راهنمای خرید روتر تندا

راهنمای خرید روتر تندا

آیا قصد خرید روتر دارید اما نمی‌دانید روتر مورد نظر خود را از چه برندی خریداری کنید؟ توجه داشته باشید که شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید روتر فعالیت می‌کنند. اما تمام شرکت‌ها محصولات مرغوب و منحصر به فردی را به بازار عرضه نمی‌کنند. به همین دلیل ما قصد داریم شرکت تندا را به شما معرفی کنیم. زیرا شرکت تندا یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات شبکه از جمله روتر است که در بازار جهانی طرفداران بسیاری دارد. از این رو بهتر است بدانید که در مقاله راهنمای خرید روتر تندا شما با انواع روتر تندا آشنا خواهید شد. از سوی دیگر ویژگی‌های روتری که باید برای کاربری‌های مختلف همچون ماینینگ، شرکت، گیم نت و مصارف خانگی داشته باشد ذکر خواهد شد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل با این برند و روترهای آن تا پایان مقاله با ما در برقچی همراه باشید.

فهرست:

انواع روتر تندا

شرکت تندا روتر‌های مختلفی را طراحی و تولید می‌کند که شما به راحتی می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از روترهای این برند را خریداری کنید. اگر بخواهیم شما را با انواع روتر تندا آشنا کنیم بهتر است به روترهای سیمی، بی سیم، دوبانده و همچنین روترهای رکمونت تندا اشاره کنیم. هر کدام از این روترها از لحاظ مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند و برای کاربری‌های مختلف مناسب می‌باشند. که شما می‌توانید بر اساس نیاز روتر مورد نظر خود را خریداری نمایید. البته برای اینکه اطلاعات کاملی نسبت انواع روتر تندا به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات مربوط به هر کدام از انواع روترها را با دقت مطالعه کنید.

انواع روتر تندا
انواع روتر تندا

بیشتر بخوانید:‌ روتر چیست؟ همه چیز درباره روتر!


روتر سیمی تندا

ارزانترین روترهای تندا روترهای سیمی آن می‌باشد که شما تنها با استفاده از کابل شبکه می‌توانید به آن متصل شوید. در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید که روترهای سیمی برای افرادی که به وایرلس نیاز ندارند مناسب است. توجه داشته باشید اکثر روترهای سیمی دارای تعداد پورت بالایی می‌باشند. از سوی دیگر سرعت پورت شبکه روترهای سیمی دارای 2 نوع مگابیت (10/100) و گیگابیت (10/100/1000) است. در واقع به همین دلیل است که از این نوع روتر در بسیاری از شرکت‌ها استفاده می‌شود.

روتر بی سیم تندا

یکی از پرفروش ترین روترهای موجود در بازار روتر بی سیم است. توجه داشته باشید که ما در این بخش از راهنمای خرید روتر تندا قصد داریم اطلاعات کامل و کافی در مورد روترهای بی سیم تندا در اختیار شما قرار دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید روترهای بی سیم از لحاظ مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند. برای مثال روترهای بی سیم از لحاظ قدرت آنتن دهی، تعداد آنتن، قدرت، تعداد پورت شبکه، سرعت پورت شبکه و سرعت وایرلس با یکدیگر متفاوت می‌باشند. این نکات را در نظر داشته باشید که روترهای بی سیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است زیرا تمام قابلیت‌های مورد نیاز یک فرد در روترهای بی سیم تعبیه شده است.

روتر رکمونت تندا

روترهای رکمونت به روتر‌هایی گفته می‌شود که دارای قدرت پردازش بسیار بالایی هستند. در واقع این نوع از روتر برای کارهای سنگین همچون ماینینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید که اگر هر شخص برای خرید روتر رکمونت تندا اقدام کند باتوجه به قدرت پردازش بالایی که دارند به راحتی می‌توانند تمام نیازهای شما را در کارهای سنگین برطرف کنند.

روتر دوبانده تندا

بسیاری از افراد اطلاعاتی نسبت به روترهای دوبانده در اختیار ندارند. روترهای دوبانده به روترهایی گفته می‌شود که از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه سرعت وایرلس در این روترها بالاتر از روترهای معمولی است. نمونه‌های متعددی از روترهای دوبانده در بازار موجود می‌باشد اما روترهای دو بانده تندا دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند. برای مثال روتر بی‌سیم تندا مدل AC5 یکی از بهترین روترهای دوبانده موجود در بازار است که قیمت آن در حال حاضر زیر یک میلیون تومان می‌باشد.


بیش‌تر بخوانید: بهترین روتر گیمینگ (برای پلی استیشن و ایکس باکس)


راهنمای خرید روتر تندا براساس کاربردهای مختلف

روترها متناسب با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند مناسب برای کاربردهای متفاوتی می‌باشند. به همین دلیل زمانی که شما قصد دارید برای خانه، شرکت یا گیم نت یک روتر تندا خریداری کنید باید بدانید که روتر مناسب برای این فضاها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. از سوی دیگر صنعت استخراج ارز دیجیتال به شدت روبه پیشرفت است. اگر شما هم در این صنعت فعالیت می‌کنید مطمئنا باید یک روتر مناسب این کار را خریداری کنید. برای به دست آوردن اطلاعات کامل پیشنهاد می‌کنیم پاراگراف‌های بعد را با دقت مطالعه کنید.

راهنمای خرید روتر تندا براساس کاربردهای مختلف
راهنمای خرید روتر تندا براساس کاربردهای مختلف

بیش‌تر بخوانید: نحوه تنظیم روتر بی سیم (Wireless Setting)


راهنمای خرید روتر تندا برای شرکت

اگر قصد دارید برای شرکت خود روتر تندا خریداری کنید بهتر است بدانید روترهایی که برای شرکت طراحی می‌شوند باید دارای حداقل 16 پورت شبکه باشند. این نکته را در نظر داشته باشید روتری که سرعت پورت شبکه آن مگابیت باشد می‌تواند نیاز شما را برطرف کند اما بهتر است روتری را خریداری نمایید که سرعت پورت شبکه آن گیگابیت باشد. چراکه این نوع پورت شبکه سرعت انتقال داده بالایی را از طریق کابل برای شما فراهم می‌کند. روتر مناسب برای شرکت باید ویژگی‌هایی همچون دو‌بانده بودن و همچنین پشتیبانی از پروتکل PoE را داشته باشد. زیرا این 2 ویژگی جزو ویژگی‌های مهم است که وجود آن در روتر مناسب شرکت الزامی می‌باشد.

راهنمای خرید روتر تندا برای گیم نت

گیم نت یکی از فضاهایی است که به روتر نیاز دارد. در واقع تمام سیستم های گیم نت با استفاده از روتر به یکدیگر متصل می‌شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که روتر مناسب گیم نت باید تعداد پورت شبکه بالایی ( حداقل باید دارای ۸ عدد پورت شبکه با سرعت گیگابیت) داشته باشد.

راهنمای خرید روتر تندا برای ماینینگ

در این قسمت از محتوا قصد داریم اطلاعاتی را نسبت به روتر تندا که برای صنعت ماینینگ مناسب است در اختیار شما قرار دهیم. در گام اول باید به قدرت پردازنده اشاره کنیم زیرا این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر قصد دارید برای استخراج ارز دیجیتال یک روتر خریداری کنید باید قدرت پردازنده آن حداقل 800 مگاهرتز باشد. تعداد پورت شبکه روتر هم از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا شما باید بتوانید هر دستگاه ماینر را به روتر متصل کنید. از سوی دیگر روتری که برای ماینینگ استفاده می‌شود حتماً باید دارای پورت شبکه با سرعت گیگابیت باشد و از قابلیت PoE برخوردار باشد.

راهنمای خرید روتر تندا برای کاربر خانگی

روتر‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید برای مصارف خانگی از آن‌ها استفاده کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که یک روتر مناسب برای خانه حتما باید دارای 5 عدد پورت شبکه باشد. البته تعداد پورت شبکه به نیاز شما بستگی دارد اما به فکر این باشید که باید بتوانید کامپیوتر، لپ تاپ و تجهیزات دیگر را با استفاده از کابل شبکه به روتر متصل کنید. اگر به دنبال بهترین روتر تندا برای مصارف خانگی هستید روتر بی‌ سیم N300 تندا مدل N301 می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد. چراکه این روتر باتوجه به قابلیت‌های کاربردی و همچنین از قیمت مناسبی که دارد از ارزش خرید بالایی برخوردار است.


بیش‌تر بخوانید: راهنمای خرید روتر


نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه مقاله راهنمای خرید روتر تندا اطلاعات کاملی نسبت به روترهای تندا در اختیار نداشته‌اید. اما در حال حاضر با انواع روتر تندا آشنا شده‌اید و می‌دانید روترهای تندا در ۴ دسته ( روترهای سیمی، روترهای بی‌سیم، روترهای رکمونت و روترهای دوبانده) تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از سوی دیگر ما در این مقاله تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل متناسب با نیاز خود و براساس کاربردهای مختلف همچون شرکت، گیم‌نت، استخراج ارز دیجیتال و حتی مصارف خانگی روتر موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در نهایت امیدواریم محتویات موجود در این مقاله بتواند در هنگام خرید روتر تندا به شما کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها