راهنمای خرید دوربین مداربسته؛ آشنایی با انواع دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته؛ آشنایی با انواع دوربین مداربسته

در حال‌حاضر، در زمینه‌های مختلفی، از دوربین‌ مداربسته استفاده می‌شود و در هر کسب‌وکاری لازم است که دوربین مناسبی استفاده شود تا از این طریق نظارت بر مکان مورد نظر بیشتر شده و امنیت بالاتری به وجود‌ آید. امروز با بررسی انواع دوربین مدار‌بسته و راهنمای خرید دوربین مداربسته مناسب سعی داریم تا شما را در انتخاب مناسب‌ترین دوربین کمک کنیم،پس با ما همراه باشید.

فهرست:

دسته‌بندی و معرفی انواع دوربین‌ مداربسته

امروزه دسته‌بندی‌های متفاوتی را برای دوربین مدار‌بسته در نظر می‌گیرند و انواع مختلفی از دوربین‌ها وجود دارند که با توجه به نیاز مشتریان می‌توانند از آن استفاده کنند.

1-در برخی موارد با توجه به شکل ظاهری که یک دوربین دارد این کار انجام می‌شود. بر اساس شکل ظاهری دوربین‌های مداربسته انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین این دوربین‌ها دام و بالت هستند، همچنین دوربین‌های مخفی و دوربین‌ مداربسته اسپید‌دام و صنعتی از دوربین‌های مداربسته‌ای می‌باشند که با توجه به شکل ظاهری در نظر گرفته می‌شوند.


حتما بخوانید: دوربین مدار بسته اسپید دام (Speed Dome) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟


راهنمای خرید دوربین مداربسته آشنایی با انواع دوربین مداربسته
راهنمای خرید دوربین مداربسته آشنایی با انواع دوربین مداربسته

 

2 – کیفیت تصویر نیز از مواردی است که در دسته بندی مختلف دوربین مدار‌بسته به آن توجه می‌شود و تکنولوژی ساختی که برای یک دوربین به کار رفته‌است در این زمینه حائز اهمیت می‌باشد. با توجه به تکنولوژی ساخت، دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین‌های دیجیتال HD در بازار وجود دارد.


حتما بخوانید: تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپیددام


دوربین‌های مداربسته دام دوربین‌هایی هستند که مانند یک گنبد به نظر می‌رسند و کاربرد آنها بیشتر بر سقف ساختمان‌ها است، در حال حاضر مدل‌های مختلفی از این دوربین در بازار وجود دارد که مشتریان می‌توانند به کار ببرند. دوربین‌های دام بیشتر در فضاهایی که بسته هستند استفاده می‌شود.دوربین‌های بالت معمولا به شکل استوانه‌ای بوده و برای محیط‌های مختلفی به کار می‌رود و بر اساس مقاومت بالایی که دوربین در برابر گرد و غبار و…. دارد از آن استفاده می‌شود.

 

راهنمای خرید دوربین مداربسته آشنایی با انواع دوربین مداربسته
راهنمای خرید دوربین مداربسته آشنایی با انواع دوربین مداربسته

دوربین‌های بالت تنظیمات گردشی نداشته و امکان زوم شدن این دوربین‌ها وجود ندارد و به صورت کلی ضبط تصویر توسط دوربین در یک مکان و محدوده مشخص انجام می‌گیرد، با آنکه می‌توان این دوربین‌ها را در مکان‌های بسته نیز استفاده کرد اما در محیط‌های باز کاربرد بیشتری دارد و با توجه به ساخت و طراحی جالب آن در فضاهای خاص بیشتر مورد استفاده می‌شود.


حتما بخوانید: 6 برند برتر دوربین مداربسته


دوربین‌های اسپید‌دام به نوعی قابلیت زوم شدن خیلی زیادی دارند و چرخش افقی این دوربین به میزان 360 درجه است که از این لحاظ قابل توجه بوده و در موارد زیادی استفاده می‌شود.دوربین‌های مخفی در سایزهای کوچک طراحی می‌شوند و قابلیت استفاده در مراکز مختلف را دارند.

دوربین‌های صنعتی نیز از دوربین‌ها هستند که بر اساس شکل ظاهری تقسیم می‌شوند و به صورت مکعبی شکل بوده و لنز ندارند، اما کیفیت تصویر خیلی بالایی داشته و به همین دلیل افراد زیادی این دوربین‌ها را انتخاب می‌کنند.دوربین‌های مداربسته با توجه به انتقال دادن تصویر به دستگاه‌های مورد نظر نیز به دوربین‌های بی‌سیم و دوربین‌های مهم سیمی تقسیم می‌شوند.

دوربین‌های بی‌سیم مزیت خاصی دارند که به انعطاف‌پذیری آن در هنگام نصب مربوط می‌شود و تصاویر منتشر شده از دوربین را در مسافت خیلی طولانی از طریق اینترنت به کاربر در هر نقطه‌ای از جهان منتقل می‌کنند. دوربین‌های بی‌سیم در مراکزی که امکان کابل‌کشی آن وجود نداشته یا محیط کوچک می‌باشد و در صورت استفاده از سیم کشی فضا محدودتر می‌شود این دوربین  را به کار می‌برند تا کابل کشی دوربین روکار نبوده و در فضای کوچک نیز قابلیت استفاده داشته باشد.

 

دوربین مداربسته بی سیم
دوربین مداربسته بی سیم

3 – بر اساس محل نصب یک دوربین مداربسته معمولا دوربین‌ها

به indoor که در محیط داخلی ساختمان نصب می‌گردد و دوربین‌های outdoor که در فضای بیرون یک ساختمان به طور مثال در جاده و… استفاده می‌شود. دوربین‌های outdoor در برابر شرایط محیطی مقاومت داشته و ویژگی‌های خاصی دارند، البته این دوربین‌ها باید به نوعی نصب گردند که از دسترس سارقین و… در امان بمانند.

با توجه به لنز مخصوصی که دوربین مداربسته دارد این دوربین‌ها را به لنزهای ثابت و لنزهای وریفورکال تقسیم می‌کنند. لنز ثابت همان‌طور که مشخص است به نوعی طراحی شده اند که زاویه دید ثابت داشته و درجه‌های مختلفی از این لنز وجود دارد که با توجه به موارد استفاده می‌توان از این دوربین‌ها به کار می‌برند. اما لنز ویفورکال به کاربری که تنظیم را در نظر می‌گیرد این اجازه را می‌دهد که فاصله کانونی لنز را در یک محدوده‌ای خاص بررسی کند.

نکاتی مهم که راهنمای خرید دوربین مدار‌بسته باید مد نظر بگیرد، کدامند؟

امروزه نیاز بیشتر مردم این است که با استفاده از سیستم‌های مجهزی که در زمینه نظارت تصویری وجود دارد امنیت بیشتری را برای خود و محیط مورد نظر ایجاد کنند. برای اینکه در هنگام خرید دوربین مدار‌بسته انتخاب مناسبی صورت گیرد لازم است به نکات مهمی دقت شود. لازم است در انتخاب دوربین مداربسته به تکنولوژی پیشرفته آن توجه کرده و بر اساس هدف مورد استفاده آن از دوربین‌های آنالوگ یا دوربین مداربسته تحت شبکه به کار برد.

” نکته مهم دیگر در ارتباط با راهنمای انتخاب دوربین مداربسته به رزولوشن دوربین مربوط است و هرچه رزولوشن دوربین بالاتر باشد به آسانی می‌تواند کیفیت بالاتری را در نمایش تصاویر داشته باشد. در ارتباط با رزولوشن تصویر اگر یک دوربین رزولوشن بالاتری داشته باشد تصاویر مناسب‌تری را نمایش می‌دهد و با توجه به واحد مگاپیکسل رزولوشن یک دوربین بررسی می‌شود. “

لازم است که در هنگام انتخاب دوربین مناسب به شکل ظاهری که یک دوربین دارد دقت کرده و با توجه به شکل مد نظر دوربین مناسبی انتخاب شود که در محیط کاربرد بالایی داشته باشد.
قبل از انتخاب کردن دوربین نیاز است که محل نصب کردن دوربین تعیین شود تا بر این اساس بتوان دوربینی را در نظر گرفت که قابلیت استفاده در محیط بیرون ساختمان یا در سقف را داشته باشد.

 

دوربین مداربسته تحت شبکه
دوربین مداربسته تحت شبکه

به همان اندازه که نوع دوربین مدار‌بسته و کیفیت آن اهمیت دارد نیاز است که از دستگاه ضبط تصویر مناسب نیز استفاده کرد و در این زمینه باید دقت شود که دستگاه با کیفیتی تهیه گردد تا تصاویر دوربین را به طور کامل انتقال دهد.

برند دوربین مدار‌بسته نیز از موارد مهمی است که لازم می‌باشد در هنگام انتخاب دوربین مناسب مدنظر قرار گیرد، برندهای خاصی از دوربین مداربسته وجود دارند که در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند دوربین‌های با کیفیتی را به بازار عرضه کنند و مشتریان از ویژگی‌های خاص این دوربین‌ها رضایت داشته باشند.

یکی از موارد مهم دیگری که در انتخاب دوربین مداربسته مناسب اهمیت دارد مربوط به روزهای ضبط تصاویر است، قبل از انتخاب باید این مسأله را مد نظر قرار داد که با توجه به هارد دوربین و کیفیت ضبطی که یک دوربین دارد می‌توان روزهای ضبط را تعیین کرد.


حتما بخوانید: مزایا و معایب دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟


سنسور تصویر نیز از موارد مهمی است که در هنگام انتخاب تصویر باید مد نظر باشد این سنسورها می‌توانند نور دریافتی که از دوربین به دست می‌آید را به سیگنال‌های خاص الکتریکی تبدیل کنند. نوع سنسورهای خاص در دوربین‌ها باعث می‌شود که با صرف انرژی کمتر این دوربین‌ها بازدهی بیشتری داشته باشند.

یکی از موارد مهم در انتخاب دوربین مداربسته مناسب به دید در شب آن مربوط است. در مواردی که نیاز می‌باشد دوربین مدار‌بسته تصاویر در شب را نیز به طور کامل و واضح نمایش دهد بهتر این است که از دوربین‌های مناسب برای شب استفاده شود تا  از این طریق دوربین‌ها در تاریکی نیز تصاویر را منتقل کنند.

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها