5 تا از بهترین روترها با قابلیت پرینت سرور در سال 2022

5 تا از بهترین روتر ها با قابلیت پرینت سرور در سال 2022

انتخاب بهترین روتر پرینت سرور در یک شبکه ناهمگن که در آن چندین سیستم عامل روی ماشین های کلاینت نصب شده اند، اهمیت ویژه‌ای دارد. پرینت سرور اساساً کارهای پرینت را از سراسر شبکه دریافت و درخواست می کند و آنها را در پرینترهای موجود توزیع می‌کند. از این رو در این مقاله از برقچی قصد داریم هم روترهای بی سیم مدرن و هم روترهای سیمی پشتیبانی کننده گیگابیتی با قابلیت پرینت سرور را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

چرا به روتر پرینت سرور احتیاج داریم؟

اگر با شبکه و تجهیزات شبکه آشنا باشید می‌دانید که هدف روتر برقراری ارتباط به صورت مرکزی و تبادل بسته بین لپ تاپ و کامپیوتر های مختلف شبکه است. بسته های مخصوص پرینت نیز ابتدا باید قبل از رسیدن به پرینت سرور به روتر برسند. حالا تصور کنید که روتر دارای قابلیت داخلی پرینت سرور باشد. این امر باعث می‌شود شما مجبور به تهیه دستگاه جداگانه ای نباشد. در این مقاله فهرستی را تهیه کرده ایم که از نظر متخصصان این حوزه و طی هزاران بررسی در آمازون ایجاد شده اند.


بیشتر بخوانید:‌ روتر چیست؟ همه چیز درباره روتر!


1) لینکسیس Linksys AC1900 با پرینتر USB

لینکسیس Linksys AC1900 با پرینتر USB
لینکسیس Linksys AC1900 با پرینتر USB

اولین روتر از لیست بهترین روتر پرینت سرور روتر بی سیم لینک سیس Linksys با پرینت سرور یو اس بی (USB) است که با آن می‌توانید پرینتر شبکه خود را متصل کرده و به اشتراک بگذارید و بنابراین این روتر مانند یک پرینت سرور شبکه نیز عمل می‌کند.

این روتر می تواند فیلم ها و تصاویر را از دستگاه ذخیره سازی شما به تلویزیون هوشمند یا سایر دستگاه های دارای گواهی DLNA توزیع کند. همچنین دارای چهار پورت گیگابیتی برای اتصال به دستگاه های با سیم است. باید بدانید که این روتر برای پخش 4K از بهترین روترهای دارای گواهی DLNA است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از برنامه اندرویدی Linksys کنترل والدین را مدیریت کنید و دسترسی به وب سایت های خاص را محدود کنید.

2) روتر بی‌سیم AC1750 تی پی لینک Archer C7 با پرینت سرور

تی پی لینک TP-Link AC1750
تی پی لینک TP-Link AC1750

این روتر تی پی لینک یکی از پرفروش‌ترین روتر سال‌های گذشته آمازون بوده و بازخورد بسیار خوبی از کاربران گرفته است. این دستگاه هوشمند دارای پورت USB است که نه تنها می‌تواند آن را به پرینت سرور تبدیل کند، بلکه می‌توانید آن را به عنوان یک سرور ذخیره سازی یا رسانه نیز استفاده کنید.

کافیست هارد اکسترنال حاوی فیلم خود را به روتر وصل کنید. سپس می‌توانید مستقیماً آن فیلم ها را از هر جا که مایلید پخش کند. همچنین به دلیل وجود سه آنتن قوی، سیگنال های وای فای دورترین نقاط و گوشه های خانه شما نیز می‌رسد. از آنجایی که این روتر از حالت دوگانه پشتیبانی می کند برای استریم 4K نیز بسیار ایده آل در نظر گرفته می‌شود. تی پی لینک AC1750 از الکسا نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید آن را از طریق صدای خود کنترل کنید.


بیشتر بخوانید: آموزش نصب ویندوز روی مک


3) روتر ایسوس با پرینت سرور USB

روتر ایسوس با پرینت سرور USB
روتر ایسوس با پرینت سرور USB

یکی دیگر از روترهای عالی که می‌تواند به عنوان یک سرور چاپ عمل کند از برند ایسوس است و دارای رمزگذاری داخلی با تمام استانداردها از جمله 64 بیت WEP، 128 بیت WEP، WPA2 PSK و غیره است.

ایسوس با پرینت سرور USB از تمام نسخه های ویندوز از جمله ویندوز 10 و USB 3.0 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه گزینه خوبی برای به اشتراک گذاری رسانه و دستگاه های پرینتر در سراسر شبکه استفاده می‌شود. همچنین دارای رابط وب برای تنظیم بسیار آسان است. علاوه بر این شما می توانید آن را از طریق تلفن همراه خود از طریق برنامه ASUS Router کنترل کنید.

4) مودم تی پی لينک VR600 بی سيم VDSL2

مودم تی پی لينک VR600 بی سيم VDSL2
مودم تی پی لينک VR600 بی سيم VDSL2

مودم روتر تی پی لينک VR600 بی سيم VDSL2 با فناوری وای فای فوق سریع (300 مگابیت در ثانیه (2.4 گیگاهرتز) و 1300 مگابیت در ثانیه (5 گیگاهرتز)) برای بازی های آنلاین، پخش HD و دانلود فایل های بزرگ ایده آل است. این مودم دو بانده علاوه بر قابلیت پرینت سرور با داشتن سه آنتن جداشدنی اتصالات وایرلس پایدار و پوشش مطلوبی فراهم می‌کند و برد بیش‌تر و بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین استفاده از فناوری Beamforming، برد وایرلس و عملکرد را در باند 5 گیگاهرتز بهبود می‌بخشد.

شما با استفاده از برنامه تتر (Tether) نیز می‌توانید در دستگاه‌های iOS و اندروید به مودم خود دسترسی داشته باشید و آن  را مدیریت کنید. همان‌طور که ذکر شد، منحصربه فردترین ویژگی این مودم که استفاده از فناوری Advanced BeamForming است که وظیفه هدایت سیگنال را مستقیماً به سمت کلاینت‌هایی دارد که از طریق وای فای متصل هستند به جای پخش آن در کل شبکه (دقت داشته باشید که برای استفاده از این فناوری، اتصال بی سیم مشتریان باید آداپتورهای وای فای سازگار داشته باشند)

5) بهترین مودم روتر با قابلیت پرینت سرور؛ مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400 ورژن 3

مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400  ورژن 3
مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400  ورژن 3

اولین گزینه از این لیست، مودم VDSL تی پی لینک Archer VR400 ورژن 3 می‌باشد که از جدیدترین فناوری VDSL، سخت افزار قوی، حداکثر سرعت 867 مگابیت در ثانیه و 300 مگابیت در ثانیه به ترتیب با استفاده از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی بهره برده است.

بهره بردن از وای فای سریع، دو آنتن ثابت همه جهته، سازگاری استانداردهای VDSL2/ADSL2+/ADSL2/ADSL، قابلیت به کارگیری برای شبکه مش، داشتن پورت های گیگابیتی (10 برابر سریع‌تر از پورت‌های معمولی)، قابلیت راه‌اندازی و استفاده آسان از ویژگی‌های برتر این مودم است که علاوه بر پرینت سرور بودن آن را منحصر به فرد می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین مودم های شرکتی با قابلیت پرینت سرور!


جمع بندی مقاله بهترین روترها با قابلیت پرینت سرور

در این مقاله 5 تا از بهترین روتر ها با قابلیت پرینت سرور در سال 2022 را معرفی کردیم. در ادامه به ضرورت تهیه روتر با این قابلیت اشاره کردیم که به دلیل اینکه بسته های مخصوص پرینت نیز ابتدا باید قبل از رسیدن به پرینت سرور به روتر برسند با داشتن روتری با این قابلیت دیگر مجبور به تهیه دستگاه جداگانه ای نخواهید بود. اولین انتخاب از این فهرست روتر لینک سیس با قابلیت پرینت سرور یو اس بی بود که با پورت گیگابایتی نیز عرضه شده است.

در ادامه لیست روترهای تی پی لینک و ایسوس را داشتیم که هرکدام با ویژگی‌ منحصر به فرد خود گزینه مناسبی برای خرید یک روتر با قابلیت پرینت سرور بودند. در انتها امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها