کابل شبکه را از کجا بخریم؟

کابل شبکه را از کجا بخریم؟

یکی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه، کابل شبکه است. کابل شبکه در انواع مختلفی تولید می‌شود و برندهای مختلفی در زمینه تولید آن فعالیت می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی نسبت به انواع کابل شبکه را در اختیار شما قرار دهیم. شایان ذکر است در این مقاله نکات مهمی که هر فرد قبل از خرید کابل شبکه باید بداند نیز ذکر می‌شود. از سوی دیگر عواملی که بر روی قیمت کابل شبکه تاثیر مستقیم می‌گذارند هم مورد بررسی قرار داده خواهند شد. از این رو هر کاربری با مطالعه این مقاله به راحتی می‌تواند به پاسخ، سوال کابل شبکه را از کجا بخریم؟ برسد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود افرادی که قصد خرید کابل شبکه را دارند، این مقاله را به طور کامل مطالعه کنند.

فهرست:

نکات مهم هنگام خرید کابل شبکه:

مطمئناً در هنگام خرید هر محصول باید یکسری نکات را درنظر گرفت. که این مسئله در مورد کابل شبکه نیز صدق می‌کند. در واقع هر کاربر باید در هنگام خرید کابل شبکه حتما از فروشنده برگه تست فلوک را تحویل بگیرد. زیرا تست فلوک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه باید این مسئله ذکر شود کابل شبکه‌ای خوب است که نمره تست فلوک آن بین 3 الی 5 باشد. یکی دیگر از مباحث بسیار مهم که در هنگام خرید کابل شبکه بسیاری از افراد را گمراه می‌کند، نمره تست فلوک در کابل شبکه لگراند وارداتی مانند کابل شبکه لگراند چینی با کابل شبکه لگراند ایرانی است. شایان ذکر است نمره تست فلوک کابل شبکه لگراند وارداتی دارای دامنه فلورانس کمتری نسبت به نمره تست فلوک کابل شبکه لگراند ایرانی می‌باشد.

نکات مهم هنگام خرید کابل شبکه
نکات مهم هنگام خرید کابل شبکه

در ادامه بهتر است این نکته هم قید شود که به جای خرید کابل شبکه لگراند وارداتی بهتر است کابل شبکه لگراند ایرانی خریداری شود. چراکه نوع ایرانی آن در کنار قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. در نتیجه خرید کابل شبکه لگراند ایرانی می‌تواند یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه تلقی شود.


بیش‌تر بخوانید: کابل شبکه چیست؟ معرفی و انواع کابل شبکه


عوامل موثر بر قیمت کابل شبکه:

نحوه قیمت گذاری بر روی هر محصول بر اساس ویژگی‌های آن صورت می‌گیرد. در نتیجه کابل شبکه نیز با توجه به ویژگی‌ها و انواع آن، قیمت‌های مختلفی برایش در نظر گرفته می‌شود. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم 3 تا از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار در قیمت کابل شبکه همچون نوع شیلد، دسته بندی (CAT) و برند را مورد بررسی قرار دهیم.

نوع شیلد:

اولین مبحثی که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم مربوط به نوع شیلد است. در واقع کابل شبکه از نظر نوع شیلد به 3 دسته مختلف UTP، FTP و SFTP تقسیم می‌شوند. کابل شبکه UTP به کابل شبکه‌ای گفته می‌شود که شیلد ندارند و برای استفاده در فضاهایی که نویز وجود دارد، مناسب نیستند. اما کابل شبکه FTP دارای فویل می‌باشد. این فویل آلومینیومی تمام زوج سیم ها را در بر می‌گیرد و در برابر نویز محافظت بیش‌تری نسبت به UTP دارد. در انتها بهتر است به کابل شبکه SFTP اشاره شود که علاوه بر فویل، دارای شیلد نیز می‌باشد و در برابر نویز و اختلالات الکترومغناطیسی مقاوم است. در نتیجه آن دسته از کابل شبکه‌ای که دارای شیلد می‌باشند، از قیمت بالاتری برخوردار است.

عوامل موثر بر قیمت کابل شبکه
عوامل موثر بر قیمت کابل شبکه

نوع دسته بندی (CAT):

مبحث دوم که باید مورد بررسی قرار داده شود مربوط به نوع دسته بندی کابل شبکه یا همان category می‌باشد. در واقع کابل شبکه در دسته بندی‌های مختلف مانند CAT6 و CAT6a ،CAT7 ،CAT7a ،CAT5e تولید و به بازار عرضه می‌شود. که تفاوت این دسته بندی‌ها در حداکثر سرعت انتقال داده و پهنای باندی است که کابل پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال کابل شبکه CAT5e می‌تواند داده‌ها را با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه، با فرکانس 100 مگاهرتز، منتقل کند. اما کابل شبکه CAT6a قادر است داده‌ها را با حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه با فرکانس 500 مگاهرتز انتقال دهد. در نتیجه کابل شبکه‌ای که CAT بالاتری دارد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر برند بر روی قیمت:

آخرین مسئله‌ای در این بخش از مقاله کابل شبکه را از کجا بخریم؟ باید مورد بررسی قرار داده شود، شرکت تولید کننده کابل شبکه است. چراکه نقش مهمی در قیمت کابل شبکه دارد. در واقع بهتر است ذکر شود که شرکت‌هایی همچون لگراند، نگزنس، اشنایدر، دانوب و بلدن در حال حاضر جزو محبوب‌ترین برند‌های تولید کننده کابل شبکه در داخل کشور می‌باشند. زیرا محصولات این برندها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و قیمت بسیار مناسبی دارند. در واقع همین موارد کافی است تا افراد در هنگام خرید کابل شبکه به سمت این برندها جذب شوند. اما در هر شرایط یکی از آیتم‌های تاثیرگذار بر روی قیمت گذاری کابل شبکه نام برند می‌باشد.


بیش‌تر بخوانید: کابل شبکه ارزان


بهترین قیمت کابل شبکه:

این روزها بسیاری از افراد به دنبال بهترین قیمت کابل شبکه می‌باشند و در تلاش هستند تا بتوانند کابل شبکه مورد نظر خود را زیر قیمت بازار خریداری کنند. این مسئله تنها با مراجعه به فروشگاه‌هایی امکان پذیر است که دارای حق واردات کابل شبکه و بستر فروش اختصاصی باشند. چراکه در این صورت امکان اضافه شدن دلال و بالا رفتن قیمت کابل شبکه به طور کل از بین می‌رود. از این رو برقچی به عنوان بهترین و معتبرترین فروشگاه‎‌ها در این زمینه، هم دارای حق واردات است و هم بستر فروش اختصاصی دارد. به همین دلیل بسیاری از همکاران در حوزه فروش تجهیزات شبکه استعلام قیمت کابل شبکه را از وب‌سایت برقچی می‌گیرند.

کابل شبکه را از کجا بخریم؟
کابل شبکه را از کجا بخریم؟

در ادامه بهتر است ذکر شود که در حال حاضر کابل شبکه لگراند و کابل شبکه نگزنس که جزو پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین کابل‌های شبکه به شمار می‌آیند، توسط برقچی با پایین ترین قیمت ممکن به کاربران عرضه می‌شود. در نتیجه برقچی می‌تواند بهترین قیمت کابل شبکه را به علاقه مندان ارائه کند.

کابل شبکه را از کجا بخریم؟

این سوال یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از کاربران مطرح می‌شود. لازم به ذکر است بدانید شرکت برقچی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، در حال حاضر می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید کابل شبکه باشد. زیرا همانطور که در قسمت بالا ذکر شد برقچی دارای حق واردات و بستر فروش اختصاصی است. به همین دلیل کاربران به راحتی می‌توانند به وبسایت برقچی مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت ممکن و همچنین بالاترین کیفیت، ثبت سفارش و خریداری کنند.


بیش‌تر بخوانید: معرفی کابل شبکه لگراند با قیمت


نتیجه گیری:

در این مقاله از مجله برقچی به یکی از پرتکرارترین سوالات شما یعنی کابل شبکه را از کجا بخریم؟ پرداختیم و شما با نکات مهم هنگام خرید کابل شبکه، عوامل موثر بر قیمت آن و همچنین بهترین قیمت کابل شبکه آشنا شدید. از این رو پس از مطالعه این مقاله با دانش کافی و اطمینان کامل می‌توانید کابل شبکه مورد نظرتان را با پایین ترین قیمت ممکن از فروشگاه برقچی، ثبت سفارش و خریداری کنید. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها