معرفی روترهای سیسکو و انواع آنها

معرفی روترهای سیسکو

در این مقاله، ما سعی داریم تا موضوع معرفی انواع روترهای سیسکو را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا، لازم می‌دانیم به دو موضوع بسیار مهم اشاره کنیم و سپس به معرفی روترهای سیسکو بپردازیم. اولین موضوع مهمی که باید ذکر کنیم این است که شرکت سیسکو یکی از معتبرترین شرکت‌های جهان می‌باشد که در زمینه طراحی و تولید سیستم‌ها و تجهیزات شبکه و مخابرات فعالیت دارد. توجه داشته باشید که توضیح بیشتر درباره شرکت چند ملیتی سیسکو ما را از بحث اصلی دور می‌کند، بنابراین ما به ذکر همین مورد بسنده خواهیم کرد.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که روتر چیست و چه کاربردی در شبکه دارد؟ روتر یکی از سخت‌افزارهایی است که در شبکه به کار می‌رود و توسط کابل‌ شبکه می‌توان چندین دستگاه مختلف را با استفاده از اینترنت به یکدیگر متصل کرد. البته روترها کاربردهای دیگری هم دارند، به عنوان مثال به هر دستگاه یک آدرس IP خاص اختصاص می‌دهند، که با استفاده از آن IP مطمئن می‌شویم که داده‌ها در مسیرگم نمی‌شوند و به درستی به مقصد می‌رسند. در ادامه به معرفی روترهای سیسکو خواهیم پرداخت، پس با برقچی همراه باشید.

فهرست مقاله:

روتر سیسکو چیست؟

روترهای سیسکو به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت در بازار جهانی شناخته می‌شوند. این روترها توانایی پوشش دهی انواع مختلف اقشار و نیازها را دارند و برای استفاده در خانه‌ها، دفاتر کوچک، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ مناسب هستند. از ویژگی‌های چشمگیر این محصولات متنوع و ماژولاریته‌ای است که برای پاسخ به نیازهای مختلف کاربران و محیط‌ها طراحی شده‌اند. سیسکو با تولید روترهای با کارایی بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد، جایگاه خود را در بازار جهانی بسیار مستحکم کرده است.


بیشتر بخوانید:‌ روتر سیسکو چیست؟


معرفی روترهای سیسکو

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که روترهای طراحی و تولید شده توسط شرکت سیسکو تنوع بسیار بالایی دارند. این تنوع موجب شده است که هر یک از آن‌ها کاربرد خاصی داشته باشند. بنابراین، می‌توان به این نتیجه رسید که یکی از دسته‌بندی‌های انواع روتر سیسکو بر اساس کاربرد آن‌ها می‌باشد.

روترهای سری 1800

اولین گروه از روترهای شرکت سیسکو که قصد معرفی آن را داریم، روترهای سری 1800 هستند. در ادامه بحث معرفی روترهای سیسکو، می‌خواهیم ویژگی‌های عمده و مهم روترهای سری 1800 را شرح دهیم. در ابتدا باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که روترهای سری 1800 صدای بسیار کمی تولید می‌کنند و علاوه بر این، حرارت تولید شده توسط این روترها نیز بسیار کم است. این موضوع سبب می‌شود که روترهای این سری دوام بالایی داشته باشند. یکی از ویژگی‌های مهم روترهای سری 1800 این است که ابعاد کوچکی دارند، اما قدرت پردازش آن‌ها بسیار بالاست و دارای سرعت قابل قبولی در پردازش اطلاعات می‌باشند. این روترها قابلیت رمزگذاری سخت‌افزاری را دارند و در سطح بالایی از امنیت قرار دارند.

روتر سیسکو مدل CISCO 1841-K9:

روتر فوق امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ای دارد، به عنوان مثال، عملکرد فایروال آن بسیار عالی است. در ادامه معرفی روترهای سیسکو، قصد داریم ویژگی‌های دیگر این روتر را شرح دهیم.

  • دارای یک پورت USB جهت اتصال دستگاه‌های جانبی می‌باشد.
  • دارای یک پورت RJ-45 Serial که پرکاربرد است.
  • دارای 256MB حافظه RAM است.
  • از این روتر می‌توان در چندین نوع شبکه استفاده کرد.
معرفی روترهای سیسکو
روتر سیسکو مدل CISCO 1841-K9

روترهای 2800

یکی از گروه‌های مهم روترهای سیسکو، روترهای سری 2800 هستند که ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما قبل از آن که ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد این روترها را شرح دهیم، باید به این نکته اشاره کنیم که این روترها دارای قیمت مناسبی هستند و همین مسئله باعث می‌شود که برای شرکت‌های کوچک انتخاب مناسبی باشند. در ادامه معرفی روترهای سیسکو، ویژگی‌های روترهای سری 2800 را بیان می‌کنیم.

  • این روترها توانایی انتقال همزمان و ایمن چندین داده را دارا هستند.
  • آنها از ماژول‌های مختلف WAN پشتیبانی می‌کنند.
  • پورت‌های روتر بر اساس نیاز کاربران قرار می‌گیرد، تا تطابق مناسبی با شبکه‌ها و نیازهای مختلف داشته باشند.
معرفی روترهای سیسکو
روترهای 2800

بیشتر بخوانید:‌ بهترین روتر بازار ایران


روتر سیسکو مدل CISCO 2821-K9:

در ادامه، می‌خواهیم ویژگی‌های روتر CISCO 2821-K9 که از سری 2800 هستند، را ذکر کنیم:

  • این روتر قدرت تامین برق با ولتاژ 240 ولت را دارا می‌باشد.
  • رابط کاربری این روتر دارای وضوح بالایی است.

یکی از ویژگی‌های مهم روترهای سری 2800 که در متون قبلی به آن اشاره کردیم، این است که این روترها قادر به انتقال داده‌ها به صورت همزمان هستند. باید توجه داشت که این داده‌ها می‌توانند از هر نوعی باشند، از جمله فیلم، عکس، یا متن، و هیچ محدودیت خاصی برای نوع داده‌ها وجود ندارد. در هر صورت، ارسال داده‌ها به صورت ایمن انجام می‌شود.

روترهای سری 3800

در ادامه به معرفی روترهای سیسکو از سری 3800 می‌پردازیم. یک نکته مهم که در رابطه با این روترها باید توجه داشته باشیم این است که سرعت بسیار بالایی در پردازش اطلاعات دارند. لازم به ذکر است که سرعت پردازش اطلاعات در این روترها نسبت به مدل‌های قبلی بهبود یافته و پردازش اطلاعات در زمان کمتری انجام می‌شود.

  • تعداد پورت‌های این روترها تا 112 عدد قابل افزایش دارد.
  • مدیریت در این روترها به آسانی امکان‌پذیر است.
  • این روترها از پشتیبانی از Call Processing نیز بهره می‌برند.

روتر سیسکو مدل 3845-k9:

از ویژگی‌های مهم این روتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روتر از تعداد 240 خط تلفن به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.
  • دارای دو پورت USB برای اتصال دستگاه‌های جانبی است.
  • این روتر قابلیت پشتیبانی از ماژول‌های SFP را دارد.
  • از دو اینترفیس شبکه برای اتصال به شبکه پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها روتر سیسکو از سری 3800 را به یک گزینه قدرتمند و منعطف برای نیازهای شبکه‌های مختلف تبدیل کرده است.

روترهای سری 7600

در ادامه معرفی روترهای سیسکو، قصد داریم روترهای سری 7600 را بررسی نماییم. ارزشیابی کنیم که این نسل از روترها آخرین مجموعه‌ای است که در این مقاله راه اندازی و معرفی می‌شوند. در این راستا، ویژگی‌های مهم و منحصر‌به‌فرد روترهای سری 7600 را جزئی‌تر مورد برسی و شرح خواهیم‌داد.

معرفی روترهای سیسکو
روترهای سری 7600

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم روترهای سری 7600 این است که دارای پهنای باند بسیار بالا هستند، این پهنای باند به طور هوشمند نیز مدیریت می‌شود. نکته دیگری که در مورد این نوع از روترها باید توجه داشته باشیم این است که این روترها از 2 میلیون مسیر به طور همزمان پشتیبانی می‌کنند.

  • شبکه این روترها به طور کامل کابل‌کشی شده است.
  • از سیستم‌عامل iOS New Era پشتیبانی می‌کنند.
  • اطلاعات را به طور متمرکز پردازش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:‌ آموزش تنظیم مودم ایرانسل


جمع بندی

روترهای سیسکو به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت در بازار جهانی شناخته می‌شوند. این روترها توانایی پوشش دهی انواع مختلف اقشار و نیازها را دارند و برای استفاده در خانه‌ها، دفاتر کوچک، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ مناسب هستند. از ویژگی‌های چشمگیر این محصولات متنوع و ماژولاریته‌ای است که برای پاسخ به نیازهای مختلف کاربران و محیط‌ها طراحی شده‌اند. سیسکو با تولید روترهای با کارایی بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد، جایگاه خود را در بازار جهانی بسیار مستحکم کرده است. از این‌که تا پایان این مطلب با مجله برقچی همراه بودید سپاس‌گزاریم.

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها