نحوه افزایش برد وای فای مودم تا 1 کیلومتر!

تقویت سیگنال وای فای

شکی نیست که اینترنت امروزه یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی همه ماست. هیچ بخشی از زندگی ما نیست که به نوعی وابسته به اینترنت نباشد یا با کمک اینترنت بهتر نشود. اما نحوه اتصال به اینترنت و سرعت آن و توجه به بهترین روش‌های تقویت مودم نیز دارای اهمیت است. یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت، تقویت سیگنال وای فای است. در این مقاله از برقچی، قصد داریم به تقویت سیگنال وای فای یا افزایش برد وای فای مودم بپردازیم. اگر شما هم به دنبال افزایش سرعت و برد وای فای خود هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست:

اهمیت تقویت سیگنال وای فای

تقویت سیگنال وای فای (افزایش برد وای فای) چالشی است که همه با آن رو‌به‌رو هستیم و دانستن روش‌هایی که بتوانیم این چالش را برطرف کنیم برای همه ما می‌تواند مفید باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز روز افزون جامعه به اینترنت و استفاده از مودم در اکثر محیط‌های اداری و تجاری، باعث شده است تغییر در سیگنال وای فای خیلی از کارها را تحت تاثیر خود قرار دهد. در واقع می‌توان گفت برای جامعه کنونی که اکثر کارها، حتی پرداخت قبوض تلفن، گاز و … به صورت هوشمند انجام می‌شود، داشتن یک سیگنال قوی از ارزش زیادی برخوردار است.

اغلب مردم ترجیح می‌دهند در فصل گرم سال برای انجام کارهای خود از منزل خارج نشوند و تا جایی که امکان دارد از طریق اینترنت به امور خود رسیدگی کنند. اما ممکن است در برخی نقاط با عدم وجود سیگنال وای فای مواجه شوند و مجبور باشند فقط در یک نقطه فعالیت‌های اینترنتی خود را انجام دهند. در این صورت، تقویت وای فای یا افزایش برد وای فای می‌تواند این مشکل را حل کند به طوری که در تمامی نقاط خانه یا حتی در محل کارخود، دسترسی به اینترنت بسیار راحت خواهد بود. 

راه‌های افزایش برد وای فای مودم

در این بخش سعی می‌شود راه‌های بهبود سیگنال و برد وای فای و اتصال بهتر به آن جهت بهره‌وری حداکثری را در اختیارتان قرار دهیم. اگر مشکل سیگنال برای شما نیز پیش آمده توصیه می‌کنیم راه‌های زیر را امتحان کنید تا بالا بردن سرعت وای فای شما صورت گرفته و اشکال به وجود آمده برطرف شود. در ادامه بهترین روش‌های تقویت سیگنال وای فای مودم را با هم مرور و بررسی خواهیم کرد.

 افزایش برد وای فای با انتخاب بهترین مکان برای مودم

قدم اول برای پرداختن به موضوع تقویت سیگنال وای فای این است که مکان مودم یا روتر را تغییر دهید. این کار به شما کمک می کند اگر مودم یا روتر در نقطه کور قرار داده شده باشد با یک جابه جایی ساده سیگنال مودم تحت تاثیر قرار بگیرد . از آنجایی که برد شبکه های معمولی وای فای نمی تواند تمام قسمت های خانه را پشتیبانی کند و همین طور مقدار مسافت و سد فیزیکی که ممکن است بین دستگاه ها و روتر قرار گرفته باشد می تواند از قدرت سیگنال مودم شما بکاهد . تغییر مکان مودم شما قادر است به طور مستقیم بر میزان برد سیگنال دستگاه تاثیر گذار باشد.

افزایش برد وای فای با انتخاب بهترین مکان برای مودم
افزایش برد وای فای با انتخاب بهترین مکان برای مودم

باید توجه داشت که مودم را در قسمت‌هایی قرار دهیم که امواج رادیویی و سدهای فیزیکی بر روی قدرت سیگنال آن موثر نباشند از جمله سدهای فیزیکی می‌توان به قسمت‌های فلزی و دیوارها و وسایلی مانند مایکروویو و مواردی که از نظر امواج رادیویی می‌توانند بر روی قدرت سیگنال تاثیر گذار باشند. گاهی اوقات تنها با بیشتر کردن سطح ارتفاع مکان قرار گیری روتر مشکل سیگنال برطرف شده و باعث تقویت سیگنال و بالا بردن سرعت وای فای می‌شود.


بیش‌تر مطالعه کنید: آموزش تصویری تغییر رمز وای فای انواع مودم ها


تقویت سیگنال وای فای با بروز رسانی مودم

دومین روش برای افزایش برد وای فای بروز رسانی مداوم مودم است. مودم نیز مثل اکثر قطعات الکترونیکی با گذر زمان به مرور فرسوده یا قدیمی می‌شود و می‌بایستی برای استفاده از اینترنت پرسرعت و بهره بردن از سیگنال‌های قوی نسبت به تعویض مودم و استفاده از مودم‌های نسل جدید اقدام کرد. در حال حاضر استانداری که می‌توان برای روترهای جدید معرفی کرد 11ac است که 802.11ax بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

تقویت سیگنال وای فای با بروز رسانی مودم
تقویت سیگنال وای فای با بروز رسانی مودم

 اگر روتر شما دارای استاندارد 802.11g و یا 802.11b است نباید توقع سرعت زیادی از آن داشته باشید. حتی روترهای 802.11n که دارای سیگنال‌های سریع‌تری هستند نیز قابل قیاس با روترهای سری ac و ax نیستند. شما می‌توانید با خرید روترهای جدید که دارای استانداردهای بالاتری نسبت به گذشته هستند باعث تقویت سیگنال و افزایش سرعت مودم و روتر خود شوید.

افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم با تغییر کانال فرکانس

برای افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم (با روش تغییر کانال فرکانس) مرورگر خود را باز کنید و IP ادرس روترهای بیسیم ADSL را وارد کرده سپس دکمه ENTER را بزنید. IP پیش فرض روترهای بیسیم TP-LINK ADSL 192.168.1.1 است.

افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم (با روش تغییر کانال فرکانس)
افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم

سپس نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید. نام کاربری و گذر واژه پیش‌فرض admin است.

برای مدل TD-W8950ND/TD-W8968/TD-VG3631 در سمت چپ صفحه روی بخشWireless>Basicکلیک کنید.
برای مدل TD-W8960N/TD-W8920G/TD-W8910G در سمت چپ صفحه روی بخشWireless>Advanced و برای مدل‌های

TD-W8951NB TD-W8951ND TD-W8951ND TD-W8961NB TD-W8961N
TD-W8901G TD-W8151N TD-W8101G TD-W8901GB

بر روی Interface Setup->Wireless در بالای صفحه کلیک کنید.سپس حالت کانال را از حالت خودکار به روی یکی از حالت های  استاتیک تغیر دهید  مانند 1.6 و یا 11.

افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم (با روش تغییر کانال فرکانس)
افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم

سپس بر روی دکمه Save/Apply کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. پس از عوض کردن کانال دستگاه باید با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه خود آن را ریبوت کنید.

تقویت سیگنال وای فای با تغییر پهنای باند کانال

بسیاری از کاربران از سرعت وای فای مودم فیبر نوری خود شکایت داشتند و برایشان عجیب بود که چرا سرعت اینترنت وای فای نسبت کابل شبکه، دارای تفاوت فاحش است. این گزارش‌ها و عدم رضایت ما را بر این داشت که در جهت رفع مشکل و جلب رضایت مشتریان فروشگاه برقچی به تحقیق و ساخت فیلم بپردازیم. شما در ویدیو زیر بصورت آسان به یادگیری نحوه افزایش سرعت وای فای مودم فیبر نوری هواوی خواهید پرداخت.

بهترین نرم افزار تقویت سیگنال وای فای

قدم بعدی برای جواب به سوال اینکه چگونه سرعت اینترنت را بالا ببریم و تقویت سیگنال وای فای مودم، استفاده از ابزار QoS است. ابزار QoS وظیفه کاهش پهنای باند مصرف شده توسط اپلیکیشن‌ها را بر عهده دارد به وسیله این ابزار می‌توانید برای نرم افزارها و سرویس‌های خود اولویت بندی کنید و همین‌طور می‌توانید معین کنید در زمان‌های متفاوت روز چه برنامه‌هایی در اولویت قرار بگیرند.

بهترین نرم افزار قویت سیگنال وای فای
بهترین نرم افزار قویت سیگنال وای فای

این برنامه طوری طراحی شده است که در عین حالی که اختلالی در کیفیت ویدئوی شما ایجاد نمی‌کند به افرادی که در حال استفاده از مودم برای دانلود و یا مواردی مانند بازی‌های ویدئویی هستند اجازه می‌دهد تا کار خود را فقط با سرعت کمی به انجام برسانند. برای این کار لازم است به قسمت تنظیمات پیشرفته مودم رفته و از آنجا تنظیمات QoS را طبق برنامه خود عوض کنید. لازم به ذکر است بدانید QoS در مودم‌های قدیمی وجود ندارد بنابراین QoS می‌تواند در تقویت سیگنال و بالا بردن سرعت وای فای ابزار مناسبی باشد.

افزایش برد وای فای با ورق آلومینیومی

مورد بعدی که در تقویت سیگنال وای فای و افزایش سرعت مودم و روتر می‌تواند موثر باشد این است که می‌توان از ورق‌هایی از جنس آلومینیوم برای این کار بهره برد. در اکثر مودم‌ها یک آنتن وجود دارد که وظیفه آن پخش کردن سیگنال به جهت‌های مختلف است. اگر مودم مورد استفاده یه جای این‌که در مرکز محیط قرار بگیرد، در کنار دیوار باشد، قستی از سیگنال به سمت دیوار رفته و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود یک ورقه آلومینیومی بین دیوار یا مانعی که در کنار روتر قرار دارد تعبیه شود تا به وسیله این ورقه آلومینیومی سیگنال‌های فرستاده شده به سمت مانع دوباره به طرف محل مورد استفاده از اینترنت برگردد.


بیش‌تر مطالعه کنید: فرق مودم VDSL مخابرات با ADSL مخابرات


تقویت آنتن، راهی برای افزایش برد وای فای

اضافه یا جایگزین کردن آنتن روش دیگری در تقویت سیگنال وای فای است و در این روش می‌توان با اضافه کردن یک آنتن منجر به افزایش قدرت ارسال سیگنال شد. باید توجه داشت که اکثر سازندگان مودم‌ها از آنتن‌هایی به نام امنی دایرکشنال یا دایرکشنال استفاده می‌کنند. در آنتن‌های امنی دایرکشنال سیگنال به همه جهت‌ها و در آنتن‌های دایرکشنال سیگنال فقط به یک جهت ارسال می‌شود اگر فقط در یک نقطه با کاهش سیگنال روتر مواجه هستید بهتر است از آنتن‌های دایرکشنال استفاده کنید در غیر این صورت آنتن‌های امنی دایرکشنال گزینه ی مناسبی برای تقویت سیگنال و افزایش سرعت مودم و روتر شما می‌باشد.

تقویت آنتن، راهی برای افزایش برد وای فای
تقویت آنتن، راهی برای افزایش برد وای فای

 به روزرسانی Firmware

در قدم بعدی با آپدیت نرم افزار مودم می‌توان باعث افزایش برد وای فای شد. در دنیای مدرن امروز ممکن است حملات هکرها باعث نفوذ یک بد افزار در روتر شما شود که این امر می‌تواند از پهنای باند شما بکاهد و سرعت اینترنت را تا حدی کاهش دهد. با به روز کردن نرم افزار روتر خود می‌توانید سبب تقویت سیگنال و افزایش سرعت مودم و روتر خود شوید. 

 باید توجه داشت در صورت به روز بودن نرم افزار مودم اکثر این حملات سایبری بی‌اثر خواهد بود. در روترهای قدیمی خبری از آپدیت خودکار نرم افزار وجود ندارد و کاربر باید با مراجعه به سایت تولید کننده روتر، به روز رسانی جدید را انجام دهد. اما در مودم‌های جدید خود مودم به روز رسانی را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

مواظب دزدهای وای فای باشید!

امروزه استفاده بدون اجازه از شبکه‌های خانگی یک دزدی رایج است. استفاده کردن از یک رمز قوی و غیرقابل نفوذ، اولین قدم در راه افزایش کیفیت اینترنت شما خواهد بود. اگر مودم شما توسط یک رمز محافظت نشود، همسایه شما ممکن است حتی بدون اینکه خودش بداند به مودم شما متصل شود و از سرویس شما استفاده کند.

توصیه می‌کنیم در مقاطعی که مهمان زیادی به منزل‌تان رفت و آمد می‌کند، شبکه‌ای مخصوص مهمان‌ها ایجاد کنید که از شبکه اصلی شما جدا باشد و بتوانید میزان استفاده هرکس از اینترنت را کنترل کنید. برای انجام این کار از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.

حجم مصرفی را بررسی کنید

بعضی از نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها حجم زیادی از پهنای باند شما را اشغال می‌کنند. اگر از یک شبکه نیمه عمومی استفاده می‌کنید، این هیولای اینترنتی ممکن است یکی از همکاران شما باشد که پنهای باند را تصاحب کرده است. قبل از نصب هرگونه نرم افزار یا اپلیکیشن از میزان پهنای باندی که استفاده می‌کند، مطلع شوید. مودم‌های جدید سرویس‌هایی دارند که می‌توانید میزان استفاده هر کاربر یا نرم افزار از پهنای باند را با کمک آنها مدیریت کنید. برای تقویت سیگنال وای فای نیاز است که حجم مصرفی مودم را به صورت مداوم بررسی کنید.

حجم مصرفی را بررسی کنید
حجم مصرفی را بررسی کنید

ساده اما باورنکردنی، ری‌استارت

ری استارت کردن سخت افزار، اولین راه حل جهانی برای حل هر مشکل کامپیوتری به شمار می‌رود. در مورد مودم هم این مسئله کاملا صادق است. اگر مودم‌ را یک بار خاموش و دوباره روشن کنید به احتمال زیاد با اینترنت با کیفیت‌تری مواجه خواهید شد. برای تقویت سیگنال مودم وای فای و افزایش سرعت مودم این‌کار را از قلم نیندازید.


بیش‌تر مطالعه کنید: مودم دو بانده چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


استفاده از پاورلاین برای افزایش برد وای فای

پاورلاین دستگاهی است که برای ایجاد یا توسعه شبکه محلی در یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جعبه‌های کوچک، اینترنت خانگی شما را از طریق سیم‌کشی برق منزل‌ منتقل می‌کنند. با استفاده از این دستگاه امکان انتقال اطلاعات بر بستر شبکه برق تا ۳۰۰ متر در یک ساختمان فراهم می‌شود. پاورلاین‌ها معمولا در بسته‌های دوتایی عرضه می‌شوند.

انتهای یکی از جعبه‌ها با کابل شبکه به روتر و انتهای دیگر به پریز وصل می‌شود و جعبه دیگر در کنار هر دستگاهی که سیگنال کافی دریافت نمی‌کند قرار می‌گیرد. بیشتر کیت‌های پاورلاین ارزان‌قیمت از درگاه اترنت سیمی استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید پاورلاینی بخرید که شبکه بی‌سیم ایجاد می‌کند.

این نوع دستگاه‌ها در ادارات یا منازلی مفید واقع می‌شوند که دستگاه‌هایی با درگاه اترنت ندارند و روتر جایی دورتر از دستگاه‌ها قرار دارد. فناوری پاورلاین که عملکرد آن به سیم‌کشی برق منزل شما متکی است، در بسیاری از موارد بهتر از دستگاه تقویت‌کننده وای‌فای می‌تواند عمل کند.

تقویت سیگنال وای فای به کمک اکسس پوینت

شرکت‌های تجاری گاهی اوقات اکسس پوینت‌های وایرلس (AP) متعددی را برای پوشش ساختمان‌های اداری بزرگ استفاده می‌کنند. بیشتر منازل از داشتن یک AP بهره نمی‌برند، اما در یک مجتمع مسکونی بزرگ می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. اکسس پوینت به پوشش اتاق‌های گوشه خانه که دور از روتر قرار دارند یا قسمت‌های بیرونی کمک می‌کند.

چه باید کرد: اضافه کردن یک اکسس پوینت به شبکه خانگی نیازمند اتصال آن به روتر یا مودم اصلی است. یک روتر پهن باند ثانویه را نیز می‌توان اغلب به جای اکسس پوینت‌های معمولی استفاده کرد زیرا بسیاری از روترهای خانگی یک حالت “اکسس پوینت” مختص این هدف ارائه می‌کنند.

افزایش برد وای فای به کمک سوئیچ به وایرلس مش

وجود یک شبکه مش وایرلس خانگی، کاربر را از وجود سیگنال‌های دارای توان عملیاتی بالا در سرتاسر خانه خاطر جمع خواهد کرد. در شبکه‌های مش، از بیش از یک دستگاه شبکه به منظور افزایش محدوده پوشش‌دهی در کنار بالا بردن توان سیگنال در سرتاسر منطقه مورد نظر، استفاده می‌شود. با تقویت سیگنال وای فای به این روش، در زیر پله خانه، سیگنال‌هایی قدرتمند همانند زمان قرارگیری در طبقه دوم خانه، دریافت خواهید کرد.

برخلاف یک توسعه‌دهنده سیگنال وای فای، که یک شبکه توسعه یافته دیگر را ایجاد می‌کند، در شبکه مش، یک شبکه بی‌سیم یکپارچه وجود دارد. شبکه‌های مش از سال‌ها قبل، کاربردهای فراوانی در مجتمع‌های تفریحی و فروشگاهی، ورزشگاه‌ها، محل‌های برقرای فستیوال‌ها و کنسرت‌ها و دیگر محل‌های وسیع داشته‌اند. اما طی چند سال اخیر، شاهد ورود وایرلس مش به خانه‌ها بوده‌ایم.

کاهش تداخل ناشی از سایر لوازم الکترونیکی

این تنها روترها نیستند که می‌توانند با امواج شبکه وای‌فای شما تداخل داشته باشند. تلفن‌های بی‌سیم، اجاق‌های مایکروویو و سایر لوازم خانگی هم می‌توانند سیگنال وای‌فای را تخریب کنند. استفاده از روترهای دوبانده (Dual-Band) می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. همچنین می‌توانید تلفن بی‌سیمی خریداری کنید که در باند دیگری کار می‌کند. اگر هم ترجیح می‌دهید سخت‌افزار جدیدی نخرید، می‌توانید شانس خود را با دور کردن مودم وایرلس از وسایلی که احتمال تداخل دارند امتحان کنید.

افزایش برد وای فای با نفوذ به به اعماق روتر

اگر واقعا می‌خواهید بیشترین استفاده را از روتر فعلی خود ببرید، باید به سیستم‌عامل اُپن‌سورس DD-WRT که برای روتر عرضه شده، نگاه کنجکاوانه‌ای بیندازید. بسیاری از تولیدکنندگان روتر، روترهایی را عرضه می‌کنند که قابلیت اجرای DD-WRT (یک نوع فریمور مبتنی بر لینوکس) را دارند. از سوی دیگر، می‌توانید به راحتی فریمور DD-WRT را دانلود کنید و آن را روی هر روتری که در دسترس دارید و با DD-WRT سازگار است، نصب کنید.

فریمور DD-WRT می‌تواند کارایی روتر را بهتر کند و امکانات پیشرفته‌تری را در اختیار شما بگذارد که شامل وی‌پی‌ان (VPN)، امنیت و تغییرات دلخواه در جزئی‌ترین تنظیمات می‌شود. شما می‌توانید آن تنظیمات را مستقیما روی روتر خود نصب کنید.

افزایش برد وای فای
افزایش برد وای فای

از کانال‌های خلوت‌تر استفاده کنید

روترها معمولاً دارای چندین کانال هستند که از آن‌ها برای مخابره سیگنال‌های وای فای استفاده می‌کنند. کانال را با فرکانس اشتباه نگیرید؛ کانال‌ها درون فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز قرار گرفته‌اند. بسیاری از رورترها به طور پیش‌فرض از یک کانالِ به خصوص برای هر فرکانس استفاده می‌کنند. برخی اوقات ترافیک در یک کانال بسیار بالاست که می‌تواند روی سرعت وای فای تأثیر منفی بگذارد.

با استفاده از اپلیکیشن موبایل روتر و یا از طریق کنترل پنل، کانال را تغییر دهید و ببینید تأثیری روی سرعت می‌گذارد یا نه. برای انجام این کار می‌توانید از دفترچه راهنمای روتر کمک بگیرید.

سخن پایانی در مورد تقویت سیگنال وای فای

در این مطلب از مجله برقچی سعی کردیم بهترین روش‌های تقویت سیگنال وای فای را با هم بررسی کنیم و به سوال اینکه افزایش برد وای فای چگونه ممکن است، پاسخ دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر شما نیز روش یا تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.


حتما بخوانید: نحوه تنظیم مودم


سوالات متداول

بهترین راه تقویت سیگنال وای فای چیست؟

را‌ه‌های زیادی برای اینکار وجود دارد. برخی بسیار ساده و برخی کمی تخصصی هستند.

ری استارت مودم در افزایش برد وای فای موثر است؟

در کمال تعجب بله. این هم یکی از روش‌های موثر در بهبود سرعت وای فای است.

امکان هک شدن وای فای وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد. برای احتیاط از رمزهای طولانی‌تر به عنوان رمز وای خود استفاده کنید و مطلب جلوگیری از هک شدن مودم را نیز مطالعه کنید.

چگونه می‌توان توان ارسال سیگنال مودم را افزایش داد؟

ابتدا وارد صفحه تنظیمات مودم از طریق مرورگر وب شوید،سپس در قسمت تنظیمات Wireless به دنبال گزینه Transmit Power بگردید و آن را روی حداکثر توان تنظیم کنید.

آیا بروزرسانی Firmware یا نرم افزار‌داخلی مودم باعث افزایش قدرت آنتن‌دهی آن می‌شود؟

بله، زیرا ممکن است مودم شما از لحاظ نرم‌افزار داخلی دارای مشکلاتی باشد که باعث افت آنتن‌دهی و همچنین کاهش امنیت ارتباط اینترنتی می‌شود. بنابراین آپدیت کردن نرم‌افزار داخلی گاهی نیز، الزامی می‌باشد.

4.5/5 - (58 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
33 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
amir
amir
11 ماه پیش

سلام من مودم که داریم 300mbps است ولی داره 144 چطور درستش کنم

فاطمه رستم پور
فاطمه رستم پور
11 ماه پیش
پاسخ به   amir

سلام وقتتون بخیر
channel width مودم رو به 40Hz تغییر بدین

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام میشه بگید من چطوری میتنوم مودم رو گیمینگ کنم منظورم اینه که شماره مخابرات رو میخواستم تا بتونم بهشون زنگ بزنم سرعت مودم رو ببرم بالا

Last edited 1 سال پیش by محمد
رضا میرزایی
رضا میرزایی
11 ماه پیش
پاسخ به   محمد

سلام برای اینکه مشکل سرعت اینترنتتون رو پیگیری کنید با ۲۰۲۰ تماس بگیرید

یاسین
یاسین
1 سال پیش

سلام
مای یه مودم tp-Linkداریم که به اسیتک وصله ما وقتی که به این خونه اومدیم سرعت خیلی اومده پایین یعنی باید یه سایت رو ۳ دقیقه وایسی ولی تو خونه ی قبلیمون همیچین نبود و همه چیو راحت می‌آورد میخواستم پپرسم کارشناس هاشم اومده و هیچ مشکلی نیافتن
میخواستم بپرسم مشکل از چیه ؟

رضا نصیری
رضا نصیری
1 سال پیش
پاسخ به   یاسین

سلام دوست عزیز. احتمالا کابل کشی ساختمون جدیدتون مشکل داره و ایجاد نویز میکنه.

احمد سلطانی
احمد سلطانی
1 سال پیش
پاسخ به   رضا نصیری

سلام خسته نباشید ما هر ما یه بسته‌ برای مودم می‌خریم بعد هر ماه سرعتش عالی بود این ماه ک خریدم اصلن سرعتش خیلیی کمه اینجوریه که یه سایت رو ۳ دیقه زمان میبره تا باز کنه باید چیکار کنم؟!

رضا نصیری
رضا نصیری
1 سال پیش
پاسخ به   احمد سلطانی

سلام سلامت باشید.
برای همه کاربرا این مدت ضعیف شده ولی برای اینکه مطمئن بشید مشکل از جای دیگه نباشه اول با پشتیبانی سرویس دهنده اینترنت تماس بگیرید

شادی شاهین فر
شادی شاهین فر
1 سال پیش

خسته نباشید سیم کارت رو داخل گوشی استفاده کنم اینترنت قوی تره یا سیم کارت و توی مودم جیبی بندازم? کدوم اینترنت قوی تر داره

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش

سلام. فرقی نمیکنه

نازنین کامرانی
نازنین کامرانی
1 سال پیش

سلام من بلد نیستم وای فایمون رو سرعتشو بالا ببرم
برا برنامه های مثه اینستا و یتوب خیلی ضعیف کار میکنه میشه کمکم کنید ممنون

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش

سلام و وقت بخیر
مدل مودمتون؟ و اینکه همزمان چند کاربر به مودم متصلند؟

اسپان
اسپان
2 سال پیش

سلام ممنون ار مطلب خوبتان
برای خدمات ویپ رییتر های وای فای بهتر هستند یا اینکه صرفا از اکسس پوینت قوی استفاده کنیم

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   اسپان

ریپیتر وای فای بگیرید بهتره

فرزاد
فرزاد
2 سال پیش

سلام، روز بخیر
مرسی بابت مقاله بسیار مفیدتون!
بنده هم شخصا یک ترفند برای بالا بردن سرعت اینترنت وای فای اختراع کردم. چون خانه ما اطراف شهر هستش و آنتن دهی خیلی ضعیفه، مودم رو باز کردم و در قسمت آنتن هاش سیم لحیم کردم و سیم ها رو دادم بیرون، بعدش سیم ها رو به یک آنتن خیلی بزرگ که مخصوص تلویزیونه متصل کردم که خیلی نتیجه خوبی داده و سرعت اینترنتم تقریبا 10 برابر بالا رفته. دوستان میتونن به جای آنتن تلویزیون از خیلی چیزای دیگه مثل اینکه چندین قوطی نوشابه آلمینیومی رو آنتن بسازن یا به دیش ماهواره متصل کنن.
هرکی وقتشو داره حتما این کارو با دقت و حوصله مندی کامل بکنه ان شاءالله برام دعا میکنه

مسعود محمدیان
مسعود محمدیان
2 سال پیش
پاسخ به   فرزاد

چجوری به ماهواره وصل کنم

حبیب برهمنی
حبیب برهمنی
2 سال پیش
پاسخ به   فرزاد

بنظر من این نوع تقویت سیگنال و انتن مختص دستگاههای انالوگه که در گذشته استفاده میشد مثلا وقتی تلویزیون تصویر خوبی نداشت یه چنگال یا قاشق به انتن وصل میکردن تا گیرندگیش قوی تر بشه بعضیا یه خورده فنی تر بودن یه سیم از انتن تلویزیون وصل میکردن به ناودان خونه که اون موقع از ورق اهن گالوانیزه ساخته میشد، ولی در حال حاضر دستگاهها از سیستم دیجیتال و انتقال اطلاعات بصورت کاراکتر ی و 0 و 1 استفاده میکنند. لذا در مودم های خانگی اندازه ی انتن تاثیری در سرعت انتقال دیتا نداره چون اساس بر مبنای ه و 1 هست یعنی یه چیزی یا هست یا نیست حد وسط نداره مثل انالوگ که از اعداد اعشاری هم استفاده میکنه.

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   حبیب برهمنی

مرسی از اشتراک اطلاعاتتون

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   فرزاد

اجازه بدید نتونم قانع بشم چون اصلا منطقی نیست

فرزاد
فرزاد
2 سال پیش
پاسخ به   سیدحامد علوی

خودمم باورم نمیشد ولی نتیجه داد، جالب تر اینه که آنتن مخصوص مودم رو وصل کردم رو سرعت تاثیر نذاشت ولی این ترفند خیلی موثر واقع شد. اگه خواستین میتونم عکسش رو براتون بفرستم

سارا
سارا
2 سال پیش

سلام راستش وای فای منزلمون آخر ماه حجمش تموم میشه و دوباره از دهم ماه بعد شارژ میشه یعنی ده روز سرعتش بسیاررر پایینه چون قبلا چهل گیگ بوده و اراقاش دادیم سرعتشو افزایش دادیم چون سرعتش افزایش پیدا کرده حجمش زودتموم میشه..چه طوری میتونیم حجمشو زیاد کنیم؟که آخر ماه کم نیازیم؟؟ممنون میشم بگید

آرین
آرین
2 سال پیش
پاسخ به   سارا

منم مشکل تورو دارم😂🤦🏻‍♂️

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   سارا

وارد سایتش بشید حتما تعرفه های اینترنت یادداشت شده اگر نه زنگ بزنید به قسمت فروش اون شرکت ارائه دهنده اینترنت و براشون توضیح بدید چه مقدار مصرف دارید ئ چجور بسته ای میخواهید. حتما راهنماییتون میکنند

عباس آقایی
عباس آقایی
2 سال پیش

تعداد انتن تاثیری در افزایش برد مودم داره؟

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   عباس آقایی

بله صد در صد موثر هست ولی بیشتر از تعداد آنتن، قدرت آنتن مهمتره

Benyamin
Benyamin
2 سال پیش

باسلام. برای اینکه متوجه بشیم جه نقطه ای از خونه بهترین سیگنال و اینترنت رو میده باید چیکار کنیم؟ آیا نرم افزار خاصی داره یا دستگاه خاصی داره؟و ممنون میشم راهنمایی کنید

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   Benyamin

میتونید از برنامه Netspot برای گرفتن هیپ مپ پوشش دهی وایرلس مکان مورد نظر خودتون بهره ببرید تا بهترین نقاط پوشش دهی و نقاط کور را شناسایی کنید. ولی در کل نکته کلی که باید در موقع قرار دادن مودم وایرلس رعایت کنید این هست که مودم رو نباید در دیک چهاردیواری گوشه خونه قرار بدید. مودم رو نباید در آشپرخانه قرار بدید.

حامد
حامد
3 سال پیش

باسلام بنده از isp مبیننت استفاده میکنم از طریق مودمMN-2000.من در نقطه کور سکونت دارم که چهار طرف دیوار هست و تنها در نقاط کمی در خانه قابلیت دریافت سیگنال دارم ((البته قبلا با قدرت سیگنال بالای 100 – توانایی دریافت بالای چهار مگابایت سرعت را داشتم پس از قضیه هدیه ۱۰۰گیگابایتی به مشترکین ثابت این سرعت از بین رفت حالا در بهترین جای خانه با قدرت سیگنال 98 – و SINR ۹ الی ۱۱ سرعت کمتری دریافت میکنم بین ۲ مگابایت الی ۳.۵ مگابایت در ثانیه )) . میخواستم بدون راهی نداره از طریق ورق های آلمینیومی یا مس یا چیز هایی شبیه دیش ماهواره ای ورودی سیگنال به خونرو بهتر کنم ؟ با خود isp هم حرف زدم برای دریافت سرعت ۵ مگابایتی خیلی سیگنال بدی رو گفت که من از اون خیلی بهتر دارم اما سرعت و پینگ تایم داخلی چنگی به دل نمیزنه در همون خونه پینگ همراه اول ۲۳و مبیننت ۳۳.

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
3 سال پیش
پاسخ به   حامد

مقدار شاخص SINR شما پایین است، این یعنی مکانی که مودم در آنجا ساکن شده، مناسب نیست و دارای نویز هست. مقدار این شاخص باید بالای ۲۰ باش که در این سرعت میتوانید نهایت سرعت اینترنت رو دریافت کنید.

محمد
محمد
3 سال پیش

محل قرارگیری مودم چفدر در سرعت تاثیر داره؟

کلامی
کلامی
3 سال پیش

ممنون از مقالتون

امین کریمی
امین کریمی
3 سال پیش

یکی از بهترین مقالات درباره تقویت سیگنال مودم می باشد