نحوه خرید دوربین مداربسته

نحوه خرید دوربین مداربسته

نحوه خرید دوربین مداربسته وابسته به چند معیار مهم است که برای مطمئن شدن از یک خرید خوب و مناسب باید به آن توجه داشت. با خواندن این مقاله شما به این باور ‌می‌رسید که خرید دوربین مداربسته آنقدر هم سخت و پیچیده نیست. ما در این مقاله به 10 پرسش‌ رایج شما در زمینه دوربین مداربسته پاسخ می‌دهیم. امید است مورد توجه شما همراهان محترم برقچی قرارگیرد.


برای مطالعه‌ی بیشتر: دوربین ‌های مدار‌بسته چگونه کار می ‌کنند؟


فهرست:

نکات کلیدی در انتخاب و نحوه خرید دوربین ‌مداربسته

همانطور که میدانید امروزه امنیت به یکی از مهم‌ترین مسائل در زندگی بشر تبدیل شده، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تجهیزات نظارت تصویری همواره در تلاش هستند تا با تولید محصولات امنیتی و بازدارنده، احساس امنیت و آرامش را در فرد یا مجموعه مورد نظر به بهترین شکل ممکن ایجاد کنند.

امروزه انتخاب دوربین مداربسته یک بحث کاملا تخصصی می‌باشد. تیم فنی برقچی در این مقاله سعی کرده تا با یک راهنمایی جامع و پویا در نحوه خرید دوربین مداربسته مناسب، شما را راهنمایی کند.

در این مقاله ما چند پارامتر مهم در مورد انتخاب یک دوربین مداربسته را برای شما عنوان کرده‌ایم که با مطالعه آن میتوانید یک انتخاب کارشناسی شده داشته باشید.

آیا دانستن تعریف دوربین انالوگ و دوربین تحت‌شبکه در نحوه خرید دوربین مداربسته تاثیر دارد؟

به طور کلی دوربین‌ مداربسته به دو دسته کاملا مجزا، تقسیم می‌شوند:

نکات کلیدی در انتخاب و نحوه خرید دوربین ‌مداربسته
نکات کلیدی در انتخاب و نحوه خرید دوربین ‌مداربسته

دوربین‌های آنالوگ: نسل قدیمی دوربین‌های مداربسته است که از نظر قیمت یک انتخاب مقرون به صرفه محسوب می‌شود. در دوربین‌های انالوگ، کیفیت و رزولوشن شما به شدت محدود است. در صورتی که به دنبال یک سیستم مداربسته غیر حرفه ای و ارزان هستید این سیستم را انتخاب کنید.

دوربین‌های تحت‌شبکه(IP): نسل جدید سیستم‌های مداربسته است که از لحاظ قیمت، گران‌تر است همچنین این دوربین‌ها از لحاظ کارایی و ویژگی، سرآمد دوربین‌های آنالوگ هستند.

در دوربین‌های تحت شبکه، کیفیت تصویر به مراتب بهتر از دوربین‌های انالوگ است اما نباید فراموش کرد که هزینه و پیچیدگی‌های آن نیز به مراتب بیشتر است. در صورتی که به دنبال نصب یک سیستم حرفه‌ای و با کیفیت هستید این سیستم را انتخاب کنید.

انتخاب برند مناسب در نحوه خرید دوربین مداربسته چقدر موثر است:

با توجه به وسیع بودن طیف انتخاب برند‌های دوربین مدار‌بسته و همچنین واردات بی‌رویه، باید در نظر داشته باشید که کدام برند برای شما مناسب‌تر است؟ اکثر برند‌های وارداتی بی‌کیفیت و متفرقه یا به اصطلاح NO NAME هستند و کیفیت پایینی دارند، که تنها به سفارش وارد کننده، نام برند‌ها بر‌روی آن‌ها درج می‌شود.

همیشه سعی داشته باشید که در زمان خرید دوربین مداربسته، از برند‌های نام آشنا و معتبر در عرصه بین‌المللی دوربین مداربسته انتخاب کنید. مثل برندهای معروف و معتبر تیاندی(Tiandy) ، داهوا(Dahua) ، هایک ویژن(HikVision) و هایلوک(HiLook).

همچنین باید در نظر داشت علاوه بر انتخاب مناسب برند، انتخاب فروشنده یک نکته بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. فروشگاه برقچی سالیان سال است که در زمینه مشاوره و فروش دوربین‌های مداربسته فعالیت دارد و توانسته رضایت کامل را از مشتریان دریافت کند.
برای دریافت مشاوره و خرید دوربین‌های مداربسته می‌توانید به سایت برقچی به نشانی WWW.Barghchi.com مراجعه بفرمایید.

کدام دوربین مداربسته را برای مغازه و محل کار یا حتی خانه خود بخریم؟

اگر میخواهد نظارت تصویری با کمترین قیمت در محل کار و خانه خود ایجاد کنید، شما می‌توانید از برند پرفروش چینی داهوا مدل B1A21P را خریداری کنید که کمتر از 400.000 تومان تمام می‌شود. اما اگر می‌خواهید هزینه بیشتریی انجام دهید. همچنین مدل T1A21P می‌تواند انتخاب دیگر خوش قیمت شما برای خرید باشد.

کدام دستگاه ضبط دوربین مداربسته را برای مغازه و محل کار یا حتی خانه خود بخریم؟

اما بعد از خرید دوربین مداربسته شما نیاز به دستگاه ضبط دوربین مداربسته دارید که فیلم‌هایی که توسط دوربین گرفته ‌می‌شود را در یک سیستم مطمئن ذخیره کند. اما پیشنهاد برقچی، مدل DH-XVR5104HS-X1 است که با قیمت حدود 1800.000 تومان جز ضبط کننده‌های خوش قیمت برای دوربین مداربسته شما هستند.

آگاهی از انواع دوربین تاثیر مستقیمی در نحوه خرید دوربین مداربسته می‌گذارد

شما ‌می‌توانید هر یک از انواع زیر را در خرید دوربین مداربسته خود مدنظر قرار دهید ولی فراموش نکنید هر یک از انواع زیر کارکرد خاص خود را دارند. شما بایستی با توجه به نیاز کارکردی خود تصمیم به خرید دوربین مداربسته بگیرید نه اینکه صرفا با توجه به شکل و ظاهر هر یک از انواع زیر اقدام به خرید کنید.

دوربین مداربسته دام(Dome): دوربین‌های دام (Dome) به معنی گنبد است، همان‌طور که از معنای این دوربین‌ها واضح است شکل انها مانند گنبد است. این دوربین‌ها بیشتر برای نصب بر زیر سقف طراحی شده است. همچنین این دوربین‌ها یکی از کاربردی‌ترین نوع دوربین‌ها می‌باشد.

دوربین مداربسته باکس(Box): اصطلاح باکس (Box) به معنای جعبه است، دوربین‌های باکس دوربین‌هایی با بدنه معمولاً مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آن‌ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می‌شود.


برای مطالعه‌ی بیشتر: 6 برند برتر دوربین مداربسته


نحوه خرید دوربین مداربسته
نحوه خرید دوربین مداربسته

دوربین مداربسته بولت(Bullet): اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله است، دوربین‌های بولت دوربین‌هایی با بدنه معمولاً استوانه‌ای شکل و عموماً فلزی هستند. که یک انتخاب مناسب برای استفاده در محیط بیرون می‌باشد.
دوربین مداربسته اسپید دام(Speed dome): دوربین‌های گردان را با نام‌های متفاوتی می‌شناسند بعضی از این نام‌ها عبارتند از Fast dome, Speed dome ,PTZ. در این نوع از دوربین‌ها، فرد می‌تواند به راحتی دوربین را در جهت‌های مختلف بچرخاند و نیز می‌تواند تنظیمات تشخیص تصویر را بر روی این دوربین‌ها پیاده کند. این دوربین ها از لحاظ قیمتی نسبت به مدل‌های دیگر مقداری گران‌تر است و نصب آن نیز مقداری دشوارتر می‌باشد.
دوربین‌های سوزنی: دوربین‌های سوزنی یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین‌های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین‌های مخفی در دستگاه‌های عابربانک استفاده می‌شود.
دوربین مداربسته حرارتی(Thermal): دوربین‌های حرارتی یا گرمایی(Thermal)نوعی از دوربین‌های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای استفاده از نور و کانونی با توجه به شکل حرارتی محیط و دمای اجسام می‌سازند. این دوربین‌ها بیشتر در صنایع نظامی استفاده دارد و هزینه نصب و نگهداری آن بسیار زیاد است.

آگاهی از ملاک‌های تشخیص اصل بودن و تقلبی بودن در نحوه خرید دوربین مداربسته مهم است

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های خرید دوربین مداربسته مشخص کردن میزان بودجه و تشخیص نیاز‌ها می‌باشد. باید بدانید همیشه انتخاب دوربین مداربسته با قیمت بالا درست نیست چون ممکن است خواسته‌های مورد نظر شما را پاسخگو نباشد. همواره سعی کنید با مشاوره با افراد متخصص در این زمینه دوربین ‌مداربسته خود را انتخاب کنید.

خرید دوربین مداربسته ارزان و بی‌کیفیت و تقلبی در بیشتر اوقات منجر به نارضایتی مشتری و هدر رفتن پول می‌شود. انتخاب دوربین باید به نحوی صورت گیرد که با حداقل هزینه، بالاترین راندمان کاری را در اختیار شما قرار دهد.
شما می‌توانید بهترین برند‌های موجود در بازار مثل هایلوک (HiLook)، داهوا (Dahua) و هایک ویژن (HikVision) را با بهترین قیمت از فروشگاه برقچی تهیه کنید.

نحوه خرید دوربین مداربسته
نحوه خرید دوربین مداربسته

اشراف به خصوصیات کارکرد دوربین با سیم و بی‌سیم در نحوه خرید دوربین مداربسته تاثیر گذار است

اگر نمی‌خواهید که محیط کاری شما با کابل‌های دوربین‌های مداربسته احاطه شود باید کمی بودجه خرید دوربین خود را افزایش دهید و از دوربین‌های تحت شبکه (IP) استفاده کنید.
البته باید بدانید دوربین‌های بی‌سیم یا وایرلس برای محیط‌های کوچک مناسب بوده و برد مناسب دوربین‌های IP حدود 30 متر می‌باشد و برای به کارگیری در محیط بیرون انتخاب مناسبی نیستند.


برای مطالعه‌ی بیشتر: تفاوت دوربین ‌مداربسته بی‌سیم و سیمی


پیشنهاد ما به شما این است که برای محیط‌های بیرون از دوربین های سیمی استفاده کنید. همچنین از لحاظ امنیتی، دوربین‌های بی‌سیم از امنیت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های سیمی برخوردار می‌باشند.

لنز متحرک یا ثابت؟

همانطور که می‌دانید لنز دوربین‌های مداربسته دارای دو نوع ثابت (Fixed) و متحرک (varifoccal) می‌باشد. در دوربین‌های لنز ثابت شما باید به صورت دستی تنظیمات مربوط به دید دوربین را انجام دهید.
این نوع دوربین‌ها نیز از نظر قیمتی مبلغ پایین‌تری نسبت به دوربین‌های وریفوکال دارند، همچنین باید دقت داشته باشید که دوربین‌های لنز ثابت، مناسب برای استفاده در محیط‌های کاری نیستند و بیشتر برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرند.
این نوع دوربین ها در مقایسه با دوربین‌های وریفوکال از کیفیت تصویر پایین‌تری برخوردار هستند.

لنز متحرک یا ثابت
لنز متحرک یا ثابت

اما لنزهای وریفوکال کیفیت تصویر بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین از نظر نصب و پیکربندی شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار مربوطه، به تنظیمات لنز دوربین مداربسته خود دسترسی داشته باشید.

 


برای مطالعه‌ی بیشتر: لنز وریفوکال چیست و چه مزایا و کاربردی دارد؟


تعین جایگاه نصب مناسب برای دوربین مداربسته:

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات برای خرید دوربین مداربسته، مشخص کردن جای دوربین مداربسته است. برای این کار شما می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. این مسئله بر بسیاری از کارکردهای دوربین شما تاثیر می‌گذارد.
زاویه، شعاع دید دوربین، میزان چرخش دوربین، قرارگیری دستگاه ضبط کننده، و درصوررت استفاده از دوربین‌های سیمی مقدار متراژ سیم کشی، از بین بردن نقاط کور، همه این موارد جز پارامترهای مهم هستند که تنها با تعیین مناسب جایگاه نصب دوربین امکان‌پذیر می‌شود.

بنابراین نتیجه میگیریم که استفاده از یک فرد متخصص می‌تواند کمک شایانی در این امر به شما کند، تیم برقچی همواره آماده کمک به شما مشتریان عزیز می‌باشد. ما مهندسانی داریم که با دادن راه حل و راهنمایی در نصب دوربین به شما کمک کنند.

 

تعین جایگاه نصب مناسب برای دوربین مداربسته:
تعین جایگاه نصب مناسب برای دوربین مداربسته:

جمع بندی نحوه خرید دوربین مداربسته:

انتخاب و خرید دوربین ‌مداربسته به‌صورتی که بتواند نیاز‌های شما عزیزان را پاسخگو باشد مستلزم مشورت ‌و راهنمایی یک مشاور است.
تیم فنی برقچی سعی بر این داشته تا با ذکر کردن نکات مهم در نحوه خرید دوربین مداربسته شما را تا حد قابل توجه‌ای راهنمایی کند.

4.9/5 - (14 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
رضا محمدی
رضا محمدی
7 ماه پیش

سلام ممنون از اطلاعات کاملتون، من یه مطلب خوندم میگفت فقط دوربین های تحت شبکه رو میشه به صورت لایو تصویرشون رو دید، خواستم ببینم آیا درسته این موضوع؟

ریحانه جعفری
ریحانه جعفری
6 ماه پیش
پاسخ به   رضا محمدی

سلام
بله، با اتصال یک دوربین تحت شبکه به یک شبکه محلی یا اینترنت، شما می‌توانید از طریق دستگاه متصل (مثل کامپیوتر، تلفن همراه یا تبلت) به صورت لایو تصاویر و ویدئوهایی که دوربین ضبط می‌کند را مشاهده کنید. این قابلیت بسیار مفید است و به شما امکان نظارت در زمان واقعی بر محیط‌های مختلف (مثلاً خانه، محل کار، یا مکان‌های عمومی) را می‌دهد.

فردین هاشمی
فردین هاشمی
3 سال پیش

راهنمایی خوبی بود برای مشاوره دوربین مداربسته
تشکر از شما