جدیدترین تعرفه‌ اینترنت فیبر نوری تانوما

جدیدترین تعرفه‌ های اینترنت تانوما (اینترنت فیبر نوری)

تانوما یا به عبارتی تار نوری مخابرات ایران به طور خلاصه ارائه اینترنت بسیار پرسرعت(مثلا تا 300 مگابیت) توسط فیبر نوری و با در نظر گرفتن مسافت بسیار زیاد ( مثلا تا 60 کیلومتر) و بدون افت کیفیت از مراکز مخابراتی به درب منازل می‌باشد. البته مانند سایر سرویس‌های اینترنت نیازمند کابل کشی (فیبر) و مودم (ONA) می‌باشد. در ادامه به بررسی جدیدترین تعرفه‌ اینترنت فیبر نوری تانوما می‌پردازیم.

فیبر نوری محدودیت سرعت و مسافت ندارد از این رو می‌توان تانوما را پر سرعت‌ترین اینترنت ثابت نامید. این نوع اینترنت الان فقط در برخی از شهرها و برخی مناطق خاص و آن هم توسط مخابرات عرضه می‌گردد. البته هر کجا سخن از انحصار باشد قطعا قیمت‌ها هم سر به فلک می‌کشد.

فهرست:

تانوما مخفف چیست؟

تانوما یا همان تار نوری مخابرات ایران، نام تجاری اینترنت فیبر نوری مخابرات می‌باشد. که سرویس FTTB یا FTTH به معنی فیبر نوری تا خانه را به صورت محدود در برخی از مناطق کشورمان ارائه می‌دهد. اگر میخواهید از این سرویس استفاده کنید، بایستی، یک مودم فیبر نوری و پچ کورد فیبر نوری تهیه کنید.

جدیدترین تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما در سال 1401 (آپدیت: 1401/3/18)

شرکت مخابرات آخرین تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات در سال 1401 را اعلام کرد. طبق تعرفه منتشر شده از سوی شرکت مخابرات ایران، تعرفه های جدید اینترنت فیبر نوری این شرکت با حداقل سرعت 20 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت 50 مگابیت بر ثانیه به مشترکان ارائه می‌شود. آخرین تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما بدین صورت می‌باشد:

جدیدترین تعرفه‌ اینترنت فیبر نوری تانوما
جدیدترین تعرفه‌ اینترنت فیبر نوری تانوما

دلیل کاهش سرعت در اخرین تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما چه می‌تواند باشد؟

لازم به ذکر است بدانید لیست تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما که در سال 1400 اعلام شد دارای سرعت‌های بالاتری همچون 200 مگابیت بود. اما در لیست تعرفه‌ای که امسال (1401) اعلام شد سرعت به حداکثر 50 مگابیت محدود شد. به همین دلیل برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمد که چه دلیلی پشت این اقدامات است.

2 برابر گران شد

همچنین بهتر است بدانید قیمت سرویس های اینترنت فیبر نوری تانوما نسبت به سال گذشته 90% افزایش پیدا کرده است. به طوریکه قیمت سرویس تانوما استاندارد با سرعت 50 مگابیت و ترافیک بین المللی 500 گیگ در سال گذشته برابر با 160 هزارتومان بود. اما امسال همین سرویس با قیمت 300 هزارتومان در ماه قابل خرید است.

تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما در سال 1400:

شرکت مخابرات تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات در سال 1400 را اعلام کرد. طبق تعرفه منتشر شده از سوی شرکت مخابرات ایران، تعرفه های اینترنت فیبر نوری این شرکت با حداقل سرعت 16 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت 200 مگابیت بر ثانیه به مشترکان ارائه می‌شود. تعرفه اینترنت فیبر نوری تانوما در سال 1400 بدین صورت می‌باشد:

تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1400
تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1400

تعرفه‌ اینترنت فیبر نوری تانوما در سال 1399:

اینترنت فیبر نوری یا تانوما به خاطر انحصاری بودن، تعرفه مشخصی در همه جا ندارد. شرکت‌های مخابرات استانی پروژه تانومای هر شهر را به پیمانکاران مختلف واگذار نموده‌اند که در نتیجه آن سرویس تانوما در هر شهر با آپشن‌ها و قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شود. البته هر از گاهی تعرفه و یا حجم به صورت تصادفی افزایش و یا کاهش می‌یابد. همچنین سرعت‌ها نیز متغیر است و از استاندارد واحدی پیروی نمی‌کند.

تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1399
تعرفه اینترنت فیبرنوری تانوما در سال 1399

جهت اطلاع آخرین تعرفه‌های اینترنت تانوما مربوط به سال 1399 در جدول ذیل قابل مشاهده است. همچنین در وب سایت شرکت مخابرات می‌توانید آخرین تعرفه‌ها را مشاهده بفرمایید. این اواخر شرکت مخابرات سرعت سرویس‌های خود را روی 50 مگابیت و 100 مگابیت ارائه می‌دهد، البته در مواقع خلوتی شبکه می‌توان به سرعت‌های به مراتب بالاتر نیز دست یافت.

همانطور که در شکل می‌بینید سرویس‌های سه ماهه، شش ماهه و یکساله دارای فیبر کشی رایگان و سرویس‌های سه ساله مودم رایگان هم دارد.


حتما بخوانید: FTTH چیست؟ آشنایی با اینترنت فیبر نوری


چگونه اینترنت فیبر نوری یا تانوما تهیه کنیم؟

طبق آخرین شنیده‌ها، سرویس دهنده اینترنت فیبر نوری دیگر مخابرات نیست و شاتل نیز به این جرگه پیوسته است. در کل برای دریافت اینترنت فیبر نوری باستی این نکات را رعایت کنید

  • استعلام کنید که محل سکونت شما به فیبر نوری مجهز شده یا خیر؟
  • برای استعلام اینکه محل سکونت شما اینترنت فیبر نوری دارد یا نه به این مخابرات وارد شوید.
  • بعد از ورود، شماره تلفن ثابت محل مورد نظر را وارد کنید و از تجهیز یا عدم تجهیز فیبر نوری محل سکونت خود مطلع شوید.
  • در صورتی که این قابلیت در دسترس بود، می‌توانید برای بهره‌مندی از اینترنت فیبر نوری یا تانوما در همان پرتابل ثبت‌نام کنید.

آیا شاتل اینترنت فیبر نوری ارائه می‌دهد؟

بعد از سالها محدودیت و انحصار طلبی مخابرات در عرضه اینترنت فیبر نوری، مفتخر هستم اعلام کنم شما دیگر مجبور نیستید که فقط از مخابرات اینترنت تانوما دریافت کنید; چرا که شرکت شاتل این انحصار را شکست و با ارائه طرح‌های متنوع از اینترنت تانوما و پشتیبانی قوی، مشترکان خود را به وجد آورده است. برای در جریان قرار گرفتن آخرین تغییرات وارد سایت شاتل شوید.

مودم فیبر نوری چی بخریم؟

شاید این سوال برای شما کاربران دریافت کننده اینترت تانوما مخابرات پیش بیاید که بعد از خرید طرح اینترنت فیبر نوری، چه مودمی مناسب اینترنت فیبر نوری است؟ ما در پاسخ به شما می‌گوییم اول از همه به منطقه مخابراتی خود زنگ بزنید و بپرسید زیرساخت اینترنت فیبر نوری مخابرات از فایبرهوم پشتیبانی می‌کند یا از هوآوی. بعد از اینکه مخابرات برند را برای شما مشخص کرد، نوبت به این است که خودتان مدل آن برند را مشخص کنید.

خبر خوب این است که سایت برقچی هر دو برند مورد استفاده در زیرساخت مخابرات را موجود دارد و به بهترین قیمت به صورت فروش اینترنتی عرضه می‌کند. اگر زیرساخت مخابرات منطقه سکونت شما از برند هوآوی ساپورت می‌کند، بهتر است محبوب‌ترین مودم بازار با نام مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145X6 (وای فای 6) را تهیه کنید.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145X6 (وای فای 6)
مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی EG8145X6 (وای فای 6)

جمع بندی جدیدترین تعرفه‌ اینترنت فیبر نوری تانوما

اینترنت تانوما پر سرعت‌ترین اینترنت ثابت در کشورمان می‌باشد. و مشکلات سرعت و مسافت اینترنت ADSL یا VDSL سایر سرویس‌های اینترنت را ندارد. همانطور که مشاهده نمودید، انحصاری بودن این سرویس موجب گران بودن هزینه بهره‌مندی از آن شده است. امید است با ورود سایر شرکت‌ها به این سرویس شاهد رقابتی‌تر شدن فضا به نفع کاربران باشیم البته همانطور که عرض کردیم فعلا شرکت شاتل قدم خوبی برای این فضای رقابتی برداشته است.

همچنین شما می‌توانید با مرکز مشاوره و راهنمایی تیم برقچی با شماره 35000020-021 در تماس باشید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.
4.6/5 - (16 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
16 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
یوسف
یوسف
1 سال پیش

مودم گیگابیتی خریدیم از فیبرنوری استفاده کنیم برداشتن سرعتو تا 100 محدود کردن برا دانلود هیچ جوره هم نمیشه بالاتر گرفت با هر پروکسی ویپی انی تست کردم فقط تو speed test تا 190 بازه بقیه جاها انگار لیمیت یا یه کوئری تعریف کردن قفل هست رو 100 مگابیت هر چه زود تر دلم میخواد شرکتای دیگه بیان سرویس سرعت بالاتر چیزی که واقعا فیبر هست رو ارائه بدن و من از مخابرات دیگه سرویس نگیرم

Denix
Denix
1 سال پیش

سلام ایا بسته های سه ماهه وشش ماهه هم تانوما داره؟اگر بله میشه هزینه هاشو بدونم پیش پرداخت البته

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش
پاسخ به   Denix

سلام
درحال حاضر بسته های یک ماهه داره

محمد
محمد
1 سال پیش

ممنون از مقاله خوبتون
به نظر شما مخابرات سرویس های بهتری ارائه میده یا شاتل؟

رسول
رسول
1 سال پیش
پاسخ به   محمد

دوست عزیز من همه راه ها را رفتم مخابرات از همه بهتر از چون شاتل و یا شرکت های دیگه از مخابرات بسته میگیرند

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش
پاسخ به   محمد

سلام و وقت بخیر
ممنون
مخابرات

Saleh Eskandari
Saleh Eskandari
1 سال پیش

سلام میگم چرا دیگه سرویس دویست مگابیتش نیست همش در حد سرعت ایرانسله

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش
پاسخ به   Saleh Eskandari

سلام
بله سرویس های پرسرعتش رو برداشتن

حاتمی
حاتمی
2 سال پیش

سلام
واحد بالایی ما از مودم ۲ لاین دارند ما هم میتونیم خط خودمون رو به اون وصل کنیم ؟

امیرحسین جهانگیرزاده
امیرحسین جهانگیرزاده
2 سال پیش

سلام وقتتون بخیر
چ مودمی بیشترین سرعت و کیفیت رو ارائه میدهد و همچنین بهترین پایداری رو دارد؟
ممنون از مقاله خوبتون⚘

عباسی
عباسی
3 سال پیش

مودم فایبر هومی که نوشتین وایرلس n هست و نمی تواند حداکثر سرعت را تحویل دهد

علی ایزی
علی ایزی
3 سال پیش

ممنون از مقاله خوبتون