معرفی برند اچ پی ای (HPE)

معرفی برند اچ پی ای (HPE)

بیوگرافی برند اچ پی ای (HPE)

شرکت چند ملیتی آمریکایی (HPE (Hewlett-Packard Enterprise از مشهورترین برندهایی می باشد که در زمینه فناوری اطلاعات و تجهیزات شبکه تجاری به فعالیت می‌پردازد. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر پالو آلتو ایالت کالیفرنیا قرار دارد و یکی از زیرمجموعه های شرکت مطرح HP است. تمرکز شرکت برند اچ پی ای (HPE) بر بازار شرکت های تجاری بزرگ می باشد. از اصلی ترین فعالیت های این برند می توان مواردی از جمله ساخت سرورها، ذخیره سازها، تجهیزات شبکه، ارائه خدمات مشاوره، خدمات پشتیبانی و خدمات مالی را نام برد.

براساس آمار منتشر شده درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۱ میلیارد دلار و سود خالص حاصل از این درآمد ۲ میلیارد دلار بوده است. هم اکنون تعداد کارمندان مشغول به کار در شرکت HPE به بیش از ۶۶۰۰۰ می رسد. همچنین این برند محبوب محصولات خود را به بیش از ۱۷۰ کشور در دنیا صادر می کند.

طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۸ توسط فوربز منتشر شد، در این سال برند اچ پی ای (HPE) رتبه ۱۰۷ را از بین ۵۰۰ شرکت برتر آمریکا از لحاظ درآمد به خود اختصاص داد. اچ پی ای همواره با معرفی محصولات و تجهیزات به روز روند رشد خود را حفظ نموده است.

تاریخچه برند اچ پی ای (HPE)

تاریخچه این برند به سال ۲۰۱۵ برمی گردد زمانی که برند اچ پی ای (HPE) به عنوان یک زیرمجموعه از شرکت بزرگ HP تأسیس شد.

۱۹۳۹: در این سال شرکت HP توسط دو مهندس برق فارغ التحصیل از دانشگاه استفورد به نام های بیل هولت (Bill Hewlett) و دیوید پاکارد (David Packard) تأسیس شد. کمپانی HP فعالیت خود را در یک گاراژ کوچک با سرمایه اندک حدود ۵۳۸ دلار آغاز نمود و در حال حاضر جزء بزرگترین تولیدکنندگان PC و لپ تاپ، پرینتر و … در جهان به شمار می رود.

معرفی برند اچ پی ای (HPE)

سال ۲۰۱۴: فعالیت خود را در زمینه نرم افزار، زیرساخت ها و خدمات شبکه تجاری آغاز نمود تا بازار رو به رشد شبکه را در اختیار بگیرد.

سال ۲۰۱۵: برند HP شرکت زیرمجموعه خود یعنی HPE را با خرید شرکت شبکه Aruba Networks راه اندازی کرد.
HPE از سال ۲۰۱۵ تاکنون در زمینه نرم افزار، زیرساخت، خدمات و تجهیزات شبکه اداری فعالیت می کند و کامپیوترها و تجهیزات اداری دیجیتالی با برند HP عرضه می‌شوند. باتوجه به قدمت کوتاه شرکت HPE این برند به یکی از فعالان اصلی حوزه شبکه تبدیل شده‌است و به درآمدهای میلیارد دلاری دست یافته‌است.

محصولات و خدمات شرکت اچ پی ای (HPE)

شرکت HPE به تولید محصولات و خدمات متنوعی می پردازد و دربرگیرنده حوزه های متعددی می باشد. این برند نیز در زمینه های بسیاری فعالیت دارد. موارد ذکر شده از جمله فعالیت های اصلی این برند را شامل می شود:

  • سرورها و سیستم ها
  • تجهیزات ذخیره سازی و ابری
  • تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه اچ پی ای (HPE)

برند اچ پی ای (HPE) تولید کننده ی تجهیزات شبکه پیشرفته ‌برای سازمان های تجاری بزرگ و سازمان‌های کوچک و همچنین متوسط می باشد. انواع روترها، سوئیچ‌ شبکه ، اکسس پوینت ، کنترل کننده ها و تجهیزات وایرلس از جمله تجهیزات شبکه HPE به شمار می روند. سوییچ های شبکه مناسب شرکت های بزرگ تجاری شرکت HPE با برند FlexFabric تولید می‌شوند.

از مشخصات بارز این سوئیچ های حرفه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پردازنده های قدرتمند و رم های تا ۴ گیگابایت به منظور پردازش
  • استفاده از این سوئیچ ها در دیتاسنترهای بزرگ

معرفی برند اچ پی ای (HPE)

سوئیچ شبکه

سوییچ های شبکه مناسب شرکت های کوچک و متوسط با برند OfficeConnect ، Aruba و FlexNetwork تولید می‌شوند و طیف وسیعی از سوییچ ها را بر می‌گیرند. از سوییچ های با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا سوییچ های با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه، که هم از فیبر نوری و هم از شبکه های مسی پشتیبانی می‌کنند.

اکسس پوینت (Access Point)

اکسس پوینت های حرفه ای و نیمه‌حرفه ای اچ پی ای (HPE) نیز تحت برند Aruba و FlexNetwork ارائه می‌شوند. تنوع اکسس پوینت های Aruba بسیار زیاد است، در این اکسس پوینت ها سرعت انتقال داده ها از ۸۶۷ مگاهرتز تا ۵.۴ گیگاهرتز متغیر می باشد و همه آن‌ها وایرلس و دوبانده هستند. سوئیچ های فوق‌حرفه برند HPE تحت برند FlexNetwork تولید می‌شوند و تا سرعت های ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کنند. این اکسس پوینت دارای پورت های پر سرعت Rj۴۵ هستند و همزمان قابلیت وایرلس بودن را شامل می شوند. اکسس پوینت های OfficeConnect این کمپانی از قابلیت های کمتری برخوردارند و به همین منظور بیشتر مخصوص سازمان های کوچک طراحی شده‌اند.

روتر

کمپانی HPE همچنین تولیدکننده ی روترهایی می باشد که سرعت های گیگابیتی را پشتیبانی می‌کنند. این محصولات در انواع ADSL۲+ ،۳G ،۴G، وای فای و … تولید می‌شوند و استفاده تجاری دارند. بسیاری از روترهای FlexNetwork این شرکت همزمان می‌توانند از تکنولوژی های مختلف پشتیبانی کنند. به عنوان مثال از تکنولوژی ADSL۲+ و ۴G LTE پشتیبانی می‌کنند.

HPE در بخش تجهیزات شبکه دارای نرم افزارهای مدیریت شبکه و امنیتی و … گوناگونی است و ارائه دهنده ی خدمات گسترده، متنوع و نیز پیشرفته به مشتریان خود می باشد.

سرورها و سیستم ها

برند HPE یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرور و رک شبکه در جهان محسوب می شود چراکه سرورهای این شرکت بسیار پیشرفته می باشند و در بسیاری از دیتاسنترهای قدرتمند جهان حضور پررنگی دارند.

سرورهای hp همچنین از پرفروش ترین سرورهای موجود در بازار جهان و ایران هستند که میتوان این محصولات را به سه بخش تقسیم بندی کرد:

سرورهای تیغه‌ای Blade (سری BL): این سرورها ضخامت و حجم کمی دارند و برای دیتاسنترهایی که فضای محدود یا رک های کوچکی در اختیار دارند مناسب هستند. این سرورها بیشترین تراکم و کنترل پذیری را در یک حجم محدود ارائه می‌دهند اما قابلیت توسعه چندانی ندارند.

سرورهای ایستاده Tower (سری ML): مزایای این سرورها ایستاده و ماژولار بودن آن ها است و به همین دلیل می‌توان به راحتی با استفاده از آن ها دیتاسنتر را توسعه و تعداد سرورها را تغییر داد.

برند اچ پی ای (HPE)

سرورهای مقیاس پذیر (سری SL): این سری نیز مانند سری مبتنی بر رک می‌باشد و کاربردشان بیشتر در دیتاسنترهایی می باشد که هدف اصلی آن ها توان پردازش حداکثری است.

سرورهای تراکم پذیر Rackmount (سری DL): این سرورها نیز مانند سری SL مبتنی بر رک هستند اما طراحی این سری از سرورها با سری SL متفاوت است و بیشتر با هدف ایجاد تعادل میان تراکم و قدرت پردازشی صورت گرفته است.

مشخصات سرورهای HPE

سری های مختلف سرورهای اچ پی ای (HPE) از لحاظ شکل ظاهری و مشخصات با یکدیگر تفاوت دارند. سری DL و SL در رک شبکه نصب می‌شوند اما سرورهای ML خارج از آن ها قرار می‌گیرند و به دلیل طراحی ماژولار به راحتی می‌توان آن ها را ارتقا داد. البته این سرورها قابلیت نصب در رک را نیز دارا می‌باشند. همچنین اچ پی تولیدکننده سرورهایی به نام MicroServer می باشد که بازار شرکت های کوچک و دیتاسنترهای ضعیف تر را هدف گرفته است.

کمتر دیتاسنتر و شبکه ای است که از این سرورها استفاده نکند. اگرچه در بازار ایران رقبای سرسخت و قدرتمندی مانند دل و ایسوس وجود دارند با این حال سرورهای اچ پی ای همچنان بیشترین استفاده را در بازار کشور ما دارند. از آنجا که رک های برند hp بسیار باکیفیت هستند و در بازار ایران بسیار شناخته شده اند شرکت های متعددی رک های خود را مشابه رک های HPE می‌سازند.

تجهیزات ذخیره سازی

شرکت اچ پی ای به تولید انواع استوریج یا فضاهای ذخیره سازی برای دیتاسنترها می پردازد. این تجهیزات دارای انواع گوناگونی هستند. ذخیره ساز محافظ داده، ذخیره ساز فایل و آبجکت، ذخیره ساز مدیریت و اتوماسیون، ذخیره سازهای ابری و … از انواع این ذخیره سازها می باشند.

برند اچ پی علاوه بر تجهیزاتی که در بالا به آن اشاره کردیم نرم افزارهای مدیریت سرور، مدیریت شبکه، مدیریت شبکه های ابری و مدیریت زیرساخت های شبکه و مخابراتی را تولید می‌کند.

سرورها و تجهیزات شبکه اچ پی ای (HPE) در ایران

محصولات برند اچ پی ای (HPE) به خصوص سرورهای این شرکت در بیشتر دیتاسنترها استفاده می گردد در صورتی که شرکت اچ پی ای در بازار ایران به صورت رسمی حضور ندارد. همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد رک های HPE به دلیل کیفیت بالای آن ها جزء محصولات محبوب این برند به شمار می روند و بسیاری از شرکت های ایرانی رک های خود را مانند رک های اچ پی ای می‌سازند.

واردات و فروش محصولات و تجهیزات شبکه اچ پی ای توسط فروشگاه ها و شرکت های بسیاری صورت می گیرد. با وجود قیمت های بالای تجهیزات شبکه برند اچ پی ای (HPE) و سرورهای آن بسیاری از شرکت های بزرگ و دیتاسنترها به سراغ این تجهیزات می‌روند. اگرچه قیمت های تجهیزات شبکه و نیز سرورهای برند HPE بالا می باشند ولی شرکت های زیادی خواهان خرید این تجهیزات هستند.

سازمان های بسیاری برای شبکه های حرفه ای خود از سایر تجهیزات شبکه اچ پی ای مانند سوییچ ها، روترها، اکسس پوینت ها استفاده می‌کنند در صورتی که این تجهیزات در بازار ایران حضور چشمگیری ندارند. باوجود گذشت ۴ سال از تاسیس HPE، این برند جایگاه مهمی را در بازار ایران به ویژه در حوزه سرورها کسب کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها