معرفی بهترین کارت شبکه وایرلس

معرفی بهترین کارت شبکه وایرلس

با پیشرفت تکنولوژی این روزها کارت شبکه‌های وایرلس جایگاه بسیار خاصی در بین تجهیزات سخت افزاری کامپیوتر پیدا کرده‌اند، همانطور که می‌دانید امروزه بسیاری از افراد بر روی کامپیوترهای خود بهترین کارت شبکه وایرلس را نصب می‌کنند تا بتوانند از مشکلات رایج مربوط به استفاده کابل در شبکه رهایی پیدا کنند. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برندهای مختلف و معتبری مانند (دی لینک، تی پی لینک و غیره) در حال حاضر به تولید کارت شبکه وایرلس می‌پردازند و همین مسئله باعث شده تا کاربران برای خرید کارت شبکه وایرلس قدرت انتخاب بالایی داشته باشند، حالا اگر شما هم قصد خرید بهترین کارت شبکه وایرلس را دارید بهتر است در این محتوا با ۵ نمونه از بهترین کارت شبکه وایرلس آشنا شوید و بعد از بررسی هر کدام، با دید باز و گاهی کامل یک انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این محتوا با ما در مجله برقچی همراه باشید.

فهرست:

کارت شبکه وایرلس چیست؟

اگر نمی‌دانید کارت شبکه وایرلس چیست اصلا نگران نباشید چون در این بخش از محتوا با این مبحث به طور کل آشنا خواهید شد، لازم به ذکر است بدانید کارت شبکه وایرلس به یک سخت افزار بسیار پرکاربرد گفته می‌شود که در دو نوع اینترنال به اکسترنال تولید و عرضه می‌گردد. شایان ذکر است بدانید کارت شبکه اینترنال برای نصب در داخل کیس کامپیوتر طراحی شده است و برای استفاده باید آن را بر روی مادربرد  نصب کنید، اما کارت‌های شبکه اکسترنال قابل حمل هستند و با استفاده از درگاه usb به کامپیوتر و لپ تاپ متصل می شوند به همین دلیل در هر فضا و هر زمانی می‌توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. بهتر است بدانید کاربرد اصلی کارت شبکه وایرلس دریافت اطلاعات مربوط به شبکه است برای مثال اگر شما قصد دارید از طریق وای فای به اینترنت متصل شوید تنها راهی که برای اتصال بیسیم کامپیوتر به اینترنت وجود دارد کارت شبکه وایرلس است.

کارت شبکه وایرلس چیست؟
کارت شبکه وایرلس چیست؟

توجه داشته باشید که سرعت انتقال در اکثر کارت‌های شبکه بی سیم ۵۴ مگابیت بر ثانیه است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد برای استفاده‌های مختلف مانند متصل کردن تجهیزات (پرینتر، اسکنر و ….) از بهترین کارت شبکه استفاده می‌‍کنند البته استفاده‌های دیگری هم از کارت شبکه وایرلس می‌شود برای مثال بسیاری از گیمر‌ها با استفاده از کارت شبکه وایرلس سیستم‌ها را در یک شبکه قرار داده و به بازی های تحت شبکه مانند کانتر، کالاف دیوتی و …. می‌پردازند.

کارت شبکه اینترنال بهتر است یا اکسترنال

یکی از سوالات متداول که توسط بسیاری از کاربران مطرح می‌شود این است باید که کارت شبکه اینترنال خریداری کنند یا کارت شبکه اکسترنال؟ توجه داشته باشید که بهترین کارت شبکه وایرلس در دو نوع مختلف اینترنال و اکسترنال تولید و به بازار عرضه می شود که انتخاب نوع کارت شبکه به نظر شما وابسته است، برای مثال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کارت شبکه را در درون کیس کامپیوتر بر روی مادربرد نصب کنند چون بر این باور هستند که کارت‌های شبکه اینترنال از کیفیت بالاتری برخوردارند و زمانی که در داخل کیس کامپیوتر قرار می‌گیرند امنیت بیشتری نسبت به کارت‌های اکسترنال خواهند داشت اما این نکته را در نظر داشته باشید که کارت شبکه اینترنال قابل جابجایی نیست و اگر شما بخواهید بر روی یک سیستم دیگر از آن استفاده کنید باید کیس کامپیوتر خود را باز کرده و آن را از روی مادربرد جدا کنید، در ثانی کارت‌های شبکه اینترنال را نمی‌توان بر روی لپ تاپ نصب کرد.

کارت شبکه اینترنال بهتر است یا اکسترنال
کارت شبکه اینترنال بهتر است یا اکسترنال

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کارت شبکه وایرلس اکسترنال این است که شما به راحتی می‌توانید آن را به درگاه usb لپ تاپ و کامپیوتر خود متصل کنید و از آن استفاده نمایید، این ویژگی باعث می‌شود هر زمان که سلاح بدانید بتوانید آن را از کامپیوتر مورد نظر خود جدا کرده و با خود حمل کنید و دقیقا به همین دلیل کارت شبکه وایرلس اکسترنال از فروش بیشتری نسبت به کارت شبکه وایرلس اینترنال برخوردار است.

کارت شبکه وایرلس NET-DYN

در اولین گام قصد داریم یکی از ارزان‌ترین کارت‌های شبکه وایرلس موجود در بازار را به شما معرفی کنیم، در واقع اگر بودجه کمی برای تهیه کارت شبکه وایرلس در نظر گرفته‌اید بهتر است برای خرید کارت شبکه NET-DYN اقدام کنید. لازم به ذکر است بدانید که این محصول دارای کیفیت بسیار بالا و سرعت دانلود قابل قبولی می‌باشد به همین دلیل با استفاده از این کارت شبکه وایرلس به راحتی می‌توانید سرعت دانلود تا ۱۰۱ مگابیت بر ثانیه را تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های بارز این کارت‌ شبکه ابعاد کوچک آن است که تصویر زیر بیانگر واقعی ابعاد آن می‌باشد و در واقع همین ابعاد کوچک آن باعث می‌شود به راحتی بتوانید آن را با خود حمل کنید.

کارت شبکه وایرلس NET-DYN
کارت شبکه وایرلس NET-DYN

کارت شبکه بی‌سیم TL-WN851ND

دومین کارت شبکه‌ای که قصد داریم به شما معرفی کنیم مربوط به شرکت تی پی لینک می‌باشد که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و محصولات با کیفیتی را تولید می کند، لازم به ذکر است بدانید که کارت‌های شبکه وایرلس شرکت تی پی لینک در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شوند. شایان ذکر است بدانید که در تصویر زیر می‌توانید این کارت شبکه اینترنال را مشاهده کنید و بهتر است بدانید که سرعت دانلود از طریق این کارت شبکه ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می باشد. در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که این کارت شبکه وایرلس تنها قابلیت نصب بر روی مادربرد کامپیوتر را دارد در نتیجه با استفاده از درگاه usb نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

کارت شبکه بی‌سیم TL-WN851ND
کارت شبکه بی‌سیم TL-WN851ND

کارت شبکه وایرلس TP-Link AC600

تصویری که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید مربوط به یکی از کارت‌های وایرلس اکسترنال است که توسط شرکت تی پی لینک ساخته شده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار می‌باشد، این نکته را در نظر داشته باشید که این کارت شبکه وایرلس دو بانده دارای استاندارد 802.11ac است و سرعت وای فای آن حدود ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌باشد البته همانطور که در ابتدای محتوا مطالعه کردید این کارت شبکه usb یک کارت شبکه دو بانده است در نتیجه اگر بخواهیم به صورت مجزا آن را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بدانید که با استفاده از باند ۵ گیگاهرتز قابلیت دانلود با سرعت ۴۳۳ مگابیت بر ثانیه را در اختیار شما قرار می دهد و با استفاده از باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعت دانلود آن حدود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌باشد، در ثانی بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که امنیت این کارت شبکه وایرلس بسیار بالا می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از دکمه wps رمزگذاری امنیتی بر روی وایرلس خود را انجام دهید.

کارت شبکه وایرلس TP-Link AC600
کارت شبکه وایرلس TP-Link AC600

 

کارت شبکه بی‌سیم و مخصوص کامپیوتر دی لینک مدل DWA-525

یکی دیگر از برندهای بسیار معروف در حوزه تجهیزات شبکه دی لینک می‌باشد، توجه داشته باشید که این کارت شبکه وایرلس اینترنال است در نتیجه باید بر روی مادربرد کامپیوتر نصب شود. شایان ذکر است بدانید که با استفاده از این کارت شبکه وایرلس میتوانید سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه را تجربه کنید. این کارت شبکه دارای قدرت آنتن دهی 2Dbi می‌باشد که قدرت مطلوبی محسوب می‌شود، از تمام این مسائل مهم تر باند فرکانسی  این محصول است که ۲.۴ گیگاهرتز می‌باشد، در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که این کارت شبکه از تمام سیستم عامل ها پشتیبانی می‌کند و نصب آن بسیار آسان می باشد.

کارت شبکه بی‌سیم و مخصوص کامپیوتر دی-لینک مدل DWA-525
کارت شبکه بی‌سیم و مخصوص کامپیوتر دی-لینک مدل DWA-525

نتیجه گیری

اگر تا به امروز اطلاعات کافی نسبت به بهترین کارت شبکه وایرلس نداشته‌اید و نمی‌دانستید که کارت شبکه وایرلس چیست مطمئنا بعد از مطالعه این محتوا اطلاعات کاملی نسبت به کارت شبکه اینترنال و کارت شبکه اکسترنال به دست آورده‌اید. در انتها بهتر است بدانید نمونه‌هایی که به شما معرفی شده است از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و قیمت بسیار مناسبی دارند در نتیجه در صورت نیاز می‌توانید هر کدام از کارت‌های شبکه که در قسمت بالا به شما معرفی شده است را خریداری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها