راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

دارندگان محصولات اپل با مشکلات و محدودیت های بیشتری نسبت به اندروید در زمینه لوازم جانبی دیجیتال روبه‌رو هستند. یکی از بارزترین این  مشکلات استفاده از کابل شارژ است که آیفون از درگاه اختصاصی خود یعنی کابل لایتنینگ استفاده می‌کند، البته لازم به ذکر است که این نوع کابل سرعت بیشتری نسبت به USB 3.0 را در انتقال اطلاعات فراهم می کند.ااحتمالا اگر شما هم یکی از طرفداران  اپل هستید به خوبی می‌دانید که دارندگان گوشی آیفون مخصوصا در ایران با دو مشکل عمده و مهم روبه رو هستند: کابل‌های تقلبی و ماندگاری پایین کابل‌های اصلی آیفون.

احتمالا  به دلیل سازگار نبودن درگاه شارژر آیفون با سایر گوشی‌های اندروید، باعث شده دچار مشکل شوید.  بنابراین شما مجبور هستید فقط از کابل خود آیفون استفاده کنید.

در مقاله راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل قصد داریم با بررسی انواع مختلفی از کابل تبدیل USB به لایتنینگ، بهترین و کاربردی ترین کابل شارژ  لایتنینگ آیفون را از برندهای مختلف به شما معرفی کنیم تا بهترین انتخاب را در خرید کابل لایتنینگ اپل داشته باشید.همچنین به شما کمک می کنیم تا  با نحوه شناسایی کابل شارژ لایتنینگ اصلی از تقلبی آشنا شوید تا با خیالی آسوده بهترین گزینه برای خرید کابل شارژ لایتنینگ اپل را انتخاب کنید.

فهرست:

راهنمای خرید کابل شارژ لایتنینگ اپل

 

 

در این مقاله قصد داریم روی کابل های مخصوص محصولات آیفون تمرکز کنیم. مهم‌ترین نکته در خرید  کابل شارژ لایتنینگ دوام و استحکام بالای آن است. در صورت امکان سعی کنید از کابلی استفاده کنید که روکش‌های چند لایه داشته باشد تا مدت بیشتری برای شما کارکرد داشته باشند. برای افزایش طول عمر کارایی کابل  لایتنینگ نیز می‌توانید در هر دو بخش انتهایی از فنر موجود در خودکارهای فشاری استفاده کنید تا کارکرد  کابل شارژ را افزایش دهید، زیرا بیشترین خرابی در اثر ضربات و کشیدگی کابل مربوط به این ناحیه بوده رخ می‌دهد.

موارد مهمی که باید در خرید کابل شارژ لایتنینگ آیفون به آن دقت کنید به شرح زیر است:

  • طول مناسب و نوع مصرف کابل: اگر قصد استفاده  از کابل  صرفا در پریز برق را دارید، کابل به طول 1 متر برایتان مناسب است.اما اگر می خواهید  برای پاور بانک  استفاده کنید ترجیحا از کابلی با حداکثر طول 25 سانتی متر استفاده کنید. اگر هم که به دنبال استفاده کابل شارژ در فاصله های بیشتر مثل کابل شارژ ماشین و… هستید می‌توانید از  کابل های بلندتر با طول 1.8 و 2 متر نیز استفاده کنید.
  • اصالت کابل: می توان گفت مهم‌ترین نکته در انتخاب کابل شارژر لایتنینگ ایفون توجه به کیفیت و اصالت ساخت کابل است. شما می‌توانید با کمک روش‌های که در بخش تشخیص کابل اصل از تقلبی که در ادامه مطلب یزای شما عزیزان معرفی کرده ایم، از اصالت کابل شارژر لایتنیگ آیفون خود مطمئن شوید. نشان تایید MFI و مشخصات ظاهری کابل شارژر لایتنینگ  آیفون می‌تواند برگ برنده‌ شما در انتخاب کابل شارژ باشد. زیرا کابلی که دارای کیفیت قابل قبول  نباشد می‌تواند به راحتی آسیب‌های جبران‌ناپذیر و هزینه های هنگفتی را برای شما و تلفن همراهتان به وجود آورد.
  • پشتیبانی از فست شارژ: فناوری فست شارژ در کابل USB باعث می شود تا گوشی شما  در زمان کوتاه‌ تری شارژ شود. البته باید به این نکته  توجه داشته باشید که خود شارژر هم باید این قابلیت پشتیبانی از فست شارژ  (۵۰٪ شارژ در نیم ساعت) قابلیت شارژ سریع ۱۸ وات داشته باشد که در این صورت بهتر است که حتما از کابل USB-C اپل به لایتنینگ و کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل استفاده کنید.
  • امکان انتقال اطلاعات: باید توجه کابل تبدیل USB به لایتنینگ فقط برای شارژ کردن استفاده نمی شود. یکی از موارد مصرف دیگر این نوع کابل برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر است که باید حتما سرعت بالایی هم برای شما فراهم کند. شرکت اپل با عرضه کابل لایتنینگ نسبت به مدل قبلی سرعت انتقال اصلاعات را به حد چشم گیری بالا برده است.
  • پوشش مناسب: پوشش یک کابل عامل مهمی مقاومت و طول عمر بیشتر کابل می باشد.در صورت امکان از کابل‌هایی با پوشش چند لایه که لایه داخلی هم دارند استفاده کنید.

حال که موارد و نکات  مهم برای خرید بهترین کابل شارژ لایتنینگ آیفون را با هم بررسی کردیم در ادامه مقاله  به معرفی بهترین مدل های کابل شارژ  از این محصولات برای انواع گوشی و تبلت می‌پردازیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل کنید.

کابل تبدیل لایتینیگ به USB-C اپل

 

راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

مشخصات کابل تبدیل لایتینیگ به USB-C اپل:

  • ویژگی ها: کابل اورجینال شرکت اپل می باشد و مناسب برای شارژ و انتقال اطلاعات دارای کانکتور های پلاستیکی و کانکتور فابل استفاده به صورت پشت و رو. همچنین این محصول با استفاده از استانداردهای MFI ساخته شده و در زمان استفاده از آن هیچ خطری دستگاه‌های شما را تهدید نخواهد کرد.
  • رنگ: سفید
  • نوع کابل: لایتنیگ به یو اس بی سی
  • سازگار با: مک بوک های دارای پورت USB-C،نسخه های مختلف iPhone، iPad و iPod که به درگاه لایتنینگ مجهز هستند.
  • امکان انتقال اطلاعات: دارد

کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

مشخصات کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل:

  • ویژگی ها: این کابل دارای طولهای 0.5 تا  2 متر است که برای کابل‌های شارژ میزان بسیار خوبی محسوب می‌شود. همچنین این کابل از وزن بسیار کمی برخوردار بوده و حمل و جابه‌جایی آن بسیار راحت می باشد. نحوه  کار این کابل به این صورت است که در یک ‌طرف کابل یک کانکتور USB قرار گرفته است و در طرف دیگر  یک کانکتور لایتنینگ  وجود دارد که دستگاه‌های مجهز به این درگاه را شارژ می‌کند. به دلیل کیفیت ساخت بالایی که تولیدات اورجینال  شرکت اپل دارند، با این که پوشش بافته شده ندارد  امااین کابل بسیار بادوام است. در کنار دوام و کیفیت بالا، این محصول در برابر گره‌خوردن و درهم پیچیدن هم مقاوم است.ناگفته نماند در ساخت این کامل نیز از استانداردهای MFI استفاده شده است. همچنین  این کابل شرکت اپل قادر به پشتیبانی از شدت جریان بالا می باشد. بنابراین می‌توانید از  این کابل برای شارژ سریع تبلت و موبایل استفاده کنید. می توان گفت این محصول اپل یکی از بهترین گزینه ها برای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ می باشد.
  • رنگ: سفید
  • نوع کابل: USB
  • نوع رابط: لایتینگ
  • طول کابل: 0.5متر-1متر-2متر
  • سازگار با:نسخه های مختلف iPhone، iPad و iPod که به درگاه لایتنینگ مجهز هستند.
  • امکان انتقال اطلاعات: دارد

کابل تبدیل USB به لایتنینگ ای دیتا مدل Sync And Charge

راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

مشخصات کابل تبدیل USB به لایتنینگ ای دیتا مدل Sync And Charge

  • ویژگی ها: کابل شارژ Sync And Charge محصول شرکت ای‌دیتا است. با استفاده از کابل شرکت ای دیتا می‌توانید آیفون (iPhone)، آیپد (iPad) و آیپاد (iPod) خود را به دفعات شارژ کنید و همچنین می توانید اطلاعات مورد نظرخود را به این دستگاه‌ها انتقال دهید. این کابل از ساختار مقاوم و چندلایه درست شده است و دارای کانکتور لایتنینگ با روکش آلومینیومی می باشد به همین دلیل می توان عمر بالایی برای Sync And Charge متصور بود و با بهره بردن از قابلیت انتقال جریان 2.4 آمپر، دستگاه‌ها را با سرعتی زیاد شارژ می کند.
  • نوع رابط: لایتنینگ
  • طول کابل:1متر
  • نوع کابل:USB
  • سازگار با: توصیه شده برای محصولات اپل،انواع گوشی و تبلت و دستگاه های مجهز به درگاه لایتنینگ

کابل تبدیل USB به لایتنینگ فراری مدل Nylon MFI طول 1.5 متر

راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

مشخصات کابل تبدیل USB به لایتنینگ فراری مدل Nylon MFI طول 1.5 متر

  • ویژگی ها: یکی از مهمترین و بارز ترین ویژگی های این محصول استفاده از استاندار MFI مورد تایید شرکت اپل می باشد و همچنین لایسنس اورجینال کمپانی فراری هم به یدک می کشد. لازم به ذکر است این کابل شارژ از الیاف نایلونی و فلزی بافته شده است که در کنار فراه کردن دوام و استحکام مطلوب سرعت انتقال اطلاعات هم افزایش می دهد.با توجه به این ویژگی ها  و همچنین طول مناسب 1.5 متری این کابل می تواند گزینه مناسبی برای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل(آیفون) باشد.
  • نوع رابط: لایتنینگ
  • طول کابل:1.5 متر
  • نوع کابل: USB
  • سازگار با: تمامی محصولات اپل مجهز به درگاه لایتنینگ

حال بعد از معرفی تعدادی از بهترین کابل های شارژ جهت خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل، ذکر مواردی که شما را در تشخیص کابل اصلی از کابل تقلبی کمک می کند خالی از لطف نیست.

چگونگی شناسایی کابل شارژ اصلی اپل:

  • به بسته‌بندی و نوشته‌های روی جعبه‌ محصول توجه کنید :

برای تشخیص کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل اصلی از تقلبی، اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که  به به ظاهر کابل و نوشته های روی بسته بندی محصول دقت کنید. درصورتی که کابل مورد نظر شما از نظر کیفی تایید شده باشد، باید  روی بسته بندی کابل شارژ اپل تاییده MFI(MADE FOR IPHONE) را مشاهده کنید. فقط محصولاتی که از نظر کیفی مورد تایید  شرکت اپل می باشند دارای این نشان تاییدیه هستند. در تصویر زیر می توانید نشان تاییدیه در نسخه‌های قدیمی و جدید محصولات اپل را مشاهده می‌کنید. نشان دیگری که می‌تواند خیال شما را از بابت اصل بودن کابل شارژ مطمئن کند، نام کشور سازنده روی کابل و شماره سریال 12 رقمی می باشد. معمولا کابل‌های اصل یا دارای تاییدیه در کالیفرنیا ساخته می‌شوند یا  در کشورهایی نظیر چین، برزیل وویتنام سرهم‌بندی می شوند. بنابراین شما باید جملات «Designed by Apple in California»، «Assembled in China»، «Assembled in Vietnam» یا «Indústria Brasileira» را در فاصله‌ی ۱۷ سانتی‌متری از سری USB مشاهده کنید که  در کنار آن یک شماره 12 رقمی به چشم می خورد.

 

راهنمای خرید کابل شارژ USB به لایتنینگ اپل

  • اندازه‌ سری کانکتور:

در محصولات اصلی و تایید شده‌ اپل اندازه‌ی سری کانکتور همواره ثابت است و معمولا در کابل های اصل در اندازه‌ی ۷ میلی‌متر در ۱۲ میلی متر تولید می‌شود که این اندازه در کابل‌های تقلبی متفاوت می باشد.

  • صفحه‌ی نگه‌دارنده‌ شیارهای لیزری:

این مورد یکی از اصلی ترین تفاوت‌های ظاهری کابل شارژر آیفون اصل با تقلبی است. این صفحه در شارژرهای اصلی به رنگ خاکستری یا متالیک می باشد. اما کانکتورهای تقلبی اغلب دارای صفحه‌ سفید یا مشکی هستند.

  • بدنه‌ای نرم و یکدست:

اگر بدنه‌ی USB را لمس کنید، متوجه خواهید شد که بدنه‌ی USB کابل‌های شارژ اصلی نرم و بدون برآمدگی یا فرورفتگی است ولی بدنه‌ USB تقلبی کاملا ناموزون و ناهموار است.

باید توجه کنید که کلیه موارد گفته شده در کابل های شارژ USB به لایتنینگ اپل رعایت شده و در هنگام خرید با صرف کمی دقت و حوصله می توانید به موارد ذکر شده پی ببرید و از اصل بودن کابل شارژ اپل اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی راهنمای خرید شارژر USB به لایتنینگ اپل

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی پیرامون، راهنمای خرید شارژر USB به لایتنینگ اپل،  معیار های خرید بهترین کابل شارژر، نحوه ی تشخیص کابل اپل اصلی از تقلبی و معرفی تعدادی از بهترین کابل های شارژر USB به لایتنینگ اپل پرداختیم. با توجه به این که پیدا کردن یک کابل شارژر USB به لایتنینگ اپل  اورجینال و با کیفیت کمی سخت است، اما به شما اطمینان می‌دهیم که با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله  چیزی جز کابل لایتنینگ اپل اصلی و با کیفیت نصیب‌تان نمی‌شود.اگر قصد خرید از فروشگاه‌‌های اینترنتی را دارید یا کابل شارژر لایتنینگ اورجینال اپل ندارید که بتوانید تفاوت آن را با کابل تقلبی بسنجید، کافی است نام و مدل کابل را در وبسایت MFI اپل وارد کنید تا از کیفیت آن آگاه شده و بتوانید با اطمینان خاطرخرید کنید. البته لازم به ذکر است  که مراقبت و استفاده‌ی صحیح از کابل شارژر دومین نکته مهم است که شما  باید پس از خرید یک کابل شارژر USB به لایتنینگ آیفون استاندارد رعایت کنید. برندهای گوناگونی اقدام به تولید کابل شارژر آیفون کرده‌اند که تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از: ای دیتا،فراری و … . بنابراین شما با خیالی راحت و با استفاده از اطلاعات این مقاله می‌توانید مناسب‌ترین و بهترین گزینه را برای خرید کابل شارژر USB به لایتنینگ اپل انتخاب نمایید.

 

 

سوالات متداول

  • آدرس وبسایت MFI چیست؟

شما می‌توانید صحت کیفیت و استاندارد کابل مورد نظر خود را در این آدرس mfi.apple.com بررسی کنید.

  • روی کابل شارژ به جای اسامی کشورها نام شرکت ثبت شده است، آیا کابل تقلبی است؟

معمولا نام کشورهای تولید یا سرهم‌کننده‌ روی کابل‌های شارژر اصلی حک می‌شود، اما در برخی موارد هنگامی که کابل‌ها توسط شرکت‌های دیگر تولید می‌شوند،  نام شرکت تولید کننده به جای نام کشور روی کابل درج می‌شود. برای بررسی و اطمینان از کیفیت کابل، بهتر است قبل از استفاده از آن، نام شرکت و مدل کابل را در صفحه‌ی MFI وارد کنید تا از مورد تایید بودن کابل مطمئن شوید.

5/5 - (6 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
محمد
محمد
3 سال پیش

بهترین برندها از نظر قیمت رو هم معرفی کنید