راهنمای خرید کابل قدرت

راهنمای خرید کابل قدرت

کابل قدرت یکی از مهم‌ترین تجهیزات برقی موجود در جهان محسوب می‌شود. در این مقاله تصمیم داریم کابل قدرت را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم. این کابل کاربردهای بسیار زیادی دارد در نتیجه هر شخص باید قبل از خرید کابل قدرت اطلاعات کاملی نسبت به آن در اختیار داشته باشد. در ادامه کاربرد کابل قدرت را مورد بررسی قرار می‌دهیم و  شما را نسبت به این نوع از کابل آگاه می‌کنیم. تا شما متوجه شوید که کابل قدرت چیست. از سوی دیگر شما را با انواع کابل قدرت آشنا می‌کنیم. در انتها این مقاله یک بخش را هم به خرید کابل قدرت با بهترین قیمت اختصاص خواهیم داد تا شما بتوانید با مطالعه راهنمای خرید کابل قدرت یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه را تجربه کنید. برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به این موارد تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

فهرست:

کابل قدرت چیست؟

مطمئنا تا به امروز نام کابل قدرت را شنیده‌اید ولی احتمال دارد اطلاعات کامل در مورد این نوع از کابل در اختیار نداشته باشید. در ابتدا بهتر است ذکر کنیم کابل قدرت به کابل‌هایی گفته می‌شود که توانایی عبور ولتاژهای بیش از ۳۶ هزار وات را دارند. این نوع از کابل در در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد و در اتصال فیبر نوری، انتقال جریان زیرزمینی، دکل‌های بین شهری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که کابل قدرت برای هر فضا با مشخصات خاص تولید می‌گردد.

لازم است بدانید که، کابل‌های قدرتی که برای معدن تولید می‌شوند، دارای غلاف هستند. به این دلیل که با وجود غلاف، تحمل مکانیکی بیشتری خواهند داشت و در مقابل ضربه و فشار مقاومت آنها بالاتر خواهد بود. کابل قدرت معمولاً در متراژ مختلف تولید می‌شود که شما می‌توانید بر حسب نیاز خود از ۱ الی ۱۰۰ متر خریداری نمایید.

کابل قدرت چیست؟
کابل قدرت چیست؟

انواع کابل قدرت

اگر تصمیم دارید با انواع کابل قدرت آشنا شوید بهتر است بدانید که این نوع از کابل در سه نوع مختلف (کابل فشار قوی، کابل فشار متوسط و کابل فشار ضعیف) تولید می‌شود. برای کسب اطلاعات کامل نسبت به هر کدام از کابل‌ها توضیحات مربوط به هر کابل را با دقت مطالعه نمایید.

کابل فشار قوی

اولین کابل قدرتی که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم کابل فشار قوی است. این نوع کابل از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است که در کارخانه‌ها و صنایع مختلف در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از کابل توانایی انتقال انرژی الکتریسیته با ولتاژ بالا را دارد. در نظر داشته باشید هسته کابل قدرت از فولاد با روکش آلومینیوم است که همین مسئله باعث انتقال انرژی انرژی الکتریسیته با ولتاژ بالا می‌شود. کابل فشار قوی به سه دسته (کابل فشار قوی معمولی، کابل‌های فشار قوی زره‌دار و کابل‌های فشار قوی سربدار و زره‌دار تقسیم می‌شوند که هر کدام دارای کارایی خاص و منحصر به فرد هستند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابل مخابرات


در ادامه، بهتر است ذکر کنیم که کابل فشار قوی معمولی توانایی انتقال انرژی با ولتاژ نامی بیش از ۳۰ کیلو وات را دارد و در اکثر موارد در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود. کابل فشار قوی زره‌دار هم همین قابلیت را دارد اما در کنار آن می‌توان به زره‌دار بودن آن اشاره کرد. داشتن این ویژگی، کابل را در مقابل نیروهای مکانیکی مقاوم می‌کند. آخرین کابل فشار قوی، سربدار و زره‌دار است. توجه کنید که شما می‌توانید به راحتی از این نوع کابل فشار قوی در محیط‌هایی که دارای هیدروکربن، مواد حلال و غیره هستند استفاده کنید. چون این محیط‌ها نمی‌تواند به کابل‌های فشار قوی سربدار و زره‌دار آسیب برسانند.

کابل فشار متوسط

در این بخش از مقاله راهنمای خرید کابل قدرت به بررسی کابل فشار متوسط می‌پردازیم. کابل فشار متوسط یکی از کابل‌های پرکاربرد به حساب می‌آید. توجه داشته باشید کابل فشار متوسط این امکان را به شما می‌دهد تا ولتاژ نامی حدود ۶ الی ۳۰ کیلووات را انتقال دهید. از سوی دیگر از این نوع کابل برای توزیع انرژی الکتریکی به صورت تک فاز و سه فاز استفاده می‌شود. شاید برای شما هم سؤال باشد که از این نوع کابل در چه فضاهایی استفاده می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال به شما می‌گوییم که در راه اندازی شبکه‌های عمومی و صنعتی، تاسیسات داخلی و خارجی به صورت دفن شده در زمین و یا کابل‌کشی شده در داخل کانال‌ها، از این کابل استفاده می‌شود.

کابل فشار متوسط
کابل فشار متوسط

کابل فشار ضعیف

آخرین کابل جهت بررسی، کابل فشار ضعیف است. توجه داشته باشید کابل فشار ضعیف کاربردهای بسیار زیادی دارد و از آن در فضاهای مختلف استفاده می‌شود. به این دلیل که معمولاً این نوع کابل مناسب انتقال ولتاژ کمتر از ۳ کیلو وات است.

کاربرد کابل قدرت

امروزه بسیاری از افراد دنبال این هستند تا بدانند کاربرد کابل قدرت چیست؟ همانطور که می‌دانید کابل قدرت کاربردهای بسیار فراوانی دارد و به همین دلیل است که در صنایع مختلف از این نوع کابل استفاده می‌شود. توجه داشته باشید کابل قدرت مانند رگ در سیستم عمل می‌کند. در واقع بهتر است به این شکل بیان کنیم، در صورتی که انرژی الکتریسیته توسط کابل قدرت به سیستم منتقل نشود، امکان فعال شدن و استفاده کردن سیستم وجود نخواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید کابل قدرت در تأسیسات صنعتی و تجاری، تأسیسات مسکونی و صنعتی که دارای تغییرات بار ناگهانی هستند، در اتصالات متحرک که دارای انعطاف پذیری بالا هستند و غیره استفاده می‌شود.

خرید کابل قدرت با بهترین قیمت

به دلیل تورم موجود در داخل کشور، این روزها اکثر افراد به دنبال این هستند تا با بهترین قیمت کابل قدرت را خریداری کنند. همانطور که می‌دانید نوسان در بازار سیم و کابل موجب گردید تا دلال‌ها سود بیشتری از فروش تجهیزات برقی مانند  سیم و کابل به دست بیاورند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم یک بخش از محتوا راهنمای خرید کابل قدرت را به موضوع خرید کابل قدرت با بهترین قیمت اختصاص دهیم.

در صورت نیاز به خرید کابل قدرت با بهترین قیمت، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت برقچی مراجعه نمایید؛ زیرا می‌تواند برای شما بهترین انتخاب باشد. توجه داشته باشید وب‌سایت برقچی با داشتن حق واردات و بستر اختصاصی فروش شرایط را به گونه‌ای برای شما فراهم می‌کند تا بهترین کابل قدرت را بدون دخالت دلال‌ها زیر قیمت بازار خریداری نمایید. لازم است بدانید که بسیاری از فروشندگان کابل قدرت برای استعلام جدیدترین قیمت کابل وارد وب سایت برقچی می‌شوند. در نهایت می‌توان به این استنباط رسید که در صورت خرید کابل قدرت از سایت برقچی، مطمئناً می‌توانید یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه را تجربه نمایید.


بیشتر بخوانید: 10 باور غلط درباره باتری موبایل


جمع بندی راهنمای خرید کابل قدرت

در راهنمای خرید کابل قدرت با این کابل و انواع آن آشنایی پیدا کردید. سعی کردیم هر کدام از انواع مختلف کابل قدرت را طوری برای شما توضیح دهیم تا با کاربرد آن‌ها نیز آشنا شوید. اکنون کاربرد اصلی کابل قدرت را می‌دانید و برای خرید آن می‌دانید که به چه نکاتی باید توجه کنید. همانگونه که برای شما توضیح دادیم، می‌توانید کابل قدرت و انواع آن را با بهترین قیمت از سایت برقچی خریداری کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان واحد فروش بهره‌مند شوید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها