معرفی 6 مودم VDSL ارزان ‌قیمت بازار

معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار

معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار عنوان این مطلب از بلاگ برقچی است که در آن اقتصادی‌ترین مودم‌های VDSL  به شما معرفی خواهند شد.

پیش از پرداختن به معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار کمی درباره فناوری VDSL  صحبت خواهیم کرد.

فهرست مقاله:

اینترنت VDSL چیست؟

اینترنت VDSL چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟ به‌طور کلی چه تفاوت‌هایی بین اینترنت VDSL با اینترنت ADSL و اینترنت فیبر نوری وجود دارد؟

خط اشتراک دیجیتال یا DSL فناوری خاصی است که اینترنت پهن‌باند را با استفاده از خطوط تلفن خانه، برای کاربر مهیا می‌کند.

شرکت‌های بزرگی در کشورهای مختلف، اینترنت خانگی را با اتکا به فناوری DSL دردسترس کاربران قرار می‌دهند؛ سه نوع اتصال شامل ADSL (خط اشتراک دیجیتال نامتقارن)، VDSL (خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا) و UFB (فیبر نوری) امروز جزو محبوب‌ترین‌ها در سراسر دنیا هستند و مزیت‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند.

موارد یادشده تنها نوع DSL نیستند؛ درواقع فناوری‌هایی که بر بستر DSL توسعه داده شده‌اند شامل مواردی دیگر نظیر HDSL ،SDLS و… نیز می‌شوند. بااین‌حال فهمیدن تفاوت اصلی بین ADSL ،VDSL و فیبر نوری به شما امکان می‌دهد هنگامی که هر سه‌ی آن‌ها در سطح کشور به‌صورت گسترده دردسترس قرار گرفتند، بهترین گزینه‌ی ممکن را با درنظرگرفتن شرایط و نیازهایتان، انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: مودم VDSL چیست؟ تفاوت آن با مودم ADSL


اینترنت VDSL

فناوری که بر بستر DSL توسعه داده شده و این روزها ممکن به‌دفعات اسم آن را در جاهای مختلف شنیده باشید، VDSL نام دارد.

VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به‌معنی «خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا» است و در مقایسه با ADSL شباهت بیشتری به اینترنت کابلی (Cable Internet) دارد. درواقع گرچه VDSL نیز بر مبنای DSL توسعه داده شده است، اما بین این فناوری و اینترنت کابلی شباهت‌هایی به‌چشم می‌خورد.

سرعت اینترنت VDSL

براساس گفته‌‌های کارشناسان، VDSL می‌تواند در مقایسه با ADSL تا سه برابر سرعت دانلود بالاتری را فراهم کند. نکته‌ی مهم دیگر درمورد این فناوری، به سرعت آپلود برمی‌گردد. سرعت آپلود اینترنت‌های VDSL به‌میزان ۱۰ برابر بیشتر از ADSL است.

نسل اولیه‌ی سرویس‌های VDSL مبتنی‌بر سیم‌های مسی با توانایی انتقال فرکانس ۲۵ کیلوهرتز تا ۱۲ مگاهرتز هستند. این سیگنال نشان می‌دهد نسل اول VDSL می‌تواند سرعت دانلود ۵۲ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۱۶ مگابیت‌برثانیه را ارائه دهد.

سرویس‌های VDSL پتانسیلِ این را دارند که سرعت آپلودی در حدود ۶۰ مگابیت‌برثانیه را به کاربر ارائه دهند؛ البته دریافت این سرعت بالا، به معیارهای مختلفی بستگی دارد.

اگر فاصله‌ی کمی با مرکز مخابراتی داشته باشید، امکان دستیابی به این سرعت بالا نیز برای‌تان فراهم می‌شود. ناگفته نماند در نسل دوم VDSL یعنی VDSL2 از سیم‌هایی مسی با توانایی انتقال فرکانس ۳۰ مگاهرتزی بهره گرفته می‌شود؛ به‌لطف این نوع سیم، سرویس‌های VDSL2 سرعت دانلود و آپلود حیرت‌انگیز ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهند.


این مقاله را حتما بخوانید: نحوه تنظیم مودم روتر


معرفی 6 مودم VDSL ارزان ‌قیمت بازار

در ادامه اقتصادی‌ترین مودم‌های بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

مودم تی پی لینک ۹۹۷۰

معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار را با مودم تی پی لینک 9970 شروع می‌کنیم.

یک مودم روتر ADSL/VDSL با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه که از دو آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل هم سود می‌برد.

این مودم روتر از نظر امکانات نرم‌افزاری و ارتباطی برای کاربران خانگی مناسب است و نیازهای آن‌ها را پاسخ می‌دهد. چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیتی دارد که یک درگاه به عنوان WAN نیز استفاده می‌شود. یک درگاه RJ۱۱ برای اتصال کابل تلفن و اینترنت ADSL دارد و یک درگاه USB ۲.۰ نیز برای اتصال چاپگر یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی تعبیه شده است.

کلیدهای روشن/خاموش دستگاه و وای‌فای، ریست و WPS دارد. از فایروال SPI و قابلیت‌های فیلترینگ آدرس‌های MAC و IP سود می‌برد. با سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز، لینوکس و مک‌او‌اس سازگار است.

مودم تی پی لینک ۹۹۷۰ سری VDSL با آخرین استاندارد و سرعت 100mbps در دانلود و آپلود به طور همزمان و همچنین پورت یکپارچه DSL از همه اتصالات برای سازگاری بیشتر با ISP ها پشتیبانی می کند. همچنین این مودم با سرعت 300mbps در فرکانس 2.4GHZ برای مشاهده ویدئوها به صورت آنلاین با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه وقفه ای، استریم کردن و بازی کردن به صورت آنلاین و دیگر کارهایی که به پهنای باند بالا نیاز دارند انتخاب هوشمندانه‌ای است.

این محصول در محدوده قیمتی 1 میلیون تومان قرار دارد.

مودم تی پی لینک ۹۹۷۰
مودم تی پی لینک ۹۹۷۰

مودم دی لینک DSL-224

معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار را با معرفی مودم دی لینک DSL-224 پی می‌گیریم.

مودم دی لینک DSL-224 با دارا بودن دو انتن پرقدرت و همچنین داشتن استاندارد 802.11b/g/n و فرکانس قابل پشتیبانی 2.4 گیگاهرتز یک تجربه بی عیب و نقص را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از نظر امنیت نیز این مودم دست کمی از دیگر مودم‌ های موجود در بازار ندارد. یکی از قابلیت های مهم و قابل توجه در این مودم کنترل ترافیک است که به این معنی است دیگر لازم نیست نگران کند شدن شبکه خود باشید چون که با این قابلیت  مودم بسته‌ها را بر اساس اهمیت و اولویت طبقه بندی می‌کند و سپس ارسال میکند.

علاوه بر این موارد این مودم دارای امنیت بالایی است که باعث می‌شود با داشتن فایروال درونی و استاندارد های امنیتی بالا سبب میشود که شما با خیال راحت در فضای اینترنت به جست و جو بپردازید.

مجموع این ویژگی ها سبب شده که مودم دی لینک DSL-224 یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.تیم فنی مهندسی سایت برقچی از زمان خرید تا عرضه محصول با شما همراه بوده و خدمات مشاوره ای لازم برای یک انتخاب هوشمندانه که شایسته نیاز کاربر باشد را فراهم می‌سازد.

این محصول در محدوده قیمتی 800 هزار تومان قرار دارد.

مودم دی لینک DSL-224
مودم دی لینک DSL-224

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار را با معرفی مودم زایکسل VMG5301-T20A ادامه می‌دهیم.

یک مودم +ADSL۲ و VDSL۲ خانگی با وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و امکانات جمع‌وجوری از شرکت زایکسل بیشتر توسط شرکت شاتل به مشترکان پیشنهاد داده می‌شود.

این مودم دارای یک درگاه RJ۱۱، چهار درگاه صد مگابیتی اترنت RJ۴۵، یک درگاه FXS، کلیدهای ریست و روشن/خاموش است. سرعت وای‌فای این

مودم بیشتر از ۳۰۰ مگابیت نیست و همان‌طور که گفتیم برای مصارف خانگی و تک کاربره مناسب است.

در پنل مدیرتی این مودم می‌توانید امکاناتی مانند فایروال، فیلتر آدرس‌های مک و آی‌پی، VOIP، کیفیت سرویس (QoS)، وی‌لن و کنترل والدین است.

این محصول در محدوده قیمتی 900 هزار تومان قرار دارد.

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A
مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL زایکسل مدل VMG5301-T20A

مودم روتربی سیم یوتل مدل V304F

معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار را با معرفی مودم یوتل V304 ادامه می‌دهیم.

یک مودم VDSL از برند ایرانی یوتل که در یکی دو سال اخیر خوب توانست در بازار رشد کند و خودش را به عنوان یک محصول ارزان ولی با کیفیت مناسب مطرح کند.

مودم V۳۰۴F از استانداردهای ADSL۲ و VDSL۲ پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه به وای‌فای تک بانده ۳۰۰ مگابیت مجهز است. بنابراین، نباید از این مودم انتظار چند کاربری داشت و بیشتر برای مصارف خانگی مناسب است.

اگر یک کاربر هستید که فقط می‌خواهید با گوشی و لپ‌تاپ خود از اینترنت پرسرعتی استفاده کنید؛ این مودم برای شما ساخته شده است.

یک درگاه Rj۱۱، دو درگاه FXS، یک درگاه WAN و چهار درگاه LAN به همراه یک درگاه USB امکانات ارتباطی این مودم هستند.

این محصول در محدوده قیمتی 1 میلیون و 200 هزار تومان قرار دارد.

مودم روتربی سیم یوتل مدل V304F
مودم روتربی سیم یوتل مدل V304F

 

مودم تی پی لینک مدل ۹۹۶۰

معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار را با معرفی مودم تی پی لینک 9960 دنبال می‌کنیم.

مشخصات این مودم تقریبا مشابه TD-W۹۹۷۰ است. یکی از مودم‌هایی است که در بازار ایران هم خوب فروش رفته و هم کیفیت ساخت و کارایی نسبتا رضایت‌بخشی داشته است.

پشتیبانی از هر دو استاندارد ADSL و VDSL به همراه وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز، سه درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی، یک درگاه WAN، یک درگاه RJ۱۱ و کلیدهای ریست، روشن/خاموش و کلید WPS از مشخصات اصلی مودم روتر تی‌پی‌لینک TD-W۹۹۶۱ هستند.

دو آنتن خارجی جهت‌دار Omni ولی جدانشدنی دارد. حداکثر سرعت اینترنت VDSL روی این مودم به ۱۰۰ مگابیت می‌رسد.

این محصول در محدوده قیمتی 750 هزار تومان قرار دارد.

مودم تی پی لینک مدل ۹۹۶۰
مودم تی پی لینک مدل ۹۹۶۰

مودم دوبانده دی لینک DSL-2877AL

در نهایت به معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار با معرفی مودم دی لینک DSL-2877AL پایان می‌دهیم.

مودم دی لینک DSL-2877AL از جدیدترین فناوری بی سیم با سرعت بالا استفاده می کند تا سرعت Wi-Fi سریع را تا حداکثر 750 مگابیت بر ثانیه در اختیار گذارد.

از پخش رسانه ای، تماس های تلفنی اینترنتی، بازی های آنلاین و محتوای غنی از وب در سراسر منزل خود لذت ببرید.

علاوه بر این، چهار درگاه سریع اترنت عملکرد ارتباط سیمی قابل اعتماد و مطمئن را برای دستگاه هایی مانند مراکز رسانه ای و کنسول های بازی ارائه می دهد. خدمات (QoS) این امکان را می دهد که مودم از مدیریت هوشمند ترافیک برخوردار باشد تا اطمینان حاصل کنید که برنامه های مورد علاقه شما از پهنای باند بهینه برخوردار هستند.

مودم دی لینک DSL-2877AL از دو باند بی سیم برخوردار است و شما قادر خواهید بود که با سرعت بالایی گپ بزنید و بازی های آنلاین را روی باند 2.4 گیگاهرتزی انجام دهید، در حالی که همزمان رسانه های دیجیتالی را در باند 5 گیگاهرتزی پخش کنید، علاوه بر این هر باند می تواند به عنوان یک شبکه Wi-Fi جداگانه فعالیت داشته باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید شبکه خود را متناسب با نیاز به اتصال خود تنظیم کنید.

این محصول در محدوده قیمتی 2.5 میلیون تومان قرار دارد.

مودم دوبانده دی لینک DSL-2877AL
مودم دوبانده دی لینک DSL-2877AL

 

در این مطلب به معرفی 6 مودم VDSL ارزان قیمت بازار پرداختیم. برای خرید هریک از این محصولات به فروشگاه برقچی مراجعه فرمایید.


این مقاله را حتما بخوانید: معرفی 10 مودم VDSL برتر بازار


 

5/5 - (15 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
11 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
محمدرضا اکبری
محمدرضا اکبری
1 سال پیش

سلام دنبال مودم vdsl فرکانس ۵ که lan l بخوره و قیمتش خیلی مناسب باشه میتونید کمک کنید?

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش

سلام و وقت بخیر
مودم VDSL تی پی لینک مدل Archer VR300 گزینه خوبیه

جابري
جابري
3 سال پیش

كجاها اينترنت VDSL داره؟

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
3 سال پیش
پاسخ به   جابري

باید از منطقه مخابراتی خودتون بپرسید

عبدي
عبدي
3 سال پیش

٩٩٦٠ مودم خوبيه؟

امین کریمی
امین کریمی
3 سال پیش
پاسخ به   عبدي

یکی از بهترین و خوش قیمت ترین مودم های vdsl می باشد.

MOHAMAD
MOHAMAD
2 سال پیش
پاسخ به   امین کریمی

سلام مودم dlink dsl-224 new چطوره؟

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   MOHAMAD

مودمی VDSL و ADSL در رده متوسط بازار هست/ اگر در شروع کارکرد به مشکل فنی بر نخوره، فوق العاده مقرون به صرفه و رضایت بخش هست

MOHAMAD
MOHAMAD
2 سال پیش
پاسخ به   سیدحامد علوی

شما اگر بخواید کلی پیشنهاد بدید Dlink dsl224 new یا Tp link td-w9960?

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   MOHAMAD

قیمت 9960 بالاتر هست ولی خب بعضیا اعتقادی به این برند ندارند. 224 ارزان ترین مودم VDSL هست ولی خب چند نسخه از این مدل در بازار موجود هست، نسخه ای که آنتن ها قابلیت جدا شدن را دارد از مقبولیت بیشتری در بازار برخوردار هست

امين
امين
3 سال پیش

مودم VDSL سرعتش چقدر بيشتر از مودم ADSL؟