آشنایی با کیستون شبکه بدون شیلد

اشنایی با کیستون شبکه بدون شیلد

در این مقاله می خواهیم به موضوع آشنایی با کیستون شبکه بدون شیلد بپردازیم. کیستون شبکه، یک قطعه ی کوچک اما بسیار حیاتی برای عملکرد صحیح شبکه است. کیستون ها دارای انواع مختلف در دسته بندی های متنوع هستند. دو دسته کیستون های دارای شیلد و کیستون شبکه بدون شیلد مهم ترین نکته ای است که هنگام خرید کیستون باید در نظر بگیرید. هر کدام از این دو دسته بندی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و در محیط مناسب به خوبی می‌توانند عمل کنند. در ادامه ی این مطلب ویژگی های مختلف کیستون بدون شیلد و دسته بندی مدل های مختلف آن را با هم بررسی می کنیم.

فهرست:

کیستون شبکه بدون شیلد چیست؟

ممکن است شما هم برایتان سوال شده باشد که اصولا کیستون شبکه بدون لایه محافظ یا همان بدون شیلد، دارای چه ساختار درونی است و چگونه عمل می‌ کند. این کیستون شبکه تنها می‌ تواند از کابل جفت پیچیده شده ساده یا بدون لایه محافظ خارجی پشتیبانی کند. در تعریف ساده یعنی برای استفاده از کابل شبکه بدون شیلد طراحی شده است. نداشتن لایه محافظ خارجی در این کیستون شبکه به معنای قدرت کم آن نیست. تنها به این معنا است که برای مصارف ساده تر و عمومی تری طراحی شده است و جلوی مقدار کمتری از اختلالات الکترومغناطیسی را می‌ گیرد.

تفاوت کیستون شبکه بدون شیلد و با شیلد:

تفاوت بین این دو نوع کیستون شبکه، در کاربرد آن‌ ها نهفته است. به دلیل طراحی مواد محافظ، کابل STP و UTP عملکرد متفاوتی را در داخل کیستون از خود نشان می دهند. کابل محافظ یا کابل جفت پیچ خورده با محافظ STP، دارای یک لایه بیرونی یا “سپر” از مواد رسانا در اطراف هادی های داخلی است که برای از بین بردن اثر تداخل الکترومغناطیسی باید به زمین متصل شود. اگر اتصال به زمین در این نوع کیستون شبکه وجود نداشته باشد، به درستی نمی‌ تواند در شبکه کار کند. سپر رسانا می‌ تواند تداخل خارجی را بدون تأثیر بر سیگنال‌ های هادی داخلی منعکس یا هدایت کند.

به عبارت دیگر از کیستون شبکه دارای شیلد معمولاً برای محافظت از سیگنال‌ ها در برابر تداخل در طول کابل استفاده می‌ شود، تا منجر به سرعت انتقال بیشتر و خطا های داده کمتر شود. برای مثال منابع تداخل در محل کار صنعتی عبارتند از موتور های بالابر، چراغ های فلورسنت، ژنراتور ها، کمپرسور ها، تهویه مطبوع و دستگاه های فتوکپی. به همین دلیل است که تداخل الکترومغناطیسی در محیط های گسترده کارخانه ای بسیار بیش‌تر است. جنس لایه محافظ در کیستون بدون شیلد به گونه ای است کابل را با استفاده از یک لایه نازک مس یا آلومینیوم با پشتی پلی استر می‌ پوشاند که دوام آن را افزایش می‌ دهد.

تفاوت کیستون شبکه بدون شیلد و با شیلد
تفاوت کیستون شبکه بدون شیلد و با شیلد

کیستون شبکه بدون شیلد به این معنی است که از محافظ اضافی مانند مس یا فویل آلومینیومی در کابل استفاده نمی‌ شود. به همین دلیل، پیریز شبکه بدون شیلد که کابل جفت تابیده بدون محافظ UTP به آن متصل می‌ شود، سبک‌ تر و ارزان‌ تر است. این کیستون ها به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که تداخل را با نحوه پیچش جفت‌ ها در داخل کابل‌ ها ار بین می برند. البته همان طور که گفتیم در صورت وجود تداخل به صورت وسیع و زیاد، استفاده از این کیستون شبکه بدون شیلد مناسب نیست.


بیش‌تر بخوانید: آشنایی با کیستون شبکه SFTP و ویژگی‌های آن


موارد استفاده از کیستون شبکه بدون شیلد:

کیستون بدون شیلد به علت ساختار ساده اش، برای استفاده در مکان هایی مانند خانه یا محل کار کوچک بسیار مناسب است. زیرا در آن‌ ها نویز کمتری تولید می‌ شود. اما در مکان هایی مانند فرودگاه ها، مراکز پزشکی و کارخانه ها اغلب از کیستون شبکه با لایه محافظ استفاده می‌ شود زیرا این مکان ها نیاز به پردازش ماشین های متعددی دارند که میزان قابل توجهی تداخل ایجاد می‌ کنند. انتخاب یک کیستون شبکه متناسب با محل استفاده شما از شبکه بسیار مهم است. زیرا کوچکترین اختلال می‌ تواند کیفیت سیگنال را کاهش دهد و باعث از بین رفتن اطلاعات یا اختلال کامل در سیگنال و در نتیجه خرابی تمامی تجهیزات شبکه شود.


بیش‌تر بخوانید: آشنایی با کیستون شبکه لگراند


جمع بندی:

در این مقاله از مجله برقچی قصد داشتیم تا کیستون شبکه بدون شیلد را به طور کامل به شما معرفی کنیم تا با ویژگی های آن آشنا شوید. همان طور که بیان کردیم، استفاده از این نوع کیستون شبکه برای مکان های کوچک مانند خانه و محل کار کوچک که در آن ها اختلالات الکترومغناطیسی کمتر است بسیار گزینه ی مناسبی است. علاوه بر آن کیستون شبکه بدون لایه محافظ یک انتخاب ارزانتر نسبت به انواع دیگر کیستون شبکه است. با آگاهی کامل از ویژگی های کیستون شبکه بدون شیلد، می توانید بهترین گزینه را برای مصرف خود در شبکه انتخاب کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها