مقایسه اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh با AC Mesh Pro

مقایسه اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh با AC Mesh Pro

یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات اکتیو موجود در بازار اکسس پوینت می‌باشد و یکی از معتبرترین برندهایی که در حوزه تولید اکسس پوینت فعال است یوبیکیوتی نام دارد. توجه داشته باشید در این مقاله تصمیم بر این است به مقایسه اکسس پوینت AC Mesh با AC Mesh Pro بپردازیم. زیرا این دو اکسس پوینت در حال حاضر جزو بهترین اکسس پوینت‌های موجود در بازار هستند که ویژگی‌های زیادی دارند. برای مثال یکی از ویژگی‌های بارز این دو اکسس پوینت زاویه تابش آنتن‌دهی آن‌ها است که ۳۶۰ درجه می‌باشد به همین دلیل می‌تواند کل فضای مورد نظر شما را پوشش دهد. در ادامه مواردی همچون دوبانده بودن، سرعت وایرلس، فناوری MIMO، قابلیت POE، تعداد و سرعت پورت شبکه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در نتیجه برای کسب اطلاعات کامل نسبت به مواردی که ذکر کردیم پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما در وبسایت برقچی همراه باشید.

فهرست:

دوبانده بودن؛ پشتیبانی از فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز 

یکی از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید دوبانده بودن اکسس پوینت است. ما قصد داریم در این بخش از مقایسه اکسس پوینت AC Mesh با AC Mesh Pro به بررسی دو بانده بودن اکسس پوینت بپردازیم. همانطور که می‌دانید هر دو اکسس پوینت دوبانده هستند. این مسئله به آن معناست که هر دو اکسس پوینت از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. توجه داشته باشید دوبانده بودن اکسس پوینت به صورت مستقیم بر روی سرعت وایرلس تاثیر می‌گذارد. در پاراگراف بعد سرعت وایرلس این دو اکسس پوینت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دوبانده بودن؛ پشتیبانی از فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز 
دوبانده بودن؛ پشتیبانی از فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز

سرعت وایرلس 

سرعت وایرلس یکی از پارامترهای مهم در اکسس پوینت محسوب می‌شود. لازم به ذکر است بدانید اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh و AC Mesh Pro از لحاظ سرعت وایرلس با یکدیگر تفاوت دارند به همین دلیل در این بخش از مقایسه اکسس پوینت AC Mesh با AC Mesh Pro به تفاوت سرعت وایرلس در این دو اکسس پوینت خواهیم پرداخت. اکسس پوینت Unifi AC Mesh PRO در فرکانس ۵ گیگاهرتز دارای پهنای باند حدود به 1300 مگابیت بر ثانیه می‌باشد. این مسئله در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز متفاوت است و سرعت وایرلس این اکسس پوینت در این فرکانس حدود 450 مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

این مسئله در اکسس پوینت یوبیکیوتی UniFi UAP-AC-Mesh تفاوت دارد. زیرا سرعت وایرلس این اکسس پوینت در فرکانس ۵ گیگاهرتز حدود به ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه و در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز حدود به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌‎باشد. در نتیجه سرعت وایرلس اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh با AC Mesh Pro تفاوت دارد. در این بخش از مقاله مقایسه اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh با AC Mesh Pro می‌توان به این نتیجه رسید که اکسس پوینت UniFi AC Mesh PRO نسبت به اکسس پوینت یوبیکیوتی UniFi UAP-AC-Mesh برتری دارد.


بیشتر بخوانید: مقایسه اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل UniFi AP AC LR و U6 Lite


فناوری MIMO

همانطور که می‌دانید وجود فناوری MIMO در اکسس پوینت می‌تواند باعث پوشش دهی قوی‌‎تر و گسترده‌تر شود. نکته بسیار مهم این است که این دو اکسس پوینت به فناوری MIMO مجهز هستند اما از لحاظ نوع فناوری MIMO با یکدیگر تفاوت دارند.  شایان ذکر است بدانید اکسس پوینت یوبیکیوتی UniFi UAP-AC-Mesh دارای دو عدد آنتن همه جهته دوگانه با قدرت 3 دسی‌بل با عملکرد MIMO 2×2 است. در ادامه بهتر است به سراغ اکسس پوینت UNIFI AC Mesh PRO برویم. توجه داشته باشید این اکسس پوینت از فناوری MIMO 3×3 پشتیبانی می‌کند. در نتیجه می‌‎توان به این استنباط رسید که اکسس پوینت UNIFI AC Mesh PRO از لحاظ فناوری MIMO و پوشش دهی فضا قدرت بیشتری دارد.

فناوری MIMO
فناوری MIMO

بیشتر بخوانید: بررسی اکسس پوینت میکروتیک wAP LTE6 kit


پشتیبانی از قابلیت PoE

این روز‌ها اکثر افراد به دنبال خرید اکسس پوینت هایی هستند که از قابلیت PoE پشتیبانی کنند. توجه داشته باشید قابلیت POE یکی از قابلیت‌های مهم موجود در اکسس پوینت می‌باشد که اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh و AC Mesh Pro از آن پشتیبانی می‌کنند. در ادامه بهتر است بدانید نسخه PoE هردو این اکسس پوینت‌ها 802.3af می‌باشد.

تعداد و سرعت پورت شبکه

آخرین مبحث که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم مربوط به مقایسه تعداد و سرعت پورت شبکه اکسس پوینت AC Mesh و AC Mesh Pro است. در گام اول به سراغ اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh برویم، شایان ذکر است بدانید این اکسس پوینت دارای یک عدد پورت شبکه با سرعت 10/100/1000 است. این در صورتی است که در نقطه مقابل تفاوت دو اکسس پوینت در تعداد پورت می‌باشد اما سرعت پورت در هر دو اکسس پوینت به یک میزان است. در واقع اکسس پوینت UniFi AC Mesh PRO دارای 2 عدد پورت شبکه است اما سرعت پورت ها با اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh برابر می‌باشد و سرعتی حدود به ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

جدول مقایسه اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh با AC Mesh Pro

اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh Pro
سرعت وایرلس در باند 2.4GHz 300Mbit/s 450Mbit/s
قدرت آنتن در باند 2.4GHz 3dBi 3dBi
سرعت وایرلس در باند 5GHz 867Mbit/s 1300Mbit/s
قدرت آنتن در باند 5GHz 4dBi 4dBi
تعداد آنتن 2 عدد آنتن خارجی 3 عدد آنتن داخلی
دوبانده (Dual-Band) بله بله
تعداد پورت شبکه 1×10/100/1000 2×10/100/1000
MIMO  2×2 3×3

بیشتر بخوانید: نحوه تبدیل روتر به اکسس پوینت


نتیجه گیری

اکسس پوینت یوبیکیوتی مدل AC Mesh با AC Mesh Pro تفاوت‌های زیادی دارند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در قالب یک مقاله با سبک مقایسه، تفاوت‌های این دو اکسس پوینت را بررسی کنیم. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید در بخش‌های مختلفی همچون پشتیبانی از قابلیت POE، تعداد و سرعت پورت شبکه، فناوری MIMO، دو بانده بودن و حتی سرعت وایرلس تفاوت وجود داشت که در مقایسه اکسس پوینت AC Mesh با AC Mesh Pro به طور کامل آن‌ها پرداختیم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه را تجربه کنید.

در نهایت اگر قصد دارید برای خرید اکسس پوینت اقدام کنید پیشنهاد کنیم حتماً بر روی لینک درج شده کلیک کنید. زیرا وبسایت برقچی با داشتن حق واردات و بستر اختصاصی فروش می‌تواند اکسس پوینت مورد نظر شما را زیر قیمت بازار با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار دهند. این نکته را هم در نظر داشته باشید اکثر فروشگاه ها برای استعلام قیمت روز اکسس پوینت به وب سایت برقچی مراجعه می‌کنند.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها