هرآنچه لازم است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

هرآنچه لازم است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

هرآنچه لازم است قبل از خرید لپ تاپ بدانید در این مقاله ارائه داده شده است. مشخصات یک لپ تاپ خوب برای بازی چیست؟ برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟ مشخصات یک لپ تاپ خوب برای دانشجو چیست؟ مشخصات یک لپ تاپ خوب برای کارهای مهندسی چیست؟ در این مقاله آموزشی به تعدادی از سوالات متداول کاربران برای خرید لپ تاپ و کامپیوتر پاسخ داده ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست:

هرآنچه لازم است قبل از خرید لپ تاپ بدانید

لپ تاپ یکی از انواع کالای دیجیتال پرکاربرد می‌باشد و افراد گوناگونی از جمله مهندسان، دانشجویان، کارمندان، طراحان و … برای انجام فعالیت‌های خود از آن استفاده می‌کنند. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ و کامپیوتر را دارید، پیش از خرید لازم است به یکسری فاکتورها همچون نوع کاربرد (دانشجویی، مهندسی، گیمینگ و …)، سایز و وزن، پردازنده دستگاه، حافظه و رم، ویژگی های ظاهری و کیفیت تصویر و … توجه نمایید. در ادامه به تعدادی از سوالات پرکاربرد افراد در رابطه با خرید لپ تاپ و کامپیوتر پاسخ داده ایم.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ و کامپیوتر در ادامه این بخش از مقاله ارائه داده شده است. پیش از خرید لپ تاپ، لازم است مشخص نمایید برای استفاده از چه کاری نیاز به لپ تاپ دارید و نوع کاربری لپ تاپ را تعیین نمایید. از انواع کاربری های لپ تاپ می‌توان به انجام امور مهندسی، انجام طراحی‌های حرفه ای، انجام امور دانشجویی و … اشاره نمود. در ادامه به مهم ترین مواردی که هنگام خرید لپ تاپ لازم است به آن توجه داشته باشید، اشاره کرده ایم:

نکات لازم هنگام خرید لپ تاپ و کامپوتر

سایز و اندازه لپ تاپ

یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آت توجه داشته باشید، سایز و اندازه می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید دستگاه خود را هر روز به همراه داشته باشید و باخود حمل کنید، توصیه می‌شود یک لپ تاپ با وزن کم و سایز کوچک انتخاب کنید. از جمله بهترین لپ تاپ های کوچک می‌توان به نوت بوک و اولترابوک اشاره کرد.

پردازنده لپ تاپ

تمامی عملکردهای لپ تاپ توسط پردازنده یا CPU انجام می‌شود. بنابراین لازم است برای اجرای کار و برنامه های مورد نیاز خود، به قدرت پردازنده یا CPU دستگاه توجه داشته باشید.

حافظه دستگاه

لپ تاپ و کامپیوتر ها با حافظه های گوناگونی طراحی می‌شوند و دارای انواع مختلفی می‌باشند. هرچه حافظه دستگاه شما بالاتر باشد، قدرت انجام فعالیت های مختلف به صورت همزمان و همچنین قابلیت ذخیره سازی فایل های بیش‌تری را دارد.

کیفیت تصویر و صفحه نمایش لپ تاپ

از دیگر فاکتورهای مهم برای خرید لپ تاپ، توجه به کیفیت تصویر و صفحه نمایش دستگاه می‌باشد. کیفیت تصویر و صفحه نمایش در لپ تاپ، براساس پیکسل ارزیابی می‌شود. هرچه تعداد پیکسل ها بیش‌تر باشد، کیفیت تصویر واضح تر و بهتر است. از نکات مهم دیگری که هنگام خرید دستگاه باید به آن دقت نمود، نوع باتری و میزان شارژدهی آن، اسپیکر، وبکم (برای برقراری تماس صوتی)، فن و حسگر اثر انگشت (برای بالابردن امنیت سیستم) می‌باشد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر، می توانید مقاله راهنمای خرید لپ تاپ که در قسمت بیش‌تر بخوانید درج شده است را مطالعه کنید.


بیش‌تر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ ، چه لپ تاپی بخریم؟


راهنمای خرید لپ تاپ برای کارهای مهندسی

از مهم‌ترین مواردی که برای خرید لپ تاپ مهندسی باید به آن توجه داشته باشید، قدرت پردازش دستگاه می‌باشد که باید برای انجام کارهای سنگین مهندسی مناسب باشد. همچنین لپ تاپ مهندسی باید وزن مناسبی داشته باشد و تا حدامکان باریک و سبک باشد تا بتوان به راحتی آن را جابه جا نمود. از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ های مهندسی می‌توان به قدرت پردازشی بالا، وزن سبک و قابل حمل، شارژدهی بالا و دارا بودن حافظه SSD اشاره کرد.

مک بوک اپل پرو 2020
مک بوک اپل پرو 2020

از بهترین لپ تاپ ها برای انجام امور مهندسی می توان به مک بوک اپل پرو 2020 ، ایسوس ذن‌بوک S ، ایسوس K571 ، دل G5 اشاره کرد.

ویژگی‌های مک بوک پرو 2020 اپل:

  • CPU: پردازنده Corei5
  • حافظه داخلی: 256GB
  • ابعاد: 1.5×21.2×30.4 میلی‌متر
  • حافظه RAM: هشت گیگابایت

مشخصات یک لپ تاپ خوب برای دانشجو

از جمله مواردی که برای خرید لپ تاپ و کامپیوتر دانشجویی باید به آن توجه نمود، قیمت مناسب، قابلیت حمل آسان، طول عمر باتری و پوشش دهی نیازهای دانشجو می‌باشد. دانشجویان معمولا به دنبال لپ تاپی می‌باشند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. از موارد مهمی که برای خرید لپ تاپ دانشجویی باید به آن توجه نمود، وزن سبک و قابلیت حمل آسان است. طول عمر باتری و میزان شارژدهی نیز اهمیت بسیاری برای دانشجویان دارد. هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

مشخصات یک لپ تاپ و کامپیوتر خوب برای دانشجو
مشخصات یک لپ تاپ و کامپیوتر خوب برای دانشجو

از مناسب ترین لپ تاپ ها برای دانشجویان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لپ تاپ میت بوک 13 هوآوی (این دستگاه دارای قیمت مناسبی می‌باشد و همچنین از قدرت بالایی برخوردار است.)
  • لپ تاپ HP Chromebook 14 ( از ویژگی های مثبت این دستگاه می‌توان به نمایشگر شفاف آن اشاره کرد. این لپ تاپ دارای قیمت مناسبی است اما عمر باتری دستگاه متوسط می‌باشد.)
  • لپ تاپ ایسر اسپایر A315 (مهم‌ترین ویژگی این دستگاه صفحه نمایشگر مات آن است که جلوی انعکاس نور را می‌گیرد.)
  • لپ تاپ لنوو آیدیاپد L3 (این لپ تاپ شاید از نظر اقتصادی برای همه دانشجویان مناسب نباشد. اگر به دنبال امکانات خاص و سرعت زیاد هستید و می خواهید از نرم افزارهای سنگین استفاده نمایید، این دستگاه می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.)

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای گیمینگ

اگر قصد خرید لپ تاپ برای گیمینگ یا بازی را دارید، لازم است به فاکتورهایی همچون صفحه نمایش، سیستم خنک کننده، صفحه کلید، طول عمر باتری، CPU و کارت گرافیک توجه داشته باشید. اگر قصد خرید لپ تاپ و کامپیوتر برای بازی را دارید، حتما به کارت گرافیک دستگاه توجه داشته باشید. توصیه می شود لپ تاپ هایی را که کارت گرافیک جداگانه دارند و از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده می‌کنند خریداری نکنید. از دیگر فاکتورهایی که هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت نمایشگر، حافظه بیشتر و پردازنده مرکزی قوی تر می باشد.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ و کامپیوتر برای گیمینگ
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ و کامپیوتر برای گیمینگ

در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ ها برای گیمینگ ارائه داده شده است:

  • Asus ROG Mothership
  • Dell G3 15
  • HP Omen 17 (2019)
  • Acer Predator Triton 500
  • Alienware m17 R2
  • Alienware Area 51m
  • Acer Nitro 5
  • Alienware m15 OLED
  • Gigabyte Aero 17 HDR

بیش‌تر بخوانید: بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی 2021 با قیمت مقرون به صرفه


جمع بندی:

در این مقاله به تعدادی از سوالات کاربران در رابطه با ویژگی های لپ تاپ های مهندسی، لپ تاپ مناسب برای دانشجویان و فاکتورهای یک لپ تاپ خوب برای گیمینگ پرداخته ایم. در صورتی که به دنبال خرید یک لپ تاپ سبک با بهترین امکانات و ویژگی‌ها برای انجام کارهای مهندسی هستید، پیشنهاد ما مک بوک پرو 2020 اپل می‌باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت حمل آسان، امکان نصب نرم افزارهای سنگین مهندسی، اندازه صفحه نمایش مناسب و … اشاره نمود. برای آگاهی از سایر ویژگی های مک بوک پرو 2020 اپل و قیمت دستگاه، می‌توانید از فروشگاه برقچی دیدن فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها