مدرک بین‌المللی اهدا می‌شود.

سطح شغلی و درآمد دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

امروزه بازاریابی دیجیتالی به یکی از مهم‌ترین شغل‌های زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است که اتفاقا یک شغل شیک و مدرن با درامد خوب در نزد اهالی این حوزه تلقی می‌شود. طبق آمار منتشر شده از تحلیلگران و متخصصان بازاریابی دیجیتال، این شغل تا سال ۲۰۲۶ جزء ۲۰ شغل برتر دنیا با متوسط حقوق ۶۲۰۰۰ دلار خواهد شد‌. پس می‌تواند حائز اهمیت باشد که ما در کدام مسیر صحیح آموزشی برای مهارت آموزی و گرفتن مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر قرار می‌گیریم.


برای مطالعه‌ی بیشتر: 10 شغل پر درآمد در زمینه تکنولوژی که به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند!


وظیفه بازاریاب دیجیتال چیست؟

بازاریاب دیجیتال، استراتژی‌های موجود در رابطه با بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت از طریق وبسایت را مطرح کرده و با ایجاد کمپین‌هایی به منظور آگاهی مشتریان از برند مدنظر، به هدایت مشتریان می‌پردازد. بازاریابان در بستر رسانه‌های اجتماعی قبیل فیس بوک و توییتر به ارائه تبلیغات می‌پردازند. علاوه بر این، بازاریابان موظفند معیار‌های وب را تحلیل کنند و فنون و ابزار‌های سئو را فراگیرند.

بازاریابی دیجیتال صرفا جذب مشتریان جدید نیست بلکه یک بازاریاب باید بتواند با مشتریان سابق هم به تعامل بپردازد. شما می‌بایست به منظور جلوگیری از متزلزل شدن ارتباطات سابق،  از طریق همان رسانه‌ای که پیشتر با مشتریان در ارتباط بودید، استفاده کنید.

مراکز معتبر ارائه دهنده مدرک دیجیتال مارکتینگ (به ترتیب اعتبار مدرک)

فهرست پیش رو به بررسی معتبرترین مدرک‌ دیجیتال مارکتینگ و تعداد موقعیت‌های شغلی موجود در این حوزه پرداخته است. لازم به ذکر است این فهرست یک تحلیل علمی نیست و تنها یک نگاه کلی باتوجه به تعداد جستجو موفق آمیز در گوگل می‌باشد.

مجموع شغل های لینکدین سیمپلی هایرد گواهی نامه
۱۹۴ ۴۲ ۹۳ مدرک برنامه‌ریزی فیس بوک
۳۰۹ ۱۳۴ ۱۷۵ مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل ادوردز
۵۴ ۱۹ ۳۵ مدرک سوشال مدیا مارکتینگ هات سوئیت
۱۲۳ ۴۶ ۷۷ مدرک بازاریابی محتوایی هاب اسپات
۸۴ ۴۶ ۳۸ مدرک مدیریت کسب و کار دیجیتال PCM

 

در بخش‌های بعدی، جزئیات مربوط به این گواهینامه‌ها، با توجه به جستجوی سایت‌های شغلی و همچنین سایر گواهینامه‌های ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود.

گواهی‌نامه برنامه‌ریزی فیس بوک:

این دوره، دو گواهی‌نامه معتبر ارائه می‌دهد: گواهی‌نامه برنامه‌ریزی فیس بوک و گواهی‌نامه خرید حرفه‌ای فیس بوک. هر دو گواهی‌نامه مختص کسانی طراحی شده که خواهان مدیریت صفحات فیس بوک و بیشترین تاثیرگذاری بر مشتریان هستند. تمرکز این دوره‌های برنامه ریزی تخصصی، میزان دستیابی و فرکانس ، KPI‌های انتخاباتی ، استراتژی برنامه‌ها و عملکرد کمپین‌ها می‌باشد. به منظور اخذ گواهینامه، پشت سر گذاشتن دو آزمون که دسترسی به آن از از طریق Pearson VUE میسر است، الزامی می‌باشد.

هزینه هر آزمون 150 دلار و دوره‌های آموزشی رایگان است. لازم به ذکر است گواهی‌نامه تا یک سال معتبر می‌باشد.

مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل ادوردز (Google AdWords)

اخذ مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل ادوردز این روزها پا به پای مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل آنالیز در حال صعود است. اگر به منظور راه اندازی، اندازه گیری ، مدیریت و بهینه سازی کمپین‌های بازاریابی از ابزارهای گوگل بهره می‌جویید، از مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل ادوردز غافل نشوید. به منظور اخذ این گواهینامه، شما ملزم به پشت سر گذاشتن دو آزمون هستید. شرکت در هر آزمون گوگل به معنای ثبت نام در برنامه پارتنر گوگل(Google Partners) است که به شما این امکان را می‌دهد که نسبت به ثبت‌نام آموزش رایگان گوگل اقدام نمایید. از این طریق، شما می‌توانید به صورت مستقل مدرک خود را دریافت کنید. مدرک دیجیتال مارکتینگ گوگل ادوردز به مدت یک سال معتبر است.

مدرک سوشال مدیا مارکتینگ هات سوئیت( Hootsuite)

شرکت رسانه اجتماعی هات سوئیت، ارائه دهنده شش گواهینامه معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. مدرک سوشال مدیا مارکتینگ هات سوئیت مفاهیم اصلی مربوط به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد. دیگر گواهینامه‌ها شامل فروش، تبلیغات پیشرفته و … است.

هات سوئیت، شرکت کننده‌ها را ترغیب می‌کند تا پیش از شرکت در آزمون بازاریابی اجتماعی، که هزینه‌ای حدود 199 دلار دارد، یک سری دوره‌های آنلاین رایگان را برای آمادگی پشت سر بگذارند. لازم به ذکر است این مدارک نیاز به تمدید نداشته و منقضی نمی‌شوند.

طی این دوره‌ها مهارت‌های بازاریابی مبتدی و پیشرفته به کسانی که قصد تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی را دارند آموزش داده می‌شود. پس از ارائه دروس خودخوان، شما ملزم‌ به پاس کردن آزمون آنلاین با ۶۰ سوال هستید.

پنج مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر
پنج مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر

مدرک بازاریابی محتوا هاب اسپات (HubSpot)

هاب‌اسپات، یک تولید کننده نرم افزار بازاریابی و فروش است که از طریق آکادمی سایت هاب اسپات به ارائه آموزش و مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر می‌پردازد. گواهینامه بازاریابی محتوا هاب‌اسپات مختص کسانی است که به منظور جذب مشتری جدید ، به تولید محتوا و تبلیغ می‌پردازند. این کلاس‌ها، شامل دوره‌هایی مرتبط است و به ذکر نکات و بهترین شیوه‌های تولید محتوا می‌پردازد. دیگر گواهینامه‌ها، شامل مدرک بازاریابی از طریق ایمیل و صدور مدرک فروش می‌باشد.

به منظور اخذ مدرک بازاریابی محتوا هاب‌اسپات، گذراندن دوره آنلاین بازاریابی محتوا و سپس آزمون بازاریابی محتوا الزامی است. همگی این موارد کاملا رایگان است.

مدرک مدیریت کسب و کار دیجیتال PCM در دیجیتال مارکتینگ

مدرک مدیریت کسب و کار دیجیتال انجمن بازاریابی آمریکا (PCM) نسبت به سایر شرکت‌های برجسته، رویکرد رسمی‌تری نسبت به صدور گواهینامه خود اتخاذ می‌کند. این سازمان مرکز مربوط به صدور مدرک مدیریت دیجیتال PCM ایجاد کرده است که شامل مباحث مربوط به برنامه ریزی، برند‌سازی، قیمت‌گذاری، روابط عمومی، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر می‌باشد.

هزینه راهنمای مطالعه برای اعضایAMA، حدود ۹۹ دلار و برای افراد فاقد عضویت ۱۴۹ دلار می‌باشد. هزینه آزمون ۹۹ دلار (اعضا) و ۲۹۹ دلار (غیر عضو) است و به صورت آنلاین در دسترس است. به منظور حفظ ارتباط گذراندن دوره و آزمون هر سه سال الزامی است‌.

مدرک ادوب (Adobe) در دیجیتال مارکتینگ

مدرک کارشناسی ادوب (ACE) ارائه‌دهنده چندین مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر، از جمله مدرک تخصصی تجارت دیجیتال مارکتینگ است. ارزیابی مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ این شرکت در پایه‌گذاری مهارت‌های فعلی شما موثر است.

موسسه بازاریابی محتوا

موسسه بازاریابی محتوا، ۶ دوره را به افرادی که می‌خواهند مهارت‌های خود را در زمینه بازاریابی محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ ارتقا دهند ارائه می‌دهد. برنامه‌ریزی، مخاطب، تبدیل و معیارها از برنامه‌های تحت پوشش این موسسه است. پس از اتمام درس‌های خود خوان، و پشت سر گذاشتن آزمون، می‌توانید گواهینامه خود را دریافت کنید.

گواهینامه‌ها براساس علایق شما با گزینه‌هایی تحت عنوان تجزیه و تحلیل وب، تبدیل و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و…  می‌تواند طراحی شود. مدارک مبتدی و پیشرفته هر دو از طریق درگاه یادگیری الکترونیکی در دسترس هستند.

موسسه بازاریابی دیجیتال یکی از درگاه‌های ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ

منبع خوب دیگری به منظور اخذ بهترین گواهینامه‌ها می‌باشد. این شرکت گواهینامه‌های مبتنی بر سطح تجربه فعلی بازاریاب، ارائه می‌دهد. گزینه‌ها شامل: Pro ، Master و Expert هستند. برنامه‌های صدور گواهینامه بر اساس سطح شما بین یک هفته تا دو سال اجرا می‌شود.

جمع بندی

همینطور که مشاهده کردید، حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده بوده، بطوریکه در دنیایی که همه چیزش به صورت دیجیتال شده است، به یکی از با اهمیت‌ترین و پردرآمدترین شغل‌ تبدیل شده است. این مهم است که شما علاقه مندی خود را در یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ به خوبی تشخیص دهید و در مسیر صحیح آموزش قرار بگیرید. همینطور داشتن مدرک دیجیتال مارکتینگ معتبر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نشان می‌دهد شما به صورت آکادمیکی و صحیح در این حوزه تلاش به کسب مهارت کرده‌اید. درست است مدرک دیجیتال مارکتینگ نشان‌دهنده مهارت شما نمی‌باشد ولی فراموش نکنید که نداشتن آن نیز مزیت محسوب نمی‌شود و منجر می‌شود شما تلاش بسیار بیشتری برای ورود به این حوزه شغلی و اثبات خود داشته باشید.


برای مطالعه‌ی بیشتر: نحوه استفاده رایگان از آفیس آنلاین


 

4.7/5 - (16 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
الهام حسینی
الهام حسینی
2 سال پیش

سلام
فقط مدرک بازاریابی محتوایی هاب اسپات معتبره؟
کلی دوره مختلف داره
دوره بازاریابی شبکه های اجتماعی هاب اسپات هم معتبره؟
چرا فقط به مدرک بازاریابی محتوایی اون اشاره کردید و بقیه دوره ها اشاره نداشتید؟ آیا دلیل خاصی داشته؟
ممنون میشم اگه کامل و شفاف برام توضیح بدید

Garik Misakyan
Garik Misakyan
3 سال پیش

عالی ممنون از مطالبتون