معرفی برند لگراند (Legrand)

معرفی برند لگراند (Legrand)

معرفی برند لگراند (Legrand)

برند فرانسوی لگراند (Legrand) یک شرکت مطرح در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می باشد که در زمینه تولید تجهیزات شبکه یکی از بزرگترین شرکت های جهان به شمار می رود. طبق آمار اعلام شده در سال 2011 تجهیزات شبکه برند لگراند (Legrand) بیست درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می داد.

تجهیزات شبکه شرکت لگراند (Legrand) در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۰ درصد از این بازار را در دست داشتند. کابل شبکه لگراند ، تجهیزات کابل کشی، سوکت های شبکه، رک شبکه و اتاقهای سرور، پچ پنل، تجهیزات فیبر نوری تنها بخشی از محصولات این برند را شامل می شود چراکه این برند دارای تنوع و گستردگی بسیار در محصولات خود در حوزه ی تجهیزات شبکه می باشد.

در حال حاضر برند لگراند (Legrand) در زمینه مدیریت کابل کشی بالغ بر ۱۵ درصد از بازار جهانی را در دست دارد و در واقع ۷۵ درصد از درآمد خود را از این راه به دست می آورد. فروش تجهیزات شبکه لگراند رتبه ی دوم را در بازار بزرگی مانند هند کسب کرده است. از فعالیت های اصلی این برند محبوب می توان در زمینه های مختلف مانند انرژی، سیستم های ساختمانی، توزیع نیرو و تجهیزات نصب و سیم کشی نام برد.

بر اساس آمار منتشر شده حدود ۳۷۰۰۰ کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند. همچنین در سال ۲۰۱۷ درآمد لگراند برابر با ۵.۵۲ میلیارد دلار و سود خالص آن ۷۱۱ میلیون دلار برآورد شد.

تاریخچه برند لگراند (Legrand)

شرکت لگراند (Legrand) در سال ۱۸۶۵ تاسیس گردید. در ابتدا این شرکت در زمینه تولید محصولات چینی فعالیت می کرد. ۱۹۰۴ : با خریداری این شرکت توسط فردی به اسم فردریک لگراند شرکت به نام لگراند نامگذاری شد.

۱۹۱۹: همکاری Legrand با صنعتگری به نام جین موندوت کلید خورد. این صنعتگر به ساخت کلیدهای الکتریکی با استفاده از چینی و سرامیک مشغول بود. در آن زمان به دلیل عدم وجود پلاستیک از چینی به عنوان عایق استفاده می شد

۱۹۴۹: هدف برند لگراند (Legrand) به تمرکز بر روی تجهیزات سیم کشی الکتریکی تغییر یافت. فعالیت های این شرکت به سرعت در زمینه پوشش محصولات حفاظتی الکتریکی، محصولات مدیریت کابل کشی و لامپ های هشداردهنده گسترش پیدا کرد تا جایی که هم اکنون این برند تولید کننده بیش از ۱۵۰۰۰۰ محصول است که به بیش از ۱۸۰ کشور جهان صادر می شوند.

۱۹۶۶: افتتاح نخستین کارخانه لگراند در خارج از فرانسه (بلژیک)

۱۹۷۷: گسترش فعالیت های لگراند فراتر از کشورهای اروپایی مانند برزیل

۱۹۸۴: تاسیس اولین کارخانه شرکت legarnd در آمریکا

۱۹۸۹ تا ۲۰۰۸: خریداری شرکت های بزرگ، موفق و برجسته در زمینه تجهیزات الکتریکی و کابل کشی از جمله Bticino ایتالیا،  Ortronics آمریکا، گروه ICM و …

سال ۲۰۰۹: رویایی با مشکلات و بحران های اقتصادی و روند نزولی سهام و درآمد شرکت تا سال ۲۰۱۰.

سال ۲۰۱۰: مجددا پیشرفت های لگراند در صنعت تجهیزات الکتریکی و شبکه، روند صعودی خود را در پیش گرفت.

سال ۲۰۱۸: در حال حاضر این شرکت به استراتژی خرید شرکت های کوچک و بزرگ پایبند مانده است و جزء برندهای اصلی در حوزه تجهیزات الکتریکی و شبکه در جهان می باشد.

محصولات برند لگراند (Legrand)

دسته بندی محصولات شرکت لگراند (Legrand) به صورت کلی به شکل زیر می‌باشد:

  • سیستم های شبکه و ساختمانی
  • تجهیزات سیم کشی
  • سیستم های خانگی
  • تجهیزات حفاظتی
  • مدیریت کابل کشی
  • UPS (سیستم های برق اظطراری و ثابت)
  • تجهیزات اتصال

محصولات برند لگراند (Legrand)

سیستم های شبکه و ساختمانی

این محصولات برند لگراند (Legrand) شامل 2 بخش می باشد: 1- تجهیزات روشنایی 2- تجهیزات شبکه

تجهیزات روشنایی برند لگراند (Legrand)

این بخش شامل سنسورهای تشخیص نور و کلیدهای حساس به نور، سیستم های کنترل روشنایی هوشمند ساختمان و تجهیزات جانبی مربوط به روشنایی ساختمان است.

تجهیزات روشنایی برند لگراند (Legrand)

تجهیزات شبکه برند لگراند (Legrand)

برند لگراند (Legrand) ارائه دهنده طیف وسیعی از تجهیزات شبکه می باشد. تمرکز این برند بیشتر در بخش کابل کشی و مدیریت شبکه است.

از جمله تجهیزات شبکه شرکت لگراند (Legrand) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کانکتورها و سوکت های RJ-45 با کیفیت بسیار بالا: سوکت های RJ-45 با عملکرد بهینه و پرسرعت در نقاط اتصال شبکه، جزء عناصر اصلی و مهم شبکه های اینترنت و سرور به حساب می آیند.

تجهیزات شبکه برند لگراند (Legrand)

کابل های شبکه 

از جمله کابل های شبکه برند لگراند (Legrand) می توان به 4 نوع U/UTP ،F/UTP ،S/FTP و SF/UTP اشاره نمود. این شرکت تولیدکننده کابل شبکه بسیار باکیفیت با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در انواع CAT6 و CAT5 می باشد.

  • پچ پنل های 24 پورت در دسته بندی های cat6، cat6a و cat5e موجود هستند.
  • کیستون شبکه دارای انواع مختلف UTP ، SFTP و FTP  وجود دارند.
  • تجهیزات فیبرنوری در انواع مختلفی وجود دارد مانند پچ کوردها و کشوها
  • کابینت ، رک و اتاق های شبکه : با توجه به سابقه ی برند لگراند (Legrand) در حیطه ی مدیریت کابل کشی، رک ها قابلیت مدیریت و بهینه سازی را آسان میکنند و همچنین این رک ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و میتوانند به راحتی گسترش پیدا کنند. با استفاده از رک های دیواری لگراند که می‌توانند جابجا شوند میتوانند به کابل شبکه لگراند نصب شده و نگهداری از آنها بسیار آسان خواهد بود .
  • اکسس پوینت وایفای و سیمی این قابلیت را دارند تا مقدار زیادی جابجا شوند و همچنان ثبات و ماندگاری بالا و طولانی داشته باشند .
  • سوکت RJ-45 بلوک هایی دارند که دارای 12 سوکت هستند.
  • ترانکینگ در انواع مختلفی موجود است.
  • از نرم افزار LCS Pro جهت مدیریت کابل های استفاده می‌شود.

تجهیزات سیم کشی

انواع کلید اتوماتیک و معمولی، پریز، دیمر، سوکت های تلفن و تلویزیون، اسپیکرها، زنگ ساختمان، کلید و پریزهای صنعتی از جمله تجهیزاتی هستند که در این گروه جای می گیرند.

سیستم های خانگی 

موارد زیر خلاصه ای از انواع تجهیزات برند لگراند (Legrand)در این بخش می باشد:

  • کنترل روشنایی
  • کنترل دما
  • سیستم های امنیتی خانگی
  • انواع آیفون های پیشرفته
  • درب های اتوماتیک
  • سیستم های ورود و خروج
  • سیستم های صوتی توزیع شده خانگی
  • سیستم های خانگی لگراند

سیستم های خانگی برند لگراند (Legrand)

تجهیزات حفاظتی

تجهیزات برند لگراند (Legrand) که در این گروه قرار می گیرند شامل انواع فیوز، قطع کننده ها، انواع سوکت ها و کلید های متحرک صنعتی، محفظه های برق، رله ها و کنتاکت ها و … است.

مدیریت کابل کشی

از زیر مجموعه های این بخش شرکت لگراند (Legrand) می توان به انواع سیستم ها و تجهیزات کابل کشی سطحی و زیرسطحی، سیستم های توزیع نیروی زیرسطحی، تجهیزات و اتصالات سیم کشی دیواری، ستون ها، سوکت ها و چند راهه ها و سوئیچ رومیزی که برخی حتی شامل اکسس پوینت وای فای هم هستند، اشاره نمود.

سیستم های UPS 

طراحی سیستم های UCS برند لگراند (Legrand) به صورت ماژولار است. از ویژگی های بارز این سیستم ها می توان امنیت و قابلیت اطمینان بالای آن و نیز طیف وسیع توان آن ها از ۱۰ کیلوولت آمپر تا ۸۰۰ کیلوولت آمپر را نام برد.

سیستم های UPS برند لگراند (Legrand)

تجهیزات اتصال

لوله های انتقال کابل، جعبه های تقسیم ۴راهه، ۳راهه، ۲ راهه، انواع زاویه اتصال، کوپل کننده (تزویج کننده) و غیره از جمله این تجهیزات محسوب می شوند.

همچنین سیستم کابل کشی لگراند (VDI) بسیار انعطاف پذیر می باشد و با استفاده از کلیه تجهیزات جانبی ترانکینگ لگراند، کابل ها، انواع سوکت ها، کابینت ها، ستون ها و کف های کاذب راه حل های متفاوتی را در مکانهای اداری، عبوری در هر کجای ساختمان برای دسترسی به انواع کانکشن ها در بدترین شرایط محیطی را ارائه می دهد.

نمایندگی لگراند (Legrand) در ایران

علاوه بر تجهیزات شبکه، تجهیزات الکتریکی Legrand نیز در ایران جزو محصولات پرطرفدار و محبوب به حساب می آیند. در ایران این محصولات از طریق انواع فروشگاه ها (آنلاین و فیزیکی) عرضه می شود.

نمایندگی برند لگراند (Legrand) در ایران

باتوجه به تحریم های اعمال شده بر ایران قیمت محصولات شرکت لگراند (Legrand)  نسبت به سایر برندها کمی بالاتر است اما باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که کیفیت محصولات این برند با توجه به سابقه ۱۰۰ ساله در زمینه لوازم الکتریکی و شبکه به نسبت قیمت آن بسیار بالا می باشد.

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها