معرفی برند دی لینک (D-Link)

معرفی برند دی لینک (D-Link)

درباره برند دی لینک (D-Link)

برند دی لینک (D-Link) شرکتی چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر تایپه کشور تایوان قرار دارد در حوزه تولید تجهیزات شبکه و مخابرات به فعالیت می پردازد. تاسیس این شرکت به سال 7986 باز میگردد. در ابتدا این شرکت با نام داتکس سیستمز (Datex Systems) فعالیت می کرد. این برند یکی از بزرگ ترین کمپانی های حوزه شبکه به ویژه محصولات خانگی و اداری به شمار می رود.

 برند دی لینک (D-Link) در سال ۲۰۰۷ حدود 22 درصد سهم بازار جهانی را در بخش تجارت های کوچک و متوسط در اختیار داشت. در مارس سال ۲۰۰۸ این شرکت جایگاه نخست صادرات محصولات وای فای را در بازار با 33 درصد سهم آن کسب نمود. در سال ۲۰۰۷ نیز این برند در لیست بهترین شرکت های IT جهان قرار گرفت. از موفقیت های دیگر این این برند می توان به برگزیده شدن دی لینک به عنوان نهمین شرکت IT برتر جهان توسط نشریه BusinessWeek بلومبرگ اشاره کرد.

درآمد شرکت دی لینک در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۸۶۴ میلیون دلار تخمین زده شده است. در حال حاضر در این کمپانی بالغ بر ۲۷۲۲ کارمند مشغول به کار هستند. لینکسیس، تی پی لینک، میکروتیک، لگراند از رقیبان D-link در بخش های مختلف به شمار می روند.

درباره برند دی لینک (D-Link)

تاریخچه برند دی لینک (D-Link)

خلاصه ای از تاریخچه ی برند دی لینک (D-Link) به شرح زیر می باشد:

۱۹۸۶: شرکت داتکس سیستمز تاسیس شد
۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲: اولین محصولات تجهیزات شبکه دی لینک مانند: آداپتور اترنت، سیستم عامل شبکه LAN، تراشه کنترل کننده اترنت و هاب اترنت معرفی شد.
۱۹۹۲: نام شرکت از داتکس سیستمز به شرکت دی لینک تغییر یافت.
۱۹۹۴: شرکت دی لینک با نام کامل D-Link International Pte. Ltd در سنگاپور شروع به کار کرد تا دامنه فعالیت های این شرکت را به اروپا، آمریکا و چین گسترش دهد.

۱۹۹۶: سریع ترین سوئیچ اترنت جهان توسط دی لینک ساخته شد.
۱۹۹۸: قرار گرفتن در میان ۳۰۰ شرکت برتر مجله فوربز
۲۰۰۱: دی لینک یکی اولین محصولات LAN وایرلس ۵ گیگاهرتز با استاندارد IEEE ۸۰۲.۱۱a را معرفی نمود.
۲۰۰۲: آغاز همکاری دی لینک با شرکت تگزاس اینسترومنت (Texas Instruments) در زمینه ساخت محصولات LAN وایرلس
۲۰۰۴: اولین روتر گیگابیتی گیمینگ توسط دی لینک معرفی شد.
۲۰۰۷: قرار گرفتن در میان بهترین شرکت های IT جهان
۲۰۱۰: کسب رتبه اول جهان در زمینه صدور اکسس پوینت های WLAN تجاری توسط دی لینک

تاریخچه برند دی لینک (D-Link)

محصولات و تجهیزات شبکه برند دی لینک (D-Link)

تجهیزات شبکه برند دی لینک (D-Link) را می توان به دو بخش اصلی تقسیم نمود:

  • محصولات خانگی و اداری
  • محصولات تجاری

محصولات و تجهیزات شبکه شرکت دی لینک

محصولات خانگی برند دی لینک (D-Link)

روتر، مودم ، سوئیچ های خانگی، دوربین مداربسته، تجهیزات هوشمند سازی خانه و لوازم جانبی از جمله محصولات خانگی این برند محسوب می شوند. مودم ها و روترهای شرکت دی لینک به دلیل قیمت و نیز کیفیت مناسب از محصولات شناخته شده در دنیا می باشند. محصولات این کمپانی شامل انواع روترهای وای فای، مودم ها و روترهای DSL و روترهای ۳G و ۴G می باشد. روترهای شرکت دی لینک از تنوع بالایی برخوردارند و این شرکت از روترهای گیمینگ حرفه ای پرسرعت تا روترهای ارزان قیمت را تولید میکند.

 برند دی لینک (D-Link) علاوه بر ساخت سوئیچ های شبکه برای شرکت های تجاری، سوئیچ های ویژه ای را مخصوص کاربران خانگی و شرکت های اداری کوچک تولید می کند. با استفاده از این سوئیچ های خانگی شما می توانید چندین دستگاه مانند کامپیوتر، پرینتر و دوربین مدار بسته را به صورت همزمان به اینترنت متصل کنید.

همچنین کمپانی D-Link ارائه دهنده ی طیف وسیعی از دوربین های مداربسته وای فای و سیمی با کیفیت های متفاوت(از VGA تا Full HD) می باشد.
از تجهیزات جانبی شبکه این برند در بخش خانگی می توان به آداپتورهای شبکه و وای فای USB، هاب USB، سوئیچ هایKVM ، انواع کارت شبکه و آنتن اشاره کرد.

محصولات تجاری برند دی لینک (D-Link)

سوئیچ های شبکه شرکت دی لینک d-link نیز به دلیل کیفیت و همچنین قیمت مناسب از جایگاه بسیار خوبی در بازار برخوردار هستند. این شرکت علاوه بر تولید سوئیچ های خانگی در زمینه ی تولید سوئیچ های هوشمند و مناسب برای محیط های صنعتی و کارخانه فعالیت می کند. این سوئیچ ها در انواع مختلفی ارائه می شوند و می توانند از ۵ تا ۵۲ پورت داشته باشند و سرعت های گیگابیتی را پشتیبانی کنند.

اکسس پوینت های وایرلس از دیگر تجهیزات شبکه این برند محسوب می شوند. این اکسس پوینت ها در انواع یک بانده، دو بانده و حتی سه بانده تولید و عرضه می شوند و از استانداردهای وایرلس N و AC استفاده می کنند.

ثبت کننده ویدیوی برند دی لینک (D-Link)، تجهیزات جانبی مربوط به دوربین و نرم افزارهای مدیریت دوربین از دیگر تجهیزات این بخش به حساب می آیند و می توان تا ۶۴ دوربین را به وسیله آن ها مدیریت کرد. تجهیزات جانبی شبکه d-link مانند ماژول های توسعه، ترنسیور، کارت های PCI کامپیوتر و سوکت های شبکه و نیز پچ پنل ها و پچ کوردها از سایر محصولات شناخته شده و محبوب در بازار هستند.

کابل شبکه این برند در انواع مختلفی مانند UTP ،SFTP و … تولید می شود و قابل رقابت با محصولات شرکت های مطرح نگزنس و لگراند می باشد.

نمایندگی برند دی لینک (D-Link) در ایران

به دلیل شهرت بسیار بالای محصولات خانگی d-link، در میان برندهای تجهیزات شبکه می توان بدون شک گفت این کمپانی از شناخته شده ترین و مشهورترین برند در ایران است. مودم و روتر شرکت دی لینک سهم زیادی را در بازار ایران به خود اختصاص داده اند و جزو محصولات پرفروش می باشند چراکه قیمت های پایین تا متوسط را شامل می شوند.

به طور کلی می توان گفت تجهیزات شبکه  برند دی لینک (D-Link) در ایران جزو محصولات پرطرفدار و محبوب به حساب می آیند و از آن جا که در بازار ایران به فراوانی یافت می شوند هیچ نگرانی بابت کمبود این محصولات در کشور ما وجود ندارد. این محصولات از طریق انواع فروشگاه ها (آنلاین و فیزیکی) عرضه می شود.

3/5 - (4 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها