معرفی ساعت شیائومی مدل mi band 4 و ویژگی های آن

ساعت شیائومی مدل mi band 4

معرفی ساعت شیائومی مدل mi band 4

ساعت شیائومی مدل mi band 4 یکی از تجهیزاتی است که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های جدید به بازار عرضه شد. این مچ بند امکانات و ویژگی های منحصر به فردی دارد که در این مطلب به نقد و بررسی آن ها می پردازیم. ساعت شیائومی مدل mi band 4 در واقع ابزاری است که به عنوان گجت سلامتی نیز شناخته می شود، چراکه کاربر می تواند در حین ورزش کردن وضعیت بدنی خود را ارزیابی کند. علاوه بر موارد فوق، این وسیله از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است، زیرا نسبت به محصولات مشابه قیمت کمتر و امکانات بیشتری دارد.

در این مقاله می خوانید :

مشخصات ساعت شیائومی مدل mi band 4

این ابزار دارای یک صفحه نمایش 120×240 پیکسلی است و با سیستم عامل های IOS9 به بالا و اندروید 4.4 سازگاری دارد. همچنین باتری تعبیه شده در این مچ بند ها تا 20 روز نیاز به شارژ مجدد ندارد و قابل تعویض است.

ساعت شیائومی مدل mi band 4

mi band 4 دارای حسگرهای گام شمار، شتاب سنج، اندازه گیری ضربان قلب و سنجش ارتفاع است که در مقایسه با محصولات مشابه می تواند عملکرد مفیدتری داشته باشد. علاوه براین، از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کرده و در رنگ بندی های مختلف در بازار موجود است.

نمایشگر

این گجت شباهت زیادی با مدل قبلی خود (mi band 3) دارد و همانند آن از جنس سیلیکون است. نمایشگر ساعت شیائومی مدل mi band 4 ضد آب بوده و هیچ نگرانی در رابطه با افتادن آن در استخر یا حوضچه های آب وجود ندارد. این ویژگی کمک می کند تا شما بدون نیاز به درآوردن ساعت بتوانید شنا کنید یا دوش بگیرید.

” در مقایسه با mi band 3، نمایشگر ساعت شیائومی مدل mi band 4 به اندازه 0.20 اینچ ارتقا یافته است و در اندازه 0.95 اینچی در دسترس می باشد. علاوه براین، وضوح بیشتری دارد و جنس آن امولد است. یکی دیگر از ویژگی های صفحه نمایش این ساعت ها این است که رنگی بوده و یک ظاهر شیک و زیبا به مچ بند شما می دهد. “

نمایشگر ساعت شیائومی مدل mi band 4 از کیفیت و روشنایی خوبی برخوردار است و از بارزترین مزایای آن می توان به قابل مشاهده بودن صفحه ساعت زیر نور خورشید اشاره کرد. علاوه براین، صفحه نمایش آن تمام لمسی بوده و هیچ دکمه ای روی آن تعبیه نشده است.

ضد خش بودن و مقاومت بالای صفحه این دستبند از دیگر مزایای آن است. همچنین تم های زیادی دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود بک گراند آن را تغییر دهید. وزن این گجت 22 گرم است و استفاده از آن دست شما را اذیت نخواهد کرد.

ساعت شیائومی مدل mi band 4

رسیدن به تناسب اندام با کمک ساعت شیائومی مدل mi band 4

همانگونه که گفته شد، این ابزار را تحت عنوان گجت سلامتی نیز می شناسند و کاربر به راحتی می تواند وضعیت بدنی خود از جمله ضربان قلب، تعداد گام ها، مسافت طی شده و چندین مورد دیگر را ارزیابی کند. این قابلیت ها به لطف استفاده از حسگرهای حرکتی در بدنه ساعت میسر شده است. علاوه براین، کاربر می تواند مقدار کالری که در یک بازه زمانی مشخص سوزانده است را اندازه گیری کند.

استفاده از اپلیکیشن های کاربردی در محصول

با سوایپ به پایین نمایشگر می توان تنظیمات ساعت را تغییر داد و تمام اطلاعات ذخیره شده را مشاهده کرد. با حرکت به سمت راست نیز می توانید از قابلیت هایی مانند پرداخت آنلاین بهره مند شوید. البته این قابلیت فقط برای کاربران چینی قابل استفاده است.

با استفاده از Mi Fit می توان از تمامی قابلیت های ساعت شیائومی مدل mi band 4 استفاده نمود یا آن ها را از منو حذف کرد. یکی دیگر از ویژگی های این مچ بند ها قابلیت پخش موزیک است و با استفاده از Mi Fit  می توان مدت زمان خواب را نیز اندازه گیری نمود. با وجود این قابلیت، شما می توانید ارزیابی کنید که در طول هفته یا شبانه روز چند ساعت خواب مفید داشته اید.

شیائومی و ارزیابی چند ورزش مختلف

این گجت قابلیت ارزیابی ورزش های وزنه برداری، دوچرخه سواری، پیاده روی، تردمیل و شنا را دارد. یکی از خصوصیاتی که این ابزار را منحصر به فرد می کند این است که اگر شما قبل از شنا اندازه ابعاد استخر را در آن وارد کنید، می تواند به شما بگوید که در حین رفت و برگشت چه میزان کالری مصرف خواهید کرد و حتی اگر دستان شما خیس باشند، باز هم می توانید از صفحه نمایش لمسی آن استفاده کنید.

یک خبر خوب این است که اگر چه ساعت شیائومی مدل mi band 4 از GPS برخوردار نیست، اما کاربر می تواند از ردیاب تلفن همراه برای آن استفاده کند. بنابراین، با استفاده از این ابزار ورزش کردن برای شما لذت بخش تر خواهد شد.

قیمت و سایر ویژگی ها

هوشمند بودن و استفاده از تکنولوژی های مختلف در این دستگاه موجب شده است که از لحاظ اقتصادی نیز توجیه شود. در واقع با توجه به قیمت آن که 40 دلار است، ارزش خریدن دارد. ازجمله ویژگی های این گجت ها می توان به امکان مشاهده اطلاعات مربوط به تماس ها، ایمیل و پیامک ها اشاره کرد. بنابراین، می توان گفت که تقریبا تمامی امکانات یک تلفن همراه هوشمند را دارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به علت کوچک بودن نمایشگر آن، امکان پاسخ دادن به اعلان ها وجود ندارد، اما قابل مشاهده بودن نوتیفیکشن ها یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می شود.

ساعت شیائومی مدل mi band 4

علاوه بر نکات فوق، یکی دیگر از مزایای ساعت شیائومی این است که امکان کنترل پخش موزیک نیز وجود دارد و همین قابلیت در زمان هایی که کاربر به تلفن همراه خود دسترسی ندارد می تواند سودمند باشد.

از ویژگی های دیگر این مچ بند ها می توان به قابلیت بی صدا کردن اعلان ها و دارا بودن کرنومتر اشاره کرد. زمانی که کاربر دستبند خود را گم کند، به راحتی و با استفاده از قابلیت حالت پیدا کردن دستگاه آن را پیدا خواهد کرد.

بررسی باتری ساعت شیائومی مدل mi band 4

باتری استفاده شده در این دستبند 135 میلی آمپر ساعتی بوده و در مقایسه با mi band 3 به اندازه 25 میلی آمپر ارتقاء یافته است. با وجود اینکه باتری این ساعت تا 20 روز نیاز به شارژ مجدد ندارد، اما اگر با روشنایی بالا یا از قابلیت های ویژه آن مانند اندازه گیری ضربان قلب و موارد از این قبیل زیاد استفاده کنید، ممکن است دوام باتری آن به 10 روز کاهش یابد.

حتما بخوانید : نحوه ضدعفونی کردن تجهیزات الکترونیکی

در حالت کلی، باتری آن نسبت به نسل های پیشین ارتقاء یافته است و می توان آن را با قیمت مناسب خریداری کرد. در کنار مزایای گفته شده، صفحه نمایش این ساعت حاشیه زیادی دارد و از نظر کاربران کمی از زیبایی آن کاسته شده است.

بررسی محصول از لحاظ سخت افزاری

این دستبند با استفاده از شتاب سنج های تعبیه شده در بدنه خود می تواند قدم های شما را بشمارد و با توجه به وزن پایین آن، مچ شما خسته نخواهد شد. بنابراین، اگر ورزشکار هستید یا در طول روز فعالیت بدنی زیادی دارید، استفاده از این محصول می تواند شما را از وضعیت جسمی تان آگاه کند.

شکل صفحه نمایش این دست بند به صورت بیضی شکل بوده و بند آن با استفاده از یک قفل سگکی ساده روی دست شما بسته می شود. همچنین در برابر گرد و غبار مقاوم است و از یک باتری لیتیوم پلیمری استفاده می کند. بند ساعت شیائومی مدل mi band 4 قابل تنظیم بوده و کاربر می تواند آن را در اندازه 155 الی 216 میلیمتر استفاده کند. لازم به ذکر است که بند آن از جنس پلاستیک TPU می باشد.

ساعت شیائومی مدل mi band 4

مقایسه ساعت شیائومی مدل mi band 4 با نسخه های قبلی

همانگونه که اشاره شد، این محصول برتری های زیادی نسبت به نسخه های قبلی خود دارد، از جمله اینکه کیفیت صفحه نمایش و طول عمر باتری آن افزایش یافته است. علاوه براین، دکمه Home نیز به صورت تخت روی آن قرار دارد.

صفحه نمایش این نسخه از دستبند های شیائومی کمی برجسته و ضخیم تر از نسل های گذشته بوده و همین ویژگی وزن آن را به میزان 2 گرم افزایش داده است. یکی دیگر از قابلیت های این دستبند ها این است که بند آن با بند مدل mi band 3 قابل تعویض می باشد.

جمع بندی

تولید گجت های پوشیدنی باعث شده است که نگرانی کاربران در رابطه با استفاده از امکانات تلفن همراه هوشمند در شرایط سخت مانند ورزش کردن، شنا کردن و… برطرف شود، زیرا یک ابزار کوچک و سبک بوده و قابلیت نصب روی مچ دست استفاده از آن را آسان کرده است. در این ساعت ها از آپشن های اضافی و بلا استفاده خبری نیست و همین ویژگی آن را نسبت به نسخه های قبلی برتری داده است، اما با این وجود، معایبی نیز دارد که به خاطر وجود قابلیت های ویژه در آن به چشم نمی آیند.

خرید آنلاین ساعت شیائومی مدل mi band 4خرید ساعت شیائومی مدل mi band 4

معرفی ساعت شیائومی مدل mi band 4 و ویژگی های آن

طراحی ساخت
9
استفاده از ایده‌های جدید و نوآوری در محصول
9
ارزش خرید در مقایسه با پرچمدارهای سایر برندهای مشهور
9
مشخصات و امکانات
9

نکات مثبت

  • فوق‌العاده مقرون به صرفه
  • ضدآب
  • تقریباً با یک بار شارژ حدود یک ماه کار می‌کند
  • نمایشگر رنگی و روشن
  • وزن پایین

نکات منفی

  • همگام سازی با Google Fit دچار مشکل است
  • قابلیت اطلاع رسانی و نمایش نوتیفیکیشن محدود
  • مکانیزم آزاردهنده شارژ
  • عمر باتری کمتر از نسل قبل
  • حاشیه‌ی زیاد نمایشگر رنگی تعبیه‌شده
5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها