تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت چیست

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین مداربسته دام و بولت هر دو به منظور ایجاد پوشش‌های امنیتی استفاده می‌شوند و در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت را از لحاظ شکل ظاهری گرفته تا نحوه عملکرد آن‌ها بررسی کنیم تا شما عزیزان بتوانید با توجه به نیاز خود، یک محصول مناسب را خریداری نمایید.

فهرست:


حتما بخوانید: تفاوت دوربین ‌مداربسته بی‌سیم و سیمی


دوربین مداربسته بولت و دام از نظر شکل ظاهری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بدنه دوربین مداربسته بولت به شکل استوانه‌ای بوده و جنس پوشش خارجی آن‌ها اغلب از فلز است. طراحی این محصول به گونه‌ای است که فضای بیشتری را اشغال می‌کند و به همین خاطر، معمولا در محیط‌های داخلی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته دیگری که در رابطه با این دستگاه وجود دارد این است که به سبب بیرون ماندن سیم‌های آن، یک ظاهر ناخوشایند دارد و برای محیط‌های داخلی مناسب نیست.

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت
تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

 

در مقابل، دوربین مداربسته دام به شکل گنبدی طراحی شده است و همین ویژگی باعث می‌شود که برای نصب به فضای کمتری احتیاج داشته باشد. بدنه این دستگاه معمولا از جنس فلز یا پلاستیک بوده و به خاطر طراحی بهینه‌اش، سازگاری بیشتری با محیط‌های داخلی مانند داخل فروشگاه، بانک، ادارات و…دارد. ویژگی دیگر محصول نامبرده این است که سیم‌های آن به سادگی قابل پنهان کردن هستند که باعث می‌شود یک ظاهر جمع و جورتر داشته باشد.

” از توضیح فوق این نتیجه حاصل می‌شود که با توجه به تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از لحاظ ظاهری، بهتر است برای محیط‌های داخلی از دام و برای نظارت بر محیط‌های خارجی از بولت استفاده کنید. “


حتما بخوانید: تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپیددام


تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر کاربرد چیست؟

دوربین بولت دارای یک بدنه ضد آب است و همین ویژگی باعث می‌شود که بتوان آن را با خیال راحت در بیرون از ساختمان نصب کرد. علاوه بر این، می‌توان آن را روی دیوار نیز قرار داد و در محیط‌های تجاری، اداری، پارکینگ‌ها و… به کار گرفت.
این دستگاه در اندازه‌های بزرگتری ساخته می‌شود، به همین خاطر در هر حالتی قابل رویت بوده و توصیه می‌شود در مکان‌های داخلی از آن استفاده نکنید. همچنین لنز بزرگی دارد و می‌توان از طریق آن فواصل دورتر را نیز مشاهده کرد.

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت
تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین‌های دام نیز بیشتر به منظور پوشش محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در برابر نوسانات دمایی و شرایط سخت آب و هوایی مقاومت چندانی ندارند. این دستگاه را می‌توان روی سقف نصب کرده و تردد کارکنان یا مشتریان را کنترل نمود.
از آنجا که این دوربین در یک محفظه شیشه‌ای قرار گرفته است، زاویه فیلمبرداری آن قابل مشاهده نبوده و به همین خاطر، برای استفاده در مکان‌هایی مانند فروشگاه یا بانک گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد. همچنین لنز آن کوچک است و قابلیت ضبط تصاویر در فواصل طولانی را ندارد.

آیا دوربین مداربسته دام و بولت از لحاظ مقاومت تفاوت دارند؟

این دو دستگاه از لحاظ مقاومت تفاوت زیادی ندارند، اما دوربین مداربسته دام به خاطر شکل ظاهری‌اش به راحتی قابل رویت خواهد بود و ممکن است خرابکاران به آن آسیب بزنند. در حالت کلی، توصیه می‌شود که دوربین بولت را در ارتفاع زیاد و دوربین دام را در ارتفاع کم نصب کنید.

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از لحاظ قدرت دید در شب

تفاوت این دو دستگاه از لحاظ دید در شب به قدری زیاد نیست که آن‌ها را از هم متمایز کند و هر دوی آن ها از قابلیت IR پشتیبانی می‌کنند. اما معمولا دوربین‌های دام از این نظر کمی ضعیف‌تر هستند و برای جبران این ضعف می‌توان یک پروژکتور مادون قرمز در نزدیکی آن‌ها قرار داد.


حتما بخوانید: معرفی دوربین مداربسته دید در شب


تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت
تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر نوع لنز

_این دو محصول از لحاظ نوع لنز تفاوتی ندارند و هر دوی آن‌ها در دو نوع لنز ثابت و لنز متغیر (وریفوکال) تولید می‌شوند. علاوه براین، هم دوربین‌های دام و هم دوربین‌های بولت در نوع سیمی و بی‌سیم در بازار موجود هستند.

_لنز دوربین دام به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید از طریق آن تمامی زوایا را کنترل کنید، اما دوربین‌های بولت تنها قابلیت ضبط تصاویر در یک جهت مشخص را دارند.

 در پایان این نکته را نیز اضافه کنیم که دوربین‌های بولت نسبت به دوربین‌های دام کمی گران‌تر هستند. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا تفاوت دوربین‌های مداربسته دام و بولت را به خوبی درک کرده و یک دستگاه متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها