ویندوز سرور چیست؟ تفاوت آن با ویندوز معمولی

ویندوز سرور چیست؟ تفاوت آن با ویندوز معمولی

آیا اطلاعاتی نسبت به ویندوز سرور در اختیار دارید و می‌دانید ویندوز سرور چیست؟ توجه داشته باشید ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در مورد ویندوز سرور در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل ویندوز مورد نیاز خود را بر روی سیستم مورد نظرتان نصب کنید. همانطور که می‌دانید ویندوز سرور با ویندوز معمولی تفاوت دارد به همین دلیل در ادامه شما با تفاوت ویندوز سرور با ویندوز معمولی آشنا خواهید شد.

از سوی دیگر اطلاعات دقیقی نسبت به مزایای استفاده از ویندوز سرور در اختیار شما قرار خواهیم داد. در انتها هم به سراغ کاربرد ویندوز سرور و تاریخچه ویندوز سرور خواهیم رفت. با این تفاسیر شما نسبت به ویندوز سرور و ویندوز معمولی آگاهی بیش‌تری به دست خواهید آورد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیش‌تر نسبت به ویندوز سرور تا پایان این مقاله از برقچی همراه ما باشید.

فهرست:

ویندوز سرور چیست؟

اگر نمی‌دانید ویندوز سرور چیست؟ اصلا نگران نباشید چون بسیاری از افراد با این نوع ویندوز آشنایی ندارند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در گام اول اطلاعاتی را در مورد ویندوز سرور در اختیار شما قرار دهیم تا شما با این نوع از ویندوز بیش‌تر آشنا شوید. لازم به ذکر است بدانید کمپانی مایکروسافت دو نوع ویندوز (ویندوز سرور و ویندوز معمولی) را تولید و به بازار می‌کند. همانطور که از نام ویندوز سرور مشخص است این نوع از ویندوز برای فعالیت های حرفه ای و استفاده در سازمان‌ها و شرکت‌ها مناسب می‌باشد. در واقع ویندوز سرور یک ویندوز تجاری محسوب می‌شود که اصلاً برای استفاده خانگی مناسب نیست. در ادامه به این نکته توجه داشته باشید معماری که در طراحی ویندوز سرور استفاده می‌شود مبتنی بر Windows NT این است.

ویندوز سرور چیست؟
ویندوز سرور چیست؟

بیشتر بخوانید: آداپتور فیبر نوری چیست؟ آشنایی با انواع آن


کاربرد ویندوز سرور

همانطور که در ابتدای محتوا مطالعه کردید سیستم عامل ویندوز سرور بسیار کاربردی است. این نکته را در نظر داشته باشید که امکان نصب ویندوز سرور در سیستم‌های خانگی هم وجود دارد اما بیش‌تر در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در مورد کاربرد سیستم عامل ویندوز بهتر است ذکر کنیم که این سیستم عامل در اکتیو دایرکتوری، DHCP ،DNS و iis کاربرد بسیاری زیادی دارد.

کاربرد ویندوز سرور
کاربرد ویندوز سرور

مزایای استفاده از ویندوز سرور

در این بخش از مقاله ویندوز سرور چیست؟ بهتر است به سراغ مزایای استفاده از ویندوز سرور برویم. ویندوز سرور نیز مانند مابقی ویندوزها از مزایایی برخوردار است. شایان ذکر است بدانید مزایای استفاده از ویندوز سرور دستیابی به نرم افزارهای مدیریت سازمانی، سرویس آپدیت ویندوز، اکتیو دایرکتوری، DHCP و File & Storage می‌باشد.

تاریخچه ویندوز سرور

اگر بخواهیم اطلاعات را در مورد تاریخچه ویندوز سرور در اختیار شما قرار دهیم بهتر است بگوییم که شرکت مایکروسافت اولین ویندوز سرور در سال ۲۰۰۳ به بازار ارائه کرد و همچنان در حال تولید این ویندوز می‌باشد.


بیشتر بخوانید: نصب برنامه اندرویدی در ویندوز 11


تفاوت ویندوز سرور با ویندوز معمولی

برخورداری از اطلاعات کامل نسبت به تفاوت میان ویندوز سرور با ویندوز معمولی می‌تواند به شما کمک کند تا برای انتخاب بین این دو نوع ویندوز تصمیم درستی داشته باشید. در ابتدا بهتر است بدانید که تفاوت ویندوز سرور با ویندوز عادی در نوع طراحی آن می‌باشد. زیرا ویندوزهای معمولی برای لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی و معمولی هستند و بیش‌تر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما سیستم عامل‌های سرور برای کارهای بزرگ و صنعتی مناسب می‌باشند.

از سوی دیگر برای اینکه بتوانید ویندوز سرور را بر روی یک سیستم نصب کنید به سخت افزار مخصوص نیاز خواهید داشت. برای مثال بهتر است بدانید برای نصب ویندوز سرور به قطعاتی همچون پردازنده، رم و پاور قدرتمند نیاز می‌باشد. این در صورتی است که شما برای نصب یک ویندوز 10 بر روی یک کامپیوتر خانگی به ۴ گیگابایت رم نیاز دارید. لازم به ذکر است حتی اگر رم سیستم شما از چهار گیگابایت کمتر هم باشد با مشکل مواجه نخواهد شد. در انتها باید ذکر کنیم با استفاده از سیستم عامل سرور شما می‌توانید منابعی را برای رایانه‌های دیگر فراهم کنید. یکی از این منابع می‌تواند سرور مجازی باشد.

تفاوت ویندوز سرور با ویندوز معمولی
تفاوت ویندوز سرور با ویندوز معمولی

بهترین ویندوز سرور کدام است؟

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین ویندوز سرور هستند توجه داشته باشید بین ویندوز سرورهای مختلف (Windows Server ،2000 Windows ،Server 2033 Windows Server 2008 Windows Server 2008 R2، Windows Server 2012، Windows Server 2012 R2، Windows Server 2016، Windows Server 2019 و Windows Server 2022) پیشنهاد می‌کنیم Windows Server 2022 را انتخاب کنید. زیرا این ویندوز بروزترین ویندوز سرور موجود در جهان است که توسط شرکت مایکروسافت به بازار عرضه شده و مزایای بیش‌تری نسبت به مابقی ویندوز سرورها دارد.


بیشتر بخوانید: آموزش نصب ویندوز روی مک


نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت ویندوز سرور در اختیار نداشته‌اید اما در در حال حاضر می دانید ویندوز سرور چیست و چه تفاوتی با دیگر ویندوزها دارد. این نکته را در نظر داشته باشید ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا ویندوز سرور را به طور کامل بررسی کنیم. به همین دلیل کاربردهای این ویندوز به همراه مزایای استفاده از آن را هم قید کردیم.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم که بخش اعظمی از کاربران با تفاوت ویندوز سرور و ویندوز معمولی آشنا نیستند به همین دلیل ما در این مقاله به صورت کامل تفاوت میان ویندوز سرور و ویندوز معمولی را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت امیدواریم بتوانید در هنگام خرید و نصب ویندوز سرور بهترین ورژن را انتخاب کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها