نحوه خرید و فروش آی دی تلگرام

نحوه خرید و فروش آی دی تلگرام

خرید و فروش آی دی تلگرام به عنوان ایده ساده پاول دورُف (مدیر عامل تلگرام) در ابتدا اجرایی به نظر نمی‌رسید. اما مدتی است که تلگرام ایده فروش آید‌ی‌های جذاب را عملی کرده و بازار داغی بین کاربران ایجاد کرده است. تلگرام با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال برای کاربرن خود حراج نام‌های کاربری کلکسیونی را ممکن کرده است. بنابراین با این مقاله از مجله برقچی همراه باشید تا با نحوه تبدیل و فروش چنین نام‌هایی آشنا شوید.

فهرست مطالب:

فرگمنت چیست؟

وب‌سایت فرگمنت (Fragment) برای خرید و فروش آیتم‌های کلکسیونی (Collectibles) به صورت فروش مستقیم، ایمن و ناشناس و شرکت در در مزایده‌ها ایجاد شده است. ساختار این پلتفرم بر اساس بستر بلاک چین تون (TON) توسعه داده شده است.

آیتم کلکسیونی چیست؟

آیتم کلکسیونی (Collectibles) دارایی دیجیتالیست که پیوسته در حال ثبت شدن بر روی بلاک‌چین  TON است. در اینجا این آیتم به همان نام منحصر به فردی که شما برای حساب خود انتخاب کرده‌اید، اشاره دارد. با ایجاد یا خرید یک آیتم کلکیسیونی یا Collectible مالکیت آن را در اختیار خواهید داشت.

نحوه خرید آیتم‌های کلکسیونی

نحوه خرید آیتم‌های کلکسیونی
نحوه خرید آیتم‌های کلکسیونی

شما برای خرید به رمز ارز تون‌کوین (Toncoin) احتیاج دارید. برای فروش نیز باید مبلغی تعیین کنید و مانند مزایده  پیشنهاداتی از خریداران دریافت کنید. برای نگهداری این ارز باید کیف پول (والت) دیجیتال داشته باشید.

ساخت والت تون‌کوین

برای ساخت این والت باید برنامۀ Tonkeeper را (اندروید و آی‌او‌اس) نصب کنید. پس از نصب Get started  و سپس  Create New Wallet را انتخاب کنید. بعد از کلیک بر روی این گزینه فهرست کلماتی به عنوان رمز عبور خود را مشاهده می‌کنید (آن را جایی مطمئن یادداشت کنید).


بیشتر بخوانید: با فروش آیدی تلگرام پولدار شوید!


شارژ کردن والت تون‌کوین

اگر در والت دیگر یا در صرافی، تون‌کوین دارید باید  در بخش Receive کد QR را اسکن کنید. اگر تون‌کوین ندارید، باید آن را خریداری کنید. بهتر است قبل از خرید به اعتبار صرافی  آدرس والت خود دقت کنید.

اتصال والت به فرگمنت و تلگرام

در فرگمنت ازطریق ویجت لاگین تلگرام در بالای صفحه به حساب خود وارد شوید. پس از لاگین گزینه‌ی Connect TON را  در سمت راست بزنید. اگر با موبایل خود وارد شده‌اید به والت وصل می‌شوید. در غیر این صورت کد QR را ازطریق والت اسکن کنید.

مناقصه‌ تون‌کوین

مناقصه‌ تون‌کوین
مناقصه‌ تون‌کوین

با اتصال والت و تلگرام به فرگمنت می‌توانید در مزایده شرکت کنید. می‌توانید بر روی مزایده‌های عمومی کلیک کنید. قیمت مدنظر خود را وارد و تأیید کنید و سپس فرایند پرداخت انجام دهید. اگر پیشنهاد شما  کافی نبود، تون کوین به حسابتان بازگردانده می‌شود.

مزایده نام های کاربری تلگرام

پس از خرید یا ایجاد نام کاربری منحصر به فرد می‌توانید آن را مستقیم یا در مزایده بفروشید. کافی است در حساب فرگمنت خود روی My Assets کلیک و یکی از دو گزینه‌ی فروش نام کاربری (Sell Username) یا گذاشتن برای مزایده (Put Up for Auction) را انتخاب کنید. پیشنهاد شما برای مزایده شامل حداکثر قیمت نیز می‌شود که به محض پیشنهاد آن قیمت توسط کاربری دیگر این مزایده به پایان می‌رسد.

مزایده نام‌های کاربری عادی

شما می‌توانید نام کاربری عادی خود را با تبدیل آن به نام کلکسیونی به فروش برسانید. ابتدا در حساب فرگمت به به بخش My Assets بروید و روی Convert Usernames to Collectibles کلیک کنید. سپس نام‌ کاربری موردنظر خود را از لیست انتخاب کنید و مبلغی را به عنوان پیشنهاد اولیه (حداقل) تنظیم کنید. برای دریافت تون کوین نیز باید کد QR را ازطریق اپلیکیشن Tonkeeper اسکن کنید تا معادل با اولین پیشنهاد اولیه شما در مزایده‌ی عمومی تون کوین از حساب شما قرار داده شود. نام کاربری کلکسیونی به‌طور خودکار دردسترس والتی قرار می‌گیرد که بیشترین پیشنهاد را داده باشد و این مبلغ به والت شما واریز می‌شود.

البته باید به یاد داشته باشید که اگر مزایده به پایان برسد و هیچ پیشنهادی ارائه نشود، شما مالک نام کاربری کلکسیونی خواهید بود و والت تون‌کوین مبلغ پیشنهاد اولیه را با کسر پنج درصد کارمزد، به شما برمی‌گرداند.

اضافه کردن نام کاربری کلکسیونی به حساب تلگرام

در تلگرام می‌توانید حداکثر یک نام کاربری عادی و تعداد نامحدودی نام کاربری کلکسیونی را به حساب‌ تلگرام خود اضافه کنید.  برای این کار لازم است حساب تلگرام و والت تون‌کوین خود را به فرگمنت متصل کنید. در فرگمنت صفحه‌ی My Assets  را باز و روی گزینه‌ی Assign to Telegram کلیک کنید. در صفحه‌ی جدید یکی از چت‌ها و سپس گزینه‌ی Assign را انتخاب کنید. سپس تلگرام را باز کنید و در تلگرام شخصی خود به مسیر Settings > Username > Enable  بروید و نام کاربری را انتخاب کنید. در گروه  نیز به  آدرس Group Type > Links Oder  بروید و روی نام کاربری کلیک کنید.


بیشتر بخوانید


جمع‌بندی

با مقاله نحوه خرید و فروش آی دی تلگرام با ما همراه بودید. در این مقاله با قابلیت تبدیل نام کاربری به نام کاربری کلکسیونی و نحوه خرید و فروش آن و استفاده از پلتفرم فرگمنت و والت مخصوص تون کوین آشنا شدید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها