بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام با 5 روش کاربردی

بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام با 5 روش کاربردی

این روزها بسیاری از افراد کسب و کار خود را در بستر اینترنت و پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام قرار داده‌اند. به همین دلیل افرادی که دارای کسب و کار هستند به دنبال بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام می‌باشند. اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های موجود در جهان است، که توسط یک تیم فوق‌حرفه‌ای مدیریت می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید، که ما در این مقاله قصد داریم بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام با ۵ روش کاربردی را به شما آموزش دهیم.

در ادامه، بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که، در این مقاله مواردی همچون علت تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود را بررسی خواهیم کرد. همچنین راهکارهای موثر برای افزایش کیفیت استوری اینستاگرام در اختیار شما قرار خواهیم داد. در این صورت شما می‌توانید با قرار دادن استوری‌های جذاب و باکیفیت، ویو استوری خود را افزایش دهید. حال اگر قصد دارید اطلاعات کاملی نسبت به بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام به دست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما در وب سایت برقچی همراه باشید.

فهرست:

علت تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود چیست؟

این سوال یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از کاربران مطرح می‌شود. در ابتدا بهتر است به این نکته اشاره کنیم که، اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی موجود در جهان است؛ در نتیجه حجم داده‌های این پلتفرم در سطح بالایی قرار دارد. به همین دلیل برنامه اینستاگرام به طور اتوماتیک مجبور می‌شود برای پردازش، نگهداری و نمایش سریع تصاویر، حجم آن‌ها را کاهش دهد. با توجه به این مسئله می‌توان به این استنباط رسید، زمانی که حجم یک فایل کاهش پیدا می‌کند کیفیت آن هم کم می‌شود.

چند دلیل وجود دارد که باعث تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود ‌می‌شود. اولین دلیل مربوط به ضعیف بودن اینترنت است. توجه داشته باشید اگر به اینترنت ضعیف متصل باشید، امکان کاهش کیفیت تصویر در هنگام آپلود و دانلود افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر اگر نسخه اینستاگرام شما دچار مشکل شده باشد، امکان وقوع این اتفاق وجود خواهد داشت. یکی دیگر از دلایلی که باعث تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود می‌گردد، حجم و کیفیت بالای تصاویر است. در واقع زمانی که حجم با کیفیت تصاویر بالاتر از حد معمول و استاندارد باشد، اینستاگرام به صورت اتوماتیک تصویر را می‌برد یا حجم آن را کاهش می‌دهد که این مسئله می‌تواند موجب تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود گردد.

علت تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود چیست؟
علت تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود چیست؟

راهکارهای موثر افزایش کیفیت استوری اینستاگرام

در این بخش از مقاله، تصمیم داریم راهکارهای موثر افزایش کیفیت استوری اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید به بهترین نحو ممکن استوری‌های با کیفیت را در پیج خود آپلود کنید.

اینستاگرام را به‌روزرسانی کنید

اولین راهکار موثر برای افزایش کیفیت استوری اینستاگرام به‌روزرسانی این پلتفرم می‌باشد. این نکته را در نظر داشته باشید، در برخی از مواقع اینستاگرام دارای مشکلات می‌شود و باگ پیدا می‌کند. این مشکلات می‌تواند در کاهش کیفیت تصویر بعد از آپلود تاثیر زیادی بگذارد. برای این که بتوانید مشکل اینستاگرام خود را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.


بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که منجر به محدودیت اکانت اینستاگرام می شود.


کیفیت تصویر را بررسی کنید

قبل از انجام هر کاری باید کیفیت تصویر را بررسی کنید؛ چون این احتمال وجود دارد که کیفیت تصویر پایین باشد. شایان ذکر است، این مسئله می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در هر صورت نمی‌توان از این دسته از تصاویر انتظار زیادی داشت چون اگر بخواهید کیفیت تصویر را بالا ببرید، باید از ابزارهای زیادی استفاده کنید؛ در ثانی با استفاده از ابزارهای مختلف هم کیفیت تصویر مطلوب نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است به سراغ راهکار بعد برویم.

 کیفیت تصویر را بررسی کنید
کیفیت تصویر را بررسی کنید

ترجیحاً از موبایل دیتا استفاده کنید

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد به دلیل قیمت مناسب اینترنت ADSL از این نوع اینترنت استفاده می‌کنند. اما با وجود قیمت مناسب، اینترنت ADSL سرعت پایینی دارد و می‌تواند شما را با چالش مواجه کند. اگر شما هم به دنبال اینترنت با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم از اینترنت همراه استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده از اینترنت ضعیف می‌تواند یکی از دلایل تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود باشد. در نتیجه بهترین انتخاب برای بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام استفاده از موبایل دیتا است.


بیشتر بخوانید: نحوه رفع محدودیت we limit how often در اینستاگرام (Instagram)


data saver اینستاگرام را خاموش کنید

در این بخش از مقاله، تصمیم داریم به یک نکته مهم اشاره کنیم که یکی از دلایل اصلی تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود محسوب می‌شود. یک قابلیت در اینستاگرام وجود دارد که استفاده از داده‌ها را غیر فعال می‌کند. دلیل وجود این قابلیت استفاده زیاد اینترنت توسط اینستاگرام می‌باشد که این مسئله در تار شدن تصاویر بسیار تاثیر گذار است. برای این که این مشکل را برطرف کنید، کافی است بعد از باز کردن برنامه وارد صفحه پروفایل شوید و بر روی گزینه settings کلیک کنید. در ادامه گزینه Account را انتخاب نمایید و در آخر cellular data use را انتخاب کرده و data saver را غیرفعال کنید.

data saver اینستاگرام را خاموش کنید
data saver اینستاگرام را خاموش کنید

تنظیمات High quality upload

آخرین روش کاربردی که باعث بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام می‌شود، مراجعه به بخش High quality upload  می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که با فعال کردن این بخش، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا تصویر مورد نظرتان را با بالاترین کیفیت در اینستاگرام بارگذاری کنید. بسیاری از بلاگرها برای اینکه کیفیت تصاویر پست و استوری را افزایش دهند به بخش  High quality upload می‌روند و آن را فعال می‌کنند. برای فعال کردن آن باید وارد قسمت Account شوید و گزینه cellular data use را انتخاب کنید. بعد از وارد شدن به این قسمت می‌توانید گزینه High quality upload را فعال نمایید.


بیشتر بخوانید: کد مخفی تست سلامت گوشی اندروید و آیفون


نتیجه گیری

مطمئناً تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام در اختیار نداشته‌اید اما در حال حاضر می‌دانید که علت تار شدن تصاویر اینستاگرام بعد از آپلود چیست و چه راهکارهایی برای افزایش کیفیت استوری اینستاگرام وجود دارد. این نکته را در نظر داشته باشید ما در این مقاله ۵ روش کاربردی موثر برای بالابردن کیفیت پست و استوری اینستاگرام ذکر کردیم و هر کدام را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دادیم. در ثانی حتی برخی از تنظیمات اینستاگرام را به شما آموزش دادیم تا بتوانید به ساده‌ ترین روش ممکن تصاویر را با کیفیت بالا در اینستاگرام بارگذاری نمایید. در نهایت امیدواریم این مقاله بتواند در هنگام بارگذاری تصویر در اینستاگرام به شما کمک شایانی کند.

2.9/5 - (12 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
مریم
مریم
1 ماه پیش

گزینه اخری که گفتیدو پیدا نمیکنم

مهدی خادم حسین
مهدی خادم حسین
7 ماه پیش

ممنون بابت مطلب خوبتون

سید رضا موسوی
سید رضا موسوی
9 ماه پیش

یه آموزش هم برای ریلز بزارین راستش من ادیتورم اون گزینه اپلود با کیفیت بالا ام فعال کردم ولی بازم.. اینجوری کیفیت کارم پایین میاد لطفن یه راه حل بگین

اسرا
اسرا
4 ماه پیش

دقیقا منم همین مشکل رو دارم
راه حلش چیه؟ تمام موارد بالا هم رعایت کردم😑😑

ریحانه جعفری
ریحانه جعفری
8 ماه پیش

سلام وقت شما بخیر
ممنون از پیشنهادتون حتماً این مورد رو در نظر میگیریم.

فرزین
فرزین
10 ماه پیش

عالی بود واقعا من چ چون پیجم عکاسی بود خیلی مشکل داشتم

احمد
احمد
9 ماه پیش
پاسخ به   فرزین

سلام . ببخشید با دوربین فیلم و عکس میگیرم . منتها چون دوربین فاقد وای فای هست از طریق گوشی در اینستا عکس یا فیلم پست میکنم . سوالم اینه کیفیت عکس و فیلم هایی که از دوربین کپی میکنم تو گوشی و بعد از طریق گوشی پست یا بسته به نوع گوشی احتمال کم شدن کیفیت هست ؟ مثلا یه عکس دوربین رو با یه گوشی با کیفیت اینستا پست کنم و برعکس تفاوت داره؟

رضا میرزایی
رضا میرزایی
10 ماه پیش
پاسخ به   فرزین

خواهش می‌کنم. خوشحالم که مقاله برای شما مفید بوده است