ارزان ترین روتر های موجود در بازار ایران

روتر

در این مقاله قصد داریم موضوع ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم. روترهای مختلفی در بازار هستند که هر یک از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند، در این مقاله سعی بر این داریم که لیستی کامل و جامع از روترهایی ارزان و با قیمت مناسب را بیان کنیم. البته توجه داشته باشید که ویژگی‌های هر روتر هم به طور جداگانه شرح خواهیم داد تا به طور کلی با هر یک از این روتر‌ها آشنا شوید.
قیمت مودم و روترهایی که در این مقاله به آن ها میپردازیم در بازه قیمتی 300 تا 700 هزار تومان می باشند که نسبت به قیمت آن دارای امکانات و کیفیت بسیار بالایی می باشند.

فهرست:

در ابتدا باید به این موضوع بسیار مهم اشاره کنیم که روتر‌ها چه وسیله‌هایی هستند و چه کاربردی دارند. روترها سخت افزارهایی هستند که در شبکه‌ها کاربرد دارند. از آن‌ها برای اتصال به اینترنت کاربرد استفاده می‌شود، یعنی وسیله‌های مختلف را می‌توان با استفاده از روتر به شبکه اینترنتی متصل کرد.

هر یک از وسیله‌هایی که به شبکه متصل می‌شود، یک (IP) خاص دارند که روتر این (IP) را به آن‌ها اختصاص داده است. این (IP) ها برای این کاربرد دارند که وسیله‌ها در هنگام ارسال و دریافت پیامی خاص، قادر به مشخص کردن مبدا و مقصد خود باشند. البته این (IP) ها کاربرد دیگری هم دارند، با استفاده از آن‌ها مطمئن هستیم که بسته‌های ارسالی به طور صحیح و کامل به مقصد خود می‌رسند و در مسیر گم نخواهند شد.

حال که با نحوه کار و کاربرد روتر و مودم ها در یک شبکه آشنا شدیم، باید به بحث اصلی بپرداریم که ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران از چه نوعی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند، پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید، زیرا اطلاعات بسیار مهم و جدید دارد که برای شما مفید خواهد بود، پس با ما همراه باشید.

در ابتدا لازم می دانیم این نکته مهم را بیان کنیم که ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران کیفیت قابل قبولی دارند و تصور نکنید که اگر قیمت کاهش پیدا کند، پس کیفیت آن پائین می‌آید، در ادامه روترهایی را معرفی خواهیم کرد که قیمت مناسب و البته کیفیت قابل قبولی هم دارند.


بیشتر بخوانید:‌ روتر چیست؟ همه چیز درباره روتر!


روتر دی ‌لینک D-Link DSL-2740U

اولین روتری که قصد معرفی آن را داریم روتر D-Link DSL-2740U است که در شرکت دی لینک طراحی و تولید شده است. این روتر دو آنتن پر قدرت دارد، لازم به ذکر است که هر یک از این آنتن ها 5 دسی‌بل قدرت دارند. روتر فوق دارای کانکتوری برای اتصال به تلفن است. نکته مهمی که در رابطه با این روتر/ مودم باید به آن توجه داشته باشید این است که برای شرکت‌های کوچک یا استفاده در منزل می تواند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار باشد.

خرید آنلاین مودم روتر دی‌ لینک D-Link DSL-2740U

روتر دی لینک D-Link DSL-2740U

روتر دی لینک D-Link DSL-2750U

اگر بخواهیم ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران را بررسی کنیم، مسلما روتر D-Link DSL-2750U یکی از بهترین آن‌ها است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. روتر ارزان فوق دارای یک درگاه USB است که سبب اتصال دستگاه به وسیله‌هایی مانند هارد دیسک های خارجی و چاپگر می شود.

نکته دیگری که در رابطه با این روتر باید به آن توجه داشته باشید این است که سرعت انتقال داده ( اینترنت) در این روتر 300 مگا‌بایت بر ثانیه می‌باشد. روتر فوق دو آنتن دارد که هر یک از آن‌ها با قدرت 5 دسی بل هستند. این روتر برای شرکت‌ها و سازمان‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها است که هم قیمت مناسبی دارد و هم از امکانات بالایی برخوردار است.

خرید آنلاین مودم روتر دی لینک D-Link DSL-2750U

روتر دی لینک D-Link DSL-2750U

روتر ایسوس Asus DSL-N10C1

مودم Asus DSL-N10C1 در شرکت ایسوس طراحی و ساخته شده است. در رابطه با این مودم باید توجه داشته باشید که یک آنتن با قدرت 5 دسی بل دارد و سرعت انتقال داده در آن 150 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. همچنین این روتر ارزان، درگاهی برای اتصال به خطوط تلفن هم دارد و دارای چهار درگاه هم برای اتصال به اترنت است.


این مقاله را نیز حتما بخوانید: آموزش صفر تا صد مفاهیم شبکه اترنت Ethernet


روتر تی پی لینک TP-Link TD-W8960N

یکی از بهترین روتر/ مودم‌هایی که در لیست ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران وجود دارد، TP-Link TD-W8960N است. این روتر دو آنتن با قدرت 5 دسی بلی دارد و با سرعت قابل قبولی داده‌های مورد نظر را منتقل می‌کند. نکته دیگری که در رابطه با مودم فوق باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر‌چه چهار درگاه برای اتصال اترنت دارد، اما فاقد پورت USB است، ولی این موضوع تاثیر منفی در عملکرد روتر فوق ندارد.

روتر تی پی لینک TP-Link TD-W8968N

یکی دیگر از روترهای ارزان موجود در بازار ایران باز هم از شرکت تی پی لینک است. مودم فوق یک پورت USB دارد که با استفاده از آن می‌توان وسیله‌هایی مانند فلش مموری، چاپگر و مودم را به آن متصل کرد. روتر TP-Link TD-W8968N کیفیت بالایی دارد، از جمله ویزگی ها متصل آن می‌توان به سرعت انتقال 300 مگابایت بر ثانیه‌ای و همچنین دو آنتن پر قدرت 5 دسی بلی اشاره کرد.

خرید آنلاین مودم روتر تی پی لینک TP-Link TD-W8968N

روتر تی پی لینک TP-Link TD-W8968N

مودم روتر تندا ADSL2 Plus

یکی دیگر از ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران، ADSL2 Plus است. این روترتندا ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد، دو آنتن که هر یک دارای قدرت 5 دسی بل هستند و داده را با سرعت 300 مگابایت بر ثانیه منتقل می‌کنند، علاوه بر این روتر فوق دارای پورت LAN/ WAN نیز می‌باشد که ویژگی مثبتی به حساب می آید.

نکته پایانی

نکته مهمی که در رابطه با ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران باید به آن توجه داشته باشید این است که هر یک از روتر‌های ارزان فوق نسبت به ویژگی‌هایی که دارند و همچنین شرکت‌های خود دارای قیمت‌های متفاوتی نیز هستند. توجه داشته باشید که روتر مورد نظر خود را از مرکزی معتبر تهیه کنید.

در لیست ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران سعی بر این داشتیم که روتر‌های با کیفیتی را معرفی کنیم که خریدار مطمئن باشد با کمترین هزینه می تواند از بالاترین کیفیت ممکن استفاده کند. این موضوع اهمیت ویژه‌ای در هنگام خرید دارد، زیرا گاهی صرفه جویی و هزینه کم سبب افت کیفیت می‌شود، اما در لیست ارزان‌ترین روترهای موجود در بازار ایران که در مطالب بالا آن را ارائه دادیم، این موضوع وجود ندارد.

4.2/5 - (4 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها