انجمن صنعت مخابرات (TIA (Telecommunications Industry Association

انجمن صنعت مخابرات (TIA)

انجمن صنعت مخابرات (TIA (Telecommunications Industry Association

انجمن صنعت مخابرات (TIA) به منظور ایجاد استانداردهای داوطلبانه و اخلاقی صنعتی، برای طیف وسیعی از محصولات «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (TCI) با موسسه‌ی استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) همکاری دارد و در حال حاضر نماینده 400 شرکت است. انجمن صنعت ارتباطات (TIA) توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) برای توسعه استانداردهای صنعتی داوطلبانه و انضباطی برای طیف گسترده‌ای از محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تأیید شده است و در حال حاضر حدود 400 شرکت را تشکیل می‌دهد.

فهرست:

اداره‌ی تکنولوژی و استانداردهای انجمن صنعت مخابرات، 12 کمیته‌ی مهندسی را اداره می‌کند. این کمیته‌ها، دستورالعمل‌های مربوط به تجهیزات رادیو خصوصی، برج‌های تلفن همراه (دکل‌های BTS)، پایانه‌های داده، ماهواره، تجهیزات ترمینال تلفن (تجهیزاتی که در مراکز تلفن، صدا را انتقال می‌دهند)، دسترسی، دستگاه‌های (VOIP (voice over ip (تجهیزاتی که مکالمات را از طریق اینترنت انتقال می‌دهند)، کابل‌کشی‌های ساختار یافته، مراکز داده، ارتباطات تلفن‌های همراه، رسانه‌های چندگانه، سیستم‌های مانیتورینگ وسایل نقلیه که از تکنولوژی GPS در جهت ردیابی و موقعیت‌یابی و بررسی سرعت وسیله نقلیه، مراقبت‌های درمانی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (دستگاه‌هایی که به کمک فناوری‌های مبتنی بر IT و ارتباطات برای کنترل سلامتی انسان‌ها و وسایل استفاده می‌شود)، ارتباطات دستگاه به دستگاه (ارتباط مستقیم دستگاه‌ها چه به وسیله‌ی کابل شبکه و چه از طریق شبکه‌های بی‌سیم) و شبکه‌های هوشمند را توسعه می‌دهد را تولید می‌کنند.

در مجموع بیش از 500 مشارکت‌کننده‌ی فعال، سازندگان تجهیزات ارتباطی، ارائه‌دهندگان خدمات، سازمان‌های دولتی، مؤسسات دانشگاهی و کاربران نهایی در فرآیند تنظیم استانداردهای TIA سهیم هستند. همچنین این انجمن در راستای اطمینان از جهانی شدن این استانداردها با اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) و اتحادیه‌ی بین‌المللی الکترونیک (IEC) در ارتباط است.


حتما بخوانید : نحوه تغییر رمز وای فای


انجمن صنعت مخابرات (TIA (Telecommunications Industry Association
انجمن صنعت مخابرات (TIA (Telecommunications Industry Association

استانداردهای انجمن صنعت مخابرات TIA

متداول‌ترین استانداردهای اتخاذ شده توسط انجمن صنعت مخابرات عبارت‌اند از:

1. 942-TIA: استانداردهای زیرساختی مخابرات برای مراکز داده (دیتا سنترها)
2. TIA-568-C: استانداردهای کابل‌کشی مخابراتی که تقریباً برای تمام شبکه‌های صوتی، تصویری و داده‌ها استفاده می‌شوند
3. TIA-569-B: استانداردهای موجود برای گذرگاه‌ها و فضاهای مخابراتی در ساختمان‌های تجاری
4. TIA-B-607: استانداردهای اتصال به زمین
5. TIA-598-C: رنگ‌آمیزی‌های فیبرهای نوری
6. TIA-222-G: استانداردهای ساختاری برای سازه‌های حمایت‌کننده‌ی آنتن‌ها و آنتن‌ها
7. TIA-602-A: سیستم‌های انتقال داده و تجهیزات که استانداردهای پایه و متداول مجموعه دستورهای هایس را تعریف می‌کنند
8. TIA-102: ارتباطات سیار رادیویی برای امنیت عمومی (APCO/P25)

مشارکت در توسعه‌ی استانداردهای انجمن صنعت مخابرات

انجمن صنعت مخابرات، مهندسانی را که نماینده‌ی تولیدکنندگان هستند و کاربران محصولات و خدمات فناوری تجهیزات شبکه را (در هر دو بخش خصوصی و عمومی) تشویق می‌کند تا از طریق رأی دادن و پیشنهاد همکاری‌های فنی در ایجاد استانداردهای آینده دخیل باشند.

همکاری‌ها

انجمن TIA بخشی از پایه‌ی استانداردهای جهانی GSC است؛ GSC یک نیروی کار دستگاه به دستگاه را در جهت تقویت همکاری صنعت در استانداردها در بازارهای مختلف همچون سرمایه‌گذاری، بهداشت و درمان الکترونیکی، وسایل نقلیه متصل و ابراز مفید را استانداردسازی کرده است.

تدوین و تصویب قانون

انجمن صنعت مخابرات (TIA، E-LABEL Act (قانون H.R. 5161; 113th) را پشتیبانی می‌کند، این یک لایحه است که راهنمای کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، به تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی دارای صفحه‌نمایش، این امکان را می‌دهد که اطلاعات لازم خود دستگاه را به جای چسباندن برچسب اطلاعات بر روی بدنه‌ی دستگاه، بر روی صفحه‌نمایش، نمایش دهد. آقای گرنت شیفرت اذعان می‌کند که امر ِ اجازه دادن به تولیدکننده که از برچسب‌های الکترونیکی استفاده کند، مشکلات فنی و قانون ممکن را برای تولیدکننده تسهیل می‌کند و موجب تسهیل دسترسی مصرف‌کننده به اطلاعات ضروری می‌گردد.


حتما بخوانید:

مودم کابلی چیست ؟ آشنایی با تلویزیون کابلی


 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها