معرفی انواع سوئیچ سیسکو 3750

معرفی انواع سوئیچ سیسکو 3750

سوئیچ شبکه یکی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه موجود در بازار محسوب می‌شود. توجه داشته باشید سوئیچ شبکه بر اساس مزایا، عملکرد و کیفیت قیمت گذاری می‌شوند. یکی از معتبرترین برندهایی که در حوزه تولید سوئیچ شبکه فعالیت می‌کند برند سیسکو است. شرکت سیسکو چندین سال است که سوئیچ‌های با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. به همین دلیل تا به امروز توانسته اعتبار بسیار خوبی به دست بیاورد. در ادامه بهتر است ذکر کنیم سوئیچ‌های 3750 سیسکو در دسته سوئیچ‌های کلاس سازمانی و چند لایه قرار دارند. در ثانی بهتر است بدانید انواع سوئیچ سیسکو 3750 دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای از نظر امنیت، کیفیت و خدمات می‌باشد. اگر قصد دارید اطلاعات دقیقی نسبت به انواع سوئیچ سیسکو 3750 به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این محتوا با ما در برقچی همراه باشید.

فهرست:

کاربرد سوئیچ ۳۷۵۰

برای این که بتوانید با انواع سوئیچ سیسکو 3750 بیشتر آشنا شوید بهتر است اطلاعاتی را نسبت به کاربردهای سوئیچ 3750 در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که سوئیچ‌های 3750 سیسکو امکان این را دارند که در شبکه‌هایی با اندازه متوسط به عنوان سوئیچ ستون فقرات یا سوئیچ لایه دسترسی قدرتمند مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا این دسته از سوئیچ‌های سیسکو از پیکربندی فناوری QOS پیشرفته بهره‌مند هستند. این قابلیت باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی دسترسی افرادی که به سوئیچ متصل هستند را کنترل کنید. در ادامه بهتر است ذکر کنیم یکی دیگر از کاربردهای سوئیچ 3750 این است که شما می‌توانید با یک مرورگر وب سوئیچ را عیب یابی کنید.


بیشتر بخوانید: سوئیچ شبکه چیست؟ هر آنچه که باید درباره سوئیچ شبکه بدانید!


مشخصات سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ های سیسکو 3750 از لحاظ کارایی با یکدیگر تفاوت دارند و قیمت آن‌ها هم بر اثر عملکرد تعیین می‌شود. به همین دلیل بهتر است بدانید مشخصاتی که ما ذکر می‌کنیم بین تمام مدل‌های سوئیچ‌های 3750 مشترک نمی‌باشد. در گام اول بهتر است بدانید سوئیچ سیسکو 3750 امکان استفاده در شبکه های متوسط را در اختیار شما قرار می‌دهد. از سوی دیگر امنیت بالایی دارد و از فناوری کیفیت خدمات که با عبارت QOS شناخته می شود برخوردار می‌باشد. که این سری از سوئیچ دارای کنترل کننده شبکه بیسیم هستند از سوی دیگر امکان کنترل دسترسی در لایه های ۲ ۳ و ۴ وجود دارد و شما به سادگی می‌توانید با استفاده از این ویژگی کنترل ترافیک ورودی و خروجی رابطه را مدیریت کنید. همچنین امکان مسیریابی و پیکربندی سوئیچ از طریق مرورگر وب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشخصات سوئیچ سیسکو ۳۷۵۰
مشخصات سوئیچ سیسکو ۳۷۵۰

در ادامه بهتر است ذکر کنیم سوئیچ سیسکو سری 3750 از فناوری StackWise، PoE، شبکه های گیگابیت اترنت، سیستم عامل IOS IP Base، پورت RJ45 و حتی با اسلات‌های SFP با سرعت گیگابیتی پشتیبانی می‌کند. موارد دیگری هم وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. برای مثال پشتیبانی از Plus EnergyWise، StackWise ، StackPower و MACsec هم جزو ویژگی‌های بارز این سوئیچ‌ها محسوب می‌شود.

فناوری Cisco StackWise چیست؟

این سوال یکی از سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. لازم به ذکر است بدانید تکنولوژی StackWise یک تکنولوژی جدید است که برای بخشی از قابلیت‌های یک Stack مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید برای ایجاد یک دستگاه سوئیچینگ واحد، تمام سوئیچ‌های واحد با ظرفیتی حدودا 32 گیگابایت بر ثانیه به صورت هوشمندانه به یکدیگر متصل می‌شود. از سوی دیگر با استفاده از این تکنولوژی امکان متصل کردن 9 سوئیچ واحد به یکدیگر امکان پذیر می‌شود. یکی از نکات بسیار مهم که باید در مورد سوئیچ‌ها بدانید این است. سوئیچ‌ها بدون اینکه تاثیری بر روی عملکرد استک بگذارند می‌توانند حذف یا اضافه شوند. در انتها بهتر از ذکر کنیم هریک از سوئیچ‌های سری 3750 برند سیسکو با داشتن آدرس آی‌پی اختصاصی امکان مدیریت به عنوان یک واحد مجزا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

وجود فناوری Cisco StackWise باعث شده تا سوئیچ‌های 3570 از مفهوم مقیاس پذیری به صورت کامل پشتیبانی کنند. اگر بخواهیم این مسئله را به زبان ساده توضیح دهیم بهتر است به ذکر کنیم. در یک بسته امکان دسترسی به حداکثر ۲۵۲ پورت اترنت گیگابیتی وجود دارد. سوئیچ‌ها را بدون اینکه بر روی عملکرد کاربران یا شبکه تاثیر بگذارند می‌توان اضافه یا حذف کرد. بعد از اضافه شدن دستگاه‌های جدید به شبکه دستگاه‌های اضافه شده پیکربندی‌های خود را یک stack master دریافت می‌کنند. در زمانی که دستگاه‌ها جایگزین نمونه‌های قدیمی می‌شوند پیکربندی‌های تعریف شده از دستگاه‌های قدیمی به دستگاه‌های جدید منتقل می‌شود.


بیشتر بخوانید: نحوه خواندن پارت نامبر سوئیچ سیسکو (چگونه با مدل به مشخصات برسیم؟)


سوئیچ 3750 از چه SFPهایی پشتیبانی می‌کند؟

در گام اول بهتر است ذکر کنیم که SFP چیست زیرا بسیاری از افراد با این واژه آشنایی کامل ندارند. لازم به ذکر است بدانید که واژه SFP مخفف عبارت Small Form-Factor Pluggable می‌باشد. SFPها گیرنده و فرستنده‌هایی هستند که از طریق سوئیچ های سیسکو 3750 اتصال اترنت گیگابیتی را برای سوئیچ‌های لایه توضیع فراهم می‌کنند. در ادامه بهتر است ذکر کنیم سوئیچ‌های سری 3750 دارای هیچگونه محدودیتی برای تعداد SFP ندارد. این سری از سوئیچ‌های شرکت سیسکو از ۱۰۰۰BASE-SX SFP و ۱۰۰۰BASE-LX/LH پشتیبانی می‌کنند.

پر کردن هر پورت SFP در سوئیچ سیسکو 3750 با همان SFP یا ترکیبی از SFPهای دیگر امکان پذیر است. در پایان بهتر است بیان کنیم که سوئیچ‌های سیسکو سری 3750 فقط از SFPهای ساخت شرکت سیسکو پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل اگر شما یک Stack که توسط کمپانی سیسکو تولید نشده است را به سوئیچ‌های سری 3750 متصل کنید پورت‌های سوئیچ خاموش می‌شوند.

سوئیچ ۳۷۵۰ از چه SFPهایی پشتیبانی می‌کند؟
سوئیچ ۳۷۵۰ از چه SFPهایی پشتیبانی می‌کند؟

سوئیچ ۳۷۵۰ از چه ایمیج‌هایی پشتیبانی می‌کنند؟

ایمیج‌هایی که توسط سوئیچ‌های سری 3750 پشتیبانی می‌شوند EMI و SMI هستند. توجه داشته باشید ایمیج SMI مسیریابی ایستای IP در این سری از سوئیچ را در اختیار شما قرار می‌دهد. از سوی دیگر استاتیک در SMI هم توسط سوئیچ 3750 پشتیبانی می‌شود. اگر بخواهیم اطلاعاتی را در مورد ایمیج EMI در اختیار شما قرار می دهیم بهتر است بیان کنیم که این جمله مخفف عبارت Enhanced Multilayer Software می‌باشد. ایمیج EMi یک نرم افزار چند لایه پیشرفته است که می‌تواند مسیریابی یکپارچه IP را با استفاده از سخت افزار انجام دهد. البته امکان انجام مسیریابی بین VLAN هم با استفاده از این ایمیج امکان پذیر است. آخرین ویژگی ایمیج EMI که قصد داریم در این بخش از آشنایی با انواع سوئیچ سیسکو 3750 به شما معرفی کنیم دسترسی به پروتکل‌های مسیریابی آی‌پی پویا همچون (OSPF و BGPv4 و EIGRP و IGRP) می‌باشد.

آیا امکان تجمیع سوئیچ 3750 با سوئیچ 3550 وجود دارد؟

این سوال توسط بسیاری از کاربران مطرح می‌شود و پاسخی که می‌توان به این سوال داد منفی است. توجه داشته باشید سوئیچ‌های 3750 از فناوری Cisco StackWise برخوردار هستند که یک فناوری جدید به شمار می‌رود. در واقع این فناوری یک گذرگاه انتقال با سرعتی حدود به ۳۲ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از سوی دیگر فناوری سوئیچ‌های 3550 GigaStack هستند. در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید که فناوری سوئیچ‌های 3750 و سوئیچ‌های 3550 هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند.

آیا امکان تجمیع سوئیچ ۳۷۵۰ با سوئیچ ۳۵۵۰ وجود دارد؟
آیا امکان تجمیع سوئیچ ۳۷۵۰ با سوئیچ ۳۵۵۰ وجود دارد؟

آشنایی با بهترین سوئیچ‌های سیسکو 3750

در این قسمت از مقاله آشنایی با انواع سوئیچ‌های سیسکو 3750 قصد داریم شما را با سه نمونه از بهترین سوئیچ‌های این برند آشنا کنیم. سوئیچ‌هایی که در ادامه با آن آشنا می‌شوید (سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S، سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S و سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S) می‌باشند که جزو پرفروش‌ترین سوئیچ‌های موجود در بازار هستند. در نتیجه برای اینکه اطلاعات کامل نسبت به مشخصات فنی این سوئیچ‌ها به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم پاراگراف مربوط به هر سوئیچ را با دقت مطالعه کنید.

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S

سوئیچ که تصویر آن را در قسمت زیر مشاهده می‌کنید مربوط به سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S است که یک سوئیچ مدیریتی می‌باشد. این سوئیچ یکی از پرفروش‌ترین سوئیچ‌های موجود در بازار است. این سوئیچ ۴۸ پورت با سرعت مگابیت (10/100) دارد و از ۴ عدد پورت SFP از نوع گیگابیت (10/100/1000) برخوردار است. توجه داشته باشید این سوئیچ از قابلیت PoE پشتیبانی می‌کند و از قابلیت استیک شدن برخوردار است.

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S
سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S

سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S

دومین سوئیچ که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S است. این سوئیچ ۲۴ عدد پورت شبکه دارد که سرعت پورت‌های این سوئیچ گیگابیت می‌باشد. ظرفیت سوئیچینگ در این دستگاه ۳۲ گیگابایت بر ثانیه است و ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن ۱۲۸ مگابایت بر ثانیه می‌باشد. توجه داشته باشید این سوئیچ هم قابلیت استک شدن دارد و از تکنولوژی PoE پشتیبانی می‌کند.

سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S
سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S

آخرین سوئیچی که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم. سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S است. این دستگاه یک سوئیچ مدیریتی است که دارای ۴۸ پورت با سرعت گیگابایت می‌باشد. سرعت پهنای باند آن ۶۴ گیگابایت بر ثانیه است. از سوی دیگر دارای قابلیت استک شدن و PoE می‌باشد.

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S
سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S

جدول مقایسه ای انواع سوئیچ سیسکو 3750

جدول مقایسه ای انواع سوئیچ سیسکو 3750
جدول مقایسه ای انواع سوئیچ سیسکو 3750

بیشتر بخوانید: بهترین سوئیچ سیسکو


نتیجه گیری

در این مقاله شما با انواع سوئیچ سیسکو 3750 آشنا شده‌اید و در حال حاضر اطلاعات دقیقی نسبت به سوئیچ‌های سری 3750 سیسکو در اختیار دارید. در نهایت امیدواریم شما با مطالعه این مقاله بتوانید یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه را تجربه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها