بهترین مودم‌های ADSL خانگی

بهترین مودم‌های ADSL خانگی

برای برقراری اتصال به اینترنت، استفاده از مودم ADSL یکی از رایج‌ترین و مورد توجه‌ترین روش‌هاست که به طور گسترده‌ای توسط کاربران خانگی و کسب و کارها به کار می‌رود. اما در این میان، انتخاب بهترین مودم‌های ADSL خانگی اهمیت ویژه‌ای دارد. این انتخاب نقش اساسی در بهبود کیفیت خدمات اینترنتی ایفا می‌کند و برای تجربه بهتر کاربران اهمیت زیادی دارد. با همین هدف، مجله برقچی از شما عزیزان دعوت می‌کند تا به بررسی دقیق‌تر و جامع‌تر بهترین مودم‌های ADSL خانگی از میان دیگر تجهیزات اکتیو بپردازیم. در این مقاله از برقچی، به تشریح و بررسی ویژگی‌ها، عملکرد، و عوامل تأثیرگذار در انتخاب مودم‌های ADSL با کیفیت و مناسب خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم انتخابی هوشمندانه‌تر برای ارتقاء اتصال اینترنت خود داشته باشید.

فهرست:

مودم ASDL چیست؟

Asymmetric Digital Subscriber Line خلاصه شده عبارت ADSL است که یک فناوری است که در آن نسبت به حالت Dial-up سرعت دسترسی به اینترنت بیشتر است. در حالت ADSL، داده‌های ارسالی و دریافتی سرعت یکسانی ندارند. از طرفی DSL یک اصطلاح کلی است و ADSL و البته دیگر موارد مثل VDSL و SDSL، نوع خاصی از این خدمت هستند.

بهترین مودم‌های ADSL خانگی
بهترین مودم‌های ADSL خانگی

 بهترین مودم‌های ADSL خانگی کدامند؟

حال که به معرفی مودم ADSL پرداختیم می­‌خواهیم بدانیم که بهترین مودم‌های ADSL خانگی چه مودم‌هایی هستند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این مودم‌ها می‌پردازیم.


حتما بخوانید: بهترین مودم های دی لینک Dlink


1. مودم VDSL/ADSL دی لینک DSL-245GE

یکی از باکیفیت‌ترین محصولات ارائه شده توسط شرکت دی لینک (D-Link)، مودم VDSL/ADSL دی لینک DSL-245GE است. مودم DSL-245GE یک گزینه عالی با ویژگی‌های برجسته است. این مودم دارای چهار پورت LAN/WAN با سرعت 1000Mbps و همچنین پورت USB 3.0 برای به اشتراک گذاری فایل است. آنتن‌های این مودم با توان 5dBi با پوشش قوی، امکاناتی مناسب را برای اشتراک گذاری اینترنت با کاربران مختلف فراهم می‌کند. این مودم با پشتیبانی از دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز، قادر به پخش HD و بازی‌های آنلاین با سرعت بالاست. از این مودم می‌توان به عنوان یک ابزار قوی برای اشتراک‌گذاری اینترنت با دستگاه‌های مختلف در خانه یا محیط‌های کاری با سرعت و پایداری بالا بهره برد.

مودم VDSL/ADSL دی لینک DSL-245GE
مودم VDSL/ADSL دی لینک DSL-245GE

2. مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224 سری New face

یکی دیگر از مودم‌های ADSL محبوب از شرکت دی لینک، مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224 سری New face است. این مودم قابلیت‌های ADSL2 Plus و VDSL2 را دارد و سرعت بالایی را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های اصلی آن شامل دو آنتن قوی، استاندارد 802.11b/g/n، فرکانس 2.4 گیگاهرتز و قابلیت کنترل ترافیک می‌باشد. امنیت بالایی با فایروال درونی و استاندارد‌های امنیتی برای جستجو در اینترنت فراهم می‌کند. به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات موردنظر، این مودم یک انتخاب هوشمندانه برای خانه‌ها و دفاتر محسوب می‌شود. تیم فنی مهندسی وب‌سایت برقچی نیز به شما در انتخاب و استفاده از این مودم با مشاوره و خدمات لازم همراهی می‌کند.

3. مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400

مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400 با بهره‌گیری از فناوری VDSL جدیدترین، سخت‌افزار قدرتمند، امکانات کامل و سرعت حداکثر 867 مگابیت در ثانیه در دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مودم‌ها در بازار تجهیزات شبکه معرفی می‌شود. دو نسخه از این مودم وجود دارد؛ نسخه 2 با 3 آنتن و نسخه 3 با 2 آنتن. این مودم با پهنای باند بالا و فناوری Beamforming به طور هوشمند دستگاه‌های متصل را پیدا کرده و اتصالات بی‌سیم دقیقی ایجاد می‌کند. همچنین با وجود پورت گیگابیت و پورت USB 2.0، امکان انتقال داده‌ها به سرعت و به اشتراک گذاری را دارید. از طریق رابط وب و اپلیکیشن Tether، نصب و مدیریت آسان امکان‌پذیر است.

مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400
مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400

حتما بخوانید: بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK)


4. مودم تی پی لينک VR600 بی سيم VDSL2

یکی دیگر از بهترین مودم‌های ADSL خانگی، مودم تی‌ پی‌ لینک VR600 بی‌ سیم VDSL2، با دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و سرعت تا 300 مگابیت در ثانیه (باند 2.4 گیگاهرتز) و 1300 مگابیت در ثانیه (باند 5 گیگاهرتز)، است. این مودم 4 پورت LAN RJ-45 برای اتصال سیمی، اتصال اینترنت بی‌سیم، و پورت USB برای دانگل‌های اینترنت مختلف را دارد.

قابلیت پشتیبان‌گیری چندکاره با پورت‌های متنوع از جمله پورت EWAN برای اتصال مودم‌های کابلی و فیبر، و پورت USB برای دانگل‌های 3G / 4G از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. سرعت تبادل اطلاعات را با پورت گیگابیت تا 10 برابر سریع‌تر از استاندارد اترنت افزایش می‌دهد. نصب و مدیریت آسان با رابط تحت وب و اپلیکیشن اختصاصی Tether، و کنترل والدین و اشتراک گذاری رسانه‌ها و شبکه از طریق دستگاه‌های اندروید و iOS نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

 5. مودم VDSL تی پی لینک مدل Archer VR300

مودم VDSL تی پی لینک مدل Archer VR300 از محصولات متمایز شرکت تی پی لینک، دارای ویژگی‌های بی‌نظیری است که مناسب علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین است. زیرا ارتباط بی‌سیم و باسیم را با سرعت قابل توجهی برای این کاربران فراهم می‌کند. همچنین دارای 4 پورت LAN با سرعت مگابیتی بر ثانیه است که برای بازی‌های آنلاین با کیفیت بالا مناسب است.

مودم VDSL تی پی لینک مدل Archer VR300 با سرعت VDSL2 فوق‌سریع، پهنای باند 100 مگابایت بر ثانیه، پوشش منزل با آنتن‌های قدرتمند و قابلیت‌های مدیریتی آسان می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی با نیازهای مختلف باشد. از آنجا که قیمت این محصول بر اساس نرخ دلار تعیین می‌شود، پیشنهاد می‌شود قبل از خرید، قیمت را در وب‌سایت برقچی بررسی کنید. این مودم می‌تواند یک خرید هوشمندانه باشد و در زمینه وبگردی و بازی تجربه‌ای لذت‌بخش را فراهم کند.

مودم VDSL تی پی لینک مدل Archer VR300
مودم VDSL تی پی لینک مدل Archer VR300

6. مودم روتر VDSL/ADSL تندا مدل Tenda V12

این مودم از برند تندا با سرعت بالا و استانداردهای VDSL2، VDSL، ADSL2+ و ADSL سازگاری دارد. مودم روتر VDSL/ADSL تندا مدل Tenda V12 دارای دو باند Wi-Fi با سرعت انتقال تا 867 مگابیت در ثانیه در فرکانس 5 گیگاهرتز و 300 مگابیت در ثانیه در فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. آنتن‌های قدرتمند 5dBi و تکنولوژی‌های MU-MIMO و Beamforming باعث پوشش عالی Wi-Fi در منازل و محیط‌های کاری می‌شود. همچنین، این مودم دارای 4 پورت اترنت گیگابیتی برای اتصال سیمی سریع به رایانه‌ها، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های دیگر است. مودم روتر V12 به طور همزمان و با استفاده از استانداردهای مختلف، امکان اتصال به اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند و یک راه‌حل کامل برای شبکه خانگی را ارائه می‌دهد.

7. مودم روتر  ADSL 2 plus  برند تی پی لینک مدل W9970TD

این مدل علاوه بر پشتیبانی از استاندارد ADSL از استاندارد VDSL 2 نیز پشتیبانی می‌کند. در حالت ADSL ماکزیمم سرعت ۲۴ مگابایت و در حالت VDSL ماکزیمم سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه در دسترس شما خواهد بود. مودم تی پی لینک ۹۹۷۰ سری VDSL از بهترین‌ها در استاندارد ADSL در حال حاضر و در آینده که استاندارد VDSL همه‌گیر شود هم کارایی خواهد داشت. این مودم از ۶ درگاه تشکیل شده که شامل ۴ پورت اترنت، یک پورت تلفن و یک خروجی USB 2.0 می‌باشد.

همچنین این مدل از دکمه‌های خاموش و روشن دستگاه، خاموش و روشن وای فای، دکمه ریست و نهایتا دکمه WPS برخوردار است. این مودم دو آنتن خارجی دارد که مانند موارد قبلی از آن جدا نمی‌شوند و می‌توانند قدرت ۵ دسی بلی ایجاد کنند و محدوده مناسبی را پوشش دهند. شاید سرعت ۳۰۰ مگابایتی این مودم در حال حاضر خیلی دلچسب نباشد، اما برای کاربران معمولی و خانگی که یک سیستم، گوشی یا تلویزیون را می‌خواهند به شبکه اینترنت متصل کنند، کاملا پاسخگو خواهد بود.


حتما بخوانید: ارزان ترین روتر های موجود در بازار ایران


مودم روتر  ADSL 2 plus  برند تی پی لینک مدل W9970TD
مودم روتر  ADSL 2 plus  برند تی پی لینک مدل W9970TD

در مجموع این مدل با دارا بودن نقاط قوتی مثل طراحی مناسب، پشتیبانی از استانداردهای ADSL و VDSL، بهره‌مند بودن از چراغ‌های LED که در تعدادی از مودم‌ها از ایجاد آن‌ها چشم‌پوشی شده، فایروال نرم‌افزاری، شبکه میهمان، کنترل ترافیک شبکه، VLAN، امکانات امنیتی2  WPA و WPA2-PASK و غیره در کنار  قیمت ارزان، توجیه خرید خوبی برای مصرف‌کنندگان دارد. اما شاید عدم داشتن قابلیت در وای فای دو بانده و کابل LAN با پهنای باند یک گیگابایت را بتوان در ردیف نقاط ضعف آن قرار داد.

8. مودم روتر VDSL/ADSL برند تی پی لینک مدل 1-W9960-V TD

مودم تی پی لینک مدل ۹۹۶۰ سری VDSL از سه پورت LAN و یک پورت مشترک LAN/WAN (در مجموع ۴ پورت) بهره می‌برد و نسبت به مدل ۹۹۷۰ در این جنبه یک پورت کمتر دارد. این مدل از دو آنتن بهره مند است که فرکانسی برابر با ۲.۴ گیگاهرتز ایجاد می‌کنند. همچنین گیرنده‌های آن توان ۵ دسی‌بلی دارند که از این لحاظ به مدل ۹۹۷۰ شباهت دارد. مجموعا قیمت مناسب، طراحی جذاب و پشتیبانی از حالت بی‌سیم و کابلی در مقوله نقاط قوت و آنتن ثابت آن جزو نقاط ضعف لین دستگاه محسوب می شود.

دسترسی به اینترنت باکیفیت با مودم‌های ADSL

دسترسی به اینترنت باکیفیت با مودم‌های ADSL
دسترسی به اینترنت باکیفیت با مودم‌های ADSL

فناوری ADSL که از دهه هشتاد استفاده آن بیشتر در کشور مرسوم شد، در حال حاضر بخش اعظمی از کاربران را سرویس‌دهی می‌کند اما برای گرفتن یک سرویس با کیفیت بهتر باید به نوع مودم، نوع و میزان استفاده، شرکت سرویس‌دهنده، محدوده تحت پوشش شرکت و دیگر مسائل توجه کرد. همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی رفته‌رفته سرویس‌های VDSL در حال مرسوم شدن هستند و خوب است که مودم خریداری شده بتواند پشتیبانی از این نوع سرویس را نیز داشته باشد.

در این مقاله به معرفی بهترین مودم‌های ADSL خانگی از لحاظ قدرت و کیفیت پرداختیم. علاوه بر این باید این مسئله را هم در نظر داشت که هر چه بهای بیشتری برای دستگاه یا سرویس مدنظر هزینه گردد، کیفیت بهتری نصیب کاربر خواهد شد اما باز هم تاکید می‌کنيم برای کسانی که قصد استفاده از اینترنت به صورت کاربر خانگی دارند، هزینه خیلی بالا شاید خیلی منطقی نباشد. در هر حال بعد از بررسی تمامی موارد بالا، آیا شما مودمی با قابلیت‌های مشابه موارد گفته شده در این بخش یا بخش‌های دیگر مجله برقچی می‌شناسید؟


حتما بخوانید: بازیابی نام کاربری و رمز عبور مودم و روتر


همچنین شما می‌توانید با مرکز مشاوره و راهنمایی تیم برقچی با شماره 35000020-021 در تماس باشید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.
5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها