آموزش افزایش سرعت اینترنت در مودم

internet

این روزها اکثر افراد بخش اعظمی از زمان خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، لازم به ذکر است بدانید که جذابیت فضای مجازی به شدت افزایش پیدا کرده و مطمئنا برای استفاده کردن از آن شما به internet نیاز دارید، این نکته را در نظر داشته باشید که این روزها تجهیزات مختلفی مانند مودم‌ ADSL، مودم‌ VDSL، مودم‌ همراه، مودم‌های TD-LTE و…. وارد بازار شده‌اند تا بتوانند نیاز کاربران را برطرف کند اما در بعضی از مواقع شاهد این هستیم که شما با خرید بهترین‌ مودم هم نمی‌توانید به سرعت ایده آل و مطلوب خود را دست پیدا کنید. شایان ذکر است بدانید که مطمئناً مشکل در سخت افزار (مودم) وجود ندارد و شما باید برخی کارها را انجام دهید تا به سرعت مطلوب خود برسید، به همین منظور ما در این محتوا مطالب بسیار مهمی را در مورد افزایش سرعت اینترنت در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید به بالاترین حد سرعت مودم خود دسترسی داشته باشید در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این محتوا با ما در برقچی همراه باشید.

فهرست :

آموزش افزایش سرعت اینترنت

توجه داشته باشید که در این محتوا ما قصد داریم افزایش سرعت اینترنت را به صورت متنی و تصویری به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید بعد از مطالعه این محتوا اطلاعات دقیق به دست بیاورید و به راحتی بتوانید سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که در این محتوا چه مواردی آموزش داده می شود؟ در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم که در محتوای آموزش بالا بردن سرعت اینترنت مباحثی همچون بالا بردن سرعت اینترنت در مودم ADSL و VDSL، افزایش سرعت اینترنت در مودم سیمکارتی 4G ، افزایش سرعت اینترنت در کامپیوتر و افزایش سرعت اینترنت در موبایل مورد بررسی قرار گرفته می‌شود، در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که این محتوا 100% کاربردی است در نتیجه سعی کنید این بخش از محتوا را با دقت بیشتری مطالعه نمایید.

نحوه افزایش سرعت وای فای مودم فیبر نوری هواوی

بسیاری از کاربران گله و شکایت از سرعت وای فای مودم فیبر نوری خود داشتند و برایشان عجیب بود که چرا سرعت اینترنت وای فای نسبت کابل شبکه، دارای تفاوت فاحش است. این گزارش ها و عدم رضایت ما را بر این داشت که در جهت رفع مشکل و جلب رضایت مشتریان فروشگاه برقچی به تحقیق و ساخت فیلم بپردازیم. شما در این ویدیو بصورت آسان به یادگیری نحوه افزایش سرعت وای فای مودم فیبر نوری هواوی خواهید پرداخت.

 

افزایش سرعت اینترنت در مودم ADSL و VDSL

اولین مبحثی که قصد داریم در آموزش بالا بردن سرعت اینترنت مورد بررسی قرار دهیم مربوط به مودم های adsl و vdsl است، همانطور که می‌دانید یکی از روش‌های بالا بردن سرعت اینترنت تغییر DNS می‌باشد به همین دلیل ما در این محتوا تصمیم داریم که DNS مودم را تغییر دهیم، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ما مودم دی لینک را انتخاب کرده‌ایم،

این نکته را در نظر داشته باشید که برای تغییر dns در مودم دی لینک تنها کافی است بر روی گزینه Advanced که در قسمت بالا مشخص است کلیک کرده تا صفحه DNS setup باز شود. این نکته را در نظر داشته باشید که مسیر رسیدن به صفحه DNS در مودم‌ها متفاوت است برای مثال در مودم تی پی لینک باید به Interface Setup بروید و سپس بر روی گزینه DHCP کلیک کنید تا بتوانید DNS را تغییر دهید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این دی ان اس ها به صورت اتوماتیک قرار داده شده‌اند اما شما باید دی ان اس ها را به صورت دستی وارد کنید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می توان DNS را به صورت دستی وارد کرد؟ برای انجام این کار باید گزینه use the following DNS server addresses را فعال کنید، شایان ذکر است بدانید که با فعال کردن این گزینه امکان وارد کردن DNS به صورت دستی برای شما فراهم می‌شود. توجه داشته باشید که بعد از انجام این کا شاهد افزایش سرعت اینترنت در مودم ADSL و VDSL خواهید بود.

افزایش سرعت اینترنت در مودم ADSL و VDSL
افزایش سرعت اینترنت در مودم ADSL و VDSL

افزایش سرعت اینترنت در مودم سیمکارتی 4G

در این بخش از مقاله قصد داریم به آموزش افزایش سرعت اینترنت در مودم‌های سیم کارتی 4G بپردازیم، توجه داشته باشید که این روزها مودم‌های سیم کارتی جایگاه بسیار خاصی بین مردم به دست آورده‌اند، به همین دلیل بهتر است، این نکته را در نظر داشته باشید که مودم‌های سیم کارتی از لحاظ آنتن دهی و سرعت اینترنت با یکدیگر متفاوت می‌باشند، این نکته را در نظر داشته باشید که مودم‌های سیم کارتی در دو نوع ثابت و همراه تولید می شوند که ما در این محتوا قصد داریم مباحثی را مطرح کنیم تا شما بتوانید بالاترین سرعت Internet را تجربه کنید.

در ابتدا بهتر است به این نکته اشاره کنیم اگر با کاهش سرعت اینترنت مواجه هستید بهتر است سیم کارت را از شرکت دیگری خریداری کنید، زیرا در بسیاری از موارد مشاهده شده است که مشکل کمبود سرعت اینترنت مربوط به سیم کارت و شرکت خدمات دهنده می‌باشد.

در وهله دوم به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید مودم باید نقشه پوشش دهی شرکت را مشاهده کنید زیرا امکان دارد منطقه شما در آن سکونت دارید توسط شرکت خدمات دهنده پوشش داده نشود. در ادامه بهتر است به جایگاه قرار گرفتن مودم اشاره کنیم، زمانی که با کاهش سرعت اینترنت مواجه می‌شوید باید جای مودم را تغییر دهید تا به یک مکان خوب دسترسی پیدا کنید.

برای مثال احتمال دارد مکانی که شما در آن زندگی می کنید دارای دو قطعه مختلف باشد که از لحاظ آنتن دهی با یکدیگر فرق کنند، البته باید به این نکته اشاره کنیم که در برخی از موارد مشاهده شده که افراد مجبور شده‌اند مودم را بیرون از خانه نصب کنند. در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که اگر قصد دارید با لپ تاپ و کامپیوتر به مودم سیم کارت 4G متصل شوید پیشنهاد می‌کنیم که از کابل استفاده کنید چون می‌تواند در سرعت اینترنت شما تاثیر مستقیم بگذارد.

افزایش سرعت اینترنت در مودم سیمکارتی 4G
افزایش سرعت اینترنت در مودم سیمکارتی 4G

بیشتر بخوانید: خرید مودم همراه


افزایش سرعت اینترنت در کامپیوتر

برای افزایش سرعت اینترنت در کامپیوتر باید اول بدانید که ویندوز شما چه نوع ویندوزی است، برای مثال اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید مطمئنا تنظیمات که باید انجام دهید با تنظیمات ویندوز 10 متفاوت است، اما در کل ما سعی می‌کنیم نکاتی را مطرح کنیم که شما به راحتی بتوانید در ویندوز مورد نظر خود انجام دهید. در گام اول به دلیل اینکه در حال حاضر بیشترین ویندوز های موجود در کشور ویندوز 10 است بهتر است افزایش سرعت روی این ویندوز را در دستور کار خود قرار دهیم، در ادامه چند نکته ذکر شده که میتواند در افزایش سرعت internet کامپیوتر تاثیر مستقیم بگذارد.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار

در ابتدا باید آپدیت خودکار این ورژن از ویندوز را غیرفعال کنید که برای انجام این کار باید وارد قسمت Network & Internet شوید بر روی گزینه Wi-Fi کلیک کرده و وارد قسمت Advanced options شوید، در این بخش به راحتی می‌توانید گزینه Set metered connection فعال کنید تا آپدیت به صورت خودکار انجام نشود.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار
غیر فعال کردن آپدیت خودکار

حذف extension گوگل کروم برای افزایش سرعت اینترنت

در گام دوم باید به سراغ گوگل کروم بروید، شایان ذکر است بدانید که اکستنشن‌های موجود بر روی گوگل کروم باعث می‌شود تا سرعت اینترنت در کامپیوتر کاهش پیدا کند، برای انجام این کار تنها کافی است مانند تصویر زیر عمل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در ابتدا باید روی گزینه‌ای که با عدد شماره یک نشانه گذاری شده کلیک کنید، همانطور که مشاهده می‌کنید یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود که می‌توانید اکستنشن‌ها را مشاهده کنید. حال زمان آن رسیده تا بر روی سه نقطه که با عدد شماره 2 نمایش داده شده است کلیک کنید و گزینه remove four chrome را انتخاب کنید.

حذف extension گوگل کروم
حذف extension گوگل کروم

تنظیم پهنای باند در کامپیوتر

مسئله بعد می‌تواند کاهش پهنای باند باشد، برای مثال احتمال دارد کامپیوتر شما ۸۰ درصد پهنای باند اینترنت را نرم افزارهای نصب شده اختصاص داده باشد که با ای تفاسیر تنها ۲۰ درصد از پهنای باند برای شما باقی می‌ماند در نتیجه برای این کار بهتر است از دکمه windows+R را به صورت همزمان لمس کرده تا صفحه CMD برای شما باز شود، بعد از باز شدن صفحه cmd باید عبارت gpedit.msc را در داخل صفحه تایپ کنید و بعد کلید OK را بزنید، بعد از انجام این کار باید مسیر Computer Configuration > Administrative Templates > Network > QoS Packet Scheduler > Limit Reservable Bandwich  را وارد کنید تا به صفحه زیر منتقل شوید، همانطور که در صفحه زیر مشاهده می کنید باید اول گزینه Enabled که با عدد شماره ۱ نمایش داده شده است را فعال کنید، در مرحله دوم میزان درصد بندی را در قسمتی که با شماره ۲ مشخص شده است وارد نمایید و در انتها بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

تنظیم پهنای باند در کامپیوتر
تنظیم پهنای باند در کامپیوتر

بیشتر بخوانید: از کجا مودم بخرم؟ بررسی نکات مهم قبل از خرید مودم


افزایش سرعت اینترنت در موبایل

اگر قصد دارید سرعت این اینترنت را در تلفن همراه خود افزایش دهید پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار Faster Internet 2X استفاده کنید، لازم به ذکر است بدانید که نرم افزار Faster Internet 2X قابلیت بالا بردن سرعت اینترنت تا دو برابر را دارد، البته این مسئله از نام اپلیکیشن کاملاً مشخص است، زمانی که این نرم‌افزار را نصب کنید با صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر مواجه خواهید شد. این نکته را در نظر داشته باشید که این نرم‌افزار تنها برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است اما اگر گوشی موبایل شما دارای سیستم عامل HOS است می‌توانید از نرم‌افزار‌های دیگر که برای سیستم عامل ios طراحی شده است استفاده کنید.

افزایش سرعت اینترنت در موبایل
افزایش سرعت اینترنت در موبایل

جمع بندی

همانطور که در این محتوا مطالعه کردید اطلاعات کاملی نسبت به افزایش سرعت اینترنت در مودم ADSL و VDSL، افزایش سرعت اینترنت در مودم سیمکارتی 4G و حتی افزایش سرعت internet تلفن همراه و کامپیوتر در اختیار شما قرار داده شده است که شما با هر سیستم عامل و وسیله‌ای به راحتی می‌توانید سرعت اینترنت خود را افزایش دهید، در انتها امیدواریم که مطالب موجود در این مقاله توانسته باشد باعث بالا رفتن سرعت اینترنت شما شود.


بیشتر بخوانید: بهترین مودم تا یک میلیون تومان


 

4.2/5 - (6 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها