بهترین برندهای کابل فیبر نوری

بهترین برندهای کابل فیبر نوری

تکنولوژی فوق‌العاده فیبر نوری پس از ورود خود به دنیای ارتباطات تحولات بسیاری را ایجاد کرده است. این تکنولوژی که به عنوان یک جایگزین بسیار مناسب برای کابل‌های مسی در نظر گرفته می‌شود، با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به کابل‌های مسی و البته سرعت ارتباطی بیشتر، به خوبی توانسته نیازها را پوشش دهد. همچنین بسیاری از ابزارهای دنیای تکنولوژی نیز به نوعی بروزرسانی شده‌اند تا بتوانند از این بستر ارتباطی سریع، استفاده کنند. در این بین شرکت‌های زیادی هستند که به تولید کابل فیبر نوری و محصولاتی از این دست می‌پردازند و ما نیز در این مقاله قصد داریم به معرفی برندهای برتر دنیا در حوزه تولید کابل فیبر نوری بپردازیم. با مجله برقچی همراه باشید تا با بهترین برندهای کابل فیبر نوری بیشتر آشنا شوید.

فهرست:

فیبر نوری چیست؟

برندهایی که فیبر نوری تولید می‌کنند، ماده‌ای از جنس شیشه و پلاستیک را به شکل یک تار شفاف با قطری کم، بیش از یک تار مو ایجاد می‌کنند. تارهایی که به شکل استاندارد ساخته می‌شوند، در یک پروسه دو مرحله‌ای ساخته می‌شوند. اول یک پریفرم که قطر زیادی دارد، ایجاد می‌شود. این پریفرم، ضریب شکست مشخصی دارد. سپس پریفرم را می‌کشند تا باریک و طویل گردد. برای اینکه ضریب شکست این کابل بیشتر شود، یک روکش نیز بر روی آن می‌کشند.

 


حتما بخوانید: کابل فیبر نوری


برندهای اشاره شده در این مقاله، علاوه بر فیبر نوری، کالاهای دیگری نیز تولید می‌کنند که در کنار آن‌ها کابل فیبر نوری هم وجود دارد. البته اختصارا مقاله بهترین برندهای کابل فیبر نوری فقط به تولید کابل این برندها اشاره دارد. 

بهترین تولید‌کنندگان فیبر نوری در جهان چه شرکت‌هایی هستند؟

۱- برند Corning Company

این برند که تنها برند آمریکایی این لیست است، بهترین برند تولیدکننده فیبر نوری در جهان است. این شرکت که در شهر نیویورک آمریکا واقع شده است، بیش از ۴۰ سال است که تولید فیبرهای نوری کم اتلاف را در برنامه‌های خود دارد. سهم این برند از بازار جهانی تولید کابل فیبر نوری، ۳.۱۶ درصد است که نمایانگر جایگاه Corning Company در تکنولوژی‌های ارتباطی است. 

برند Corning Company
برند Corning Company

2- برند UFC

دومین برند مقاله بهترین برندهای کابل فیبر نوری ، یک برند چینی تحت عنوان یو اف سی است. لازم به ذکر است که برندهای چینی بیشترین تعداد را در این لیست دارند که برند یو اف سی بهترین آن‌ها است. این شرکت از سال ۱۹۹۲ شروع به کار کرده و پریفرم، تار و البته کابل فیبر نوری از جمله محصولات آن به حساب می‌آید. یو اف سی توانسته سهمی معادل ۷.۱۲ درصد  از بازار مصرف را در اختیار خود داشته‌ باشد.


حتما بخوانید: آیا کابل فیبر نوری در آینده جانشین کابل مسی می‌شود؟


3- برند Furukawa Electric Group 

این برند ژاپنی در کنار تولید تجهیزات معدن، با تولید کابل فیبر نوری با کیفیت، توانسته ۱.۱۱ درصد از بازار جهانی را سهم خود نماید.

4- برند HengTong Optic-Electric Company 

کمپانی HTGD نیز از دیگر برندهای قوی تولیدکننده کابل فیبر نوری در کشور چین است که توانسته سهمی ۳.۹ درصدی از بازار را برای خود داشته باشد.

5- برند Nexans Company

نگزنس از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های کابل در دنیا می‌باشد و دارای سابقه بسیار زیادی است. جالب است بدانید در سال ۱۸۹۷ شرکت نگزنس در لیون فرانسه بنیان‌گذاری شد، سپس در سال ۱۹۱۲ این شرکت فعالیت خود را در زمینه تولید انواع کابل برق شروع کرد. به طور کلی محصولات برند نگزنس به دو دسته محصولات مسی و دسته دوم محصولات فیبر نوری تقسیم می‌شوند. پچ کورد شبکه ، کیستون شبکه، انواع پچ پنل، انواع کابل‌های شبکه و تجهیزات فیبر نوری از محصولات تنگزنس می‌باشد.

کابل فیبرنوری نگزنس 12 کور سینگل مود

اگر پروژه‌ای دارید که که نیاز به کابل فیبرنوری با قابلیت بالا در انتقال سرعت و نصب در محیط باز می‌باشند، یکی از بهترین کابل شبکه برای شما، کابل فیبرنوری نگزنس 12 کور سینگل مود است. زیرا که این کابل قابل استفاده در داخل داکت و قابل دفن در داخل زمین بوده برای مسافت‌های طولانی به فیبر بهینه‌ شده مجهز شده و که دارای زره فولادی ضد زنگ می‌باشد. همچنین این مدل از کابل‌های فیبرنوری دارای یک ذره از آلیاژ فولادی می‌باشند که جهت حفاظت کامل در برابر جوندگان تعبیه شده است.

6- برند Fiberhome Company 

باز هم یک برند چینی! شرکت فایبرهوم نیز سهم ۹.۶ درصدی از بازار را در اختیار خود گرفته که با اختلاف اندکی، دومین شرکت این لیست از لحاظ داشتن سهم بازار مصرف می‌باشد.

برند Fiberhome Company 
برند Fiberhome Company

7- برند Futong Company 

 این برند چینی که در جایگاه ششم این لیست جای گرفته، در زمره پانصد شرکت برتر کشور چین است. برند فیوتونگ که در سال ۱۹۸۷ شروع به کار کرده، مواد اولیه تولید فیبر نوری را به صورت آنلاین در جهان عرضه می‌کند. این برند، ۳۰ کارخانه دارد و ۱۲۲۰۰ نفر پرسنل در آن مشغول به کار هستند. فیوتونگ، علاوه بر تولید تار، کابل و فیبر نوری، در ساخت کابل ابررسانای درجه حرارت بالا و تجهیزات پهنای باند نیز دستی بر آتش دارد. سهم این برند از بازار مصرف، ۸.۷ درصد می‌باشد.

8- برند شهید قندی

برند دیگری که قصد معرفی آن را داریم یک برند ایرانی است که می‌توان با اطمینان گفت قابل رقابت با دیگر شرکت‌های خارجی است. شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در آبان ماه سال ۱۳۶۳ با هدف تولید انواع کابل‌های مخابراتی مسی و کابل‌های مخابراتی نوری، توسعه ارتباطات و ایجاد تحول در شبکه عظیم مخابراتی کشور، تحت پوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت درشهر یزد در زمینی به وسعت یک میلیون مترمربع و بازیربنایی معادل دویست هزارمترمربع همگام با آخرین فناوری روزجهان و به عنوان پدیده‌ای نو درعرصه تولید کابل‌های مخابراتی تاسیس گردید.
شروع بهره‌برداری از این مجتمع عظیم صنعتی، مقارن با افتتاح سالن تولید کابل‌های مخابراتی نوری بود که برای اولین بار درکشور، درسال ۱۳۶۷ محقق گردید. در سال ۱۳۶۹ با تولید کابل‌های مخابراتی مسی آغاز شد و به منظور افزایش ظرفیت تولید، خودکفایی صنعتی و تامین نیاز روزافزون کشور، تا سال ۱۳۸۴ طی سه مرحله توسعه یافت.
در سال ۱۳۶۸ شرکت فیبر نوری و سلول خورشیدی با هدف تولید فیبر نوری و پانل‌های خورشیدی در تهران راه اندازی و در سال ۱۳۷۸ دراین شرکت ادغام گردید.

کابل شبکه شهید قندی CAT6 UTP

از محصولات این برند می‌توان به کابل شبکه شهید قندی CAT6 UTP که یک کابل چهار زوجی تمام مس و دارای تست فلوک است، اشاره کرد. این کابل گزینه مناسبی برای یک کابل UTP است، زیرا که نه تنها قیمت مناسبی دارد بلکه برای انتقال دیتا و صدا با پهنای باند250MHz  و سرعت انتقال 1000 مگابیت بر ثانیه در طول 305 متر عرضه می‌شود که بسیار با صرفه است.

9- برند Prysmian Group  

این برند ایتالیایی که در واقع حاصل ترکیب سه برند، پرایسمیان، دراکا و جنرال کابل است، توانسته با به دست آوردن سهم ۹.۷ درصدی از بازار مصرف جهان، بیشترین سهم را در این لیست و بهتر است بگوییم در جهان به خودش اختصاص دهد. 

10- برند Sumitomo Electric Industries 

برند ژاپنی سومیتومو قدیمی‌ترین برند این لیست است که علاوه بر تولید کابل فیبر نوری با کیفیت، محصولات دیگری که در تولید لاستیک، فولاد و خودرو به کار می‌رود را نیز در برنامه‌های تولید خود دارد. سهم برند سومیتومو از بازار جهانی کابل فیبر نوری، ۷.۷ درصد است که سطح بالایی در این لیست به شمار می‌آید.

برند Sumitomo Electric Industries 
برند Sumitomo Electric Industries

حتما بخوانید: شبکه های فیبر نوری چگونه محدودیت های شبکه های مسی را برطرف می‌کنند؟


11- برند ZTT Company 

آخرين برند چینی مقاله بهترین برندهای کابل فیبر نوری ، اختصاص به ZTT دارد. برند نام‌برده که سهام  آن در بورس شانگهای به عنوان سهامی عام خرید و فروش می‌شود، از سال ۱۹۹۲ کار خود را با تولید تجهیزات ارتباطی مثل کابل فیبر نوری شروع کرد. شاید تنوع یکی از مهم‌ترین عواملی باشد که این برند در این لیست قرار گرفته‌ است، چرا که حدود ۱۰۰ دسته و ۱۰۰۰ نوع فیبر در کلکسیون تولیدات این شرکت در کنار محصولات انتقال نیرو، قرار دارد. 

لازم به ذکر است که این شرکت، سهمی ۳.۶ درصدی از بازار جهانی را در اختیار خود گرفته است.

12- برند Fujikara Company 

این برند ژاپنی که آخرین برند این لیست شناخته می‌شود، علاوه بر تولید موادی که در حوزه ارتباطات کاربرد دارد، مواد مورد نیاز حوزه‌های الکترونیک و خودرو را نیز در خط تولید خود دارد. برند فوجی کارا توانسته سهم ۶.۴ درصدی از بازار مصرف تولید کابل فیبر نوری را بدست آورد. 

جمع‌بندی

در ادامه  از شما که تا به اینجای مقاله بهترین برندهای کابل فیبر نوری با ما همراه بودید تقاضا می‌کنیم تا به جمع‌بندی این مقاله نیز توجه فرمایید.

بهترین برندهای کابل فیبر نوری
بهترین برندهای کابل فیبر نوری

حتما بخوانید: معرفی انواع بهترین کابل شبکه


این لیستی که در مقاله بهترین برندهای کابل فیبر نوری مد نظر لحاظ شده 12 برند برتر تولید کابل فیبر نوری را نام برده که هر کدام جایگاهی در این لیست دارند، اما سهم آن‌ها در بازار خیلی ارتباطی به جایگاه آن‌ها ندارد. از طرفی، به دلیل رقابت تنگاتنگی که بین این برندها وجود دارد، ممکن است جایگاه و سهم بازار آن‌ها در مدت کوتاهی تغییر کند، لذا این دسته‌بندی که برای شما آورده شده است را همیشگی در نظر نگیرید چرا که ممکن است حتی برندهای دیگری غیر از این 12 مورد در این بین جای گیرند. در پایان این مقاله از شما دوستان دعوت می‌کنیم تا به دیگر مقاله‌های دنیای فناوری قرار داده شده در مجله برقچی مراجعه فرمایید.

همچنین شما می‌توانید با مرکز مشاوره و راهنمایی تیم برقچی با شماره 35000020-021 در تماس باشید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.
4.2/5 - (8 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
زانا کریمی
زانا کریمی
1 سال پیش

ممنون از گروه برقچی بابت نشر همچین مطلب مفید و کارامدی

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش
پاسخ به   زانا کریمی

خواهش میکنم. مرسی از توجهتون

علی زاهدی
علی زاهدی
2 سال پیش

دوستان تازه در محل ما اپراتور مخصوص رو گذاشتن ک دست پیمانکاره ک از اونجا به خونه FTTH رو بکشه چند تا شرکت ایرانی معرفی کرد اسماشون یادم رفت بهترین و پر کیفیت کابل نوری ساخت ایران کدادم یک میباشد چون میخوام مودم گرانقیمت تهیه کنم خیلی برام مهم…بینهایت ممنون میشم پاخ دهید و راهنمایی کنید. باتشکر

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   علی زاهدی

بهترین پچ کورد فیبر نوری برای مودم فیبر نوری، برند هواوی هست که دارای بالاترین سازگاری با مودم های هواوی هست که فقط ما داریم. لینکش رو در پایین درج میکنم
https://barghchi.com/product/huawei-sc-sc-fiber-optic-patch-cord-single-mode-upc/

علی افشاری
علی افشاری
3 سال پیش

نگزنس کجایی هستش؟

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
3 سال پیش
پاسخ به   علی افشاری

برند نگزنس ساخت فرانسه هست