معرفی دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب

اصلی‌ترین هدف استفاده از دوربین مداربسته دید در شب  ایجاد و حفظ امنیت در شب می‌باشد که در انتخاب آن باید اطلاعات کافی داشته باشیم. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی دوربین مداربسته دید در شب، نحوه عملکرد و ویژگی‌های آن، مزایای استفاده از دوربین مداربسته دید در شب، نکات مهم هنگام خرید آن و همچنین معرفی تعدادی از بهترین دوربین‌های دید در شب که علاوه بر کیفیت و قابلیت بالا، از قیمت مناسبی برخوردارند، بپردازیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست:


حتما بخوانید: تفاوت دوربین ‌مداربسته بی‌سیم و سیمی


دوربین مدار‌بسته دید در شب چیست؟

در پاسخ به این سوال بهترین تعریف این گونه بیان شده است: ” ثبت تصاویر در شرایطی که میزان روشنایی و نور کم‌ترین اهمیت را داشته باشند، به بیان دیگر  دوربین مداربسته دید در شب که با نام مادون قرمز شناخته شده است قابلیت تصویر برداری دقیق را در کمترین حد روشنایی دارد. “

وجود دوربین مداربسته دید در شب این شرایط را برای افراد فراهم می‌کند که در هنگام شب با توجه به کمبود نور و روشنایی تصاویر دقیقی از تمام وقایع ثبت کنند، این فرآیند سبب شده که دوربین مذکور از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

معرفی دوربین مداربسته دید در شب
معرفی دوربین مداربسته دید در شب

نحوه عملکرد دوربین مداربسته دید در شب به چه صورت می‌باشد؟

اشعه‌های مادون قرمز به عنوان اصلی‌ترین بخش دوربین مداربسته دید در شب شناخته شده‌اند و قابلیت شناسایی همه چیز را بر اساس میزان حرارتی که از خود ساطع می‌کنند، دارند البته طول موج و فرکانس مادون قرمز متفاوت‌تر از نوری است که قابل دیدن با چشم انسان باشد.
ثبت و ضبط تصاویر به واسطه دوربین‌های مذکور اغلب به دو روش تقویت نور و حرارتی صورت می‌پذیرد.

  • روش اول:

با توجه به تکنولوژی‌های موجود در ساخت دوربین مداربسته دید در شب این امکان فراهم شده که به واسطه تجمع و تقویت نورهای ضعیف با فرکانس پایین تصاویر موجود در کمترین شرایط نوری ضبط شود.


حتما بخوانید: دوربین مدار‌بسته مخفی( جاسوسی )


  • روش دوم:

در این روش نقطه اصلی و قابل بررسی حرارت منتشر شده از افراد و اشیا در حال حرکت است، به این صورت که با تجمع نور مادون قرمز و حرارت انتشار یافته سایه‌ها و نقطه‌های بزرگ قرمز رنگی قابل رویت می‌باشند.

دوربین مداربسته دید در شب از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

با توجه به نوع عملکرد‌های متفاوت دوربین مداربسته دید در شب لازم است در رابطه با ویژگی‌های منحصر به فرد آن نیز آشنا شوید.

  • گستره دید

یکی از ویژگی‌های برتر و قابل ذکر دوربین مداربسته دید در شب، گستردگی و وسعت دید آن می‌باشد. توجه داشته باشید که وسعت دید سبب ثبت تصاویر دقیق‌تر می‌شود چرا که نمایش تصاویر در عمق تاریکی نیاز به تلاش بیشتری دارد.

  • وضوح تصویر

مهم‌ترین نکته در ثبت تصاویر با دقت بیشتر و جزئیات دقیق‌تر میزان رزولوشن دوربین مورد استفاده می‌باشد. وضوح تصاویر و کیفیت آن‌ها در عمق تاریکی به میزان رزولوشن دوربین مداربسته دید در شب بستگی خواهد داشت.

وضوح تصویر دوربین مداربسته دید در شب
وضوح تصویر دوربین مداربسته دید در شب
  • حسگر نوری

حسگرهای مادون قرمز و تعداد  LED‌های موجود در دوربین مداربسته به عنوان مشخصه اصلی برای وضوح تصاویر و موجب دید در شب می‌شود. ایجاد طول موج‌های فراوان به واسطه  LED سبب تولید و ثبت تصاویر با کیفیت و دقیق‌تر می‌شود.

استفاده از دوربین مداربسته دید در شب چه مزایایی دارد؟

دوربین مداربسته دید در شب با قابلیت نمایش و ثبت تصاویر این امکان را فراهم می‌کند که در غیاب افراد ناظر به نحوی از مکان مورد نظر مراقبت‌های ویژه صورت پذیرد، علاوه بر این استفاده از دوربین مذکور دارای مزایای متفاوتی است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ایجاد ذهنیت:

در اولین قدم می‌توان دوربین مداربسته دید در شب را به عنوان یکی از دلایل کاهش جرم و جنایت دانست زیرا این امکان را فراهم می‌کند که تمامی وقایع را بدون کم و کاست ثبت خواهد کرد.

استفاده از دوربین مداربسته دید در شب چه مزایایی دارد؟
استفاده از دوربین مداربسته دید در شب چه مزایایی دارد؟
  • ردیابی:

تصور کنید که جرمی رخ داده اما شاهدی زنده برای اعترافات وجود ندارد، تصاویر ضبط شده می‌تواند به عنوان شاهدی زنده، گویای همه چیز باشد.

  • مدیریت بهتر:

ثبت تصاویر داخلی یک سازمان امنیتی به عنوان مهم‌ترین بخش محافظت اطلاعات قابل استفاده می‌باشد، به علاوه دوربین مداربسته دید در شب قابلیت اتصال و ارسال تصاویر ضیط شده را فراهم نموده است و همین سبب شده مدیران تمامی وقایع را از دور نظاره‌گر باشند.

  • امنیت اطلاعات:

استفاده از دوربین دید در شب قابلیت ثبت تصاویر را دارد اما در صورت همراهی آن با سایر تجهیزات امنیتی این امکان را فراهم نموده که از سرقت اطلاعات امنیتی، اموال، اسناد و… جلوگیری شود.

بهترین دوربین‌های دید در شب کدام‌اند؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین دوربین‌های دید در شب موجود در بازار بپردازیم که علاوه بر کیفیت و قابلیت‌هایی که دارند، از قیمت مناسبی هم برخوردارند. اگر بخواهیم به طور کلی از لحاظ نوع برند بهترین دوربین را انتخاب کنیم بدون شک دوربین مداربسته هایک ویژن، دوربین مداربسته داهوا و همچنین هایلوک، اولویت انتخاب ماست. هایک ویژن، داهوا و هایلوک نام 3 برند معتبر و از جمله بزرگترین تولید کنندگان سیستم‌های حفاظتی مطرح دنیا هستند. که قیمت مقرون به صرفه در کنار کیفیت و کارایی بسیار بالا از جمله ویژگی‌های بارز این 3 برند است. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین دوربین‌های دید در شب می‌پردازیم.

دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE56D0T-IT3E:

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE56D0T-IT3E از پرفروش ترین محصولات سری توربو اچ دی کمپانی هایک ویژن می‌باشد که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است.

دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE56D0T-IT3E
دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE56D0T-IT3E

این دوربین مداربسته دارای لنز ثابت با وضوح 2 مگاپیکسل از نوع توربو اچ دی می‌باشد. که از قابلیت چرخش به صورت Tilt و Pan برخوردار است. همچنین قابلیت دید در شب این دوربین به وسیله فناوری پیشرفته مادون قرمز EXIR 2.0، تا 40 متر پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند بصورت 25 فریم بر ثانیه در کیفیت 1080P تصویر برداری کند. فیلتر BLC و ICR سبب بهبود کیفیت تصویر دوربین در روز و شب می‌شود.

دوربین مداربسته آنالوگ دام داهوا مدل DH-HAC-HDW1400MP:

دوربین مداربسته داهوا مدل DH-HAC-HDW1400MP یکی از پرفروش‌ترین و با کیفیت‌ترین در عین حال ارزان‌ترین قیمت، نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

دوربین مداربسته آنالوگ دام داهوا مدل DH-HAC-HDW1400MP
دوربین مداربسته آنالوگ دام داهوا مدل DH-HAC-HDW1400MP

این دوربین مداربسته دارای لنز ثابت با وضوح 4 مگاپیکسل و فاصله کانونی ثابت 3.6 میلی متری می‌باشد. همچنین از استاندارد مقاومتی IP67 بهره می‌برد و علاوه بر اینکه از ورود رطوبت جلو گیری می‌کند، قادر به کنترل گرد و غبار محیطی نیز هست تا افت کیفیتی در انتقال تصاویر مشاهده نشود.

دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IR:

دوربین 2 مگاپیکسلی هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IR یک دوربین مینی بولت است. این دوربین با وجود اندازه کوچکش یک چیپ تصویر 2 مگاپیکسلی دارد و تصویر بسیار قابل قبولی را ایجاد می‌کند.

دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IR
دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IR

از نقاط قوت این دوربین می‌توان به ضدآب و گرد غبار بودن بدنه آن و قیمت بسیار ارزان آن با توجه به کیفیت تصویرش اشاره کرد. البته این دوربین با توجه به برد دید در شب پایین برای نصب در محیط های بزرگ مناسب نیست و کاربرد اصلی آن پوشش محیط‌ های کوچک بیرونی مثل حیاط ساختمان هاست.


حتما بخوانید: انواع دوربین مدار‌بسته و راهنمای انتخاب دوربین مناسب


هنگام خرید دوربین مداربسته دید در شب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب به اولویت‌های خود دقت کنید، با توجه به نکات زیر می‌تواند بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • رنگی یا سیاه و سفید

میزان نور محیطی که به عنوان فضایی برای نصب دوربین مداربسته دید در شب انتخاب شده به عنوان کلیدی‌ترین نکته در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب در انواع مختلف رنگی و سیاه و سفید آن می‌باشد.
رزولوشن بالای دوربین‌های رنگی این قابلیت را فراهم می‌کند که در محیط‌هایی با نور مناسب تصاویر کامل و با جزئیات بسیار شفاف ثبت و ضبط شود.

هنگام خرید دوربین مداربسته دید در شب باید به چه نکاتی توجه کرد؟
هنگام خرید دوربین مداربسته دید در شب باید به چه نکاتی توجه کرد؟
  • تشخیص نور

میزان تشخیص نور با چشم مسطح یا همان لوکس یکی دیگر از نکاتی می‌باشد که در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب باید به آن توجه داشت. در انواع رنگی این محصول میزان لوکس از یک تا چهار متغیر است و این میزان در نوع سیاه و سفید که متناسب با شرایط نور کم هستند، کمتر می‌باشد با این حال قادر هستند تصاور دقیق‌تری ثبت نمایند.

  • اتصال سیستم

این قسمت با توجه به نیاز کاربران انتخاب می‌شود، به این معنی که برحسب خواسته افراد دوربین مداربسته دید در شب بی‌سیم و یا با اتصالات سیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از نوع اتصال با سیم این محصول اغلب در موقعیت‌های خارجی و مکان‌های وسیع بهره می‌گیرند، وجود فیلتر مادون قرمز موجب می‌شود که تصاویر یکپارچه، با کیفیت و کاملا رنگی باشد.

جمع بندی:

در این مقاله به معرفی دوربین دید در شب، نحوه عملکرد و ویژگی‌های آن، مزایای استفاده از دوربین مداربسته دید در شب، نکات مهم هنگام خرید آن و همچنین معرفی تعدادی از بهترین دوربین‌های دید در شب که علاوه بر کیفیت و قابلیت بالا، از قیمت مناسبی برخوردارند، پرداختیم. با توجه به مطالب گفته شده به راحتی می‌توانید دوربین مداربسته مورد نظرتان را انتخاب و خرید کنید. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها