انواع مودم همراه

انواع مودم همراه

مودم یک جز جدایی ناپذیر از زندگی مدرن به شمار می‌رود. همانطور که می‌دانید برای دسترسی به اینترنت باید یک مودم تهیه کنید. مودم‌ها در انواع مختلف (مودم ADSL، مودم VDSL، مودم فیبر نوری، مودم همراه و غیره) تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این مودم‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که یک فرد می‌تواند بر اساس نیاز خود یک مودم را خریداری کند. این روزها بسیاری از افراد از انواع مودم همراه استفاده می‌کنند. زیرا این نوع از مودم دارای مزایای بسیار زیادی است و می‌تواند نیازهای افراد برای دسترسی به یک اینترنت پرسرعت و پایدار را برطرف کند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد انواع مودم همراه در اختیار شما قرار دهیم و شما را نسبت به مزایای این دسته از مودم آگاه کنیم. 

فهرست:

مزایای استفاده از مودم همراه

در این بخش از مقاله، تصمیم داریم برخی از مهم‌ترین مزایای مودم همراه را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا بهتر است به سهولت دسترسی به اینترنت اشاره کنیم. استفاده از انواع مودم همراه باعث می شود تا در هر زمان و هر مکانی به اینترنت پرسرعت و پایدار دسترسی داشته باشید. در ادامه، باید به سراغ سرعت اینترنت انواع مودم همراه برویم.

مودم‌های همراه از اینترنت 4G و 5G پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، شما برای دانلود و آپلود فایل از طریق این نوع از مودم به هیچ وجه با چالش مواجه نخواهید شد. این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید اکثر مودم‌های همراه امکان متصل شدن بیش از 10 کاربر به صورت همزمان را برای کاربران قرار می‌کنند. در پایان باید ذکر کنیم که بعضی از مودم‌های همراه مانند مودم 4G نزتک مدل 99B هستند که به دلیل داشتن باتری قوی به عنوان پاور بانک هم قابل استفاده می‌باشند.


بیشتر بخوانید: بهترین مودم همراه (5 انتخاب برتر)


انواع مودم همراه

مودم‌های همراه در انواع گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام دارای قابلیت‌های گوناگون می‌باشند. شایان ذکر است بدانید مودم‌ها را می‌توان از طریق چند آیتم دسته بندی کرد. برای مثال، بر اساس اینترنت قابل پشتیبانی، منبع تغذیه و لاک و آنلاک بودن مودم ها با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه شما را با انواع مودم همراه بر اساس این سه پارامتر آشنا خواهیم کرد.

"<yoastmark

انواع مودم همراه بر اساس اینترنت قابل پشتیبانی

در گام اول به سراغ مودم‌های همراه بر اساس اینترنت قابل پشتیبانی می‌رویم. توجه داشته باشید این روزها اینترنت 5G هم به کاربران ارائه می‌شود اما اکثر مودم‌های همراه از اینترنت 3G و 5G پشتیبانی می‌کنند. برای مثال مودم 4G نزتک مدل 77C از جمله مودم‌هایی است که در کنار ویژگی‌های زیاد خود، از اینترنت 3G و 4G پشتیبانی می‌کند و اینترنت پایداری را در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر تصمیم به خریداری مودم همراهیی هستید که دارای قابلیت های زیاد باشد، بهتر است به سراغ مودم 77Cنزتک بروید. زیرا این مودم جزو پرفروش ترین مودم های همراه سال 1401 به شمار می‌رود.

انواع مودم همراه بر حسب منبع تغذیه

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در هنگام خرید مودم باید در نظر بگیرید منبع تغذیه آن است. اصولاً هرچه باتری مودم همراه قوی‌تر باشد، شما می‌توانید زمان بیشتری به مودم متصل باشید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر مودم‌های همراه به باتری قوی مجهز هستند، اما یکی از بهترین مودم‌هایی که دارای باتری قوی است مودم 4G نزتک مدل 99C می‌باشد. باتری این مودم به حدی قدرتمند است که شما می‌توانید از آن به عنوان پاوربانک هم استفاده کنید.

"<yoastmark

انواع مودم همراه لاک و آنلاک

مودم‌ها از نظر لاک و آنلاک با یکدیگر تفاوت دارند و بسیاری از افراد به دنبال خرید مودم‌های آنلاک هستند. این نکته را در نظر داشته باشید فروشگاه‌های اندکی در گذشته مودم‌های آنلاک برای فروش داشتند. اما این روزها با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر هم می‌توانید مودم‌های آنلاک را خریداری کنید. ممکن است بپرسید مودم آنلاک چه تفاوتی با مودم لاک دارد؟

در پاسخ به این سوال باید ذکر کنیم برخی شرکت‌ها بر روی مودم‌های خود محدودیت‌هایی قرار می‌دهند تا شما به تمام قابلیت‌های مودم دسترسی نداشته باشید. برای مثال شرکت ایرانسل مودم‌های لاک به بازار ارائه می‌کند و یکی از مواردی که شرکت ایرانسل محدود می‌نماید استفاده از سیم کارت ایرانسل در مودم همراه است.

در واقع زمانی که شما یک مودم همراه ایرانسل خریداری می‌کنید، نمی‌توانید سیم کارت شرکت دیگر مانند همراه اول در داخل آن قرار دهید و از اینترنت این شرکت استفاده کنید.

"<yoastmark

در بسیاری از مواقع افراد با خرید مودم آنلاک انتظار دارند تمامی محدودیت‌ها برطرف شده باشد. اما نمی‌دانند که بر روی مودم‌های آنلاک داخل کشور تنها برخی از محدودیت‌ها برطرف شده است.

به همین دلیل بعد از خرید مودم آنلاک با برخی از محدودیت‌ها مواجه می‌شوند و این مسئله باعث بروز نارضایتی کاربران می‌گردد. توجه داشته باشید مودم‌های آنلاک داخل کشور با مودم‌های آنلاک توسط شرکت‌های معتبر مانند دی‌لینک، تی‌پی‌لینک و غیره تولید می‌شود تفاوت دارد.

زیرا زمانی که یک شرکت معتبر یک مودم آنلاک را به بازار عرضه می‌کند، هیچ محدودیتی روی مودم قرار نمی‌دهد. با توجه به این مسئله شما می‌توانید از تمام قابلیت‌های مودم استفاده کنید. 


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مودم


نتیجه گیری

مطمئناً تا قبل از مطالعه مقاله اطلاعات دقیق نسبت به انواع مودم همراه در اختیار نداشته‌اید. اما در حال حاضر می‌دانید مودم‌های همراه دارای چه مزایایی هستند و چه قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. از سوی دیگر، با انواع مودم همراه بر اساس اینترنت قابل پشتیبانی، منبع تغذیه و لاک و آنلاک آشنا شده‌اید. در نهایت امیدواریم مطالب موجود در این مقاله توانسته باشد اطلاعات کاملی نسبت انواع مودم همراه در اختیار شما قرار دهد تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل یک مودم همراه با کیفیت خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها