روتر میکروتیک چیست؟ (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف)

معرفی روتر های میکروتیک

معرفی روترهای میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف)

در این مقاله قصد داریم موضوع معرفی روتر های میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) را مورد بررسی قرار دهیم. نکته بسیار مهمی که قبل از بیان هر مطلبی باید به آن توجه داشته باشید، این است که در ابتدا با مفهوم کلی روتر که یکی از تجهیزات شبکه محسوب می شود، آشنا شوید و سپس توضیح اجمالی هم در رابطه با شرکت میکروتیک ارائه دهیم و سپس موضوع اصلی یعنی معرفی روتر های میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) را به طور کامل و جامع شرح دهیم.

فهرست:

معرفی روتر های میکروتیک

در ابتدا توجه داشته باشید که روتر ها سخت افزارهایی هستند که در شبکه به کار می روند. روتر ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها کاربرد خاصی هم برای خود دارند، اما اصلی ترین کاربرد روتر را می توان این مورد دانست که وسیله های دیگر را هم به شبکه متصل می کند و با استفاده از IP هایی سبب می شود که از رسیدن و صحیح رسیدن داده به مقصد اطمینان حاصل کنیم.

موضوع دیگری که قبل از معرفی روترهای میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) باید به آن بپردازیم، توضیح اجمالی دررابطه با شرکت میکروتیک است. شرکت میکروتیک در سال 1996 در کشور لتونی تاسیس شد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که این شرکت در ابتدا با هدف طراحی و ساخت انواع روتر فعالیت خود را آغاز کرد، اما درادامه موفق به طراحی سیستم عاملی بر پایه هسته لینوکس هم شد.

نکته بسیارمهمی که دررابطه با روترهای شرکت میکروتیک باید به آن اشاره کنیم این است که کیفیت بسیار بالایی دارند، البته توجه داشته باشید کیفیت درروترها مفهومی کلی است که در ادامه آن را به طور کامل شرح خواهیم داد، همان‌طور که گفتیم دررابطه با شرکت میکروتیک توضیحی اجمالی خواهیم داد و به موضوع اصلی یعنی معرفی روترهای میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید:‌ روتر چیست؟ همه چیز درباره روتر!


معرفی روتر های میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف)

همان‌طور که در مطالب بالا هم به این نکته اشاره کردیم، روترهای تولید شده در شرکت میکروتیک کیفیت بالایی دارند. این روترها درزمان بسیار کمی و به آسانی راه اندازی می‌شوند، عملکرد قابل قبولی هم دارند، یعنی اطلاعات را با سرعت بالایی می توانند منتقل کنند. نکته مهمی که در این باره باید به آن توجه داشته باشید این است که قیمت نهایی روترهای شرکت میکروتیک نسبت به عملکرد آن ها به صرفه است و هر کسی قادر به خریداری و تهیه آن می باشد.


برای مطالعه بیشتر:

روتر وایرلس چیست؟ آشنایی با انواع روتر بی‌سیم


 

معرفی روتر های میکروتیک

اگر بخواهیم به معرفی روتر های میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) بپردازیم، باید بگوییم، این روتر ها به چهار گروه کلی تقسیم می شوند که هر یک از آن ها ویژگی‌های خاص خود را دارد. در ادامه ی ویژگی های روترها، هر یک از این چهار گروه را به طور کامل شرح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

سری اول 3DIGIT:

این روتر ها را می توان در گروه کلی روتر های RB951Ui-2HnD جای داد، یعنی ویژگی های این روتر را دارند، نکته مهمی که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید، عدد 951 است که معنی خاصی دارد. لازم به ذکر است که روتر هم مانند دیگر وسیله های تولیدی یک، سری ساخت دارد، در این نمونه عدد 9 نشان دهنده سری ساخت مخصوص روتر است. همانطور که می دانید تعداد پورت های Ethernet هر روتر با دیگر تفاوت دارد، در این مدل عدد 5 به ما می گویید که روتر دارای 5 پورت Ethernet است.

نکته مهمی که در ادامه معرفی روترهای میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) باید به آن توجه داشته باشید این است که عدد یک در نمونه ذکر شده بالا مشخص کننده تعداد کارت‌های شبکه وایرلس می‌باشد که روتر پشتیبانی می کند. در رابطه با سبک معماری تولید روتر فوق هم باید بگوییم که از نوع SMIPS است.

سری دوم 4DIGIT:

این گروه از روترها هم انواع مختلفی دارند که دارای ویژگی های خاصی هم هستند. به عنوان مثال روتر RB2011Ui-2HnD یکی از مدل هایی است که در این گروه جای می گیرد. در نام این روتر هم یک عدد وجود دارد، به این نکته مهم توجه داشته باشید که این عدد سال تولید روتر را بیان می کند.

سری سوم Naming:

نکته بسیار مهمی که در رابطه با روترهای این سری باید به آن اشاره کنیم، وایرلس یا بی‌سیم بودن آن‌ها است. اگر بخواهیم یکی از مدل های این گروه را نام ببریم، روتر Metal انتخاب خوبی خواهد بود.

سری چهارم Cloud Core Router:

از اصلی ترین ویژگی‌های روترهای این گروه باید به سرعت پردازش بسیار بالای آن ها اشاره کنیم. توجه داشته باشید که این سرعت بالای پردازش سبب شده است که روترهای فوق انتخاب خوبی برای شبکه‌های بزرگ باشند. یکی از معروف ترین مدل‌های این گروه روترهای CCR1009-8G-S-ST هستند که مانند دیگر هم گروهی‌های خود سرعت بالایی در انتقال و پردازش اطلاعات دارند.

در ابتدای مقاله به این مورد اشاره کردیم که موضوع اصلی این مطلب، بحث در رابطه با معرفی روترهای میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) می‌باشد. در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که چهار سری روترهای میکروتیک را با توضیحاتی اجمالی در رابطه با آن شرح دهیم، در ادامه قصد داریم که بعضی از انواع مختلف مدل های روتر های ساخته شده شرکت میکروتیک را ذکر کنیم، پس پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

معرفی روتر های میکروتیک

  • RB133C
  • RB450
  • RB411
  • RB493
  • RB433
  • 433AH
  • RB600A
  • RB1000

مدل های ذکر شده در بالا تعدادی از معروف ترین انواع روتر های ساخته شده در شرکت میکروتیک هستند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد. نکته مهمی که در رابطه با معرفی روترهای میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر چه هرروتری بنا به معماری خاص یا گروه ویژه خود، ممکن است ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد، اما عملکرد همه آن ها قابل قبول است.

در این مقاله موضوع معرفی روترهای میکروتیک (معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف) را بررسی کردیم، امیدواریم که از خواندن آن لذت برده باشید.

4.9/5 - (20 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها
Arash maghsudi
Arash maghsudi
1 سال پیش

سلام سید تشکر بابت مقاله های خوبتون من مودم فیبر نوری هواوی دارم میخوام vpn روش ست کنم تو یه پست فرموده بودید باید میکروتک تهیه کرد میشه بیشتر راهنمایی کنید

رضا میرزایی
رضا میرزایی
1 سال پیش
پاسخ به   Arash maghsudi

سلام
بله برای بهره مندی از VPN باید روتر میکروتیک خریداری کنید سپس VPN رو روی اون ست کنید

Ali
Ali
2 سال پیش

کار میکروتیک خیلی درسته 👍🏻👍🏻👍🏻

مینا صادقی
مینا صادقی
2 سال پیش

خیلی ممنون از مقالاتتون

سیدحامد علوی
سیدحامد علوی
2 سال پیش
پاسخ به   مینا صادقی

خواهش میکنم