چگونه گزارش تست فلوک را بخوانیم؟

چگونه گزارش تست فلوک را بخوانیم؟

در مقالات گذشته‌ی وبلاگ، نگاه عمیق‌تری به هر آنچه در قسمت آبی بالای گزارش LinkWare قرار داشت انداختیم، ولی اگر مشتری شما، تمایل داشته باشد تا تمام جزئیات و نمودارهایی را که در سمت راست قرار دارد بخواند، چه کار باید انجام دهد؟ برای فهمیدن این موضوع که چگونه گزارش تست فلوک را بخوانیم؟ تا انتهای این مقاله با تیم برقچی همراه باشید.


برای مطالعه‌ی بیشتر: تست فلوک چیست؟


بگذارید کمی دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنیم.

فهرست:

مقادیر بحرانی

بخش پایین قسمت آبی  آزمایش، نقشه‌ی سیم و مقادیر بحرانی کابل شبکه تحت آزمایش را نشان می‌دهد. این قسمت شامل طول (بسته به انتخاب کاربر برحسب فوت یا متر)، تأخیر انتشار (Propagation Delay)، تأخیر انحراف (Delay Skew)، مقاومت و حد اتلاف ورودی Resistance and Insertion loss margin است.
جزئیات حد اتلاف ورودی در گراف سمت راست دیده می‌شود و شامل حد بر اساس بدترین جفت در هر فرکانس و محدودیت‌های آزمایش برای فرکانس است.

برای مثال، این گزارش نشان می‌دهد حد بدترین مورد برای اتلاف ورودی در جفت 8-7، در فرکانس 468 مگاهرتز با حد 44.4 دسی‌بل تحت محدودیت 47.6 دسی‌بل اتفاق افتاده است که با اینکه مورد چندان بدی نیست اما برای کابل با طول 14 فوت (۴.۲۶ متر) مناسب نیست.

چگونه گزارش تست فلوک (LinkWare PC) را بخوانیم؟
چگونه گزارش تست فلوک (LinkWare PC) را بخوانیم؟

جزئیات

مابقی گزارش LinkWare، بدترین حد و بدترین مقادیر برای بدترین جفت‌ها و اینکه در چه فرکانسی صورت گرفته‌اند، نمایش داده و نتایج گرافیکی دقیق برای «هم‌شنوی جفت‌شدگی» (NEXT)، مجموع قدرت PSNEXT) Power Sum Next)، میرایی نرخ هم‌شنوی، انتهای با‌فاصله (ACR-F ،(ACR-F مجموع قدرت، دو سر نزدیک (ACR-N ،(ACR-N مجموع قدرت و اتلاف بازگشتی را دارا است.


برای مطالعه‌ی‌ بیشتر: عیب یابی NEXT در تست فلوک


با توجه به محدودیت‌های آزمایش انتخاب ‌شده، ممکن است که آزمایش گزارش تست فلوک شامل پارامترهایی باشد که نشان ‌دهنده‌ی تعادل و عملکرد هم‌شنوی بیگانه هستند؛ مانند افت تبدیل عرضی (TCL ،(TCTL سطح پایه (ELTCTL)، حالت مشترک به NEXT حالت تفاضلی (CDNEXT) و افت حالت مشترک بازگشتی (CMRL).

حد بدترین مورد گزارش تست فلوک

صرف‌نظر از پارامتر، گزارش آزمایش حد بدترین مورد و مقدار بدترین مورد، برای هر دو آزمایش واحد اصلی (MAIN) و واحد کنترل هوشمند (SR) را نشان می‌دهد؛ اما تفاوت آن‌ها چیست؟

حد بدترین حالت موقعیتی است که مقدار به نزدیک‌ترین فاصله از خط محدودیت می‌رسد که مسئله‌ای است که باید به آن اهمیت دهید. مقدار بدترین حالت، میزان حدی است که در آن نقطه، مقدار، در بدترین حالت قرار دارد و رابطه‌ای با خط محدودیت ندارد؛ و چون آزمایشگر به دنبال حد بدترین مورد و مقدار بدترین مورد برای تمام جفت‌ها و ترکیبات آن‌هاست، ممکن است حد بدترین مورد و مقدار بدترین مورد، در یک جفت نباشند؛ هرچند می‌توانند مقدار مشترکی در یک جفت مشترک باشند.

این گزارش تست فلوک نشان می‌دهد که حد بدترین حالت NEXT برای واحد اصلی با 7 دسی‌بل، بین جفت‌های 1-2 و 7-8 در فرکانس 498 مگاهرتز اتفاق افتاده است، در صورتی ‌که حد بدترین حالت برای واحد کنترلی با 7.3 دسی‌بل، در فرکانس 5/2220 مگاهرتز است. هر دو مورد در نمایشگر گرافیکی، جایی که خط به خط محدودیت نزدیک می‌‌شود، قابل‌مشاهده هستند.

در صورت بروز خطا در گزارش تست فلوک

هنگامی‌که کابل خطا می‌دهد (به دلایلی بسیار محتمل است)، علامت X قرمز رنگی در گوشه‌ی بالا، سمت راست نرم‌افزار مدیریت آزمایش LinkWare PC و خلاصه‌ی آزمایش شکست‌ خورده، دیده می‌شود. خوشبختانه، گزارش دلیل خطا را نیز به رنگ قرمز نمایش می‌دهد تا ازنظر پنهان نماند.

در اینجا، گزارش به‌وضوح و در رنگ قرمز نشان می‌دهد که علت خطای آزمایش محدودیت طول بوده است که به‌جای مقدار 364 فوت، مقدار 295 فوت قرارگرفته است (این آزمایشگر، به‌جای متر، بر اساس فوت تنظیم ‌شده است)؛ همچنین نشان می‌دهد خطا، به دلیل تأخیر انتشار و اتلاف ورودی بوده است.

اکنون‌که می‌دانید چگونه گزارش‌های LinkWare را بخوانید، چرا از سرویس LiveWire که به شما اجازه می‌دهد نتایج آزمایش را از هر مکانی آپلود کنید، استفاده نمی‌کنید. فقط چند دقیقه برای راه‌اندازی وقت لازم بوده و رایگان است!


برای مطالعه‌ی بیشتر: مقایسه تست فلوک چنل با پرمننت


منبع: flukenetworks
5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها