راهنمای خرید اکسس پوینت

راهنمای خرید اکسس پوینت

اکسس پوینت یکی از مهم‌ترین تجهیزات شبکه در بازار محسوب می‌شود که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. توجه داشته باشید که با استفاده از اکسس پوینت شما به راحتی می‌توانید پوشش دهی وای فای خود را افزایش دهید و تعداد بیش‌تری دستگاه را به آن متصل کنید. اکسس‌پوینت از کاربردها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به اکسس پوینت، کاربردهای آن و غیره در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه بخشی از این مقاله را به راهنمای خرید اکسس پوینت دیواری و سقفی، تک بانده و دو بانده، داخلی و خارجی اختصاص داده‌ایم تا شما بتوانید بعد از مطالعه آن با دید باز یک انتخاب درست تجربه کنید. حال اگر قصد دارید اطلاعات کاملی نسبت به موارد ذکر شده به دست بیاورید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما در برقچی همراه باشید.

 فهرست:

اکسس پوینت چیست؟

اکسس پوینت به دستگاهی گفته می‌شود که یک شبکه بی‌سیم محلی را ایجاد می‌کند. دستگاه Access Point برای پوشش دهی بیش‌تر وایرلس در فضا مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع از این دستگاه در فضاهایی همچون شرکت ها و ادارات استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه Access Point باعث می‌شود تا کارمندها با رفتن از اتاقی به اتاق دیگر دچار قطعی ارتباط بی‌سیم نشوند و به طور کاملا اتوماتیک بین اکسس پوینت‌های موجود در ساختمان سوئیچ شوند. این مسئله به گونه اتفاق می‌افتد که هیچ نوع قطعی در اتصال صورت نمی‌گیرد.

اکسس پوینت چه کاربردی دارد؟

شایان ذکر است بدانید اکسس پوینت دارای کاربردهای بسیار زیادی می‌باشد و به همین دلیل فروش این دستگاه روز به روز در حال افزایش است. اکسس پوینت بیش‌تر در ساختمان‌های بزرگ برای پوشش دهی کامل فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید تجهیزاتی همچون مودم و روتر نمی‌توانند برخی از فضاها را پوشش دهند. در نتیجه اگر تصمیم دارید اتصال دستگاه‌های شما قطع نشود باید از اکسس پوینت استفاده کنید. در واقع اکسس پوینت با استفاده از کابل شبکه به سوئیچ، مودم و روتر متصل می‌شود. این دستگاه شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کند که شما بتوانید با استفاده از آن فضای مورد نظر خود را به وای فای مجهز کنید. برای مثال اگر بخواهید در یک شرکت، چند اتاق را به وای فای متصل کنید نیاز نیست که برای آن فضا مودم و روتر خریداری نمایید. زیرا شما به راحتی می‌توانید با نصب یک اکسس پوینت دیواری یا اکسس پوینت سقفی آن فضا را به وای فای متصل کنید.

 

اکسس پوینت چه کاربردی دارد؟
اکسس پوینت چه کاربردی دارد؟

تفاوت اکسس پوینت و روتر در راهنمای خرید اکسس پوینت

در این بخش از راهنمای خرید اکسس پوینت قصد داریم تفاوت روتر و اکسس پوینت را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا بسیاری از افراد در هنگام خرید اکسس پوینت بر این باور هستند که کارایی روتر و اکسس پوینت یکسان می‌باشد. لازم به ذکر است بدانید که روتر قابلیت ایجاد شبکه LAN را دارد اما این مسئله در اکسس پوینت وجود ندارد. در واقع Access Point برای افزایش پوشش دهی شبکه بیسیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه بهتر است ذکر کنیم که یک روتر می‌تواند کار اکسس پوینت را انجام دهد اما این مسئله در مورد اکسس پوینت صدق نمی‌کند چون اکسس پوینت برای پوشش بیش‌تر فضا استفاده می‌شود و باید آن را در مکانی قرار دهیم تا پوشش دهی شبکه را افزایش دهد. دقیقا در این صورت است که افراد بیش‌تری می‌توانند به شبکه متصل شوند.

آشنایی با انواع اکسس پوینت در کاربردهای مختلف

با پیشرفت تکنولوژی مدل‌های متنوعی از اکسس پوینت تولید و به بازار عرضه شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم در ادامه راهنمای خرید اکسس پوینت شما را با مدل‌های مختلفی همچون اکسس پوینت‌های دیواری و سقفی، اکسس پوینت‌های تک بانده و دوبانده، اکسس پوینت‌های داخلی و خارجی آشنا کنیم. در نهایت اگر قصد دارید اطلاعات کاملی نسبت به این اکسس پوینت‌ها به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم پاراگراف مربوط به هر نوع از اکسس پوینت را با دقت بیش‌تری مطالعه کنید.


بیش‌تر بخوانید: تفاوت آنتن و رادیو وایرلس


راهنمای خرید اکسس پوینت دیواری و سقفی

اگر به دنبال اکسس پوینت با ابعاد کوچک هستید بهتر است خرید اکسس پوینت دیواری و سقفی را در دستور کار خود قرار دهید. شایان ذکر است بدانید که این نوع از اکسس پوینت بر روی دیوار نصب می‌شوند. از سوی دیگر ظاهر جذاب و کوچکی دارند. در ثانی سرعتی حدود به ۱۵۰ و ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که سرعت قابل قبولی به نظر می‌رسد. دسته‌ای دیگر از اکسس پوینت وجود دارد که به غیر از دیوار، قابلیت بر روی سقف را هم دارد. این نوع از اکسس پوینت در دو نوع تک‌بانده و دوبانده تولید و بازار عرضه می‌شود. به همین دلیل میزان پوشش دهی و سرعت وایرلس این نوع از اکسس پوینت نسبت به نوع دیواری آن در سطح بالاتری قرار دارد. در انتها بهتر است به این نکته اشاره کنیم که اکسس پوینت‌های سقفی دو‌بانده از فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

 

راهنمای خرید اکسس پوینت دیواری و سقفی

راهنمای خرید اکسس پوینت تک بانده و دوبانده

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید اکسس پوینت‌ها در دو دسته تک بانده و دوبانده تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اکسس پوینت‌های تک بانده از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند و سرعت انتقال آن‌ها حدود به ۱۵۰ مگابیت الی ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه است. اگر قصد دارید اکسس پوینت با سرعت بالاتری داشته باشید بهترین انتخاب برای شما اکسس پوینت‌های دو‌بانده است زیرا این دسته از اکسس پوینت‌ها از دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر دارای نرخ انتقال بالاتری نسبت به اکسس پوینت‌های تک بانده می‌باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اکسس پوینت‌های دوبانده قیمت بالاتری نسبت به اکسس پوینت‌های تک بانده دارند.

راهنمای خرید اکسس پوینت داخلی و خارجی (Indoor و Outdoor)

یکی از موارد بسیار مهم که در هنگام خرید اکسس پوینت باید به آن توجه کنید نوع ساختار اکسس پوینت می‌باشد. توجه داشته باشید که اکسس پوینت در دو دسته داخلی و خارجی تولید می‌شود. اگر شما قصد دارید برای فضای داخلی یک اکسس پوینت خریداری کنید بهتر است اکسس پوینت Indoor تهیه نمایید. این نوع از اکسس پوینت برای داخل ساختمان طراحی شده است به همین دلیل دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد. برای مثال اکسس پوینت‌های Indoor ابعاد کوچکی دارند. به همین دلیل به هیچ وجه تاثیر منفی بر روی دکوراسیون داخلی فضای نمی‌گذارند. اما در مقابل شرایطی همچون رطوبت، گرد و غبار مقاومت کمتری نسبت به اکسس پوینت‌های Outdoor دارد.

در ادامه بهتر است اطلاعاتی را نسبت به اکسس پوینت‌های خارجی در اختیار شما قرار دهیم که برای فضای باز طراحی شده است. این روزها بسیاری از باغ رستوران‌ها از اکسس پوینت‌های Outdoor استفاده می‌کنند. زیرا این دسته از اکسس پوینت‌ها سیگنال‌های پایداری را تولید می‌کنند که باعث می‌شود کاربر به هیچ وجه با کاهش سرعت و قطعی اتصال مواجه نشود. مقاومت بالای اکسس پوینت‌ها Outdoor در مقابل شرایط بد آب و هوایی مثل باران، رطوبت، باد و غیره باعث شده تا یک انتخاب درست برای افرادی محسوب شود که قصد دارند در فضای خارجی ساختمان و فضای باز اکسس پوینت نصب کنند.

راهنمای خرید اکسس پوینت داخلی و خارجی (Indoor و Outdoor)
راهنمای خرید اکسس پوینت داخلی و خارجی (Indoor و Outdoor)

راهنمای خرید اکسس پوینت (معیارهای انتخاب)

برای خرید اکسس پوینت باید معیارهای خاصی را مد نظر قرار دهید. برای مثال باید سرعت وایرلس، دوبانده بودن اکسس پوینت، پورت شبکه، قابلیت POE و قدرت آنتن دهی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک اکسس پوینت خوب و با کیفیت را خریداری نمایید. در ادامه تمام آیتم‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما اطلاعات کاملی نسبت به این موارد به دست بیاورید.

سرعت وایرلس بالایی داشته باشد 

یکی از موارد بسیار مهم که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه داشته باشید سرعت وایرلس اکسس پوینت است. سرعت وایرلس اکسس پوینت اصولا بین ۱۵۰ الی ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه است. در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید که بهترین انتخاب برای شما اکسس پوینتی است که سرعت وایرلس آن بیش از ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه باشد.

دوبانده باشد

دوبانده بودن اکسس پوینت هم از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اکسس پوینت‌های دو بانده از سرعت وایرلس بالاتر و پوشش دهی بهتری برخوردار هستند. این روزها اکثر افراد خرید به سراغ اکسس پوینت دوبانده می‌روند.


بیش‌تر بخوانید: راهنمای خرید مودم فیبر نوری هواوی


پورت شبکه گیگ داشته باشد

در هنگام خرید اکسس پوینت به نوع پورت شبکه آن هم توجه کنید. پورت شبکه اکسس پوینت‌ها در دو دسته مگابیت و گیگابیت تولید می‌شوند و پیشنهاد می‌شود اکسس پوینتی را خریداری کنید که دارای پورت شبکه از نوع گیگابیت باشد زیرا این نوع از اکسس پوینت دارای سرعت انتقال بالاتری می‌باشد.

از قابلیت PoE برخوردار باشد

در بسیاری از مواقع برای راه‌اندازی از یک دستگاه باید به صورت همزمان از کابل شبکه و برق استفاده کنید. این مسئله در مورد دستگاه DVR، دوربین مداربسته و بسیاری از دستگاه‌های دیگر صدق می‌کند. اگر اکسس پوینت دارای قابلیت POE باشد می‌تواند برق مورد نیاز دستگاه را تامین کند. پس بهتر است اکسس پوینتی را خریداری کنید که از قابلیت PoE برخوردار باشد.

قدرت آنتن دهی بالایی داشته باشد

مهم‌ترین آیتمی که باید به آن توجه کنید قدرت آنتن دهی است زیرا شما اکسس پوینت خریداری می‌کنید تا فضای بیش‌تری را پوشش دهید. در مجموع اگر به دنبال اکسس پوینت هستید که تمام آیتم‌های ذکر شده را داشته باشد، اکسس پوینت میکروتیک مدل cAP ac که تصویر آن در قسمت زیر مشاهده می‌کنید برای شما بهترین گزینه محسوب می‌شود.

قدرت آنتن دهی بالایی داشته باشد

مزایای استفاده از اکسس پوینت

در انتها بهتر است برخی از مزایای استفاده از اکسس پوینت را ذکر کنیم. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از اکسس پوینت افزایش محدوده در انتقال سیگنال 100 الی 300 متر می‌باشد. از سوی دیگر هر اکسس پوینت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید 60 عدد دستگاه را به صورت همزمان به شبکه متصل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از اکسس پوینت باعث می‌شود تا شما کابل کمتری را برای راه‌اندازی یک شبکه استفاده کنید. در نتیجه این مسئله موجب کاهش هزینه می‌شود.


بیش‌تر بخوانید: معرفی بهترین رادیو وایرلس


نتیجه گیری

مطمئنا قبل از مطالعه راهنمای خرید اکسس پوینت اطلاعات کافی نسبت به انواع اکسس پوینت، معیارهای انتخاب و حتی مزایای آن در اختیار نداشته‌اید. اما در حال حاضر می‌دانید که چه نوع اکسس پوینتی برای شما مناسب است و چگونه باید برای خرید آن اقدام کنید. در نهایت امیدوارم مطالب موجود در این مقاله توانسته باشد شما را به سمت یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه راهنمایی کند.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها