دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی)

دوربین مداربسته مخفی

از دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی) به این منظور استفاده می‌شود که بدون متوجه شدن افراد و به صورت مخفیانه از کار‌های آن‌ها فیلم برداری شود. طریقه نصب این دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی) طوری است که به هیچ عنوان قابل دید نیست و در داخل وسایلی قرار می‌گیرد که کسی به آن‌ها شک نمی‌کند و به این صورت تصاویر را ضبط می‌کند. در ادامه برقچی شما را با انواع دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی) و کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا خواهد کرد.

فهرست:

دوربین مدار‌بسته مخفی در چه جاهایی قابل نصب است؟

دوربین مداربسته مخفی یا جاسوسی را می‌توان در داخل خودکار، جای دستمال کاغذی، جیب، عروسک، عینک و … به کار گذاشت، از این دوربین مداربسته انواع متنوعی دارند و به دلیل قیمت پایین آن‌ها توسط افراد زیادی خریداری می‌شوند ولی حتمأ برای استفاده از آن باید مجوز داشته باشید.

دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی)
دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی)

دوربین مدار‌بسته مخفی دارای چه انواعی است؟

به طور کلی دوربین مداربسته مخفی یا جاسوسی به دو نوع سیمی و بدون‌سیم تقسیم می‌شود، دوربین‌هایی که به صورت سیمی هستند با استفاده از یک کابل، تصاویر را نشان می‌دهند، همچنین دوربین‌های بی‌سیم ضبط فیلم را در فواصل محدودی روی دستگاه‌هایی که دارای صفحه نمایش هستند نشان می‌دهند، که برای این منظور نیاز به تجهیزات شبکه خاص و پیچیده‌ای نیست.

 بعضی از دوربین‌های مداربسته جاسوسی دارای کنترل از راه دور هستند و می‌توانند صدا را ضبط کنند.


حتما بخوانید: تفاوت دوربین ‌مداربسته بی‌سیم و سیمی


 آیا با دوربین مدار‌بسته مخفی آشنایی دارید؟

 دوربین مداربسته مخفی دارای تنوع زیادی می‌باشد از جمله آن‌ها به صورت زیر است؛

دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی)
دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی)

 دوربین‌های جاسوسی سوزنی یا مینیاتوری:

 یکی از مهم‌ترین نوع دوربین‌‌های جاسوسی، دوربین‌های سوزنی می‌باشد که نام دیگر آن‌ها مینیاتوری است،  این دوربین‌ها دارای یک لنز بسیار کوچک هستند که قادر به مدیریت تصاویر می‌باشند.

 بدنه آن‌ها طوری است که باید در جایی قرار بگیرند که مشخص نباشد به همین دلیل نمی‌توان در شب از دوربین‌های سوزنی استفاده کرد، اگر می‌خواهید تصاویر واضح نشان داده شوند باید در محیط به اندازه کافی نور وجود داشته باشد. این دوربین‌ها  دارای زاویه دید ۶۹ درجه می‌باشند.


حتما بخوانید: معرفی دوربین مداربسته دید در شب


 دوربین‌های جاسوسی بند انگشتی:

 نوعی دیگر از دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی) می‌باشد که دارای سایز بسیار کوچکی هستند و در هر جایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دارای کیفیت تصویر برداری بالایی است و شامل پایه کوچکی می‌باشد این امر باعث شده در هر مکانی آن را نصب کرد.

 دوربین‌های جاسوسی مینیاتوری پین هول:

 دوربین‌های پین هول نوعی از دوربین‌های مدار‌بسته جاسوسی مینیاتوری می‌باشند که لنز آن‌ها درون یک دایره کوچک قرار گرفته است و به این صورت می‌‌تواند تصاویر را کنترل کند. دوربین‌های مینیاتوری پین هول کیفیت خیلی خوبی دارند و این امر باعث شده کارایی آن‌ها بالا برود و محبوبیت زیادی داشته باشند.

 دوربین‌های جاسوسی مینیاتوری معمولی:

این دسته از دوربین‌ها طراحی ساده‌ای دارند و برای امور پیچیده به کار نمی‌روند. دوربین‌های مخفی معمولی نسبت به سایر دوربین‌ها قیمت ارزانی دارند و کیفیت تصویر برداری آن‌ها بالا می‌باشد همچنین جاسازی آن راحت است.

 دوربین جاسوسی آینه‌ای:

 این دسته از دوربین‌ها طوری ساخته شده‌اند که در داخل یک آینه‌ای به شکل محدب قرار گرفته‌اند، این دوربین‌ها در جایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نور مناسبی داشته باشد زیرا در کیفیت تصویر برداری آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

دوربین مداربسته مخفی
دوربین مداربسته مخفی

 دوربین‌های جاسوسی هالوژنی:

 این نوع از دوربین‌های جاسوسی به شکل یک لامپ هستند و در داخل آن دوربین مخفی قرار گرفته است که با کیفیت بالایی می‌تواند از محیط فیلم برداری کند.

 دوربین جاسوسی دتکتوری:

 این دوربین‌ها در ظاهر به شکل دستگاه‌های هشداردهنده‌ای هستند که برای اعلام حریق و دزدی می‌باشند، در داخل آن ها دوربین‌های مخفی تعبیه شده است و با کیفیت بالایی تصاویر را ضبط می‌کنند.

 دوربین مدار‌بسته مخفی چه کاربرد‌هایی دارد؟

 یکی از کاربردهای دوربین های جاسوسی این است که در هر جایی می ‌توان آن ها را نصب کرد زیرا دارای ابعاد کوچکی هستند و به طور مخفیانه قابلیت فیلم برداری دارند علاوه بر این بدنه برخی از آن ها چون سایز بزرگی دارد طوری نصب می‌شوند که تنها لنز دوربین خارج باشد و اینگونه قابل دید نیست.
 استفاده از دوربین مدار‌بسته مخفی (دوربین جاسوسی) برای فیلم برداری در شب مشکل ساز هست، زیرا باید مادون آن‌ها روشن باشد تا بتوانند تصاویر را واضح نشان بدهند.

 کسانی که برای نگهداری از فرزند خود پرستار گرفته‌اند می‌توانند از این دوربین مداربسته استفاده کنند تا متوجه رفتار‌های او بشوند، علاوه بر این در برخی از شرکت‌ها برای مدیریت فعالیت کارکنان در بعضی شرایط نیاز به دوربین مدار‌بسته مخفی می باشد.

 قیمت دوربین مدار‌بسته مخفی به چه عواملی بستگی دارد؟

 قیمت دوربین‌های جاسوسی به عوامل بسیاری از جمله کیفیت، نوع لنز، کارایی، قابلیت دید در شب، سایر کاربرد‌های آن و  غیره بستگی دارد.


حتما بخوانید: انواع لنز در دوربین مداربسته


 دوربین مدار‌بسته مخفی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

به راحتی می‌توان این دوربین‌ها را جاسازی کرد و نصب آسانی دارند، ضبط تصاویر با کیفیت بالایی انجام می‌شود، مجهز به وای فای هستند همچنین برخی از این دوربین‌مداربسته در شب و مکان‌هایی که تاریک می‌باشد با وضوح بالا فیلم برداری می‌کنند.

کدام از انواع دوربین‌های مدار‌بسته مخفی ابعاد کوچکی دارند؟

یکی از دوربین‌های مداربسته جاسوسی بی‌سیم که سایز بسیار کوچکی دارد فلت می‌باشد، این دوربین‌ها دارای کیفیت ۸ مگا پیکسل هستند و به صورت HD تصاویر را ضبط می‌کنند، همچنین حاوی لنز بسیار کوچکی هستند و با استفاده از یک سیم به مودم وصل می‌شوند که با کمک آن تصاویر را انتقال می‌دهند.
یکی از مزایای دوربین‌های مداربسته جاسوسی فلت، میکروفون داخلی آن می‌باشد که قابلیت ضبط صدا دارد، علاوه بر این دارای باتری داخلی می‌باشد. با یک بار شارژ کردن این دوربین‌ها می‎توانید چندین ساعت از آن‌ها استفاده کنید.


حتما بخوانید: افزایش قدرت آنتن دهی وای فای مودم (با روش تغییر کانال فرکانس)


&nb

4.4/5 - (8 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
پرنیا کیانی
پرنیا کیانی
3 سال پیش

سلام اگر میشه بگید از کجا میشه اینارو خرید؟

امین کریمی
امین کریمی
3 سال پیش
پاسخ به   پرنیا کیانی

جهت خرید دوربین با شماره زیر تماس بگیرید :
021-35000020 (103)

Poooofer
Poooofer
3 سال پیش

از کجا میشه فهمید کسی دوربین جایی کار گذاشته؟

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
3 سال پیش
پاسخ به   Poooofer

سلام وقت بخیر
روش اول استفاده از سخت‌افزار گوشی هوشمند برای تشخیص میدان مغناطیسی است برای این کار کافی است یک اپلیکیشن را نصب کنید و با حرکت گوشی در اطراف اتاق و یا محل موردنظر وجود میدان مغناطیسی قوی و درنهایت دوربین مداربسته را کشف کنید. در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل اپلیکیشن های مختلفی برای این کار هستند اما برای آیفون بهترین برنامه Hidden Camera Detector است که حدود ۵ دلار قیمت دارد اما با یک جستجو در گوگل می‌توانید نسخه رایگان آن را بیابید و بر روی گوشی خود نصب کنید، برای اندروید هم می‌توانید از اپلیکیشن Hidden Camera Detector. استفاده کنید (برای دیدن اپلیکیشن ها بر روی لینک آنها کلیک کنید) و درنهایت برای یافت بازتاب نور لنزها و دوربین‌ها می‌توانید از اپلیکیشن Glint Finder استفاده کنید.

علی مقاره عابد
علی مقاره عابد
3 سال پیش
پاسخ به   سیدحامد علوی

سلام‌باعرض سلام‌من‌‌با یکی از دوربینام‌مشکلی پیدا کردم‌میخواتسم ببینم شما میتونید کمکم کنید

حبیب باوی
حبیب باوی
3 سال پیش

سلام اطلاعات مختصر و مفیدی هست ممنون که وقت میذارید