بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی 2021 با قیمت مقرون به صرفه

بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی

پیش از این خرید لپ تاپ‌های مخصوص بازی نیاز به بودجه بالا داشته و بسیار هم سنگین بودند. اما امروزه تولید کنندگان نوت بوک‌های مخصوص بازی، دستگاه‌هایی را تولید کرده‌اند که زیر هزار دلار قیمت دارند. این درحالی است که مقرون به صرفه بودن این نوع لپ تاپ‌ها  به معنای عملکرد ضعیف آن‌ها نیست. البته پردازنده‌های برتر، نمایشگرهای 4K، و  نوآوری‌ها در فناوری خنک کننده در رقیبان گران قیمت این نوع لپ تاپ ها، جایی را برای مقایسه نمی‌گذارد. با این وجود، لپ تاپ‌ و کامپیوتر مقرون به صرفه مخصوص بازی با CPU و کارت گرافیک قوی و بدون نیاز به هزینه بالا از لپ تاپ‌های معمولی پیشی گرفته و امکان انجام بازی هایی با گرافیک بالا را به شما می‌دهند. با مقاله معرفی بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی 2021 با قیمت مقرون به صرفه ، نوت بوک‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد با قیمت مناسبی که داشته، سرعت و عملکرد بهینه ای از خود نشان داده تا شما بازی ای هیجانی و بدون لگ داشته باشید. هم چنین این لپ تاپ‌ها ویژگی های یک نوت بوک مخصوص گیمینگ با نور پس زمینه کیبرود و بعضی کلیدهای میانبر را پوشش داده اند. با این پست از مجله برقچی همراه باشید.

فهرست:

 

بهترین لپ تاپ مخصوص بازی دل مدل Dell G15

لپ تاپ مخصوص بازی دل مدل Dell G15 
لپ تاپ مخصوص بازی دل مدل Dell G15

اولین گزینه در لیست ما از بهترین لپ‌تاپ های مخصوص بازی را شرکت دل به بازار عرضه کرده است. دل با خرید شرکت سخت افزاری Alienware شروع به ساخت لپ تاپ های گیمینگ کرد اما این نوت بوک‌ها گران‌تر از قیمت معمول دستگاه‌هایی بود که قبلا تولید می‌کرد (توجه داشته باشید که دل به داشتن دستگاه  های مقرون به صرفه معروف است). بنابراین دل شروع به معرفی دستگاه‌هایی زیر 1000 دلار کرده و نوت‌بوک هایی مقرون به صرفه وارد بازار کرد. لپ تاپ مخصوص بازی دل مدل Dell G15 از کم هزینه ترین لپ تاپ‌های گیمینگ بوده و حداقل مشخصات یک لپ تاپ بازی را داراست (8 گیگابایت رم ، 256 گیگابایت هارد SSD ، کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650).

مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی دل مدل Dell G15

صفحه نمایش 15.6 اینچ 1080*1920 پردازنده Intel Core i5-10500H
RAM 8GB حافظه 256GB SSD
کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 وزن 2.4Kg
عمر باتری  نامعلوم

یک مشخصه بارز این لپ تاپ نسبت به هم‌رده های آن  استفاده از پردازنده Core i5-10500H جدیدتر و سریعتری است که بسیار بهتر از پردازنده i5-10300H به کار رفته در لپ تاپ‌های  Asus ، HP و MSI است. همچنین ویژگی‌هایی از شرکت سخت افزای  Alienware را در آن از قبیل توان طراحی حرارتی بالا (بیش از ۱۱۵ وات (TDP))  و نرم افزار Alienware Command Center برای بهینه سازی تنظیمات بازی و افزایش عملکرد با ویژگی Game Shift، مشاهده خواهید کرد. البته شرکت دل هیچ اطلاعاتی در مورد باتری فراتر از اندازه آن (56WHr) ارائه نداده و بنابراین عمر باتری مشخص نیست. G15 در رنگ خاکستری تیره عرضه شده است. برای تنظیم نور پس زمینه با کلیدهای مخصوص، G15 دو گزینه ارائه می دهد: یکی نور پس زمینه نارنجی با تأکید با کلیدهای WASD و دیگری صفحه کلید 4 ناحیه ای RGB با قابلیت تنظیم پس زمینه با کلیدهای WASD.

از نظر اتصالات ، Dell G15 با یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB 3.2، یک پورت USB-C (با حالت Alt DisplayPort)، 2 پورت USB 2.0 (یکی با PowerShare) یک پورت هدست و یک پورت اترنت عرضه می‌شود.

قیمت لپ تاپ مخصوص بازی دل مدل Dell G15

شرکت دل این لپ تاپ را 800 دلار معادل 33 میلیون تومان قیمت گذاری کرده است.

مزایا:

  • پردازنده Intel Core i5 سریع‌تر از هم‌رده ها
  • تکنولوژی های ممتاز کمپانی Alienware
  •  سازگاری با محیط زیست

معایب:

  •  نسبتا سنگین
  • مشخص نبودن طول عمر باتری

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ ، چه لپ تاپی بخریم؟


بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی اچ پی پاویلیون HP Pavilion Gaming Laptop 16.1

همانند کمپانی دل، کمپانی HP دارای یک خط تولید برای لپ‌تاپ های مخصوص بازی یا همان سری Omen است. لپ‌تاپ‌های Omen معمولاً با قیمت هایی بالا که معمولا برای گیمرها چندان هم مقرون به صرفه نیست شروع می‌شوند. بنابراین مانند کمپانی دل ، این شرکت نیز به خط تولید لپ‌تاپ های معمول خود لپ تاپ‌هایی که برای بازی مناسب  و برای گیمرها مقرون به صرفه بوده، کرده است. مدل مخصوص بازی Pavilion با کمترین قیمت،بسیار شبیه به Dell G15 بوده و در عین حال چند تفاوت کوچک داشته و با قیمتی کمی ارزان‌تر ارائه شده است.

لپ‌تاپ مخصوص بازی اچ پی پاویلیون HP Pavilion Gaming Laptop 16.1
لپ‌تاپ مخصوص بازی اچ پی پاویلیون HP Pavilion Gaming Laptop 16.1

مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی اچ پی مدل HP Pavilion gaming laptop

صفحه نمایش 16.1 اینچ 1080*1920 پردازنده Intel Core i5-10300H
RAM 8GB حافظه 256GB SSD
کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 وزن 2.17Kg
عمر باتری 5 ساعت

این لپ تاپ Pavilion از پردازنده Core i5-10300H که در لپ تاپ های Asus و MSI لیست ما نیز به کار رفته، استفاده می‌کند که در مقایسه با پردازند لپ تاپ دل کمی ضعیف‌تر می‌باشد. البته  صفحه نمایش 16.1 اینچ صفحه نمایش 15.6لپ تاپ دل بزرگتر بوده که بسیار مطلوب عمل ‌می‌کند. با وجود صفحه نمایش بزرگتر ، Pavilion کمی سبک تر از لپ‌تاپ دل می‌باشد که به تبع باعث عمر کوتاه تر باتری شود.

جنس بدنه این لپ تاپ بیشتر از پلاستیک است. قاب HP Pavilion Gaming 16 در رنگ مشکی عرضه می شود و بسیار محکم است. فریم اصلی آن انعطاف پذیری کمی دارد. درب صفحه نمایش به اندازه شاسی محکم نیست. با این حال لولاها سخت نبوده و اجازه می دهد تا دستگاه به آسانی باز و بسته شوند.

این لپ تاپ سه پورت USB دارد یکی از آنها پورت Type-C است. با این حال ، پورت USB-C را نمی توان با همه دستگاه های خارجی استفاده کرد و برای استفاده از نمایشگر خارچج تنها دو پورت USB Type-A در اختیار دارند که یکی از آنها توسط ماوس اشغال می‌شود. البته شما می‌توانید سیگنال ویدئویی را از طریق درگاه HDMI به یک نمایشگر خارجی منتقل کنید هم چنین این دستگاه همچنین دارای پورت گیگابیت اترنت است.

قیمت لپ تاپ مخصوص بازی اچ پی مدل HP Pavilion gaming laptop

این لپ تاپ با قیمت 679 دلار در بازار جهانی ارزان شده است. شما می‌توانید این دستگاه را از 30 میلیون تومان در بازار ایران تهیه کنید.

مزایا

  • قیمت زیر 700 دلار
  • صفحه نمایش 16.1 اینچی

معایب:

  • حداقل مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی
  • عمر باتری کم

بهترین لپ تاپ مخصوص بازی ایسر Acer Nitro 5

لپ تاب مخصوص بازی Acer Nitro 5
لپ تاب مخصوص بازی Acer Nitro 5

کمپانی ایسر سالهاست که سری Nitro را مخصوص گیمینگ ارائه کرده و تنظیماتی ارائه داده که بسیار فراتر از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه عمل‌ می‌کند. اما برای گیمرها لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه ای نیز در نظر گرفته است. لپ تاب مخصوص بازی Acer Nitro 5 یکی از بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی با قیمتی معقول است که در حالی که دارای بسیاری از مشخصات مشابه هم‌رده های اقتصادی خود است، به جای تراشه Intel Core i5 به پردازنده AMD Ryzen 5 مجهز شده است.

مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی ایسر مدل Acer Nitro 5

صفحه نمایش 15.6 اینچ 1080*1920 پردازنده AMD Ryzen  5 5600H
RAM 8GB حافظه 256GB SSD
کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 وزن 2.22Kg
عمر باتری 10 ساعت

 

پردازنده Ryzen 5 5600H نه تنها از پردازنده های نسل 10 Core i5 بهتر عمل کرده، بلکه عمر باتری بالاتری را برای یک لپ‌تاپ گیمینگ ارائه می دهد. البته هزینه ای که کمی بیشتر از دو لپ‌تاپ قبلی پرداخت می‌کنید برایپ پردازنده صرف شده و  مشخصات دیگر این لپ‌تاپ از هم‌رده های خود سرتر نیست.

Nitro 5 شامل دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A ، یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C ، جک اترنت Killer E2600 ، خروجی تصویر HDMI 2.1 و جک هدست می باشد. از آنجا که این لپ تاپ AMD است، درگاه USB-C از Thunderbolt 4 (یا 3) پشتیبانی نمی کند. صفحه کلید Nitro 5 دارای  نور پس زمینه RGB چهار ناحیه‌ای است است که می توانید آنها را در برنامه Nitro Sense پیکربندی کنید. سوراخ های متعدد در قسمت پایین شاسی، هوا را برای دو فن خنک کننده تأمین می کند. این  نوت بوک نیز بسیار بی صدا است و شما صدای فن های آن را نخواهید شنید.

قیمت لپ تاپ مخصوص بازی ایسر مدل Acer Nitro 5

همان طور که اشاره شد در این لیست این لپ تاپ ار دو مدل قبلی گران‌تر بوده و در بازار جهانی با قیمت 850 دلار معادل 35 میلیون تومان عرضه شده است.

مزایا:

  • پردازنده AMD Ryzen 5
  • عمر باتری

معایب:

  • مشخصات معمولی (نسبت به قیمت)

بهترین لپ تاپ مخصوص بازی لنوو مدل Lenovo Legion 5

لپ تاپ مخصوص بازی لنوو مدل Lenovo Legion 5
لپ تاپ مخصوص بازی لنوو مدل Lenovo Legion 5

این لپ تاپ از بقیه این لیست گران تر بوده و می‌شود گفت نسبت به هم‌رده های خود مقرون به صرفه حساب نمی‌شود. اما هنوز هم با توجه به امکاناتی که نسبت به بقیه داشته و تنها 50 دلار از 1000 دلار بیشتر است، در این لیست قرار می‌گیرد. شاید برای بعضی از گیمرها مشخصات این لپ‌تاچ به قیمت آن برتری داشته و گزینه مناسبی محسوب شود. زیرا نسبتا به هزینه کمی اضافه تر، مشخصات متفاوتی نسبت به رقبای  دریافت می کنید ، زیرا که ورژن های این لپ‌تاپ با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود.

مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی لنوو مدل Lenovo Legion 5

صفحه نمایش 15.6 اینچ 1080*1920 پردازنده AMD Ryzen 7 5800H
RAM 16GB حافظه 512GB SSD
کارت گرافیک  Nvidia GeForce RTX 3050Ti وزن 2.4Kg
عمر باتری 6 ساعت

 

مهمتر از همه مشخصات این لپ تاپ وجود یک پردازنده با رده بالاتر (Ryzen 7 به طور مطلوب با آخرین پردازنده های Core i7 اینتل مقایسه می شود) و یک کارت گرافیک که با عملکردی فراتر از GeForce GTX 1650، می‌باشد البته  Legion 5 علاوه بر قیمت وزن سنگین‌تری نیز داشته با این حال عمر باتری آن به دلیل پردازنده ای که دارد کوتاه تر است.

این لپ تاپ کاملاً از پلاستیک ساخته شده است و رنگ اصلی آن آبی تیره است که Lenovo آن را Phantom Blue می نامد. رنگ ثانویه برای دریچه ها و قسمت پایین سیاه بوده که ترکیبی زیبا ارائه داده است. چراغ پاور این لپ تاپ همیشه روشن بوده و رنگ آن نشان دهنده نوع توانی است که دستگاه دارد:  قرمز برای عملکرد ، آبی برای حالت آرام و سفید برای متعادل.

هم‌چنین مجموعه مناسبی از درگاه‌ها ورودی-خروجی در این دستگاه وجود دارد. در سمت چپ ، یک پورت USB-C و جک ترکیبی هدفون/میکروفون وجود دارد. در سمت راست یک درگاه USB-A و یک سوئیچ فیزیکی وجود دارد که میکروفون را قطع می کند. به علاوه این دستگاه یک پورت اترنت ، یک پورت USB-C دیگر ، 3x USB-A و پورت HDMI 2.1 دارد.

قیمت لپ تاپ مخصوص بازی لنوو مدل Lenovo Legion 5

این لپ تاپ در این لیست از بقیه مدل‌ها گران تر بوده و با 1050 دلار آمریکا معادل 45 میلون تومان در بازار جهانی عرضه شده است.

مزایا:

  • پردازنده و کارت گرافیک بالاتر
  • رم 16 گیگابایت

معایب:

  • قیمت بیش‌تر از 1000 دلار (محدوده قیمت بودجه)

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارت گرافیک برای کامپیوتر و لپ تاپ


بهترین لپ تاپ مخصوص بازی ایسوس Asus TUF Gaming F17

اگرچه اکثر صفحه نمایش لپ تاپ ها 15.6 اینچ یا کوچکتر هستند، اما زیر مجموعه ای از کاربران صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می دهند. در مقایسه با HP Pavilion با صفحه نمایش 16.1 اینچی، Asus TUF Gaming F17 می توان برای گیمرهایی صفحه نمایش بزرگتری را می‌پسندد ، انتخاب مناسبی است. این صفحه نمایش 17.3 اینچی را ارائه می دهد که تقریباً 20 درصد بیشتر از صفحه نمایش 15.6 اینچی است (اگرچه با رزولوشن مشابه صفحه های دیگر در اینجا ، بنابراین در واقع پیکسل در اینچ کمتر است).

مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی لپ تاپ مخصوص بازی ایسوس Asus TUF Gaming F17

صفحه نمایش 17.3 اینچ 1080*1920 پردازنده Intel Core i5-10300H
RAM 8GB حافظه 512GB SSD
کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 Ti وزن 2.6Kg
عمر باتری 6 ساعت

 

با توجه به صفحه نمایش بزرگتر ، جای تعجب نیست که ایسوس سنگین ترین لپ تاپ معرفی شده این لیست باشد. اگر چه هنوز هم وزن آن کمتر از 3 کیلوگرم است. اگر از صفحه نمایش بزرگ‌تر و رم 512 گیگابایتی صرف نظر کنیم، دیگر مشخصات این لپ تاپ مشابه سیستم های رده پایین است و  هزینه بیشتری برای نمایشگر بزرگتر پرداخت می کنید.

از جمله مشخصات ارتباطی این مدل‌ها می‌توان به سه درگاه USB-A، یک درگاه USB 2.0، دو درگاه USB 3.1 نسل اول، یک درگاه USB نوع C نسل دوم با همراه دیسپلی پورت 1.4، یک درگاه HDMI 2.0 و اترنت اشاره کرد

قیمت لپ تاپ مخصوص بازی ایسوس Asus TUF Gaming F17

این لپ تاپ نیز با قیمت جهانی 850 دلار معادل 35 میلیون تومان در بازار عرضه شده است. این لپ تاپ در بازار ایران از 40 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مزایا:

  • صفحه نمایش 17.3 اینچی
  • هارد 512 گیگابایت

معایب:

  • نسبتا سنگین

بهترین لپ تاپ مخصوص بازی ام اس آی MSI GF63 Thin

ارزان ترین لپ تاپ موجود در لیست بهترین لپ تاپ مخصوص بازی ،از شرکت MSI با نام تجاری GF63 Thin می‌باشد که در مقایسه با مدل های مشابه Dell و HP از نظر قیمت چندان تفاوت قیمتی هم ندارد ( البته به دلار). هم‌چنین مسلماً مشخصات آن حداقل چیزی است که ما در نوت بوک های بازی امروزی باید باشد. با این حال ، MSI برای حمل  راحت تر طراحش شده و با وزن 1.8 کیلوگرم و ضخامتی کمتر به معنای واقعی یک نوت بوک بوده و از این نظر از لپ‌تاپ های هم رده این لیست پیشی گرفته است.

مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی لپ تاپ مخصوص بازی ام اس آی MSI GF63 Thin

صفحه نمایش 15.6  اینچ 1080*1920 پردازنده Intel Core i5-10300H
RAM 8GB حافظه 256GB SSD
کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 وزن 1.8Kg
عمر باتری 7 ساعت

 

قیمت مناسب  MSI GF63 Thin باعث نمی‌شود که این لپ تاپ از ویژگی‌هایی که در لپ تاپ های پر هزینه تر این لیست آمده باشد محروم بمانند. ویژگی های که مناسب یک لپ تاپ گیمینگ مانند تهویه به شکل X برای خنک کردن قسمت های داخلی و نرم افزار MSI Dragon Center که به سفارشی سازی و بهینه سازی تنظیمات سیستم کمک می کند، از مزایای این لپ تاپ محسوب می‌شود.

صفحه نمایش 15.6 این لپ تاپ با دو لولای مجزا در سمت راست و چپ محصول به بدنه متصل شده است. MSI GF63 تقریباً تمام پورت های USB مورد نیاز برای اتصال همه دستگاه ها و لوازم جانبی خود را دارد. سمت چپ دارای یک پورت USB 3.2 Type-A ، در کنار ورودی برق مرکزی است. سمت راست دو پورت USB 3.2 دیگر دارد. هم چنین دارای یک پورت USB Type-C (از Thunderbolt 3 پشتیبانی نمی کند) است. درگاه های دیگر شامل پورت اترنت برای اتصال به اینترنت سیمی و جک های جداگانه میکروفون و هدفون است. برای اتصال ویدئو ، علاوه بر پورت USB-C ، یک پورت HDMI برای اتصال به نمایشگرهای خارجی نیز تعبیه شده است.

قیمت لپ تاپ مخصوص بازی ام اس آی MSI GF63 Thin

این دستگاه ارزان ترین گزینه لیست ما با قیمت 650 دلار در بازار جهانی و معادل 27 میلون تومان می‌باشد. مدل ضخیم تر این دستگاه در بازار ایران از 25 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل thin در بازار ایران از 35 میلیون به فروش می‌رسد.

مزایا:

  • قیمت پایین
  • نسبتا سبک

معایب:

  • حداقل مشخصات لپ تاپ مخصوص بازی

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ


جمع‌بندی بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی

از دلایلی که در مقاله معرفی بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی 2021 با قیمت مقرون به صرفه 6 لپ تاپ ذکر شده را معرفی کردیم قیمت زیر 1000 دلار ( که متاسفانه با قیمت دلار در ایران چندان هم مقرون به صرفه نیستند) و مارک های شناخته شده آن ها و جدید بودن آن‌هاست که بعد از عرضه به راحتی قابل خرید هستند. از دلایل مهم دیگر برای انتخاب این لپ تاپ ها وجود کارت گرافیک مجزا می‌باشد زیرا گرافیک یکپارچه (در پردازنده) واقعاً نمی تواند فراتر از بازی های معمولی عملکرد مناسبی داشته باشد. از دلایل دیگر این است که تولیدکنندگان این لپ تاپ ها را مخصوص گیمرها به بازار عرضه کرده و  ویژگی هایی مانند صفحه کلیدهای دارای نور پس زمینه نئون و کلیدهای میانبر بازی را پوشش می‌دهند.

از ویژگی های پر اهمیت یک نوت بوک  وزن لپ تاپ و عمر باتری است که هیچ یک از این لپ تاپ در این زمینه حرفی برای گفتن ندارند. نوت بوک های موجود در این لیست در هر دو طرف در وزن تقریبی 2 کیلوگرم قرار داشته و با عمر نسبتا کم باتری در سفر و بازی های طولانی نباید انتظار معجزه داشته باشید. البته اگر بخواهیم لپ تاپ ها را فقط در این گروه مقایسه کنیم ایسر با عمر طولانی تر باتری (10 ساعت) و ام اس آی با وزن کمتر ( 1.8Kg) بنا بر نیاز شما ممکن است مناسب باشند.

اگر شما از آن دسته از افرادی نیستید که حتما باید به‌روزترین دستگاه‌ها و نسل‌ها را تهیه کنید باید گفت که می‌توانید دستگاه‌هایی که نسل پردازنده و گرافیک آن‌ها کمی قدیمی تر است را با تخفیف بهتری تهیه کنید و این در حالی است که ممکن این دستگاه ها با مشخصات بهتر از مدل های جدیدتر ارزان تر هم باشند. هم چنین کمپانی‌هایی کمتر شناخته شده مانند کمپانی Walmart، لپ تاپ مخصوص بازی Evoo با مشخصات  پردازنده Intel Core i5 ، گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 و مشابه مدل‌های Dell و HP ذکر شده در لیست هستند، با قیمت کمتر از 600 دلار عرضه کرده است.البته مارک‌های شناخته شده با توجه به نمایندگی ها و پشتیبانی هایی که دارند قابل اعتمادترند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. از همراهی شما متشکریم.

همچنین شما می‌توانید با مرکز مشاوره و راهنمایی تیم برقچی با شماره 35000020-021 در تماس باشید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ ، چه لپ تاپی بخریم؟


 

4.3/5 - (6 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها