تفاوت دوربین ‌مداربسته بی‌سیم و سیمی

 تفاوت دوربین‌ مداربسته بی‌سیم و سیمی

 تفاوت دوربین‌ مداربسته بی‌سیم و سیمی در چیست؟ همانطور که میدانید امروزه امنیت تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه بشر شده‌است. و انتخاب یک دوربین‌ مداربسته مناسب تبدیل به یک نکته بسیار مهم شده‌است.

اما با پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی نوع‌های مختلفی از دوربین‌های مداربسته به‌وجود آمدند که هر نوع مزایا و معایب خود را دارد. امروز تیم فنی‌ و مهندسی برقچی به بررسی دو نوع سیمی و بی‌سیم می‌پردازد.

فهرست مقاله:

مزایا و معایب دوربین‌ مداربسته بی‌سیم و سیمی

دوربین‌‌ مداربسته سیمی از لحاظ نصب تا حدی دشوار است، چون این نوع دوربین‌ها نیاز به کابل‌کشی هم برای منبع برق و هم برای انتقال تصویر دارند. این نوع دوربین‌ها مناسب برای افرادی است که صاحب ملک هستند و نیاز ندارند دوربین را جا‌به‌جا کنند، و میخواهند که دوربین بر روی یک هدف مشخص متمرکز باشد. اما دوربین‌ مداربسته ‌بی‌سیم از لحاظ نصب و راه‌اندازی از دوربین‌های سیمی تا حدی راحت‌تر هستند. این نوع دوربین‌ها مناسب افرادی هستند که ممکن است در آینده بخواهند دوربین را در مکان دیگری نصب کنند، از این جهت این دوربین‌ها مناسب شماست. البته یک دسته دیگر از دوربین‌ها هستند که با نام Wire-free شناخته می‌شوند. این دوربین ها نیازی به متصل شدن به منبع برقی را ندارند و مینوانند تنها با یک باطری کار بکنند. همچنین این نوع دوربین‌ها میتوانند ویدئو‌های ضبط شده را بر روی هارد و یا فضای ابری ذخیره کنند.


این مقاله را نیز حتما بخوانید: نحوه خرید دوربین مداربسته


 تفاوت دوربین‌ مداربسته بی‌سیم و سیمی
 تفاوت دوربین‌ مداربسته بی‌سیم و سیمی

چرا باید دوربین‌ مداربسته سیمی را انتخاب کنیم

با توجه به توضیحات داده شد شاید فکر کنید که دوربین‌های بی‌سیم انتخاب مناسبی برای شما می‌باشد،

اما دوربین‌های بی‌سیم درکنار راحتی نصب و جا‌به‌جایی دارای مشکلات خاص خود است، برای مثال این دوربین‌ها برد این دوربین‌ها حدود 90 متر است که با وجود موانعی مثل دیوار برد آن‌ها کاهش می‌یابد. و یا ممکن است با ایجاد اختلال در شبکه اینترنت این دوربین ها دچار اختلال در ارسال فیلم‌های ضبط شده بشوند. اما دوربین‌های سیمی(آنالوگ) با اتصال کابل به منبع برق و اینترنت از یک اتصال پایدار برخوردار خواهند بود. که این امر سبب افزایش راندمان کاری دوربین می‌شود.

چرا باید دوربین‌ مداربسته بی‌سیم را انتخاب کنیم

دوربین‌های بی‌سیم علاوه بر معایبی که دارند دارای مزایای خاص خود هستند. دوربین‌های سیمی درکنار تمام مزایا خود دارای یک مشکل بزرگ هستند، و آن هم این است که تمامی اتصالات دوربین با استفاده از کابل است که این به این معنا است که با قطع برق سیستم امنیتی و نظارتی شما مختل می‌شود چون همانطور که پیش‌تر گفته شد این دوربین ها با استفاده از کابل به منابع متصل هستند.

جمع‌‌بندی

انتخاب یک دوربین‌مداربسته متناسب با نیاز‌های شما یک  انتخاب بسیار مهم و حیاتی است که باید با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف دوربین‌ها و نیز مشاوره با افراد متخصص در این زمینه انجام گیرد.

شما میتوانید با مراجعه به وبسایت برقچی و تماس با مشاوران حرفه‌ای این مجموعه راهنمایی‌های لازم در زمینه انتخاب دوربین‌مداربسته را دریافت کنید.


حتما بخوانید: انواع لنز در دوربین مداربسته


 

4.8/5 - (5 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها