تست فلوک چیست؟

تست فلوک کابل‌ شبکه اقدامی مهم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و زیان مالی در هر شبکه است، چه هنگامی که از جامپر فیبر برای اتصالات بین منطقه‌ی اتصال و سوییچ‌ها استفاده شده باشد و چه هنگام استفاده از کابل اتصال مسی در LAN برای متصل کردن دستگاه به خروجی محل کار. ما در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال که تست فلوک چیست؟ معتبرترین مرکز ارائه‌ دهنده قیمت کابل شبکه دارای تست فلوک با بهترین قیمت و ضمانت را نیز معرفی می‌کنیم. امید است که راه‌گشا نیاز شما همراهان برقچی باشد.

تست-فلوک
تست-فلوک

حتما بخوانید: شبکه محلی یا شبکه LAN


فهرست:

متأسفانه تجهیزات کابل‌ شبکه معمولاً ضعیف‌ترین قسمت در شبکه به حساب می‌آیند. این کابل‌ها بیشتر از هر جزء دیگری، کنترل و هدایت می‌شوند که این امر احتمال آسیب‌دیدگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین این کابل‌ها به‌عنوان یک کالای مناسب شناخته‌ شده‌اند و برخی از کاربران برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آن‌ها را از منابع عمومی کمتر شناخته ‌شده‌ای خریداری می‌کنند که این کار می‌تواند باعث افت کیفیت شود.

بهترین کابل شبکه که تست فلوک داشته باشد را از کجا بخریم؟

خرید کابل شبکه باید از جای معتبر و شناخته شده باشد. شما بایستی بدانید انواع کابل شبکه در سه دسته کلی کابل شبکه CAT5e، کابل شبکه CAT6، کابل شبکه CAT6a تقسیم‌بندی می‌شود و همینطور بد نیست بدانید که برند‌های مطرح کابل شبکه کلا 3 تا بیشتر نیستند (BELDEN، LEGRAND، NEXANS) که دارای کیفیت ساخت‌ مطلوب و تست فلوک کابل شبکه هستند.

یکی از این مراکز فروش معتبر کابل شبکه، سایت برقچی و سایت لگراند گروپ است که با مدیریت اقای امین کریمی تبدیل به یکی از فروشگاه‌های برتر در زمینه فروش کابل شبکه شده است.


حتما بخوانید: تفاوت کابل‌ شبکه CAT5 ،CAT6 و CAT7


تست فلوک
تست فلوک

آزمایش پیوند دائم (تست پرمننت) در تست فلوک کابل شبکه 

طول کلی 100 متری کانال شامل هر دو بخش ثابت (پیوند دائمی 90 متری) و کابل شبکه (طول ترکیبی 10 متر) است؛ اما به‌طور معمول، آزمایش پیوند دائمی که فاقد کابل تجهیزات باشد، برای پنل‌های اتصال جدید در مرکز داده و یا پنل‌های اتصال خروجی‌های محیط کار در LAN به‌عنوان بهترین انتخاب در نظر گرفته می‌شود.

اگر انتقال کامل انتها به انتهای داده به عملکرد کانال وابسته است، بنابراین دلیل استفاده‌ی ما از آزمایش پیوند دائم برای تست فلوک کابل شبکه در تأسیسات جدید چیست؟ پیوند دائم نیز همانند بخش ثابت کانال، بخش اساسی یک شبکه به‌حساب می‌آید و شما می‌توانید با آزمایش کانال، مشکلات مربوط به این بخش را شناسایی کنید.

همانطور که می‌بینید، آزمایش کانال به این دلیل که کابل شبکه ضعیف‌ترین قسمت هر شبکه است، هدروم بیشتری ارائه می‌دهد. این به این معنی است که اگر از کابل‌های تجهیزات باکیفیت بالایی استفاده‌ شده باشد، کانال می‌تواند حتی در صورت پیوند ناموفق دائم نیز عبور کند. با توجه به این، کابل‌های تجهیزات و تجهیزات دیگر، باید بدانیم که بخش ثابت کانال کار خواهد کرد.


حتما بخوانید: کابل شبکه چیست؟ معرفی و انواع کابل شبکه


این امر که کابل‌های شبکه در آزمایش پیوند گنجانده نشده‌اند، به این معنی نیست که باید آن‌ها را نادیده گرفت. هنگامی‌که بخش ثابت شبکه نصب و آزمایش می‌شود، آزمایش بعدی کانال می‌تواند مشکلات مربوط به کابل تجهیزات را شناسایی کند، خصوصاً هنگامی‌که مشتری شما به دلیل استفاده از کابل و تجهیزات آسیب‌ دیده یا در سطح پایین، دچار مشکل شده باشد. این مشکل شایع‌تر از آنچه است که شما فکر می‌کنید.

آزمایش الکتریکی کابل اتصال مسی CAT6 

در سال 2010، انجمن کابل ارتباطات و اتصالات(CCCA)، آزمایش الکتریکی و وسیعی برای 500 نمونه به منظور بررسی عملکرد کابل اتصال مسی cat6 انجام داد. این 500 نمونه کابل که آزمایش بر روی آن‌ها انجام شد، شامل 379 کابل از تولید کنندگان کمتر شناخته ‌شده و 120 کابل از تولیدکنندگان مشهور آمریکای شمالی بوده است، دارای مشکلات بدیهی در کیفیت ساخت محصولاتشان بودند.

بعد از انجام تست فلوک کابل شبکه اختصاصی خود، در کمال ناباوری مشخص شد که از تعداد 379 کابل اتصال، تعداد 322 عدد از آن‌ها در مطابقت با پارامترهای عملکرد الکتریکی مشخص ‌شده در استانداردهای TIA 568-C.2 مردود گردیدند که 78% با اختلاف 3 دسی‌بل و یا بیشتر و 45% با اختلاف بیش از 6 دسی‌بل بوده است. در صورت قرارگیری این کابل‌ها در کانال، احتمال بروز مشکلات جدی در شبکه وجود دارد. انچه که جالب است تمامی کابل‌های تولیدکنندگان شناخته ‌شده‌ی آمریکای شمالی، نرخ 0% خطا را دارا بودند.

آزمایش‌ اتلاف ورودی و اتلاف بازگشتی جامپرهای چندحالته‌

فیبر نیز به همین‌گونه بوده است. در سال 2012، شرکت Siemon، جامپرهای فیبری معمولی را که توسط مکان‌های سرهم‌بندی کننده‌ی خانگی نسل 4 تولید شده بودند، از خرده‌فروشان به‌صورت اینترنتی خریداری کرد. او همچنین جامپرهایی از 4 برند شناخته ‌شده (ازجمله Siemon) از طریق فروشندگان مجاز تهیه کرد.

شرکت Siemon
شرکت Siemon

آزمایش‌های اتلاف ورودی و اتلاف بازگشتی را روی 36 نمونه‌ی انتخاب ‌شده به‌صورت تصادفی از جامپرهای چندحالته‌ی LC از 9 تولید کننده‌ی مختلف برای هر استاندارد صنعتی ISO/IEC و TIA و برای هرکدام از مشخصات داخلی دقیق Siemon از 0.25 دسی‌بل برای اتلاف ورودی و 30 دسی‌بل برای اتلاف بازگشتی انجام شد. طبق مشاهدات، تنها یکی از تولیدکنندگان عمومی تمام مشخصات را با موفقیت به تصویب رساند.

به‌علاوه، در آزمایش عملکرد، تمام نمونه‌های معمولی در حداقل دو مورد از 3 پارامتر کلیدی هندسه‌ی ظاهری و تمام 4 پارامتر مربوط به قابلیت اطمینان مکانیکی (کشش کابل، انعطاف‌پذیری، پیچش و نگهداری) شکست خوردند.

به‌تازگی شرکت Siemon دوره‌ی جدیدی از آزمایش انجام داده است اما به جامپرهای MPO استفاده‌ شده در کاربردهای سریع‌تر 40 و 100 گیگ نگاه کنید. مجدداً تنها یکی از تولیدات عمومی در آزمون دو ویژگی صنعتی و داخلی Siemon برای اتلاف ورودی و اتلاف داخلی مورد قبول واقع شده است.

اطلاعات تست فلوک کابل شبکه به چه دردی می‌خورد؟

این اطلاعات چه پیامی برای ما دارند؟ خریداران هشیار باشید! منبع کابل تجهیزات شما می‌تواند آسیبی جدی به عملکرد شبکه وارد کند و خرید محصول ارزان که در درازمدت باعث افت شبکه و مشکلات انتقال شود، صرفه‌جویی در هزینه به‌حساب نمی‌آید.

تست فلوک کابل شبکه

خودتان ‌آزمایش عملکرد کابل را یکبار دیگر بصورت جداگانه انجام دهید

بعد از جایگذاری کابل‌های شبکه به‌منظور شناسایی مشکلات کابل‌های اتصال و جامپرها، علاوه بر آزمایش عملکرد کانال می‌توان این کابل‌ها را به‌صورت جداگانه مورد آزمایش قرار داد. این عمل به‌خصوص در مواردی که کابل‌های نمونه را از تولیدکنندگانی به‌ جز تولیدکنندگان دیگر دستگاه‌های کابلی‌تان خریداری کرده‌اید، توصیه می‌شود.

آزمایش کابل اتصال سری DSX شبکه‌ی Fluke، می‌تواند برای آزمایش کابل اتصال مسی دسته‌ی 5e، 6 و 6A نیز مورداستفاده قرار گیرد. این آداپتورها شامل پایانه‌ی RJ45 می‌باشند و گواهینامه‌ی کابل اتصال را برای هرکدام از استانداردهای TIA-568-C.2 و IEC 61935-2 فعال می‌کنند.


حتما بخوانید: آیا کابل فیبرنوری در آینده جانشین کابل مسی می‌شود؟


اما در مورد جامپرهای فیبری، آزمایش آن‌ها با آزمایش هر کابل فیبرنوری دیگری که از مجموعه‌ی آزمایش اتلاف نوری (OLTS) استفاده می‌کند، مانند Fluke Networks’ CertiFiber Pro، یکسان است. کافی است از روش مرجع یکی از جامپرها برای راه‌اندازی مرجع و یک آداپتور برای اتصال جامپر به کابل مرجع آزمون استفاده کنید. در سر دیگر جامپر که به واحد راه دور متصل است، تنها فقدان اتصال بین کابل مرجع و جامپر آزمایش می‌شود.

به‌سادگی جامپر را برگردانید تا در سر دیگر آن اتصال‌دهنده را آزمایش کنید. همچنین استفاده از یک میکروسکوپ یا یک تستر جست‌وجوگر مانند FI-7000 InspectorPro که برای شناسایی چهره طراحی ‌شده است، به‌منظور بررسی آلودگی و پاکیزگی، کاری هوشمندانه است.

جمع بندی

راه‌های زیادی برای فهمیدن سالم بودن و اصل بودن کابل شبکه وجود دارد، ما در این مقاله فقط به چندتای آنها اشاره کردیم. بد نیست بدانید فلوکر کابل 8000 در حال حاضر بهترین دستگاه تست فلوک کابل شبکه است که البته بسیار گرانقیمت است.

Conclusion
Conclusion

امید است که از این راهنمای تست فلوک کابل شبکه استفاده کرده باشید تا از ضررهای مالی سنگین احتمالی به شبکه خود تا حد بسیار بالایی جلوگیریی کنید.


حتما بخوانید: فناوری POE چیست؟


تیم فنی مهندسی سایت برقچی امید دارد که در راستای رسالت افزایش اگاهی کاربران خود قدم کوچیکی را برداشته باشد.شما  همچنین می‌توانید با مرکز مشاوره و راهنمایی تیم برقچی با شماره  35000020-021  در تماس باشید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

4.8/5 - (35 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
?Araz
?Araz
3 سال پیش

خیلی عالی و مفید. خیلی خیلی ممنون ???

امین کریمی
امین کریمی
3 سال پیش
پاسخ به   ?Araz

خواهش میکنم