معرفی 10 مودم VDSL برتر بازار

معرفی 10 مودم VDSL برتر بازار

خرید مودم بخصوص مودم VDSL  کار ساده‌ای نیست. در این مطلب ار بلاگ برقچی قصد داریم 10 مودم VDSL برتر بازار را به شما معرفی کنیم.

فهرست مقاله:

اینترنت VDSL چیست؟

VDSL نسل جدید اینترنت DSL است که سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ADSL دارد. عبارت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌ شبکه است. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۶۰ مگابیت بر ثانیه(برخی فناوری‌ها ۵۲ مگابیت) می‌رسد. روی VDSL می‌توان سرویس‌های ارزش‌افزوده‌‌ای مانند خطوط تلفن SIP (تلفن بر بستر اینترنت)، ویدیو کنفرانس، IP-TV  و غیره نیز عرضه کرد.

در بازار ایران مودم VDSL یا مودم روتر VDSL اختصاصی وجود ندارد ولی مودم روترهایی هست که از اینترنت VDSL پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با خریدشان هم اینترنت ADSL و هم اینترنت VDSL داشته باشید و البته از وای‌فای سود ببرید.


بیشتر بخوانید: مودم VDSL چیست؟ تفاوت آن با مودم ADSL


معرفی 10 مودم VDSL برتر بازار

در ادامه به معرفی 10 مودم VDSL برتر بازار خواهیم پرداخت.

 مودم تی پی لینک Archer VR400

اولین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم تی پی لینک Archer VR400 است.

مودم روتر ADSL/VDSL دو بانده وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac در رده AC۱۲۰۰ با سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز.

دارای ۱ درگاه WAN گیگابیتی و ۴ درگاه LAN صد مگابیتی به همراه درگاه USB ۲.۰ و کلیدهای روشن/خاموش دستگاه و وای‌فای.

پشتیبانی از اینترنت ۳G/۴G، کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، پشتیبانی از IPTV و اپلیکیشن Tether برای مدیریت مودم از طریق گوشی تلفن همراه.

عملکرد و سرعت بسیار خوبی روی اینترنت VDSL و وای‌فای باند ۵ گیگاهرتز

بهترین گزینه برای کاربران خانگی و مصارف شبکه‌های وای‌فای درون خانه‌ها با چند کاربر یا دستگاه.

 مودم تی پی لینک Archer VR400
مودم تی پی لینک Archer VR400

مودم ایسوس DSL-AC۸۸U

دومین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم ایسوس DSL-AC۸۸U است.

به‌روزترین، قوی‌ترین و سریع‌ترین مودم روتر VDSL ایسوس در بازار ایران که مبتنی بر وای‌فای ۵ است. مخصوص بازی، استریم ویدیو، چندکاربری و ترافیک سنگین روی وای‌فای است.

بیشتر برای شرکت‌ها، کسب‌وکارها و کاربران حرفه‌ای مناسب است و کمتر کاربر خانگی قدرت خرید آن را دارد. مجهز به انواع فناوری‌ها و ابزارهای مدیریت ترافیک شبکه است تا دقیقا آن چیزی که می‌خواهید در اینترنت رخ دهد.

در رده AC۳۱۰۰ است تا روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۱۰۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۲۱۶۷ مگابیتی به دست می‌دهد. ۴ آنتن خارجی پرقدرت دارد و از درگاه‌های شبکه اترنت گیگابیتی کاملی سود می‌برد.

دو درگاه USB ۲.۰ و USB ۳.۰ در کنار ۱ درگاه RJ۱۱، یک درگاه WAN گیگابیتی و ۴ درگاه LAN گیگابیتی برای هر کاربری کفایت می‌کند.

مودم ایسوس DSL-AC۸۸U
مودم ایسوس DSL-AC۸۸U

این مقاله را حتما بخوانید: آموزش تنظیم مودم


 

مودم ایسوس DSL-AC۵۵U

سومین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم ایسوس DSL-AC55U است.

یکی از مودم‌های VDSL در رده AC۱۲۰۰ ایسوس است. مودمی با سرعت وای‌فای مناسب و امکانات ارتباطی کافی و گیگابیتی برای کاربران خانگی.

سرعت وای‌فای روی باند ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر ۸۶۷ مگابیت است. ۴ آنتن خارجی، ۴ درگاه LAN، یک درگاه WAN و ۱ درگاه RJ۱۱ دارد. همین‌طور، از یک درگاه USB ۲.۰ سود می‌برد.

جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مودم روترهای VDSL در بازارهای جهانی و سایت آمازون است.

مودم ایسوس DSL-AC۵۵U
مودم ایسوس DSL-AC۵۵U

مودم تی پی لینک Archer VR  ۶۰۰

چهارمین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم تی پی لینک Archer VR600 است.

یک مودم روتر  AC۱۶۰۰ با سرعت ۳۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و سرعت ۱۳۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۵ گیگاهرتز؛ یک مودم ایده‌آل دیگر برای کاربران خانگی است.

سه درگاه شبکه LAN گیگابیتی، یک درگاه WAN گیگابیتی، یک درگاه USB ۲.۰ و یک درگاه RJ۱۱ برای هر کاربر خانگی کافی است. سه آنتن خارجی با مجموعه‌ای از ابزارها برای مدیریت ترافیک شبکه، کنترل والدین، شبکه میهمان و Beamforming روی فرکانس ۵ گیگاهرتز نیز در اختیار دارید.

مودم تی پی لینک Archer VR  ۶۰۰
مودم تی پی لینک Archer VR  ۶۰۰

مودم TP-LINK Archer900

پنجمین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم تی پی لینک Archer900 است.

یکی از سریع‌ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار است. سرعت وای‌فای این محصول روی دو باند در مجموع به مرز ۱۹۰۰ مگابیت می‌رسد. به زبان ساده؛ شما با خرید این محصول هم اینترنت ADSL، هم اینترنت VDSL و هم یک روتر بی‌سیم پرسرعت AC خواهید داشت. سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۶۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۳۰۰ مگابیت می‌رسد.

سه آنتن خارجی پرقدرت دارد و از یک پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی سود می‌برد. امکانات ارتباطی این دستگاه شامل یک درگاه WAN و سه درگاه LAN، یک درگاه RJ۱۱ برای اینترنت ADSL و دو درگاه USB ۲.۰ است. می‌توانید روی این مودم روتر اینترنت ۳G/۴G را نیز به اشتراک بگذارید.

مودم TP-LINK Archer900
مودم TP-LINK Archer900

مودم Asus DSL-AC۶۸U

ششمین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم ایسوس DSL-AC68U است.

یکی دیگر از بهترین و سریع‌ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار ایران است. سرعت این مودم روتر نیز ۱۹۰۰ مگابیت است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد. سه آنتن خارجی اختصاصی دارد و از یک پردازنده دو هسته‌ای و حافظه رم اختصاصی برای اینترنت DSL سود می‌برد که می‌توان سرعت اینترنت را افزایش دهد.

یک درگاه USB ۳.۰، چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی برای LAN و WAN و یک درگاه RJ۱۱ دارد. این دستگاه مجموعه‌ای بی‌نظیر از امکانات و ابزارهای مدیریت شبکه دارد. اگر به دنبال یک مودم روتر پرسرعت AC در بازار هستید؛ یکی از بهترین گزینه‌ها همین محصول ایسوس است. البته؛ نسبت به مدل تی‌پی‌لینک مقداری گران‌تر است.

مودم Asus DSL-AC۶۸U
مودم Asus DSL-AC۶۸U

این مقاله را حتما بخوانید: راهنمای خرید مودم 4G


مودم ASUS DSL-AC۵۲U

هفتمین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم ایسوس DSL-AC52U است.

یک مودم روتر ADSL/VDSL دیگر از ایسوس اما با سرعت ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه. شما روی این محصول وای‌فای دو بانده با سرعت‌های ۳۰۰ مگابیت برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت برای فرکانس ۵ گیگاهرتز خواهید داشت و البته می‌توانید از انواع اینترنت DSL یا ۳G/۴G استفاده کنید.

چهار آنتن اختصاصی دارد و امکانات ارتباطی دیگر آن شامل یک درگاه RJ۱۱ برای خط تلفن، چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN است. یک درگاه USB ۲.۰ هم برای اشتراک‌گذاری اطلاعات دارد. قابلیت استفاده از اینترنت ۳G/۴G را نیز دارد.

 

مودم  Linksys X ۶۲۰۰

هشتمین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم Linksys X ۶۲۰۰ است.

یک مودم روتر AC۷۵۰ دیگر بازار ایران که از اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهید یک مودم روتر دوبانده داشته باشید و از سوی دیگر به اینترنت VDSL دسترسی پیدا کنید؛ محصول لینک‌سیس برای شما مناسب است. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیت را به نمایش می‌گذارد.

روی این محصول چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN دارید. البته، یک درگاه RJ۱۱ و یک درگاه USB ۲.۰ نیز فراهم شده است. آنتن‌های این دستگاه داخلی هستند و از اینترنت VDSL با حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

مودم  Linksys X ۶۲۰۰
مودم  Linksys X ۶۲۰۰

مودم دی لینک  DSL-۲۸۷۷AL

نهمین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم D-Link DSL-۲۸۷۷AL است.

یک مودم روتر وای‌فای ADSL/VDSL است. روتر دوبانده با سه آنتن خارجی و سرعت ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه دارد که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

چهار درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه RJ۱۱ و دو درگاه USB ۲.۰ دارد و می‌توان اینترنت ۳G/۴G را نیز روی آن به اشتراک گذاشت. این محصول جزو ارزان‌ترین مودم روترهای VDSL بازار ایران است ولی امکانات خوبی از جمله وای‌فای دو بانده در اختیارتان می‌گذارد.

مودم D-Link DSL-۲۸۷۷AL
مودم D-Link DSL-۲۸۷۷AL

مودم دی لینک DSL-224 سری +VDSL2

و در نهایت آخرین گزینه از 10 مودم VDSL برتر بازار مودم دی لینک DSL-224 است.

مودم بی‌سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 درواقع یک مودم روتر ADSL2 و VDSL است که میتواند سرعت بسیار بالایی رو در اختیار شما قرار بدهد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که برای تجربه بهتر سرعت اینترنت باید شرکت خدمات دهنده اینترنت شما (ISP) توانایی ارائه اینترنت VDSL را داشته باشد تا مودم DSL-224 نهایت کارکرد خود را نمایش دهد. همچنین این مودم انتخابی هوشمندانه برای خانه‌ها و دفاتر شما می‌باشد.

مودم دی لینک DSL-224 سری +VDSL2
مودم دی لینک DSL-224 سری +VDSL2

ویژگی‌های مودم دی لینک DSL-224

مودم دی لینک DSL-224 با دارا بودن دو انتن پرقدرت و همچنین داشتن استاندارد 802.11b/g/n و فرکانس قابل پشتیبانی 2.4 گیگاهرتز یک تجربه بی عیب و نقص را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از نظر امنیت نیز این مودم دست کمی از دیگر مودم‌ های موجود در بازار ندارد. یکی از قابلیت های مهم و قابل توجه در این مودم کنترل ترافیک است که به این معنی است دیگر لازم نیست نگران کند شدن شبکه خود باشید چون که با این قابلیت  مودم بسته‌ها را بر اساس اهمیت و اولویت طبقه بندی می‌کند و سپس ارسال میکند.

علاوه بر این موارد این مودم دارای امنیت بالایی است که باعث می‌شود با داشتن فایروال درونی و استاندارد های امنیتی بالا سبب میشود که شما با خیال راحت در فضای اینترنت به جست و جو بپردازید.

مجموع این ویژگی ها سبب شده که مودم دی لینک DSL-224 یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.تیم فنی مهندسی سایت برقچی از زمان خرید تا عرضه محصول با شما همراه بوده و خدمات مشاوره ای لازم برای یک انتخاب هوشمندانه که شایسته نیاز کاربر باشد را فراهم می‌سازد.

جمع‌بندی

در این مطلب از بلاگ برقچی سعی کردیم برترین مودم‌های VDSL را به شما معرفی کنیم. برای خرید مودم VDSL می‌توانید محصولات وب‌سایت برقچی را مشاهده کنید.

4.3/5 - (11 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها