معرفی برند اشنایدر (Schenider)

معرفی برند اشنایدر (Schenider)

بیوگرافی برند اشنایدر (Schenider)

در این مقاله قصد داریم به توصیف شرکت بزرگ و چند ملیتی فرانسوی به نام اشنایدر Schenider Electric که از آن به اختصار با SE نیز یاد می کنند بپردازیم. کیفیت و کارایی بی نظیر تجهیزات شبکه اشنایدر در دنیا ثابت شده است و به همین دلیل است که برند اشنایدر (Schenider) جزء برندهای محبوب در سراسر دنیا در زمینه تجهیزات پسیو شبکه می باشد. شعبه اصلی شرکت اشنایدر در شهر Rueil-Malmaison قرار دارد و انواع تجهیزات الکترونیک را طراحی و تولید می‌کند.

آقایان جوزف اشنایدر و آدولف اشنایدر این شرکت را در سال ۱۸۳۶ تاسیس نمودند و باتوجه به حدود ۲۰۰ سال قدمت، یک برند قدیمی و به نام در حوزه ی الکترونیک به حساب می‌آیند. برند اشنایدر (Schenider) در ۱۰۰ کشور نمایندگی داشته و براساس آمار سال 2018 این شرکت بالغ بر از ۱۵۰.۰۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرهای مختلف دارد.

هرساله این برند فرانسوی طبق آمار مجله فورچون جزء 500 شرکت بزرگ دنیا مطرح می شود. تا امروز بیشتر از ۲۰.۰۰۰ اختراع گوناگون به نام برند اشنایدر ثبت شده است و سالانه ۵% کل درآمد این مجموعه برای کار تحقیق و توسعه کنار گذاشته می‌شود.

تاریخچه برند اشنایدر (Schenider)

تاریخچه این شرکت به 3 دوره ی زمانی تقسیم می شود:

آغاز کار: در آن زمان این شرکت روی برخی صنایع مانند اسلحه،آهن و فلز تمرکز داشت.
قرن 20: طی فواصل سال های 1981 تا 1997 تمرکز شرکت از ساخت فلزات و کشتی به ساخت وسایل الکترونیک تغییر یافت
هم اکنون: برند اشنایدر (Schenider) در سال 2015 به منظور ارتقاء ارزش شرکت برند Life is on را ثبت نمود. همچنین در سال 2016 این شرکت وارد تکنولوژی های جدید از جمله اینترنت اشیا یا IOT شد.
۱۸۳۶: برادران اشنایدر یک ریخته گری متروکه را برای شروع کارشان را انتخاب کردند. پس از گذشت 2 سال با تمرکز بر روی صنعت فولاد، برند Schneider & Cie را ایجاد کردند.
در آن زمان ماشین های سنگین و وسایل حمل و نقل بخش وسیعی از خط تولید را به خود اختصاص می داد که همین عامل باعث پیشرفت و نیز تبدیل این شرکت به Schneider Group شد.

۱۹۷۵: Merlin Gerin، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات برق بود، توجه اشنایدر را به خود جلب کرد.
۱۹۸۱ تا ۱۹۹۷: بار دیگر تمرکز شرکت روی صنایع الکترونیکی گذاشته شد.
۱۹۹۹: برای نشان دادن فعالیت برند اشنایدر (Schenider) در زمینه الکترونیک نام آن به ظور رسمی به Schneider Electric تغییر پیدا کرد.
۲۰۱۰: به منظور حمایت از استارتاپ‌های مربوط به انرژی و محیط زیست Schneider و Alstom با همکاری هم و سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری، Aster را ایجاد کردند.
۲۰۱۴: شروع همکاری اشنایدر با یک شرکت تامین‌کننده برق آلمانی به نام RWE
۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶: ورود شرکت اشنایدر به حوزه ی اینترنت اشیا(IOT) و کار کردن در این زمینه
۲۰۱۷: به عهده گرفتن کنترل یک شرکت ارائه دهنده نرم‌افزارهای مهندسی و صنعتی به نام Aveva Group

تاریخچه برند اشنایدر (Schenider)

دسته بندی محصولات برند اشنایدر (Schenider)

دسته بندی کلی محصولات اشنایدر به شرح زیر می باشد:

  • کسب و کارهای کوچک و مسکونی
  • اتوماسیون ساختمان و سیستم های کنترل
  • محصولات ولتاژ پایین
  • انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی
  • دسترسی به انرژی
  • توزیع ولتاژ متوسط و اتوماسیون شبکه
  • قدرت بحرانی، خنک کننده و رک‌ها
  • اتوماسیون صنعتی و کنترل

کسب و کارهای کوچک و منازل مسکونی

به منظور فراهم نمودن امنیت و آسودگی بیشتر برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و منازل مسکونی برند اشنایدر (Schenider) محصولات متنوعی را در این دسته بندی ارائه نموده است.

از خدمات و محصولات این برند در این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کلید برق

• روشنایی اضطراری

• هوشمندسازی خانه

• امنیت خانه

• محافظ برق

• تهویه مطبوع

• شارژ خودرو برقی

• ابزار و تجهیزات نصب

• اتصالات

• زیرساخت شبکه

و…

اتوماسیون ساختمان و سیستم های کنترل

ابزارهایی با هدف ایجاد ساختمان‌های هوشمند مانند سیستم‌های مدیریت ساختمان، نرم افزارهای مانیتورینگ، ضدحریق و افزایش امنیت، انواع سوپاپ‌ها و … در این دسته‌بندی قرار دارند.

محصولات ولتاژ پایین

ابزارهایی از جمله قطع‌کننده‌های PowerPact، قطع‌کننده‌های MasterPact MTZ و ComPact NSX و بسیاری از تجهیزات مشابه که با ولتاژ کم کار می کنند در این دسته‌بندی جای می‌گیرند.

انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی

برند اشنایدر (Schenider)  با تکنولوژی‌های روز و به کمک فتو ولتاییک که به اختصار PV خوانده می‌شود، از نور خورشید الکتریسیته تولید می‌کند.  جهت تولید این الکتریسیته از سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود.
این برند محبوب و مطرح با کمک گرفتن از تکنولوژی های جدید و به روز و همچنین از طریق فتو ولتاییک (PV) با استفاده از سلول های خورشیدی، از نور خورشید الکتریسیته تولید می کند.

دسترسی به انرژی

برند اشنایدر (Schenider) دسترسی به انرژی را در جهان راحت تر کرد. هم اکنون جمعیت کثیری از دنیا که به صورت تقریبی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر را شامل می شوند به منابع انرژی دسترسی ندارند. ولی خبر خوب اینجاست که برند اشنایدر با ارائه محصولاتی از قبیل فانوس خورشیدی که با نور خورشید کار می‌کند یا چراغ‌هایی برای روشنایی خیابان‌ها و … سعی در حل این مشکل پیچیده و بزرگ دارد.

قدرت بحرانی، خنک کننده و رک‌ها

رک ها محفظه هایی می باشند که تجهیزات مختلف شبکه مانند سوییچ، روتر، پچ‌پنل، کابل‌ها و … کنار هم درون آن قرار می‌گیرند.
رک ها یکی از تجهیزات معروفی میباشند که برند اشنایدر  به تولید آن می پردازد. بخش دیگر سیستم های خنک‌کننده هستند که برای کنترل دما به کار می‌روند. بسیاری از متعلقات رک هم در همین دسته بندی قرار می‌گیرند.

اتوماسیون صنعتی و کنترل

تجهیزاتی مثل دکمه‌های هماهنگ فشار و سیگنالینگ، انواع جعبه، کابل‌کشی، رابط‌ها، رله‌ها، محوطه‌سازی، لوازم جانبی، نمایشگرهای صنعتی HMI، انواع ابزارها برای سنجش فشار، دما و چگالی بخشی از این محصولات که مربوط به فعالیت‌های صنعتی هستند، میباشند.

در کنار فعالیت هایی که تاکنون به آن اشاره نمودیم می توان فعالیت برند اشنایدر (Schenider) در حوزه رباتیک را نیز به آن ها اضافه کرد. اشنایدر برای کارخانه‌ها، ربات‌های مختلفی برای حمل بارهای سنگین، انجام کارهای سخت یا ظریف و … طراحی نموده همچنین ترانسفورماتور و محافط برق برای کنترل شدت جریان ورودی، انواع تجهیزات ایمنی، تکنولوژی RFID، سنسورهای گوناگون و غیره بخشی از تولیدات آ ن ها میباشد.

تجهیزات شبکه برند اشنایدر (Schenider)

شرکت اشنایدر به تولید انواع مختلفی از تجهیزات شبکه می‌پردازد که عبارت اند از :

تجهیزات شبکه برند اشنایدر (Schenider)

کابل شبکه برند اشنایدر (Schenider)

بدون شک از بهترین و مرغوب ترین کابل های شبکه می توان به کابل شبکه این برند اشاره کرد با وجود رشد تکنولوژی بی‌سیم یا وایرلس، هنوز هم سیم از اجزای مهم شبکه به شمار می‌رود. برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌هایی که داخل شبکه کار می‌کنند، مانند کامپیوتر، سوییچ یا روتر به منظور انتقال درست اطلاعات میان دستگاه ها به کابل شبکه نیاز است. کابل های شبکه برند اشنایدر به دلیل کیفیت بسیار بالای آن از محبوب ترین و نیز گرانترین کابل های شبکه در دنیا محسوب می شوند. این کابل ها در انواع مختلفی از cat1 تا cat8 موجود می باشند.

اکتاسی یک نام تجاری برای محصولات بالارده این شرکت است که بیشتر در شبکه‌های بسیار بزرگ و حرفه‌ای استفاده می‌شود. دیجی لینک هم یک زیر مجموعه از Schenider است که بیشتر محصولات با قیمت متوسط برای شبکه‌های کوچک تا متوسط تولید می‌کند.

کابل شبکه برند اشنایدر (Schenider)

پچ کورد برند اشنایدر (Schenider)

پچ کوردها شباهت زیادی به کابل های شبکه دارند چراکه دسته بندی آن ها نیز مانند کابل های شبکه می باشد (به عنوان مثال پچ کوردهای cat5 یا cat6). این محصولات در دو نوع روکش PVC و LSZH و نیز در دو مدلUTP (بدون محافظ یا شیلد) و SFTP (با دو لایه محافظ. یک لایه شیلد بافته شده و یک لایه فویل) عرضه می شوند.

پچ کورد برند اشنایدر (Schenider)

پچ پنل برند اشنایدر (Schenider)

پچ پنل که یکی از تجهیزات پسیو شبکه به حساب می آید نقش مهمی در نظم دهی به کار شما و نیز مرتب سازی زیرساخت ها دارد. درواقع پچ  پنل کابل های شبکه را به دیگر تجهیزات شبکه متصل می‌کند. به این گونه که نقاط انتهایی کابل های شبکه و تجهیزات شبکه مانند  روتر، هاب، سوئیچ و …  را به یکدیگر متاصل می‌کند.
این عمل ساختار بسیار منظمی به کار می‌دهد.

پچ پنل ها بر اساس تعداد کابل شبکه‌ای که در آنها جای می‌گیرد به دو گروه ۲۴ و ۴۸ پورت تقسیم می‌شوند.
به این موضوع توجه کافی داشته باشید که پچ پنل ها باید با کابل شبکه و کیستون خود هماهنگ و سازگار باشند. در غیر اینصورت موجب اتلاف در منابع شبکه می شود.

پچ پنل برند اشنایدر (Schenider)

کیستون شبکه برند اشنایدر (Schenider)

کیستون (Keystone) از تجهیزات پسیو بسیار پرکاربرد در شبکه می باشد. کیستون شبکه وسیله ایست که از یک طرف به کابل شبکه، و از طرف مقابل به یک پورت مادگی (مثل RJ-45 یا RJ-11) متصل می‌شود در واقع به راحت تر شدن ارتباطات کمک می کند.

از کاربرد کیستون می توان به داخل پچ پنل، روی ترانکینگ‌ها، باکس‌های توکار، روکار، کف خواب و غیره که از یک طرف کابل شبکه و از طرف دیگر یک پورت مادگی وارد شده، اشاره نمود.

کیستون شبکه برند اشنایدر (Schenider)

نوع دسته بندی کیستون های برند اشنایدر (Schenider) نیز مشابه سایر تجهیزاتی می باشد که قبلا نام آن ها را در این مقاله ذکر کردیم (مانند: پچ پنل، کابل شبکه و …). این محصولات در کیفیت های بسیار بالا و مدل های مختلف و همچنین در دو جنس پلاستیکی و فلزی تولید می گردد که نوع فلزی آن شامل FTP و SFTP است.

                   

4.7/5 - (4 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
حسین
حسین
4 سال پیش

باسلام
ببخشید برند clipsal مربوط به چه کشوری (ساخت چه کشوری) میباشد؟

علی حریرساز
علی حریرساز
4 سال پیش
پاسخ به   حسین

سلام وقت بخیر ساخت کشور فرانسه