راهنمای خرید مودم فیبر نوری

راهنمای خرید مودم فیبر نوری

برای استفاده از اینترنت فیبر نوری در گام اول باید به دنبال خرید تجهیزات فیبر نوری باشید. توجه داشته باشید که اینترنت فیبر نوری از سرعت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال خرید مودم و تجهیزات فیبر نوری هستند تا بتوانند از سرعت منحصر به فرد اینترنت فیبر نوری بهره‌مند شوند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مودم نقش زیادی در سرعت اینترنت دارد. به همین دلیل ما قصد داریم اطلاعات کاملی را در قالب راهنمای خرید مودم فیبر نوری در اختیار شما قرار دهیم. در این صورت شما می‌توانید بعد از مطالعه این مقاله با دید باز و آگاهی کامل برای تهیه یک مودم با کیفیت که از اینترنت فیبر نوری پشتیبانی می‌کند، اقدام کنید.

توجه داشته باشید که در این مقاله موارد مهمی همچون مودم فیبر نوری چیست و چه کاربردی دارد، انواع مودم فیبر نوری و بسیاری از موارد دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر 4 نمونه از بهترین مودم‌های فیبر نوری موجود در بازار هم در این مقاله به شما معرفی می‌شوند. که تمام این موارد می‌توانند در خرید شما تاثیر مستقیم بگذارد. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به اطلاعات کامل در مورد مودم فیبر نوری تا پایان این مقاله با ما در برقچی همراه باشید.

 فهرست:

مودم فیبر نوری چیست؟

مودم فیبر نوری دارای ظاهری مشابه با تمام مودم‌های موجود در بازار می‌باشد اما سرعت دانلود و آپلود بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع مودم‌ها فراهم می‌کند. در واقع مودم فیبر نوری دستگاهی است که جریان موجود در پچ کورد فیبر نوری را برای دریافت اینترنت پرسرعت به سیگنال 0 و 1 تبدیل می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود تا کاربر بتواند اینترنت پر سرعت پایدار را تجربه کند.


حتما بخوانید: مودم فیبر نوری چیست؟ هر آنچه که باید بدانید!


اینترنت فیبرنوری چیست؟

این سوالی یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. لازم به ذکر است بدانید اینترنت فیبر نوری یک اتصال داده ای از جنس پرتوهای نوری است که به وسیله یک کابل با قطر بسیار نازک که از جنس شیشه است منتقل می‌شود. سرعت انتقال پرتوهای نوری در کابل فیبر نوری می‌تواند تا 20 برابر سریع‌تر از کابل‌های معمولی است. در نتیجه شما با استفاده از اینترنت فیبر نوری به راحتی می‌توانید سرعت انتقال تا یک گیگابایت را تجربه کنید.

اینترنت فیبرنوری چیست؟
اینترنت فیبرنوری چیست؟

بیش‌تر بخوانید: راهنمای خرید مودم فیبر نوری هواوی


انواع مودم فیبر نوری

به طور کلی مودم‌های فیبر نوری براساس قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند به 4 دسته دوبانده، تکنولوژی وای فای 6، تک پورت تلفن و 2 پورت تلفن تقسیم بندی می‌شوند. در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین مودم فیبر نوری در انواع مختلف بپردازیم.

بهترین مودم فیبر نوری دوبانده 

بهترین مودم فیبر نوری دوبانده موجود در بازار، مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HG8245Q2 است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد. این مودم دارای قدرت آنت‌دهی قوی، سرعت وایرلس بالا، پشتیبانی از دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز و غیره می‌باشد. در نتیجه این مودم می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال مودم فیبر نوری دوبانده هستند.

مودم فیبر نوری دوبانده 
مودم فیبر نوری دوبانده

بهترین مودم فیبر نوری دوبانده با وای فای 6

این روزها اکثر افراد به دنبال این هستند تا مودم فیبر نوری دوبانده خریداری کنند که دارای تکنولوژی وای فای 6 باشد. بهتر است بدانید این نوع از مودم فیبر نوری دارای سرعت وایرلس پایدار و بسیار بالایی می‌باشد. به همین دلیل اگر به دنبال مودم فیبر نوری دوبانده با قابلیت وای فای 6 هستید بهتر است بدانید بهترین گزینه برای شما خرید مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8145X6 می‌باشد که تصویر آن در قسمت پایین قرار داده شده است.

مودم فیبر نوری دوبانده با وای فای 6
مودم فیبر نوری دوبانده با وای فای 6

بهترین مودم فیبر نوری 1 پورت تلفن

در این بخش از مقاله راهنمای خرید مودم فیبر نوری تصمیم داریم یک مودم فیبر نوری تک پورت را به شما معرفی کنیم. مودم ONT هوآوی مدل HG8546MGM1 در حال حاظر بهترین گزینه برای خرید می‌باشد. زیرا دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی همچون دو آنتن با قدرت 5dBi، سرعت انتقال داده‌ها 300 مگابیت بر ثانیه، 4 عدد پورت شبکه و 1 عدد پورت تلفن می‌باشد. در ادامه بهتر است ذکر کنیم که قیمت این مودم بسیار مناسب می‌باشد.

مودم فیبر نوری 1 پورت
مودم فیبر نوری 1 پورت

بهترین مودم فیبر نوری 2 پورت تلفن

بسیاری از افراد فکر می‌کنند مودم‌های فیبر نوری دو پورت به مودم‌هایی گفته می‌شود که دارای 2 عدد پورت شبکه می‌باشند. اما بهتر است بدانید مودم‌هایی که دارای دو عدد پورت تلفن هستند را مودم‌های 2 پورت می‌نامند. به همین دلیل بهتر است بدانید که مودم فیبر نوری هوآوی EchoLife HG8245C جزو مودم‌های پرسرعت است که در کنار دو عدد پورت تلفن، دارای قابلیت‌های زیاد می‌باشد. در نتیجه اگر تعداد پورت تلفن برای شما در اولویت قرار دارند پیشنهاد می‌کنیم برای خرید مودم فیبر نوری هوآوی EchoLife HG8245C که تصویر آن در بخش زیر قابل مشاهده است اقدام کنید.

مودم فیبر نوری 2 پورت تلفن
مودم فیبر نوری 2 پورت تلفن

کاربرد مودم فیبر نوری

همانطور که می‌دانید اینترنت ADSL و VDSL دارای سرعت پایین و پینگ بالا هستند. این مسئله باعث می‌شود تا افراد نتوانند از اینترنت به صورت پایدار برای مشاهده فیلم به صورت آنلاین، گیم و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنند. در نتیجه اینترنت فیبر نوری برای پوشش دادن این ضعف‌ها بسیار مناسب است و در حال حاضر اگر شما از اینترنت فیبر نوری استفاده کنید به هیچ وجه با سرعت پایین و پینگ بالا مواجه نخواهید شد.

PON چیست؟

این سوال یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می شود لازم به ذکر است بدانید PON برای تشخیص جریان که از مرکز ارائه دهنده اینترنت آمده است و در کابل فیبر نوری وجود دارد طراحی شده است. شایان ذکر است بدانید که PON و LOS در مودم فیبر نوری، وضعیت ارتباط مودم فیبر نوری و OLT منطقه مخابراتی را بازتاب می‌دهد.


بیش‌تر بخوانید: آسان ترین روش تبدیل PDF به Word


چه مودمی از اینترنت فیبر نوری مخابرات پشتیبانی می‌کند؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم تمام مودم‌هایی که با اینترنت FTTH سازگار هستند از اینترنت فیبر نوری مخابرات پشتیبانی می‌کنند. در ثانی تمامی مودم‌های موجود در وب‌سایت برقچی با اینترنت FTTH سازگار هستند و شما با خرید مودم‌های موجود در این وب‌سایت با هیچ چالشی مواجه نخواهید شد.

مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید یک مودم فیبر نوری بدانیم

در این بخش از مقاله راهنمای خرید مودم فیبر نوری قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که هر فرد قبل از خرید مودم فیبر نوری باید نسبت به آن‌ها اطلاعات داشته باشد. توجه کنید در ابتدا باید از مخابرات منطقه خود استعلام بگیرید که آیا اینترنت ADSL و VDSL ارائه می‌دهد یا اینترنت فیبر نوری. اگر مخابرات منطقه اعلام کرد که اینترنت فیبر نوری ارائه می‌دهد؛ شما باید برای خرید مودم فیبر نوری اقدام کنید. توجه داشته باشید که در هنگام خرید مودم فیبر نوری باید به آیتم‌های مختلفی توجه کنید. لازم به ذکر است بدانید برای خرید مودم فیبر نوری باید به سرعت دانلود و آپلود، قابلیت پشتیبانی از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز، تعداد و نوع پورت شبکه، پورت USB و حتی متراژ خانه توجه ویژه داشته باشید.

برای مثال اگر از آن دسته از افراد هستید که دائماً در حال بازی آنلاین و مشاهده فیلم به صورت آنلاین هستید مطمئنا باید به فکر خرید مودم فیبر نوری دوبانده باشید. از سوی دیگر اگر مساحت محیط مورد نظر شما بیش از 150 متر است باید به قدرت آنتن دهی توجه کنید. زیرا این آیتم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در نتیجه باید مودمی را خریداری کنید که حداقل دارای دو الی سه آنتن با قدرت بیش از 5dBi باشد.

مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید یک مودم فیبر نوری بدانیم  
مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از خرید یک مودم فیبر نوری بدانیم

تفاوت‌های مودم فیبر نوری و سایر مودم های خانگی در چیست؟

اگر بخواهیم تفاوت‌های مودم فیبر نوری با سایر مودمهای خانگی را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است به چند فاکتور اصلی اشاره کنیم. در گام اول بهتر است بدانید که سرعت اینترنتی که مودم فیبر نوری فراهم می‌کند چندین برابر بیش‌تر از سرعت مودم‌های خانگی است. از سوی دیگر قیمت مودم‌های فیبر نوری بالاتر از قیمت مودم‌های خانگی می‌باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که شما با خرید مودم فیبر نوری می‌توانید پینگ پایین‌تری داشته باشید. در نتیجه بازی‌های آنلاین، مشاهده فیلم با کیفیت hd، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تمام فعالیت‌های دیگر در فضای اینترنت برای شما آسان‌تر خواهد شد. در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید که اینترنت فیبر نوری بهتر از اینترنت ADSL و VDSL است اما متاسفانه در حال حاضر بخش اعظمی از مناطق کشور توسط اینترنت فیبر نوری پشتیبانی نمی‌شود.

عوامل موثر در قیمت مودم فیبر نوری

عواملی وجود دارد که در قیمت مودم فیبر نوری تاثیر مستقیم می‌گذارد و ما قصد داریم در این بخش از مقاله این عوامل را ذکر کنیم تا شما با آن‌ها آشنا شوید. در گام اول بهتر است به تعداد آنتن و قدرت آنتن دهی اشاره کنیم زیرا تاثیر مستقیم بر روی قیمت مودم فیبر نوری می‌گذارد. برای مثال بهتر است بدانید که مودم‌ که قدرت آنتن‌ آن 5dBi باشد از مودم که قدرت آنتن آن 2dBi است، گران تر می‌باشد. در وهله دوم سرعت وایرلس، تعداد و نوع پورت شبکه و تکنولوژی وای فای بر روی قیمت مودم بسیار تاثیر گذار است. برای مثال اگر شما مودمی را خریداری کنید که دارای تکنولوژی وای فای 6 باشد مطمئناً دارای سرعت وایرلس بسیار بالایی است در نتیجه نسبت به مودمی که از تکنولوژی وای فای 5 و یا حتی 4 برخوردار است، از قیمت بالاتری برخوردار است.

برای مصرف خانگی کدام طرح اینترنت فیبر نوری را از سایت تانوما بخریم؟

در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که میزان سرعت در سرویس‌های اینترنت فیبر نوری تانوما متفاوت است و این مسئله به نحوه استفاده شما از اینترنت بستگی دارد. در مجموع اگر یک کاربر ساده هستید می‌توانید سرویس پایه تانوما که دارای سرعت 16 مگابیت بر ثانیه است را تهیه کنید. اما اگر گیمر هستید بهترین انتخاب برای شما سرویس کمپین ماندگار است که تا سرعت 200 مگابیت بر ثانیه را برای شما فراهم می‌کند. در نهایت برای اطلاعات کامل از قیمت سرویس‌های اینترنت فیبر نوری تانوما می‌توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.


بیش‌تر بخوانید: راهنمای راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری (تانوما)


برای مصرف خانگی کدام طرح اینترنت فیبر نوری را از سایت تانوما بخریم؟
برای مصرف خانگی کدام طرح اینترنت فیبر نوری را از سایت تانوما بخریم؟

برای اتصال اینترنت فیبر نوری به چه چیزهایی نیاز دارید؟

در گذشته شرکت مخابرات برای کابل کشی هزینه دریافت می‌کرد اما در حال حاضر کابل کشی تا درب خانه به صورت رایگان انجام می‌شود. به این ترتیب شما در گام اول باید برای خرید تجهیزات فیبر نوری همچون کابل فیبر نوری و کابل دراپ اقدام کنید. زیرا باید از جلوی درب تا محل قرار گیری مودم را با استفاده از کابل دراپ کابل کشی کنید. در مرحله دوم باید برای خرید مودم فیبر نوری اقدام نمایید تا بتوانید از سرعت بالا و پینگ پایین اینترنت فیبر نوری لذت ببرید.

آیا برند مودم فیبر نوری مهم است؟

یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید مودم فیبر نوری برند آن می‌باشد. توجه داشته باشید شرکت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه تولید مودم فیبر نوری فعالیت می‌کنند. برای مثال برندهایی همچون هوآوی، فایبرهوم و یوتل جزو بهترین برند‌های تولید کننده مودم فیبر نوری می‌باشند و تا به امروز محصولات بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه کرده‌اند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید مودم فیبر نوری به نام شرکت تولید کننده توجه زیادی کنید. همچنین این نکته را مدنظر داشته باشید که برند مودم فیبر نوری باید با برند دستگاه OLT منطقه مخابراتی یکی باشد. اگر قصد دارید در هنگام خرید مودم فیبر نوری با چالش مواجه نشوید بهتر است بدانید که در وب‌سایت برقچی تمام مودم‌هایی که وجود دارد از دستگاه OLT منطقه مخابرات پشتیبانی می‌کند. درنتیجه بهترین راه برای شما خرید محصول مورد نظر خود از وب‌سایت برقچی می‌باشد.


بیش‌تر بخوانید: بهترین قیمت مودم فیبر نوری


نتیجه گیری:

مطمئنا تا قبل از مطالعه راهنمای خرید مودم فیبر نوری اطلاعات دقیقی نسبت به بهترین برندها و مودم‌های فیبر نوری در اختیار نداشته‌اید. اما در حال حاضر می‌دانید که برای راه اندازی اینترنت فیبر نوری چه کارهایی باید انجام دهید و به چه تجهیزاتی نیاز دارید. در نهایت امیدواریم با استفاده از این مقاله و اطلاعاتی که بدست آوردید بتوانید مودم فیبر نوری موردنظر خود را متناسب با نیازهای خود خریداری کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
امیرحسین
امیرحسین
3 ماه پیش

دوستان دقت کنید مخابرات یا هر شرکتی که میخواین ازش فیبر نوری بگیرین مودم اشغال بهتون نندازه
مودمی که میگیرین حتما دو باند باشه و wifi6 و قابلیت mu-mimo که خیلی مهمه حتما داشته باشه. مودم پیشفرضی که خود مخابرات میده اشغاله و قدیمی حواستون رو جمع کنید