آشنایی با کیستون شبکه متا الکترونیک

آشنایی با کیستون شبکه متا الکترونیک

کیستون شبکه متا الکترونیک از محصولات شرکت آلمانی متا الکترونیک MATA Electronic است که در تنوع و امکانات بیشماری به بازار عرضه شده است. قابل ذکر است که با توجه به رشد چشمگیر شبکه های کامپیوتری در چند سال اخیر و نیاز مبرم به تجهیزات با کیفیت و نمایندگی معتبر تجهیزات شبکه، برند متا الکترونیک آلمان حوزه فعالیت خود را در ایران گسترش داده است و محصولات و تجهیزات پسیو شبکه خود را تحت لیسانس MATA GMBH آلمان عرضه کرده است. با ما همراه باشید تا با انواع کیستون شبکه متا الکترونیک و مزیت‌های هرکدام آشنا شوید.

فهرست:

آشنایی شرکت متا الکترونیک Mata Electronic:

برند متا الکترونیک با بیش از 10 سال سابقه تولید در حال فعالیت در زمینه الکترونیکی و مخابراتی است. این محصولات شامل انواع تجهیزات شبکه، تجهیزات پسیو شبکه و کابل شبکه است. که با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید و عرضه می‌شوند. علاوه‌ بر کیفیت، قیمت مناسب و ثبات قیمت‌های محصولات برند متا الکترونیک آن را به انتخابی مطمئن برای خرید تبدیل می‌کند.

تجهیزات برند متا الکترونیک:

برند متا Mata محصولات متنوعی را ارائه داده است که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابل متا الکترونیک (MATA electronic Cable )
  • پچ کورد شبکه متا الکترونیک (MATA electronic Patch cord)
  • فیس پلیت متا الکترونیک (MATA electronic Faceplate)
  • کیستون شبکه متا الکترونیک (MATA electronic Keystone)
  • پچ پنل شبکه متا الکترونیک (MATA electronic Patch Panel)
  • نگهدارنده کابل متا الکترونیک (MATA electronic Cable Management)
  • رک متا الکترونیک (MATA electronic Rack)

انواع کیستون متا الکترونیک:

کیستون (Keystone) شبکه متا الکترونیک برای اتصال انواع روتر، مودم، سوییچ شبکه به پچ پنل شبکه یا پریزهای روکار استفاده می‌شود. این ماژول در واقع مادگی کابل شبکه است و کاربر می‌تواند از آن برای فراهم آوردن محل نصب سوکت استفاده کند. کیستون‌های متا الکترونیک در 2 رده CAT5e و CAT6 موجود می‌باشند. تمام کیستون‌های متا الکترونیک دارای جدول رنگ می‌باشد که شما را نسبت به شیوه‌ی صحیح اتصال کابل‌ها به کیستون راهنمایی می‌کند.

کیستون متا الکترونیک در 2 نوع شیلد دار و بدون شیلد و در 2 مدل 90 درجه و 180 درجه موجود می‌باشد.

کاربرد: کیستون های 90 درجه مناسب برای انواع باکس های روکار و 180 درجه مناسب برای انواع پچ پنل می‌باشد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با کیستون شبکه SFTP و ویژگی‌های آن


جک کیستون کوپلر متا الکترونیک:

یکی از معضلاتی که هنگام استفاده از کابل های شبکه به آن بر می خوریم داشتن کابل های کوتاه است. کیستون کوپلر متا الکترونیک این معضل را حل کرده است به گونه ای که دو سر RJ45 دارد و دو کابل را به هم متصل می‌کند. در این صورت دیگر شما نیازی به جایگزینی کابل بلند به جای کابل کوتاه نیستید و می‌توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. کیستون کوپلر متا الکترونیک در 2 نوع شیلد دار و بدون شیلد موجود می‌باشد.

کیستون های TOOLLESS یا اسپیرال متا الکترونیک:

کیستون اسپیرال (Toolless) متا الکترونیک به ابزاری برای نصب شدن احتیاج ندارد و قابلیت قفل شدن دارد. به همین دلیل استفاده از آن آسان و کاربردی‌تر می‌باشد. کیستون‌های TOOLLESS متا الکترونیک برای پانچ کردن نیاز به هیچگونه ابزاری ندارد.

جک‌ های کیستون بدون ابزار دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • کلاهک لولایی (90 درجه یا 180 درجه) که برای فشار دادن سیم‌های هادی به شاخک‌های فلزی IDC (اتصال جابجایی عایق) استفاده می‌شود.
  • کلاهک سیم‌کشی با کد رنگی مجزا برای از پیش قرار دادن سیم‌های هادی به ترتیب مناسب استفاده می‌شود.
  • وجود بست برای بسته و محکم نگه داشتن مکانیزم

جک کیستون قفلی متا الکترونیک:

LocJack یا جک کیستون قفلی در رده‌ های CAT5E/CAT6 موجود است که برای ایمن کردن کابل و داده ها استفاده می‌شود.

کیستون شبکه متا الکترونیک CAT5e:

کیستون شبکه متا الکترونیک CAT5e
کیستون شبکه متا الکترونیک CAT5e

کیستون شبکه متا الکترونیک CAT5e  از برند متا الکترونیک فاقد پوشش فلزی می باشد و در دسته بندی کیستون‌های CAT5e قرار می‌گیرد. کیستون متا CAT5e ازفرکانس 155 مگاهرتز و پهنای باند 1 گیگابیت بر ثانیه برخوردار می‌باشد.

کیستون متا الکترونیک CAT6 UTP:

کیستون متا الکترونیک CAT6 UTP
کیستون متا الکترونیک CAT6 UTP

کیستون شبکه متا الکترونیک CAT6 UTP برای شبکه، انتقال داده و خطوط تلفن استفاده می‌شود. کیستون های CAT6 در برنامه‌های شبکه استفاده می‌شوند و به طور خاص برای برنامه‌های اترنت گیگابیتی طراحی شده اند. آن‌ها با نرخ انتقال داده بالا کار می‌کنند و با محصولات خودپرداز و سرعت گیگابیت کار می‌کنند. کیستون شبکه CAT6 UTP با پشتیبانی از نرخ تبادل اطلاعات بالا، از پرکاربرد ترین کیستون شبکه به حساب می‌آید. کیستون‌های UTP دارای دو قسمت هستند، یک بخش همان قسمت اصلی کیستون است و یک قسمت پلاستیکی که به جهت پانچ کردن کابل بر روی کیستون بکار برده می‌شود. زاویه 180 درجه و جنس پلاستیکی بدنه این کیستون از دیگر مشخصه هایش می‌باشد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با کیستون دی لینک (Dlink)


کیستون اسپیرال متا الکترونیک CAT6 UTP:

کیستون شبکه اسپیرال متا الکترونیک CAT6 UTP از نوع اسپیرال بوده و به ابزاری برای نصب شدن احتیاج ندارد و قابلیت قفل شدن دارد، به همین دلیل استفاده از آن آسان و کاربردی‌تر می‌باشد. کیستون CAT6 UTP به عبارتی یک قطعه در ابعاد کوچک است که براساس آخرین استانداردهای بین المللی کابل کشی CAT6 طراحی شده و از سرعت انتقال داده 1 گیگا بر ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرتز حمایت می کند.

ویژگی‌ها:

  • تحت لیسانس آلمان
  • تضمین تست فلوک

جمع‌بندی:

با مقالۀ آشنایی با کیستون شبکه متا الکترونیک با کیستون متا MATA که یکی ااز محصولات شرکت آلمانی متا الکترونیک MATA Electronic است، آشنا شدیم. همچنین با انواع کیستون های این برند از جمله کیستون کوپلر، کیستون TOOLLESS، جک کیستون قفلی آشنا شدیم. در کل این برند محصولات متنوع، پرکاربرد و مقرون به صرفه‌ای رو تولید می‌کنند که در مقابل رقبای دیگر حرفی برای گفتن دارد. از همراهی شما سپاس گزاریم.


بیشتر بخوانید: کیستون چیست و چه کاربرد هایی دارد؟


همچنین شما می‌توانید با مرکز مشاوره و راهنمایی تیم برقچی با شماره 35000020-021 در تماس باشید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها