بهترین برند کابل شبکه (5 برند برتر)

بهترین برند کابل شبکه

در دنیای پیچیده و پیشرفته ارتباطات امروز، اتصالات شبکه بسیار اهمیت دارند. از این رو، انتخاب بهترین برند کابل شبکه برای اطمینان از عملکرد بهینه و پایداری در ارتباطات بسیار مهم است. در این زمینه، دو برند معتبر و محبوب همچون لگراند و نگزنس وجود دارد که کار را برای رقبای خود سخت کرده‌اند. این دو برند با محصولات باکیفیت و متنوع، پایداری در اتصالات و عملکرد برتر خود، جایگاه ویژه‌ای در بازار کابل‌های شبکه دارند. همچنین در ادامه به معرفی 5 برند برتر دیگر در حوزه کابل شبکه خواهیم پرداخت. این برندها با تنوع محصولات و استانداردهای بالا، به شما انتخاب‌های گسترده‌تری ارائه می‌دهند. از این رو تا انتهای این مقاله از برقچی همراه ما باشید.

فهرست:

بهترین برند کابل شبکه

در این بخش از مقاله به معرفی 5 تا از بهترین و محبوب ترین برندهای تولید کننده در جهان می‌پردازیم.

کابل شبکه لگراند

شرکت لگراند از جمله  پنج برند برتر کابل شبکه در دنیا می‌باشد که یک شرکت معتبر فرانسوی است و دفتر مرکزی مربوط به آن در شهر لیموژ واقع گردیده است. شرکت لگراند نیز به مانند دیگر برندهای تولید کننده تجهیزات شبکه به تولید و عرضه‌ی تجهیزات مربوط به شبکه از جمله کابل شبکه مشغول می‌باشد که در ایران به طور فراگیر عرضه می‌شود بیشترین کابل شبکه وارداتی مربوط به لگراند می‌باشد.

کابل شبکه لگراند رنگ بندی‌های منحصر به فردی دارند از جمله‌ی این رنگ‌ها می‌توان به طوسی، آبی و زرد اشاره نمود. در واقع می‌توان گفت انواع مختلف کابل‌ها با رنگ‌های متفاوتی توسط این برند مطرح تولید می‌شوند.

کابل شبکه لگراند
کابل شبکه لگراند

بیش‌تر بخوانید: کابل شبکه چیست؟ معرفی و انواع کابل شبکه


کابل شبکه بلدن

این برند نیز در رده‌ی پنج برند برتر کابل شبکه در دنیا قرار گرفته است که به تولید تجهیزات شبکه مشغول می باشد. شرکت کابل شبکه بلدن یک شرکت آمریکایی است که قدمتی بالغ بر صد سال در تولید کابل‌های شبکه دارد و بسیار در سطح جهانی مطرح شده است.
این شرکت امریکایی بسیار در تولید کابل‌ها و کیفیت آن‌ها با برندهای دیگر رقابت می‌نماید که همین امر سبب کیفیت و محبوبیت بالای محصولات این برند گردیده است. اولین کابل شبکه وارداتی مربوط در ایران همین برند بلدن بوده است ولی با توجه به محدودیت‌ها جای خود را به دیگر برندها داده است.

کابل شبکه بلدن
کابل شبکه بلدن

کابل شبکه نگزنس

برند نگزنس نیز یک شرکت فرانسوی می‌باشد که در مجموعه‌ی پنج برند برتر کابل شبکه در دنیا قرار دارد و هم اکنون به تولید و عرضه‌ی کابل‌های شبکه به سراسر دنیا مشغول می‌باشد. کابل‌هایی که توسط این شرکت فرانسوی تولید می‌شوند محبوبیت بسیاری از جمله در ایران دارند به خصوص کابل شبکه نگزنس و در دسته‌ی محصولات پرفروش در کشور ما قرار گرفته‌اند. این شرکت فرانسوی نیز در عرصه‌ی رقابت با شرکت‌های دیگر از رنگ‌های منحصر به فرد برای تولید کابل‌های خود استفاده می‌نماید که می‌توان کابل‌های تولید شده توسط این برند دارای رنگ‌های نارنجی و مشکی می‌باشند. بعد از لگراند بیشتریت کابل شبکه وارداتی مربوط به نگزنس می‌باشد.

کابل شبکه نگزنس
کابل شبکه نگزنس

برای مطالعه‌ی بیشتر: راهنمای خرید کابل شبکه


کابل شبکه اشنایدر

شرکت اشنایدر نیز از جمله پنج برتر کابل شبکه در دنیا می‌باشد که هم اکنون در فرانسه به تولید و عرضه‌ی تحهیزات شبکه مشغول می‌باشد. این برند تولید کابل شبکه نیز همانند دیگر رقبای خود برای مشخص نمودن کابل‌های شبکه تولید شده با برند اشنایدر از رنگ بندی‌های خاصی در تولید و عرضه‌ی کابل استفاده می‌نماید و کابل‌های این برند با رنگ‌های آبی و سبز تولید و به بازار روانه می‌شوند.

اشنایدر
اشنایدر

کابل های شبکه برندکس

برندرکس از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده‌ی تحهیزات شبکه محسوب می‌شود. این شرکت یک شرکت انگلیسی می‌باشد که هم اکنون محصولاتش در بازار ایران نیز عرضه می‌شوند. برندرکس نیز برای محصولات خود رنگ خاصی را در نظر گرفته است و کابل‌های تولید شده توسط این برند با رنگ بنفش تولید و به بازار روانه می‌شوند.

برندرکس
برندرکس

بیشتر بخوانید: نحوه تست کابل شبکه


جنس کابل شبکه وارداتی

همان گونه که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف در سراسر دنیا اهمیت انتقال درست اطلاعات و کیفیت تحهیزات مربوط به شبکه از جمله کابل‌های شبکه بسیار افزایش یافته است. عموما کابل‌های مربوط به شبکه با عنوان کابل‌های شبکه‌ی LAN نیز می‌شناسند که این نوع از کابل‌ها ویژگی‌های خاص خود را نیز دارند. کابل‌های شبکه از مهم‌ترین اجزای انتقال اطلاعات در سراسر دنیا می‌باشند که در به طور معمول از ترکیب چهار زوج سیم به هم تابیده شده ایجاد می‌شوند.     

کابل شبکه وارداتی را عمدتا از جنس مس، آلومینیوم ، آهن و آلیاژ می‌سازند که به نسبت پیشرفت علم عوامل مختلفی سبب تولید و عرضه‌ی این کابل‌ها به سراسر دنیا شده‌اند. همچنین در باب کابل  شبکه می‌توان گفت که این کابل‌ها انواع مختلفی دارند که طبقه‌بندی آن‌ها براساس میزان انتقال داده  صورت می گیرد و برای این کار از واژه ی به نام CAT استفاده می‌گردد.

جنس کابل شبکه وارداتی
جنس کابل شبکه وارداتی

انواع کابل شبکه وارداتی در ایران

در تولید کابل‌های شبکه از استانداردهای مختلفی استفاده می‌شود و این نوع کابل‌ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌ها ومزایای خاص خود می‌باشند از انواع مختلف کابل‌های شبکه می‌توان به کابل‌های زوج به هم تابیده شده، کابل‌های کواکسیال و کابل‌های فیبرنوری اشاره نمود.

کابل زوج به هم تابیده شده در واقع هشت رشته سیم می‌باشد که به صورت چهار جفت سیم در کنار هم قرار گرفته‌اند. این جفت سیم‌ها دو به دو برای دفع و خنثی نمودن عواملی همچون نویز به هم دیگر تنیده و یا اصطلاحا پیچیده شده‌اند.

دسته‌ی دیگر کابل شبکه وارداتی کابل‌های کواکسیال می‌باشند که امروز کابل‌های زوج به هم تابیده شده جایگزین آنها گردیده‌اند. این نوع از کابل‌ها در گذشته محبوبیت بسیاری در عرصه شبکه داشتند اما امروزه عمدتا برای تولید آنتن‌های تلویزیون و گیرنده‌های مختلف امواج تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فیبرنوری نیز از جمله کابل‌های شبکه می‌باشد که به معمول از چند رشته الیاف شیشه‌ای و عایق مخصوص تولید و به بازار عرضه می‌گردد. کابل‌های فیبرنوری عمدتا برای انتقال داده و اطلاعات به مسافت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عملکرد بالایی نیز برای مصرف کنندگان به دنبال دارند. این دسته از کابل‌های می‌توانند سیگنال‌های مخابراتی و اطلاعات را از طریق پالس‌های نوری به نقاط مختلف ارسال نموده و آن‌ها حمل نمایند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل شبکه گیمینگ، بهترین کابل لن برای گیم کدام است؟


سخن پایانی

در این مقاله پنج برند برتر کابل شبکه دنیا را معرفی کردیم و با شرکت آن‌ها آشنا شدیم،عملکردشان را نیز مورد بررسی قراردادیم. همچنین مفهوم کابل شبکه و کاردکرد آن و جنس کابل ‌های شبکه را نیزتحلیل کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. 

شما می‌توانید جهت خرید یا مشاوره فنی با کارشناسان برقچی در تماس باشید.
5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها