نحوه تبدیل روتر به اکسس پوینت

نحوه تبدیل روتر به اکسس پوینت

آیا می‌توانید روتر را به اکسس پوینت تبدیل کنید؟ توجه داشته باشید بسیاری از افراد برای افزایش کارایی و پوشش شبکه، اکسس پوینت اضافه می‌کنند. در صورتی که اگر دو روتر داشته باشند به راحتی می‌توانند روتر دوم را به اکسس پوینت تبدیل کنند. شایان ذکر است بدانید در روتر یک ویژگی مسیریابی وجود دارد که باید آن را غیرفعال کنید تا بتوانید روتر را به اکسس پوینت تبدیل نمایید. در مجموع در گام اول ما قصد داریم به سوال چگونه روتر بی سیم را به اکسس پوینت تبدیل کنیم پاسخ دهیم. در ادامه به سراغ نحوه تبدیل روتر و اکسس پوینت خواهیم رفت و نحوه تبدیل روتر به اکسس پوینت را با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش خواهیم. اگر قصد دارید نحوه تبدیل روتر به اکسس پوینت را به صورت کامل آموزش ببینید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست:

چگونه روتر بی سیم را به اکسس پوینت تبدیل کنیم؟

تبدیل روتر بی سیم به اکسس پوینت کار بسیار آسانی است. در گام اول بهتر است بدانید زمانی که در یک شبکه دو روتر قرار دارد برای اینکه در تخصیص آی پی آدرس‌ها اختلال ایجاد نشود باید یکی از روترها را به اکسس پوینت تبدیل کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که روتر در واقع یک اکسس پوینت است که از قابلیت مسیریابی و DHCP Server برخوردار می‌باشد. در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید برای تبدیل یک روتر بی سیم به علاوه بر اینکه باید در تنظیمات عمومی تغییرات ایجاد کنیم باید DHCP سرور را هم غیر فعال نماییم.

تبدیل روتر وایرلس به اکسس پوینت

برای تبدیل روتر وایرلس به اکسس پوینت در گام اول باید انجام تنظیمات عمومی را در اولویت قرار داد. در واقع ابتدا باید روتر را به کامپیوتر وصل کرده و آن را روشن کنیم. حال که به این مرحله از کار رسیده‌ایم باید به سراغ مرورگر خود برویم و آی پی آدرس را در مرورگر وارد کنیم. در این صورت پیکربندی مبتنی بر وب به شما دسترسی می‌دهد. در ادامه باید آی پی آدرس را به ساب نت روتر اصلی تغییر داد، برای مثال اگر آی پی روتر اصلی ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۸.۱۰ است باید آی پی روتر ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۸.۱۱ قرار داد. شاید برای شما سوال پیش بیاید چرا باید آی پی آدرس را ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۸.۱۱ قرار داد؟ در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم که با تغییر دادن آی پی آدرس روتر به ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۸.۱۱، روتر اصلی که دارای ادرس آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱۶۸.۱۰می‌باشد به آن دسترسی پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: چگونه از قابلیت پرینت سرور روتر تی پی لینک استفاده کنیم؟


تخصیص آی پی آدرس مناسب به روتر در تبدیل روتر به اکسس پوینت

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در این مقاله قصد داریم تخصیص آی پی آدرس مناسب به روتر در تبدیل روتر به اکسس پوینت را به شما آموزش دهیم. لازم به ذکر است بدانید باید در تصویر زیر قسمتی با نام IP Address وجود دارد که آن را در کادر آبی رنگ قرار داده‌ایم. در این قسمت شما بعد از آی پی روتری که قصد دارید از آن به عنوان اکسس پویونت استفاده کنید را وارد نمایید. مطمئنا لازم به یادآوریست که از این آدرس آی پی به هیچ عنوان نباید برای دستگاه دیگری استفاده شود. بعد از اینکه آدرس آی پی را تغییر دادید باید روتر را ریبوت کرده و سپس با آی پی جدید لاگین شوید.

تخصیص آی پی آدرس مناسب به روتر در تبدیل روتر به اکسس پوینت
تخصیص آی پی آدرس مناسب به روتر در تبدیل روتر به اکسس پوینت

غیرفعال کردن DHCP سرور در تبدیل روتر به اکسس پوینت

برای انجام این کار ابتدا باید چنل را به یکی از 3 کانال که دارای اورلپ نیستند تغییر داد. شایان ذکر است بدانید که در ادامه حتما باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که هیچ روتر و اکسس پوینت دیگری بر روی این کانال تنظیم نشده باشد. این نکته را در نظر داشته باشید تمامی اکسس پوینت‌های شبکه باید دارای نام شبکه بی سیم یا SSID باشند. در این صورت با حرکت کاربر، اکسس پوینت تغییر می‌کند به همین دلیل ویژگی رومینگ هم کار خود را انجام می‌دهد. با استفاده از WPA یا WPA2 بر روی تمام اکسس پوینت‌ها و روترها رمز گذاری کنید. بعد از اتمام تنظیمات عمومی باید به سراغ DHCP که در تصویر زیر در کادر آبی رنگ قرار دارد بروید و آن را خاموش نمایید. بعد از غیر فعال کردن این گزینه باید بر روی گزینه SAVE کلیک کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.


بیشتر بخوانید: 5 روتر ارزان که ارزش خرید بالایی دارند


غیرفعال کردن DHCP سرور در تبدیل روتر به اکسس پوینت
غیرفعال کردن DHCP سرور در تبدیل روتر به اکسس پوینت

اتصال پورت اترنت روتر با کابل اترنت به روتر اصلی

حال که مراحل تبدیل روتر و اکسس پوینت به پایان رسیده است باید برای اتصال پورت اترنت روتر با کابل اترنت به روتر اصلی اقدام کنید. شایان ذکر است بدانید بعد از انجام پیکربندی‌ها باید با استفاده از کابل شبکه، پورت اترنت روتر را به روتر اصلی متصل نمایید. این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که پورت اترنت روتر به هیچ وجه نباید به پورت‌هایی همچون WAN یا اینترنت متصل شود.


بیشتر بخوانید:‌ روتر چیست؟ همه چیز درباره روتر!


نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به نحوه تبدیل روتر به اکسس پوینت در اختیار نداشته‌اید. اما در حال حاضر می‌دانید که چگونه روتر بی سیم را به اکسس پوینت تبدیل کنید. از سوی دیگر تمامی مراحل تبدیل روتر وایرلس به اکسس پوینت اعم از (تخصیص آی پی آدرس مناسب به روتر، غیرفعال کردن DHCP سرور، اتصال پورت اترنت روتر با کابل اترنت به روتر اصلی) را با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش داده‌ایم. در نهایت امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله بتواند به شما کمک کند تا به ساده‌ترین شکل ممکن روتر خود را به اکسس پوینت تبدیل کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید وب‌سایت برقچی با داشتن حق واردات و بستر اختصاصی فروش بهترین گزینه برای خرید روتر و اکسس پوینت زیر قیمت بازار محسوب می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها